loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 17 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)

دوره آموزشی نظامی سپاه، به دلیل ماهیت خاص این ارگان، از سختی و چالش‌های بیشتری نسبت به سایر ارگان‌ها برخوردار است. در این مقاله، شما را با سختی‌ها و چالش‌های این دوره، راهکارهایی برای مقابله با آنها و نقش دوره آموزشی در ارتقای آمادگی جسمانی و روحی مشمولان آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای قوی‌تر و آمادگی کامل‌تر گام به این مرحله مهم از زندگی خود بگذارید و از دورانی پربار و چالش‌برانگیز در دوره آموزشی سپاه لذت ببرید.

 

معمولا دوران سربازی، دوره ای سخت برای مشمولان است و بیشتر پسران به دنبال راهی هستند که تا حدودی از سختی دوران خدمت سربازی خودشان کم کنند.

همانطور که می دانید خدمت سربازی ممکن است در ارتش و یا سپاه انجام شود؛ هر کدام از این دو ارگان مزایا و معایبی دارند، اما بعضی از افراد به دلایلی بهترین یگان برای خدمت سربازی را ارگان سپاه در نظر گرفته و در سپاه جمهوری اسلامی ایران خدمت سربازی خود را انجام می دهند.

شرایط پذیرش سپاه، سخت نبوده و اکثر مشمولان واجد شرایط شرکت در آن هستند، اما به دلیل وجود مصاحبه سیاسی و عقیدتی که قبل از پذیرش نهایی انجام می شود، اکثر مشمولان موفق به پذیرش در سپاه نمی شوند.

دوره آموزشی خدمت سربازی، مهم ترین قسمت و جزء جدایی ناپذیر خدمت سربازی می باشد. در این دوره تمامی آموزش های نظامی و سایر موارد نظامی مربوطه که در طول خدمت مورد نیازتان است، به شما آموزش داده می شود، به همین دلیل نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

طبق قوانین سازمان نظام وظیفه، تمامی مردانی که مشمول خدمت سربازی هستند باید دوره آموزشی سربازی را بگذرانند؛ این قانون حتی شامل افرادی که دارای کسری خدمت سربازی می باشند و یا این که دچار برخی از مشکلات پزشکی هستند نیز می شود.

همانطور که گفتیم دوره آموزشی سپاه کمی متفاوت تر از سایر ارگان ها می باشد، اما در ادامه پس از آشنایی مختصری با دوره سپاه پاسداران، به دوره آموزشی این ارگان می پردازیم؛ لطفا با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دستور امام خمینی در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 تاسیس شد.

امام پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، برای محافظت از انقلاب، سپاه پاسداران را تاسیس کرد. این ارگان ابتدا زیر نظر شورای انقلاب اسلامی فعالیت می کرد، ولی پس از مدتی و با تشکیل ستاد فرماندهی به طور کامل مستقل شد و فعالیت خود را تحت عنوان یک ارگان نظامی آغاز کرد.

در ابتدا این سازمان از 4 بخش تشکیل می شد ولی بعد از اضافه شدن سپاه قدس در 5 حوزه فعالیت کرد.

پونزاین 5 حوزه عبارتند از:

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سازمان بسیج مستضعفین

همانطور که می دانید، بسیج، سازمان مردم نهاد سپاه می باشد و بیشترین جذب سرباز سپاه، از میان افراد بسیجی انجام می شود.

در ابتدا سپاه به دلیل اهداف متفاوتی که داشت رده بندی نظامی نداشته ولی پس از تشکیل ستاد خود، کاملا سر و شکل نظامی به خود گرفته و زیر ساخت ها را برای آموزش نیروهای نظامی خود و امکان گذراندن خدمت سربازی در سپاه را فراهم کرد.

دوره آموزشی سپاه چند روزه است؟

به طور کلی دوره آموزشی سربازان مشمول، دو ماه بوده و این قاعده برای تمامی سربازان یکسان است. بر این اساس می توان گفت، سربازانی که به عنوان امریه و یا نیروی ساده از سپاه پذیرش گرفته باشند نیز همانند سایر افراد می بایست در دوره آموزشی دو ماهه سپاه شرکت کنند.

سازمان نظام وظیفه، مشمولین خدمت سربازی را با توجه به مدرکی که دارند دسته بندی می کند؛ بطوریکه افرادی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند به مراتب خدمت سربازی راحت تری خواهند داشت؛ اما این مسئله در دوره آموزشی هیچ اهمیتی ندارد، یعنی در دوره آموزشی تمامی افراد با هر مدرکی که دارند، یکسان فرض می شوند و همه افراد به یک شکل دوره آموزشی را خواهند گذراند.

برخلاف تصور افراد، در دوره آموزشی نیز می توان مرخصی گرفت ولی مدت آن تا حد زیادی به ارگان خدمتی شما و فرمانده پادگان بستگی دارد.

با توجه به این شرایط می توان گفت گذراندن دوره آموزشی در سپاه راحت تر از سایر ارگان ها می باشد، زیرا میزان مرخصی های آن بیشتر و میزان سخت گیری های آن کمتر است.

بیشتر بخوانید: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

دوره آموزشی نظامی سپاه در 15 روز!!!!

همانطور که گفتیم دوره آموزشی به طور معمول 60 روز به طول می انجامد؛ اما خب اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که سپاه این دوره را به صورت متفاوت برگزار می کند.

گذراندن دوره آموزشی در مدت 15 روز عجیب به نظر می رسد ولی اگر جزء افراد واجد شرایط باشید این امر امکان پذیر است؛ اما چگونه؟؟؟

همانطور که گفتیم بسیج سازمان مردم نهاد سپاه می باشد و اکثر جذب سرباز سپاه از طریق همین سازمان صورت می گیرد. در بسیج دوره ای به نام دوره تکمیلی بسیج وجود دارد، شما می توانید با گذراندن این دوره، دوره آموزشی سربازی را تنها در 15 روز به پایان برسانید.

دوره تکمیلی بسیج خود 60 روز می باشد، ولی به طور پیوسته نیست و به مراتب از آموزشی سربازی آسان تر است. شما 45 روز از این دوره را قبل از اعزام به خدمت سپری می کنید و 15 روز باقی مانده را پس از ارسال دفترچه سربازی اتان پشت سر خواهید گذاشت.

توجه داشته باشید تمامی افرادی که دوره تکمیلی بسیج را می گذرانند در آینده در سپاه خدمت خواهند کرد.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر پسر ایرانی، خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد، از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و ... محروم خواهید شد.

بسیار اهمیت دارد تا مشمولان اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه و وضعیت خود داشته باشند، تا مشکلاتی اعم از غیبت سربازی و... برایشان پیش نیاید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می توانند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهند. مشاورین ما هرگونه نیاز شما را در موارد نظام وظیفه برطرف کرده و آماده پاسخگویی به سوالات شما در کمترین زمان ممکن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.دوره آموزشی نظامی سپاه چند روزه است؟

fatemi بازدید : 10 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)

مراحل اعزام به خدمت سربازی

روحیه و انگیزه بالا، کلید موفقیت در هر کاری است. خدمت سربازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوره طلایی آموزشی سربازی، می‌تواند انگیزه و روحیه سربازان را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله، شما را با عواملی که بر انگیزه و روحیه سربازان تاثیر می‌گذارند، راهکارهایی برای حفظ روحیه بالا در دوره آموزشی و نقش این دوره در ارتقای انگیزه آنها آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای قوی‌تر و انگیزه‌ای مضاعف، گام به این مرحله مهم از زندگی خود بگذارید و از دورانی پربار و خاطره‌انگیز در دوره آموزشی خود لذت ببرید.

ماه های اعزام به خدمت بر حسب مدارک تحصیلی مشمولان متفاوت بوده و به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت، دارندگان مدرک دیپلم و فوق دیپلم ماه های فرد و دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس در ابتدای ماه های زوج اعزام می شوند.

در این میان یکی از دغدغه هایی که همواره سربازان مختلف با آن مواجه هستند، اطلاع از بهترین دوره اعزام به خدمت است؛ چرا که در برخی ماه ها، برنامه هایی در نظر گرفته شده برای سربازان با انعطاف بیشتری نسبت به باقی ماه ها پیگیری شده و افراد دوره راحت تری را سپری می کنند.

معمولا دوره آموزشی نظامی سختگیری های خاص خودش را دارد و این موضوع غیر قابل اجتناب است؛ اما خب چیزی که باعث می شود یک دوره اعزام از بقیه اعزام ها برای سربازان راحت تر باشد، به میزان مرخصی های آن دوره بر می گردد.

طبیعی است هر چه میزان مرخصی شما بیشتر باشد، زمان کمتری را در پادگان سپری می کنید و در نتیجه دوره آموزشی برای شما راحت تر خواهد بود.

شرایط دیگری نیز مانند آب و هوا و یا ماه های قمری (سربازی در ماه رمضان) و... در میزان سختی یک دوره موثر هستند که در ادامه درباره آنها توضیح می دهیم. لطفا با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای در خصوص خدمت سربازی با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

دوره طلایی سربازی یعنی چه؟

احتمالا تا بحال نام دوره طلایی سربازی را شنیده باشید اما معنی آن را ندانید، دوره طلایی سربازی در واقع تنها 1 ماه میباشد و اصلی ترین تفاوت آن با دوره های عادی همین است و البته سختی های خودش را دارد، در ادامه به جزئیات دوره طلایی آموزشی میپردازیم.

بیشتر بخوانید: کمیسیون پزشکی معافیت چشم

کدام دوره، دوره طلایی اعزام به خدمت است؟

دوره طلایی آموزشی سربازی، در واقع به اعزامی های اسفند ماه گفته می شود.

همانطور که اشاره کردیم، تاریخ اعزام به خدمت، به مدرک تحصیلی مشمولان بستگی داشته و افرادی که دارای مدرک دیپلم و یا پایین تر از آن هستند، 19 هر ماه اعزام می شوند و مشمولینی که دارای تحصیلات عالی می باشند 1 ام هر ماه اعزام می شوند.

اگر در اسفند ماه به سربازی اعزام شوید، در صورتیکه جزو دسته اول باشید، از 19 اسفند به دوره آموزشی خواهید رفت و در صورتی که جزو دسته دوم باشید از ابتدای ماه به دوره آموزشی خواهید رفت؛ اما در هر صورت از 28 اسفند ماه به مرخصی خواهید رفت و تا 15 اسفند ما که تعطیلات رسمی نوروز است مرخصی دارید.

به همین علت به دوره اسفند ماه دوره طلایی آموزشی می گویند، زیرا میزان مرخصی بیشتری دارد.

همانطور که گفتیم، ماه های قمری نیز موثر هستند به طور مثال کسانی که آموزشی آن ها در ماه رمضان باشد، سربازی آسان تری خواهند داشت؛ زیرا در این ماه با اینکه که نمی توانند از پادگان خارج شوند، ولی سخت گیری ها در این ماه کمتر است.

برخی از مشمولان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی، دوره طلایی را تعیین می کنند که در این صورت اسفند ماه و شهریور ماه به دلیل این که در این دو ماه اکثر نقاط کشور دارای آب و هوای معتدل است، زمان خوبی برای گذراندن دوره آموزشی است.

 

آیا امکان دارد کاری کنیم که در دوره طلایی به خدمت اعزام شویم؟

طبق قوانین سازمان نظام وظیفه، فرآیند اعزام به خدمت یک فرآیند کاملا رندوم می باشد و شانس، مهم ترین عامل برای تعیین ماه خدمت شما است؛ ولی اگر خواهان اعزام به خدمت در دوره طلایی آموزشی باشید، با در نظر گرفتن تاریخ اعزامی ها می توانید شانس خود را افزایش دهید.

به دلیل اینکه تعداد مشمولان با مدرک دیپلم و یا پایین تر از آن بسیار زیاد هستند، معمولا در اعزام این افراد به خدمت حدود یک سال وقفه خواهد افتاد و نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای آن داشت، ولی به دلیل این که مشمولینی که دارای تحصیلات عالی هستند، به مراتب کمتر می باشند، نهایت یک دوره به تاخیر می افتند.

به طور مثال اگر کسی دفترچه سربازی خود را در آذر ماه پست کرده باشد، به جای این که در دی ماه اعزام شود، در اسفند ماه اعزام خواهد شد و می تواند از مزایای دوره طلایی استفاده بکند.

گاهی اوقات که اعزامی ها به تعویق نمی افتند، می توان درخواست تعویق در اعزام را داد ولی به شرطی که عذر شما برای مراجع مربوطه قابل پذیرش باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

بدترین ماه های اعزام کدام هستند؟

تا این جا در مورد بهترین ماه های اعزام یا همان دوره طلایی آموزشی صحبت کردیم؛ اما خب ممکن است شرایط کسی فراهم نباشد تا بخواهد در این دوره ها اعزام شود؛ اگر این چنین نشد، با دانستن بدترین ماه های اعزام، حداقل می تواند یک شرایط متوسط و متعادلی را تجربه کنید.

بدترین ماه های اعزام تیر ماه و دی ماه می باشند، که اگر به تقویم نگاه کنید، متوجه علت های آن می شوید؛ علاوه بر این که شرایط آب و هوایی بدی در این دو ماه در سرتاسر کشور حاکم است، میزان تعطیلات رسمی نیز در این دو ماه کمتر از بقیه ماه ها می باشد و بدین معناست که میزان مرخصی شما کمتر خواهد بود.

مراحل اعزام به خدمت سربازی

پونزبرای اعزام به خدمت سربازی، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا باید دفترچه ی راهنمای خدمت سربازی را از پلیس خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) تهیه کنید.

در مرحله بعد باید تمامی مدارک ذکر شده در آن را تهیه کنید و به پلیس +10 مراجعه کنید.

پس از ارائه درخواست اعزام خود و تایید در سامانه، باید برگ اعزام به خدمت یا همان برگ سبز را دریافت کنید.

پس از مدتی برگ آبی یا همان معرفی نامه شما به ارگان خدمتی مربوطه آماده می شود.

تهیه برگ اعلام غیبت و تعیین مجدد تاریخ اعزام (این برگ که به برگ قرمز معروف است، مخصوص افرادی است که درخواست به تعویق افتادن اعزام خود را دارند.)

ارسال مدارک خود از طریق اداره پست به ارگان خدمتی که از قبل تعیین شده است.

عدد حضور در تاریخ معین شده در مرکز اعزام که تاریخ و مکان آن از قبل به شما اعلام می شود.

طول دوره آموزشی سربازی به چه چیز هایی بستگی دارد؟

طول دوره آموزشی سربازی، به ارگانی که در آن خدمت می کنید و محل خدمت شما بستگی دارد.

پونزبرخی از نکات مربوط به طول مدت دوره آموزشی، بسته به شرایط سربازان، بشرح زیر است:

افرادی که در مناطق مرزی کشور خدمت می کنند، به خاطر شرایط حساس و مهم مرزی طول دوره آموزشی آن ها از بقیه مناطق بیشتر است.

افرادی که سربازی آن ها در سپاه خواهد گذشت، در صورتی که دوره تکمیلی بسیج را گذرانده باشند، به دوره آموزشی سربازی نخواهند رفت.

افرادی که به خاطر مشکل پزشکی، معاف از رزم می باشند، دوره آموزشی کوتاه تری خواهند داشت

افرادی که منطقه خدمتی آن ها جزو مناطق عادی است، معمولا مدت دو ماه دوره آموزشی را سپری می کنند.

شرایط اخذ امریه پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی شهید بهشتی

مرخصی های مختلف دوره آموزشی به چه صورت است؟

در دوره آموزشی، چند نوع مرخصی به سرباز داده می شود که اول از همه، پس از این که محل دوره آموزشی شما مشخص شد و به پادگان آموزشی اعزام شدید، پس از مستقر شدن و تحویل گرفتن وسایل (‌لباس فرم و سایر ملزومات)، به شما حدود 3 روز مرخصی داده می شود تا آمادگی لازم را (از لحاظ مسائل بهداشتی مانند کوتاهی مو و یا اندازه لباس) بدست بیاورید.

دومین مورد مرخصی، مرخصی میان دوره می باشد که معمولا در آخر ماه اول دوره آموزشی داده می شود. معمولا این مرخصی به مدت 3 روز است، ولی اگر خوش شانس باشید و با تعطیلات رسمی همراه شود، می توانید تا 7 روز نیز به مرخصی بروید.

مرخصی پایان دوره آموزشی

مرخصی پایان دوره، مورد بعدی از انواع مرخصی های دوره آموزشی است که حتی ممکن است به سربازان اختصاص داده نشود!!

مرخصی پایان دوره تا حد زیادی به زمان برگزاری مراسم پایان دوره و تداخل آن با تعطیلات رسمی بستگی دارد. مدت مرخصی پایان دوره از زمان برگزاری آن تا پایان ماه دوم می باشد (مراسم معمولا چند روز زود تر از پایان دو ماه برگزار می شود تا در این بین فرصتی باشد محل خدمت سربازان تعیین شود و سایر مراحل مربوطه طی شود).

طول این مرخصی معمولا بین 1 تا 3 روز است؛ ولی همانطور که گفته شد ممکن است به علت فشردگی برنامه های آموزشی، اصلا این مرخصی اختصاص داده نشود.

علاوه بر مرخصی های ذکر شده که دلیل و زمان آن ها مشخص است، نوع دیگری از مرخصی تحت عنوان مرخصی ساعتی یا درون شهری به سربازان داده می شود که هدف آن، انجام امور شخصی سرباز است. معمولا میزان این مرخصی نصف روز می باشد.

به طور کلی افرایش یا کاهش طول این مرخصی ها تا حد زیادی به فرمانده شما و یا تداخل آن با تعطیلات رسمی بستگی دارد و این که در کدام ارگان خدمت می کنید تفاوتی ندارد؛ زیرا زمان و میزان این مرخصی ها توسط سازمان خدمت وظیفه عمومی تعیین شده است و برای تمامی ارگان ها یکسان می باشد.

سخن آخر

یکی از دغدغه های مشمولان در زمان پرکردن دفترچه اعزام به خدمت، اطلاع از بهترین ماه ها برای اعزام به خدمت است؛ چرا که در برخی بازه های زمانی به دلیل مناسبت ها، شرایط سربازان و... با این افراد مدارای بیشتری صورت گرفته و به اصطلاح دوره آموزش آسانتری را سپری می کنند.

دوره طلایی خدمت به اعزامی های اول اسفند ماه گفته می شود که عموما به دلایل همزمانی با تعطیلات پایان سال، مشمولان با آزادی عمل بیشتری دوره آموزشی خدمت را می گذرانند.

در این مقاله بر آن بودیم که اطلاعاتی را در خصوص دوره طلایی آموزشی سربازی، به آگاهی شما مشمولان عزیز برسانیم. چنانچه سوال یا دغدغه ای در این زمینه دارید، یا نیاز به دریافت مشاوره نظام وظیفه را احساس می کنید، از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن، کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

سوالات متداول

سوال علامتمنظور از دوره طلایی سربازی چیست؟

دوره طلایی آموزشی سربازی، در واقع به اعزامی های اسفند ماه گفته می شود، که به علت مصادف بودن با ایام عید نوروز، از مرخصی بیشتری برخوردار است.

سوال علامتمرخصی های مختلف دوره آموزشی به چه صورت است؟

در دوره آموزشی چند نوع مرخصی به سربازان اختصاص داده می شود که در مقاله فوق، اطلاعات آنها به خدمت دوستان گرامی ارائه شد.

 

fatemi بازدید : 10 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)

انگیزه و روحیه بالا، کلید موفقیت در هر کاری است. خدمت سربازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوره آموزشی مشمولان طرح سرباز معلم، می‌تواند انگیزه و روحیه این افراد را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله، شما را با عواملی که بر انگیزه و روحیه سرباز معلم‌ها تاثیر می‌گذارند، راهکارهایی برای حفظ روحیه بالا در دوره آموزشی و نقش این دوره در ارتقای انگیزه آنها آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای قوی‌تر و انگیزه‌ای مضاعف، گام به این مرحله مهم از زندگی خود بگذارید و از دورانی پربار و خاطره‌انگیز در دوره آموزشی خود لذت ببرید.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه وزارت آموزش و پرورش کشور با دریافت مجوز های لازم از سازمان وظیفه عمومی، از بین مشمولان واجد شرایط سرباز معلم جذب میکند. طبق این فراخوان مشمولان وظیفه ای که مشمول طرح سرباز معلم میشوند و تاریخ اعزامشان در تابستان سال ۱۴۰۳ میباشد، که بایستی با در دست داشتن برگه اعزام، خودشان را برای رفتن به مراکز آموزشی آماده کنند.

لازم به ذکر است که مکان و زمان دقیق مراجعه به این مراکز، بر روی برگه اعزام به خدمت درج شده است. یکی از بهترین راه ها برای گذراندن دوره سربازی ، استفاده از همین طرح سرباز معلم است که هر سال تعداد زیادی از مشمولان موفق به دریافت آن میشوند. پذیرفته شدگان این طرح علاوه بر گذراندن دوره سربازی و کسب تجربه کاری، به شهرها و روستاهای محروم کشور خدمت رسانی میکنند.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

دوره آموزشی مشمولان طرح سرباز معلم یک ماه کوتاه تر است:

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی؛ مشمولانی که موفق به دریافت طرح سرباز معلم شده اند دوره آموزشی کوتاه تری را طی خواهند کرد. این دوره که به طور معمول دو ماه به طول میانجامد برای سرباز معلم ها یک ماه کمتر است. دوره آموزشی سرباز معلم ها از اول تیر ماه 99 و در یکی از پادگان های آموزش سپاه پاسداران برگزار میشود. این دسته از مشمولان بعد از گذراندن دوره یک ماهه آموزشی به محل اصلی خدمتشان که تحت نظارت وزارت آموزش و پروش کشور است، اعزام میشوند و ادامه خدمتشان را در آنجا میگذرانند.

بیشتر بخوانید: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

به گزارش مرکز مشاوره آویژه تنها آن دسته از مشمولان میتوانند به عنوان سرباز معلم خدمت کنند که واجد شرایط اعلام شده از سوی سازمان وظیفه و وزارت آموزش و پرورش باشند. این شرایط شامل بندهای زیر میباشند:

شرایط جذب سرباز معلم در تابستان سال 1402

  • مشمولان وظیفه ای که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند، میتوانند در طرح سرباز معلم ثبت نام کنند که اولویت پذیرش هم با دارندگان مدرک کارشناسی ارشد میباشد.

  • مشمولان باید دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت باشند که تاریخ اعزام هم باید مصادف با یکی از تاریخ های جذب سرباز معلم در سال جاری 1402 یعنی در یک تیر ، مرداد و یا شهریور ماه باشد.

  • جذب معلمان وظیفه فقط به منظور تامین نیروی مورد نیاز برای برگزاری کلاس درس در مناطق محروم و دور افتاده کشور انجام میشود و این افراد در بخش های اداری و مراکز استانها به کار گرفته نمیشوند.

  • داشتن سلامت کامل جسمی و روانی یکی از شرایط لازم برای اخذ طرح سرباز معلم است. لذا ممکن است مشمولانی که معافیت از رزم دارند در این طرح پذیرفته نشوند.

  • دوره خدمت سربازی به عنوان سرباز معلم دو سال است و مشمولان امکان استفاده از کسری های خدمت سربازی را نخواهند داشت؛ به همین دلیل پذیرش سرباز معلم از بین افرادی صورت میگیرد که کسری خدمت نداشته باشند.

  • معلمان وظیفه بعد از پایان دوره سربازی باید از خدمت ترخیص شوند و جذب مشمولان به عنوان سرباز معلم به معنای استخدام آنها بعد از پایان دوره خدمت نیست. البته دوره دو ساله سرباز معلمی به عنوان سابقه کاری مشمولان در نظر گرفته میشود.

  • مشمولانی که قبلا برای اخذ معافیت تحصیلی یا معافیت پزشکی ثبت نام کرده باشند، به عنوان سرباز معلم جذب نخواهند شد. مگر اینکه در مهلت ثبت نام سرباز امریه درخواست خود را باطل کنند.

  • امکان ادامه تحصیل همزمان با خدمت، برای سرباز معلم ها نیز وجود ندارد.

  • مشمولان باید در مرحله گزینش و مصاحبه حضوری، امتیازات لازم را کسب کنند.

زمان انتشار بخشنامه سرباز معلم

زمان انتشار بخشنامه سرباز معلم همزمان با شروع ثبت نام امریه آموزش و پرورش می باشد، زمان انتشار بخشنامه سرباز معلم 1402 از اواخر فروردین ماه تا اوایل اردیبهشت ماه بوده و بخشنامه سرباز معلم هر کدام از استان ها در سایت آموزش و پرورش همان استان اعلام میشود. داوطلبان می بایست در زمان مقرر بخشنامه مربوط به ثبت نام امریه آموزش و پرورش را دانلود نمایند و مراحل ثبت نام را به صورت آنلاین یا حضوری طی کنند.

بیشتر بخوانید: معافیت چشم سربازی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام طرح سرباز معلم در سال 

مشمولان وظیفه ای که متقاضی دریافت طرح سرباز معلمی هستند باید مدارکی را ارائه دهند که صلاحیت آنها را تایید کند. لیست برخی از این مدارک به ترتیب زیر است:

  • مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • برگه اعزام به خدمت با تاریخ اعزام مورد تایید
  • تعهد نامه عدم استفاده از کسر خدمت
  • تعهد نامه خدمت دو ساله به عنوان سرباز معلم
  • و...

مدارک ارسالی توسط کارگزینی اداره آموزش و پروش مورد بررسی قرار میگیرند و متقاضیان امتیاز بندی میشوند. افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کنند برای مصاحبه و گزینش نهایی دعوت میشوند.

خدمات نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

در پایان

در این مقاله فراخوان سرباز معلم در تیر ماه سال 1402 بررسی کردیم و با جزئیات بیشتری راجب آن آشنا شدیم. چنانچه در این زمینه ابهامات و یا سوالاتی دارید میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره آویژه در این زمینه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه بخشنامه سرباز معلم 1402 را دانلود کنیم؟  

برای دانلود بخشنامه سرباز معلم باید به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنید.

چه شرایطی را برای دریافت امریه سرباز معلمی باید داشته باشیم؟

برای دریافت ارمیه سربازی 1402 باید یک سری شرایطی را داشته باشید که در این مقاله به طور کامل به این موضوع اشاره شده است.

fatemi بازدید : 9 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)

میزان حقوق سربازی در سال 1400

عدالت بین نسلی، از جمله اصول مهم در هر جامعه‌ای است. حقوق سربازان در سال 1403، باید با نرخ تورم و هزینه‌های زندگی متناسب باشد تا عدالت بین نسلی حفظ شود. در این مقاله، شما را با ضرورت حفظ عدالت بین نسلی، معیارهای سنجش تناسب حقوق با نرخ تورم و راهکارهایی برای تحقق این امر در مورد حقوق سربازان آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با دیدی عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنید و از تلاش‌ها برای ایجاد جامعه‌ای عادلانه برای همه نسل‌ها حمایت نمایید.

 

بسیاری از کسانی که قصد اعزام به خدمت دارند، به علت اینکه نمی توانند دیگر شاغل باشند، دغدغه میزان حقوق سربازی را دارند. خصوصا کسانی که محل خدمتشان از محل زندگیشان دور است، هزینه های رفت و آمد می تواند برایشان مسئله باشد.

میزان حقوق سربازی به عواملی همچون مدرک تحصیلی، محل اخذ خدمت سربازی، تاهل و تعداد فرزندان بستگی دارد.

در این مقاله میزان حقوق دریافتی را بر اساس عواملی که ذکر شد شرح می دهیم.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

حقوق سربازی

تمامی سرباز ها در طی گذران خدمت سربازی بر اساس قانون از سوی دولت مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنند که در اصل میزان این حقوق طبق قانون اساسی باید حداقل 60 و حداکثر 90 درصد حقوق دریافتی کارکنان نیروهای مسلح باشد که به علت بی توجهی و کمبود بودجه دولت این حقوق کمتر از حقوق تصویب شده در قانون است.

میزان حقوق سربازی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق یک سرباز به عواملی مانند مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، خدمت در شرایط سخت، تعداد فرزندان و... بستگی دارد.

حقوق بر حسب تحصیلات

در اصل هر چه میزان تحصیلات سرباز بیشتر باشد، حقوق وی در دوران سربازی بیشتر خواهد بود و همچنین میزان درجه سرباز نیز بر حسب تحصیلات داده می شود.

برای مثال حقوق یک سرباز با تحصیلات زیر دیپلم در حال حاضر حدود 2 ومیلیون تومان است که این میزان در سال 1402 به 4 میلیون و 800 هزار تومان خواهد رسید.

حقوق بر حسب خدمت در مناطق

مدت خدمت سربازی در مناطق دارای آب و هوای بد و همچنین مناطق مرزی و عملیاتی متفاوت است و همچنین حقوق برای سربازانی که در این مناطق خدمت می کنند نیز متفاوت است به طوری که سربازانی که در این شرایط هستند علاوه بر کاهش میزان خدمت، میزان حقوق دریافتی آن ها نیز افزایش می یابد.

دسته بندی حقوق دریافتی با توجه به محل خدمت در سه گروه زیر تعریف می شود:

  1. حقوق سرباز ها در مناطق عملیاتی  و مرزی (18 ماه خدمت)
  2. حقوق سرباز ها در مناطق محروم و بد و آب و هوا (19 ماه خدمت)
  3. حقوق سرباز ها در مناطق عادی (21 ماه خدمت)

بیشتر بخوانید: ۷ شرط توجیه غیبت سربازی در قانون جدید نظام وظیفه

حقوق بر حسب امریه سربازی

خدمت سربازی به شکل های مختلفی امکان پذیر بوده و یکی از حالات خدمت سربازی، سرباز امریه، سربازی در دستگاه های دولتی، است. لازم به ذکر است است که خدمت سربازی به عنوان سرباز امریه در هر یک از نهاد های دولتی در میزان حقوق بی تاثیر است.

حقوق سرباز معلم

سرباز معلم همان گذران خدمت سربازی به عنوان امریه سربازی است و حقوق سرباز معلم همانند سایر سرباز ها می باشد.

حقوق سرباز هیات علمی و متعهد به خدمت

عده ای از افراد خدمت سربازی را به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه سپری می کنند. میزان حقوق اینگونه افراد بر اساس مصوبه ای به صورت جداگانه محاسبه می شود.

حقوق سربازان متاهل

سربازان متاهل همانند کارمندان دولت علاوه بر حقوق سربازی از حق عائله مندی نیز برخوردار هستند. بطبق آخرین اخبار حقوق سربازان در سال جدید،  افزایش چشمگیری خواهد یافت و به میزان 7 میلیون و 200 هزارتومان خواهد رسید. برای سربازان متاهل نیز همچون کارمندان دولت حق همسر و حق فرزند تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: معافیت چشم

حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد

حقوق سربازان مجردی که تحت پوشش کمیته امداد هستند با سایرین تفاوتی ندارد اما برای سربازان متاهلی که خودشان و یا پدر و مادرشان به عنوان سرپرست خانواده تحت پوشش هستند، حقوقشان برابر 70 درصد حقوق کارمندان دولت است.

آخرین وضعیت حقوق سربازی در سال 1401

میزان افزایش حقوق سربازان در سال 1401 با افزایش 20 درصد به شرح زیر است:

درجه نظامی       میزان حقوق
حداقل حداکثر
سرباز / ناوی ۲.۷۰۰.۸۶۴ ریال ۱۳.۵۰۴.۳۲۰ ریال
سرباز دوم / ناوی دوم ۲.۶۷۴.۰۰۰ ریال ۱۳.۷۲۹.۳۹۲ ریال
سرباز یکم / ناوی یکم ۲.۷۹۰.۸۹۳ ریال ۱۳.۹۵۴.۴۶۴ ریال
سرجوخه / سرناوی ۲.۸۳۵.۹۰۷ ریال ۱۴.۱۷۹.۵۶۳ ریال
گروهبان سوم / مهناوی سوم ۲.۹۲۵.۹۳۶ ریال ۱۴.۶۲۹.۶۸۰ ریال
گروهبان دوم / مهناوی دوم ۳.۰۱۵.۹۶۵ ریال ۲۵.۰۷۹.۸۳۶ ریال
گروهبان یکم / مهناوی یکم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۵۲۹.۹۶۸ ریال
استوار دوم / ناو استوار دوم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۹۸۰.۱۱۲ ریال
استوار یکم / ناو استوار یکم ۳.۲۸۶.۰۵۱ ریال ۱۶.۴۳۰.۲۵۶ ریال
ستوان سوم / ناوبان سوم ۳.۴۲۱.۰۹۴ ریال ۱۷.۱۰۵.۴۷۲ ریال
ستوان دوم / ناوبان دوم ۳.۵۵۶.۱۳۸ ریال ۱۷.۶۶۱.۸۸۸ ریال
ستوان یکم / ناوبان یکم ۳.۶۹۱.۱۸۱ ریال ۱۸.۴۵۵.۹۰۴ ریال
ستوان یکم پزشک / ناوبان یکم پزشک ۴.۰۵۱۲۹۶ ریال

۲۰.۲۵۶.۴۸۰ ریال

پایان

عوامل زیادی در تعیین حقوق سربازان مؤثر است؛ مانند: میزان تحصیلات، وضعیت تأهل و منطقه خدمت، پس نمی‌توان به طور قطع مقدار حقوق یک سرباز را از پیش تعیین کنیم، اما با توجه به گفته های نایب ریس کمسیون لاحه بودجه در سال 1402 هیچ سربازی کم تر از 4 میلیون 800 هزار تومان دریافت نخواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

آیا سربازانی که مدرک تحصیلی بالا تری دارند مرخصی بیشتری در ماه دارند؟

خیر؛ فارغ از میزان تحصیلات تعداد روزهای مرخصی برای همه سربازها یکسان میباشد.

حقوق سربازان در سال 1402 چقدر خواهد بود؟

طبق آخرین اخبار میزان حقوق حداقلی برای هر سرباز در سال 1402 چهار میلیون 800 هزار تومان خواهد بود.

آیا سربازها می‌توانند هم‌زمان با سربازی مشغول کار دیگری شوند؟

خیر؛ سربازان نمی‌توانند در هنگامی که سرباز هستند جای دیگری مشغول کار شوند و حقوق دریافت کنند. تنها حقوق آنها همان حقوق سربازی میباشد.

آیا حقوق سربازهای معلم بیشتر است؟

خیر؛ گذراندن سربازی به‌عنوان معلم نیز جزو سرباز امریه میباشد و حقوق آن نیز با حقوق یک سربازی عادی یکسان میباشد.

fatemi بازدید : 10 سه شنبه 08 خرداد 1403 نظرات (0)

عوامل موثر در میزان حقوق سربازان

کارآمدی و اثربخشی، دو شاخص مهم در هر سازمان و سیستمی هستند. افزایش حقوق سربازان متاهل در سال 1403، می‌تواند به طور مستقیم بر کارآمدی و اثربخشی خدمت سربازی تاثیر بگذارد. در این مقاله، شما را با عوامل موثر بر کارآمدی و اثربخشی خدمت سربازی، راهکارهایی برای ارتقای این شاخص‌ها و نقش افزایش حقوق در انگیزه و عملکرد سربازان آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با درک اهمیت این موضوع، از افزایش حقوق برای ارتقای سطح عملکرد خود در دوران سربازی استفاده کنید و گامی موثر در جهت انجام وظایف خود بردارید.

حقوق سربازان، در شروع هر سال جدید توسط اداره سرمایه نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شده و به صورت رسمی اعلام می شود.

برای سال 1402، بر اساس طرحی که در مجلس به تصویب رسید، تمامی سربازان شاهد افزایش حقوق 60 تا 90 درصدی نسبت به سال گذشته خواهند بود که این مورد شامل سربازان متاهل نیز می شود.

با توجه اخبار جدید می توان گفت در سال جاری سربازان متاهل دریافتی حداقل سه برابری نسبت به سال گذشته خواهند داشت که خبر خوبی برای آنها خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات افزایش حقوق سربازان متاهل شنا کنیم. لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

میزان حقوق سربازان متاهل

سربازان متاهل، طول خدمت مشابهی با سایر افراد جامعه انجام می دهند و تنها امتیازات اعطا شده به آنها مربوط به محل خدمت، مرخصی و کسری خدمت به ازای فرزندان می باشد.

بر اساس آخرین اخبار، این افراد در سال ۱۴۰۲ از میانگین حقوق 7 میلیون 200 هزار تومانی برخوردار خواهند بود، که نسبت به حقوق 5 میلیون تومانی سال گذشته، افزایش پیدا کرده است.

در این میان عملیاتی بودن منطقه خدمت سربازان نیز می تواند در افزایش این میزان دریافتی نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

حداقل حقوق سربازان

بر اساس آخرین تغییرات، حداقل حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد (۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) و حقوق سربازان متاهل، حداقل نود درصد (۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح تعیین شده است.

بدین ترتیب شاهد افزایش حقوق سربازان خواهیم بود ، حقوق هیچ سربازی کمتر ا 4 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

لازم به ذکر است امسال نیز مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان مشخص شده است.

میزان حقوق سربازان امریه متاهل در سال 1402

طبق مصوبه مجلس در سال 1402، نیروهای متاهل با شرایط خدمتی اعم از امریه، ساده و...، از پایه حقوق یکسانی برخوردار خواهند بود.

بر همین اساس می توان پیش بینی کرد میانگین حقوق نیروهای متاهل شاغل در سازمان های دولتی نیز در سال ۱۴۰۲ میانگین 7 میلیون و 200 تومان در نظر گرفته شود.

میزان مرخصی سربازان متاهل در سال 1402

همانطور که احتمالا شما نیز می دانید، سربازان متأهل چه افرادی که قبل از سربازی متاهل شده‌اند و چه افرادی که حین خدمت ازدواج می کنند، باید در شهر محل سکونت همسرشان به کارگیری شوند.

این افراد از حق مرخصی بیشتر از سربازان مجرد نیز برخوردار هستند که میزان دقیق آن به محل خدمت و فرماندهی یگان بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، سربازان متأهل مانند پایورها (رسمی ها) هر ساله از سالی ۳۰ روز مرخصی یعنی ماهی ۲.۵ روز برخوردار می شوند.

همچنین سربازان متأهل حداقل هفته ای سه روز بعد از ساعات اداری باید مرخص شوند و این جز مرخصی شان حساب نمی شود.

بیشتر بخوانید: معاف از رزم چشم 

افزایش حقوق سربازان مرزی

نکته قابل توجه دیگر افزایش حقوق، حق ماموریت و پایه حقوق سربازان مرزی است که گاها بر حسب شرایط منطقه در عملیات هایی نیز شرکت می کنند.

این افزایش حقوق در مناطق مرزی حداقل ۸۰۰ هزار تومان متناسب با درجه سربازان است که علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می گیرد؛ همچنین بر اساس قانون، به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمتشان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می گرفت.

اما هم اکنون مقرر شده است که هزینه سفر به صورت ماهانه به همراه حقوق ماهانه پرداخت شود؛ یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یکبار به سربازان تعلق می‌گرفت، همین اینک تقسیم بر ۳ شده و  هر ماه در فیش حقوقی درج می شود؛ اگرچه که مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

سخن پایانی

بر اساس طرح های جدید مجلس، افراد متاهل در سال 1402 از میانگین حقوق 7 میلیون 200 هزار تومانی برخوردار خواهند شد و حقوقشان نسبت به سال گذشته، افزایشی سه برابری خواهند داشت.

در این مقاله ما سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی را در مورد افزایش حقوق سربازان متاهل در اختیار شما قرار بدهیم.

اگر سرباز هستید یا در آینده نزدیک می خواهید شروع به خدمت سربازی کنید و دوست دارید در مورد حقوقتان، اطلاعات کافی به دست آورید، می توانید با مشاوران ما در آویژه تماس بگیرید و در این زمینه کمک بخواهید و به جواب تمامی سوالاتتان دست پیدا کنید.

سوالات متداول

سوال علامتمیانگین حقوق سربازان متاهل  چه میزان خواهد بود؟

بر اساس آخرین اخبار، این افراد در سال 1402 از  حقوق 7 میلیون 200 هزار تومانی برخوردار خواهند بود، که نسبت به حقوق5 میلیون تومانی سال گذشته، افزایشی چشمگیری پیدا کرده است.

سوال علامتطول مرخصی سربازان متاهل به چه صورت می باشد؟

میزان دقیق مرخصی سربازان متاهل به محل خدمت و فرماندهی یگان آنها بستگی خواهد داشت؛ به عنوان مثال، سربازان متأهل مانند پایورها (رسمی ها) هر ساله از سالی ۳۰ روز مرخصی یعنی ماهی ۲.۵ روز برخوردار هستند.

fatemi بازدید : 21 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

مواردی که باید همراه اعزامی ها باشد

تصور کنید که می‌خواهید یک ساختمان مستحکم بسازید. آیا بدون بررسی و آماده‌سازی زمین، اقدام به ساخت آن می‌کنید؟ قطعا خیر. غربالگری مشمولان در مراکز آموزشی سربازی، کلید موفقیت در دوران خدمت است. در این مقاله، شما را با اهمیت این کلید در ایجاد یک دوران سربازی سالم و پربار، مراحل غربالگری و تاثیر آن بر موفقیت نهایی در خدمت سربازی آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با درک اهمیت این فرآیند، گام محکمی به سوی موفقیت در دوران سربازی بردارید و از این کلید برای باز کردن درهای موفقیت استفاده کنید.

 

غربالگری مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی سربازی به علت قرار داشتن در شرایط کرونایی، به منظور جلوگیری از ابتلا مشمولین و جلوگیری از شیوع آن انجام خواهد شد.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از سرهنگ نجف حمید زاده، با توجه به این که تعویق 2 ماهه اعزام مشمولین به خدمت سربازی به پایان رسیده است، از ابتدای اردیبهشت ماه و با رعایت اصول بهداشتی، اعزام مشمولین به یگان های خدمتی از سر گرفته خواهد شد.

اعزام مشمولین خدمت سربازی یکی از مواردی است که حتی با وجود شرایط کرونا نیز نمی توان بیشتر از مدت محدودی به تعویق انداخت؛ زیرا این مسئله مربوط به امنیت کشور می باشد و چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

هم چنین سربازان برای انجام کارهای ارگان های نظامی و دولتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، که در صورت عدم وجود نیروی کافی برای انجام این امور، دچار اختلال و بوجود آمدن مشکل در برخی از امور خواهیم شد.

فرآیند اعزام در اردیبهشت ماه به چه صورت خواهد بود؟

به علت وجود ویروس کرونا، شرایط اعزام مشمولین در اردیبهشت ماه متفاوت خواهد بود.

غربالگری مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی در این دوره از اعزام به خدمت، فرآیندی است که این دوره از اعزام را با دفعات قبل متمایز کرده است.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از سرهنگ نجف حمید زاده، مشمولانی که در ماه اردیبهشت اعزام می شوند، باید ابتدا برگه محل مراجعه خود را از یکی از دفاتر پلیس خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس 10+) دریافت بکنند و سپس با در دست داشتن برگه، به مراکز بهداشت نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند.

در آن محل علاوه بر تست های معمول، جهت مشخص شدن سطح سلامتی فرد مشمول، با توجه به شرایط فعلی تست های بیماری کرونا نیز انجام خواهد شد، تا سلامت فرد نیز از این لحاظ تایید شود.

بیشتر بخوانید: ۷ شرط توجیه غیبت سربازی در قانون جدید نظام وظیفه

مراجعه به مراکز بهداشت باید قبل از روز اعزام انجام شود و مشمول برگه ی محل مراجعه را که توسط مسئول مرکز بهداشت تایید شده است و مهر خورده است را در روز اعزام به همراه داشته باشد.

مشمولان همچنین به منظور اطمینان بیشتر و برای کنترل روند افزایشی این ویروس بویژه در مراکز آموزشی، باید حتماً قبل از اعزام با مشارکت در بسیج ملی غربالگری و برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشت، معاینه شوند و بعد به مراکز آموزشی اعزام شوند.

این تصمیمات بخاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز آموزشی نظامی در روز اعزام تعیین گشته تا به این وسیله کسانی که مشکوک به ابتلا بیماری کرونا هستند، سریعا شناسایی شوند.

همچنین از خانواده ها نیز تقاضا می شود تا در روز اعزام، به منظور رعایت نکات بهداشتی و برای جلوگیری از شیوع کرونا، همراه فرزندان خود به مکان های اعزام نیایند و مطمئن باشند تمام نکات بهداشتی رعایت خواهد شد و جای نگرانی در ارتباط با سلامت فرزندشان وجود نخواهد داشت.

تمهیدات بعد از اعزام چیست؟

تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای اعزامی های، محدود به مکان های اعزام نیست؛ بلکه از لحظه ورود افراد به مکان های اعزام تا رسیدن به مراکز آموزشی، تمامی نکات بهداشتی از جمله ضدعفونی کامل اتوبوس ها و طرح فاصله گذاری اجتماعی، رعایت خواهد شد؛ بنابراین خیال مشمولین و خانواده هایشان از این بابت راحت باشد.

هم چنین در مراکز آموزشی تمامی نکات بهداشتی مربوط به کرونا رعایت خواهد شد و طرح فاصله گذاری اجتماعی در پادگان ها نیز به منظور جلوگیری از انتقال ویروس انجام خواهد شد.

اگر فرد ناقلی در افراد حاضر در مراکز آموزشی وجود داشته باشد، باز هم احتمال سرایت و انتقال ویروس به دیگران پایین خواهد بود؛ با این حال در صورت شناسایی فرد ناقل کرونا فورا این فرد از بقیه جدا خواهد شد و به قرنطینه خواهد رفت.

قابل ذکر است که مهم ترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا، رعایت بهداشت شخصی است؛ بنابراین مهم تر از طرح های اجرا شده، رعایت خود فرد است.

بیشتر بخوانید: معافیت چشم سربازی

مواردی که باید همراه اعزامی ها باشد

اعزام مشمولین در یکم و سوم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و مشمولین باید در هنگام اعزام موارد زیر را به همراه داشته باشند:

برگه مراجعه به محل که باید قبل از اعزام، از پلیس 10+ دریافت شود.

فرم معاینه های اولیه و واکسیناسیون که توسط مهر مرکز بهداشت مربوطه تایید شده باشد.

با توجه به شرایط کشور و بیماری کرونا، مشمولین باید تاییدیه سلامت خود را در زمینه بیماری کرونا از مراکز بهداشت دریافت کنند و با خود به همراه داشته باشند.

کارت ملی

شناسنامه

همچنین با توجه به شرایط فعلی، مشمولین حتما مقداری مواد غذایی خشک و اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و الکل برای طول مسیر خود به همراه داشته باشند.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

در ادامه مقاله به بررسی و ارائه لیستی از خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه به شما همراهان عزیز ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

 مشاوره کسری خدمت

در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزانواع کسری خدمت سربازی عبارتند از:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

مشاوره معافیت سربازی

پونزانواع معافیت های نظام وظیفه عبارتند از:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

برای دریافت امریه سربازی، باید رشته تحصیلی شما با سازمانی که می خواهید از آن امریه بگیرید، متناسب باشد؛ مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر، از دیپلم تا دکتری را شامل می شود.

از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

اعزام به خدمت

هر فرد ذکور ایرانی، وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد.

فرد مشمول در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود، این فرد باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید؛ همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد.

بعضی از مشمولین نیز به جای اعزام به خدمت، از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

طبق قانون، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است؛ ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد.

مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی، 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند، تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است، حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند، در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و...، باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر نا آگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد.

با وجود اینکه برخی از مواقع فرد مشمول وارد دوره غیبت می شود، اما می تواند با استفاده از شرایطی، از گزینه غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و...، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند، که بر اساس ارائه مدارک، این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

سخن آخر

غربالگری مشمولان پیش از اعزام به خدمت، تصمیمی است که از سال گذشته توسط ستاد نیروهای مسلح اتخاذ شده و بر اساس آن افراد باید در تست های پزشکی مختلفی حاضر شوند.

واکسیناسیون سربازی امری است که به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، به آن توجه ویژه ای می شود.

لازم به ذکر است، در صورتی که موارد خواسته شده توسط مشمولان انجام نشود و تست غربالگری توسط شخص مشمول صورت نگیرد، از اعزام وی جلوگیری شده و عواقب آن بعهده خود مشمول است.

در این مقاله تلاش ما بر آن بود که توضیحاتی را در خصوص نحوه غربالگری مشمولان در مراکز آموزشی سربازی ارائه دهیم؛ چنانچه نیاز به دریافت راهنمایی یا مشاوره در خصوص نظام وظیفه دارید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا در سریعترین زمان ممکن، کارشناسان این مجموعه پاسخگوی و راهنمای شما باشند. از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتتمهیدات در نظر گرفته شده برای انجام تست غربالگری مشمولان سربازی، شامل کدام موارد می شود؟

شرکت در تست های مختلف پزشکی - انجام واکسیناسیون و... .

سوال علامتمشمولان در زمان اعزام باید دارای چه مدارکی باشند؟

برگه سبز اعزام به خدمت - فرم معاینه های اولیه - کارت ملی - شناسنامه - برگه تاییدیه سلامت (کارت واکسن)

fatemi بازدید : 11 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

کاهش دوره آموزشی سربازی به دلیل اُمیکرون

خدمت سربازی، دورانی است که می‌تواند فرصتی برای یادگیری مهارت‌های زندگی باشد. در این مقاله، شما را با برخی از مهارت‌های مهمی که می‌توانید در دوران سربازی یاد بگیرید، از جمله مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های کار تیمی و مهارت‌های مدیریت زمان آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با کوله‌باری از مهارت‌های جدید و ارزشمند، گام به زندگی پس از سربازی بگذارید و در مسیر موفقیت قدم بردارید.

 

با شدت گرفتن موج ابتلا به بیماری امیکرون (Omicron)، سلامت مراکز آموزش نظامی و پادگان ها به دغدغه جدی سربازان تبدیل شده است.

از جمله مهمترین تمهیدات ستاد نیروهای مسلح در این ایام، می توان به کاهش دوره آموزش رزم مقدماتی برای مشمولان پایه خدمتی اسفند از ۴۵ روز به یک ماه و الزام به واکسیناسیون مشمولان در اسفند و فروردین 1402 اشاره کرد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید که در این مقاله به بررسی اخبار کاهش دوره آموزشی سربازی بعلت بیماری امیکرون پرداخته ایم.

6 هفته ای شدن دوره آموزشی سربازان

همانطور که اشاره شد، با توجه به شیوه بیماری امیکرون، شرایط برگزاری دوره آموزشی سربازان در ماه های اسفند و فروردین 1402 با شرایط متفاوتی صورت می گیرد.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

افرادی که دارای مدرک پایان دوره تکمیلی بسیج هستند، به دوره آموزشی نظامی خدمت سربازی اعزام نخواهند شد.

افرادی که به دلایل مختلف پزشکی، معاف از رزم می باشند فقط 2 هفته آموزش می بینند.

افراد اعزامی به مناطق عادی خدمت، یک ماه آموزش نظامی خواهند داشت.

اعزامی ها به مناطق مرزی کشور، به جای 3 ماه دوره آموزشی فقط 42 روز آموزش خواهند دید.

فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی، دوره آموزشی نظامی سربازی نخواهند داشت.

نحوه اعزام به خدمت این گروه ها متفاوت است. فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پزشکی با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون گذراندن دوره آموزشی سربازی، به درمانگاه ها و مراکز بهداشت اعزام خواهند شد تا به کادر درمان کمک کنند.

البته دقت داشته باشید حذف کردن دوره آموزشی نظامی، امری موقتی خواهد بود و به محض عادی شدن شرایط، این دسته از مشمولین نیز باید دوره های آموزشی را بگذرانند.

فارغ التحصیلان سایر رشته ها نیز که به مدت زمان گفته شده در بالا دوره آموزش نظامی را پشت سر می گذرانند، آموزش های معمول به این افراد ارائه نخواهد شد و برخی از آموزش های دیگر در حین دوره خدمت آن ها به آنان آموزش داده خواهد شد و در دوره مشخص شده، فقط آموزش های ضروری به آن ها ارائه خواهد شد.

علاوه بر این، تمامی دوره های تئوری نیز به صورت گروهی و در طی خدمت ارائه می شوند.

البته این قوانین ممکن است با توجه به یگان خدمتی شما، کمی متفاوت باشد؛ به طور مثال ارتش طی بیانیه ای اعلام کرده که دوره آموزشی خود را طی 6 هفته برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی چشم

سایر تمهیدات در نظر گرفته شده برای کاهش دوره آموزشی سربازی

در این دوره مسائل بهداشتی همانند دو دوره اول اعزام به خدمت تا شهریور ماه 1402، سفت و سخت گرفته خواهد شد.

ایشان فرمودند بنا بر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمهیدات و پروتکل های بهداشتی تعیین شده از سوی این ستاد باید تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرا شوند؛ به همین منظور علاوه بر کاهش دوره آموزشی نظامی، اجرای برخی موارد الزامی می باشد.

پونزاین موارد لازم الاجرا عبارتند از:

به دلیل عدم تجمع افراد در یک مکان، اعزام به جای یک روز، در دو روز از ماه یعنی اول و سوم هر ماه اتفاق خواهد افتاد.

اعزامی ها باید قبل از مراجعه به محل اعزام، حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا از عدم ابتلای خود به ویروس کرونا و امیکرون اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این در محل اعزام از تمامی افراد تست گرفته خواهد شد و در صورت مشکوک بودن قرنطینه خواهند شد و برای انجام رسیدگی های پزشکی به مراکز بهداشت ارجاع داده خواهند شد.

تمامی افراد حاضر در محل اعزام باید از ماسک استفاده کنند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل اعزام و درون اتوبوس تا رسیدن به پادگان الزامی است.

همچنین این طرح در پادگان ها و محل های آموزش نیز انجام خواهد شد.

عدد اقلام بهداشتی در پادگان ها در اختیار سربازان قرار خواهد گرفت.

خدمات نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه، ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست، تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید؛ در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه، خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر، سایر مقالات سایت متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید یا با این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند.

برای مطالعه بیشتر: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

سخن آخر

یکی از مهمترین اثرات شیوع بیماری های واگیردار نظیر کرونا و اُمیکرون، طی چند ساله گذشته تغییر شرایط برگزاری دوره آموزشی سربازی است.

طبق آخرین اخبار، با اوج گیری شیوع کرونا، سازمان نظام وظیفه تصمیم دارد تا مجددا دوره آموزشی سربازی را موقتا برای ماه های اسفند و فروردین سال جدید (1402) طی 6 هفته برگزار کند.

از جمله دیگر تصمیمات این ستاد برای کاهش شیوع کرونا، می توان به الزام واکسیناسیون مشمولان پپش از اعزام به دوره سربازی اشاره کرد.

سوالات متداول

سوال علامتدوره آموزشی سربازان نظام وظیفه با آغاز همه گیری بیماری امیکرون دستخوش کدام تغییرات قرار گرفته است؟

6 هفته ای شدن دوره آموزشی - الزام به واکسیناسیون سربازان.

سوال علامتنحوه اعزام به خدمت گروه های مختلف در ایام کرونا چه تفاوتی با سایر دوره ها می کند؟

نحوه اعزام به خدمت این گروه ها متفاوت است. فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پزشکی با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون گذراندن دوره آموزشی سربازی به درمانگاه ها و مراکز بهداشت اعزام خواهند شد تا به کادر درمان کمک کنند.

fatemi بازدید : 19 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

حذف وثیقه خروج از کشور با ارائه خدمات به صورت آنلاین، به مشمولان این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و مکانی که هستند، به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این امر، مشارکت بیشتر مشمولان در امور مربوط به سربازی را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله، شما را با راهکارهایی برای استفاده از این قانون برای مشارکت بیشتر در امور مربوط به سربازی، از جمله ارائه نظرات و پیشنهادات، شرکت در نظرسنجی‌ها و طرح سوالات آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای فعال و مشارکت‌جویانه، از این قانون برای گذراندن دورانی مفید و پربار در دوران سربازی استفاده کنید و نقش خود را در ارتقای کیفیت خدمات نظام وظیفه ایفا کنید.

قانون حذف وثیقه خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب چگونه است؟ وثیقه خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب از نیازهایی است که متقاضیان برای صدور مجوز خروج باید از آن استفاده کنند.

این وثیقه میزان هزینه نقدی است که متقاضیان برای دریافت مجوز از سازمان نظام وظیفه، باید به صورت نقدی پرداخت کنند.

امروزه میزان وثیقه خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب، بسیار مسئله مهمی است؛ زیرا در سال های گذشته این میزان وثیقه ها افزایش چشمگیری داشته است، که جوانان زیادی قادر به پرداخت آن نیستند؛ به این منظور مسئله حذف این وثیقه ها یکی از مهم ترین بخش ها و تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه به مشمولین ارائه داده است.

می دانید که سفرهای خارجی انواع متفاوتی دارد؛ که بر اساس آن مشمولین با شرایط متفاوت می توانند از آن ها بهره مند شوند؛ این سفرها شامل مواردی است که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم و متقاضیان برای استفاده از هر یک از آن ها، باید شرایط خاصی داشته و میزان وثیقه مشخصی را نیز به سازمان نظام وظیفه تقدیم کنند.

انواع سفرهای خارجی برای مشمولین خدمت وظیفه

مشمولین باید با توجه به نوع سفر، برای پرداخت وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور اقدام کنند.

پونزتقسیم بندی انواع سفر بشرح زیر است:

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای ورزشی برای مشمولین ورزشکار

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای زیارتی و عتبات عالیات

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای سیاحتی و تفریحاتی

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای درمانی برای مشمولین بیمار

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای علمی و دوره های آموزشی

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای کاری برای فرزندان کارمندان دولت و شاغل در کشورهای خارجی

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای مطالعاتی برای دانشجویان در مقطع فوق لیسانس و دکترا

خروج از کشور به منظور انجام سفرهای متعهدین خدمت سربازی برای کارمندان دولت

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: ۷ شرط توجیه غیبت سربازی در قانون جدید نظام وظیفه

این سفرهایی است که مشمولین می توانند برای دریافت مجوز خروج از کشور و دریافت پاسپورت در دوران مشمولیت، برای آن ها اقدام کنند؛ اما بر اساس قانون حذف وثیقه خروج از کشور، برای مشمولان غیر غایب در سفرهای زیارتی در اربعین حسینی امکان پذیر است.

این میزان وثیقه که برای سفرهای زیارتی به میزان 30.000.000 میلیون ریال تعیین شده است؛ در اربعین حسینی و برای پیاده روی اربعین، مشمولین غیر غایب می توانند از این فرصت استفاده کرده و بدون پرداخت وثیقه، مجوز دریافت گذرنامه و خروج از کشور را بگیرند.

این مشمولین که غیبتی ندارند، می توانند با ثبت درخواست خود در سامانه نظام وظیفه، کدی تحت عنوان کد سخا دریافت کرده و سایر مراحل و اقدامات را هر چه سریع تر انجام دهند.

خروج از کشور، اصطلاحی است که امروزه بسیار پیچیده و گسترده است. محدوده موضوعات مربوط به نظام وظیفه با نوع و ماهیت مشکل تغییر خواهد کرد؛ بدیهی است که استفاده از یک روش و رویکرد به خصوص برای مسائل مربوط به خروج از کشور نمی تواند همیشه کارساز واقع شود.

در مرکز مشاوره آویژه، بسته به نوع مشکل شما، کارشناسان ما تصمیم می گیرند که چه رویکردی را برای برخورد با مشکلات شما اتخاذ کنند. مشکلاتی که در زمینه نظام وظیفه در زندگی شما بروز می کند، قطعا فشار روانی و استرس خاصی را به شما وارد می آورد که می توان با کمک یک مشاور متعهد حل و فصل شوند.

پرواضح است که فردی که فکر کند به حال خود رها شده است، دچار استرس فراوانی خواهد شد و در واقع او توانایی یافتن راه حل های درست و مناسب را نخواهد داشت.

کارشناسان مرکز مشاوره آویژه به شما کمک خواهند کرد که به علت ریشه ای معضلات و مشکلات خود در حیطه نظام وظیفه پی ببرید و آنها را بهتر درک کنید. قطعا یکی از مهم ترین مسائلی که برای مرکز مشاوره آویژه اهمیت دارد، این است که گزینه ها و انتخاب هایی را برای شما مورد بررسی قرار دهد، که در ارائه یک راه حل مفیدی به شما کمک بکند. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مطالب سایت را نیز مطالعه کنید یا در صورت نیاز با ما تماس حاصل فرمایید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

در ادامه مقاله به بررسی و ارائه لیستی از خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه به شما همراهان عزیز ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

 مشاوره کسری خدمت

در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزانواع کسری خدمت سربازی عبارتند از:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

مشاوره معافیت سربازی

پونزانواع معافیت های نظام وظیفه عبارتند از:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

برای دریافت امریه سربازی، باید رشته تحصیلی شما با سازمانی که می خواهید از آن امریه بگیرید، متناسب باشد؛ مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر، از دیپلم تا دکتری را شامل می شود.

از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

اعزام به خدمت

هر فرد ذکور ایرانی، وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد.

فرد مشمول در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود، این فرد باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید؛ همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد.

بعضی از مشمولین نیز به جای اعزام به خدمت، از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

طبق قانون، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است؛ ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد.

مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی، 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند، تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است، حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند، در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و...، باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر نا آگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد.

با وجود اینکه برخی از مواقع فرد مشمول وارد دوره غیبت می شود، اما می تواند با استفاده از شرایطی، از گزینه غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و...، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند، که بر اساس ارائه مدارک، این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

fatemi بازدید : 22 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

امکانات سایت سازمان نظام وظیفه vazifeh.police.ir

سامانه اینترنتی نظام وظیفه، با ارائه خدمات به صورت آنلاین، به مشمولان این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و مکانی که هستند، به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این امر، مشارکت بیشتر مشمولان در امور مربوط به سربازی را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله، شما را با راهکارهایی برای استفاده از این سامانه برای مشارکت بیشتر در امور مربوط به سربازی، از جمله ارائه نظرات و پیشنهادات، شرکت در نظرسنجی‌ها و طرح سوالات آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای فعال و مشارکت‌جویانه، از خدمات این سامانه برای گذراندن دورانی مفید و پربار در دوران سربازی استفاده کنید و نقش خود را در ارتقای کیفیت خدمات نظام وظیفه ایفا کنید.

افزایش خدمات غیرحضوری سازمان نظام وظیفه برای آسایش حال مشمولان، موضوعی است که طی سالیان اخیر به طور مشخص مورد توجه این نهاد قرار داشته است.

به عنوان مثال هم اکنون مشمولان با استفاده از اینترنت و سرویس پیامکی قادر هستند تا از شرایط غیبت سربازی، تاریخ اعزام، پادگان محل آموزشی و ... بسیاری موارد دیگر اطلاع کسب کنند.

با در نظر گرفتن اهمیت خدمات این سامانه و تاثیری که در مراحل مختلف خدمت مشمولان می تواند داشته باشند، در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه کار و خدمات آن بیشتر آشنا کنیم؛ لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با سامانه اینترنتی نظام وظیفه vazifeh.police.ir

سامانه اینترنتی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی vazifeh.police.ir مرجع رسمی اطلاع رسانی قوانین و خدمات غیرحضوری سازمان نظام وظیفه می باشد که مشمولان با استفاده از این سامانه می توانند از آخرین اخبار و بخشنامه های خدمت سربازی مطلع شوند.

مشمولان برای استفاده از خدمات این سامانه به کد سخا و شماره ملی خود نیاز خواهند داشت تا با استفاده از آنها، وارد پنل کاربری خود در این سایت شوند.

خدمات این سامانه شامل موارد وسیعی شده که شما با استفاده از آنها، در بسیاری از موارد نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نظام وظیفه و یا دفاتر الکترونیکی پلیس +10 نخواهید داشت.

به عنوان مثال فردی که می خواهد بداند دوره سربازی اش چه زمانی به پایان می رسد یا داوطلبی که می خواهد از وضعیت امریه سربازی و جذب آن مطلع شود، می تواند از این سامانه پیگیری نماید.

خدمات سامانه اینترنتی نظام وظیفه شامل چه مواردی می شود؟

در ادامه به بررسی خدمت های ارائه شده در سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا می پردازیم؛ لطفا همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ۷ شرط توجیه غیبت سربازی در قانون جدید نظام وظیفه

درخواست مجوز برای خروج از کشور

این گزینه برای دانشجویانی که گواهی اشتغال به تحصیل دارند و یا سربازان در حال خدمت که قصد خروج از کشور را دارند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

پیگیری درخواست معافیت پزشکی

جزئیات مربوط به رسیدگی درخواست معافیت پزشکی مشمولان از طریق این سامانه برای متقاضیان اطلاع رسانی می شود.

به عنوان مثال افراد با استفاده از خدمات این سامانه می توانند از تاریخ تشکیل جلسه بررسی معافیت پزشکی و جزئیات مربوط به دوره درمان خود مطلع شوند.

خرید شماره سریال دفترچه نظام وظیفه

خرید اینترنتی شماره سریال اعزام از طریق کارت های عضو سامانه شتاب، جدیدترین امکانی است که در این سامانه برای رضایت مخاطبان ارائه شده است.

ثبت درخواست تعجیل و تاخیر

داوطلبان با ثبت دلایل و استناد به مدارک مورد نیاز در این سامانه، می توانند برای تغییر زمان اعزام خود درخواست دهند.

از جمله دیگر خدمات این سامانه می توان به استعلام تاریخ و محل اعزام به خدمت، معافیت تحصیلی، معافیت موارد خاص، معافیت پزشکی، جریمه مشمولان غایب و پیگیری تعویض کارت پایان خدمت اشاره کرد.

راهنمای ورود به سایت سازمان نظام وظیفه vazifeh.police.ir

ورود به سایت نظام وظیفه کار چندان سختی نیست و مشمولان می توانند به راحتی وارد این سایت شوند؛ اما برای آشنایی بیشتر، سعی کرده ایم تا در اینجا نحوه ورود به سایت نظام وظیفه را در راحت ترین حالت ممکن به شما توضیح دهیم.

پونزجهت ورود به روش زیر عمل نمایید:

ابتدا در گوگل سایت نظام وظیفه را تایپ کنید و این عبارت را جستجو کنید. اکنون موتور جستجوی گوگل نتایج جستجوی خود را به شما نمایش خواهد داد. در اولین صفحه نتایج، اولین سایت، سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir می باشد؛ بر روی آن کلیک نمایید.

پس از ورود به این سایت، امکانات مختلفی را مشاهده خواهید کرد که می توانید از هر کدام از این امکانات استفاده کنید.

در پایین سایت، آخرین اخبار مربوط به سازمان نظام وظیفه را مشاهده خواهید کرد. این اخبار شامل مواردی مانند جزئیات مربوط به کسری خدمت، غیبت سربازی و... است. این اخبار بسیار مهم هستند و باید مشمولان این اخبار را هر چند وقت یک بار مشاهده کنند.

اگر بخواهید از هر کدام از امکانات مربوط به سایت نظام وظیفه استفاده کنید، باید بر روی آن کلیک کنید تا بتوانید از خدمات آن استفاده کنید.

همچنین مشمولان می توانند آخرین دفترچه سربازی منتشر شده را از این سایت دریافت کنند و از آخرین جزئیات و شرایط ثبت نام و اعزام سربازان مطلع شوند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: نمره چشم برای معافیت

پیگیری وضعیت نظام وظیفه با استفاده از کد سخا

همانطور که اشاره کردیم، سخا، کدی 5 رقمی است که مشمولان می توانند آن را از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند.

شما با در اختیار داشتن کد سخا می توانید در سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اقدام به پیگیری وضعیت نظام وظیفه خود اعم از اطلاع از تاریخ اعزام و میزان غیبت سربازی خود نمایید.

مشاوره غیر حضوری سامانه نظام وظیفه vazifeh.police.ir

در یکی از بخش های این سایت به سوالات متداول سربازان و مشمولان خدمت پاسخ داده می شود؛ اما اگر برخی از مشمولان نتوانند پاسخ خود را بگیرند، می توانند بر روی گزینه مشاوره غیر حضوری کلیک کرده و سوال خود را مطرح کنند.

کاربران جهت دریافت مشاوره می توانند از گزینه "ثبت درخواست مشاوره" استفاده نموده و برای اطلاع از نتیجه و پاسخ مشاوره از گزینه جستجوی پاسخ مشاوره استفاده کنند.

همواره سعی مشاوران تخصصی این سازمان بر این اساس است که در حداقل زمان به پرسشها پاسخ داده شود، منتهی زمان پاسخگویی به پرسش ها به حجم درخواست ها بستگی دارد.

سخن آخر

با توجه به اهمیت خدمت سربازی برای مردان بالای 18 سال و خانواده های آنها، استفاده از سایت نظام وظیفه vazifeh.police.ir برای بسیاری از خانواده های ایرانی مفید و لازم است؛ بنابراین باید مشمولان خدمت سربازی حتما با نحوه ورود به این سامانه و استفاده از آن آشنا باشند تا بتوانند تمامی مراحل خدمت سربازی خود را به دقت پیش ببرند.

این سایت با امکانات و خدماتی که ارائه می دهد، بسیاری از فعالیت های حضوری و رفت و آمد به مراکز مختلف را کاهش می دهد و افراد به راحتی می توانند به صورت آنلاین از امکانات مختلفی بهره مند شوند.

برای اطلاع بیشتر در مورد خدمت سربازی و سامانه نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir، ما در آویژه منتظر تماس شما هستیم تا اطلاعات بیشتری را به شما ارائه دهیم؛ جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در کمترین زمان ممکن، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

اطلاعات لازم در مورد اعزام به خدمت را چگونه می توان به دست آورد؟

اطلاعات لازم در مورد اعزام به خدمت را چگونه می توان به دست آورد؟

برای ورود به سایت نظام وظیفه و مشاهده آخرین وضعیت مشمولین، چه اطلاعاتی لازم است؟

شما می توانید با در دست داشتن کد سخا وارد پورتال سایت نظام وظیفه شوید و وضعیت خودتان را مشاهده کنید.

بخش های مختلف سایت نظام وظیفه کدام ها هستند؟

مشاوره غیر حضوری، دسترسی به سازمان های نظام وظیفه کلیه استان ها و آموزش دریافت انواع معافیت ها و ...

fatemi بازدید : 17 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

خدمت سربازی، دورانی پرفراز و نشیب است که می‌تواند شما را برای ورود به دنیای مستقل و خودکفایی آماده کند. اما در برخی موارد، شرایطی وجود دارد که مشمولان باید برای انجام تعهدات خانوادگی خود از خدمت سربازی معاف شوند. کد سخا، به شما کمک می‌کند تا از وضعیت معافیت خود آگاه شوید و در صورت واجد شرایط بودن، برای دریافت آن اقدام کنید. در این مقاله، شما را با اهمیت استقلال و خودکفایی در زندگی، فواید دریافت کد سخا برای رسیدن به این هدف و همچنین راهکارهایی برای ارتقای روحیه استقلال و خودکفایی در خود آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با عزمی راسخ و روحیه‌ای قوی، گام به این مرحله مهم از زندگی خود بگذارید و برای ورود به دنیای مستقل و خودکفایی آماده شوید.

مشمولین خدمت سربازی هنگامی که می خواهند به خدمت اعزام شوند، ممکن است با سوالاتی در رابطه با کد سخا مواجه شوند.

افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا، کدی است در پنج رقم، که هر یک از افرادی که در شرف اعزام به پادگان ها جهت خدمت نظام وظیفه هستند، لزوماً باید آن را در اختیار داشته باشند.

تمامی افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند، باید این کد را جهت انجام کلیه امور سربازی خود مانند مراحل اعزام و غیره دریافت کنند.

سامانه خدمات الکترونیک سخا به نشانی اینترنتی services.epolice.ir برای کلیه افراد آماده به خدمت سربازی در پادگان های مختلف، جهت دریافت این کد به صورت اینترنتی فعال شده است.

در ادامه مطلب لیست کد سخا نظام وظیفه در سال 1402 را برایتان ارائه کرده ایم؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

کد سخا چیست؟

کد سخا شناسه ای پنج رقمی است و منحصر به فرد و مختص به شما در سازمان نظام وظیفه است و هیچ ارتباطی به ارگان یا سازمان خدمت و کد آموزشی شما ندارد.

از کد سخا همراه با کد ملی به منظور ورود به سایت نظام وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد.
با استفاده از کد سخا می توانید استعلام از وضعیت نظام، شرایط اعزام به خدمت سربازی، امریه سربازی، تعویض کارت پایان خدمت و … را مشاهده نمایید.

دریافت کد سخا اینترنتی

همانطور که اشاره کردیم، کد سخا یک کد ۵ رقمی است که هنگام ورود به سامانه نظام وظیفه، هم از طریق سایت و هم اپلیکیشن نظام وظیفه، به آن نیاز خواهید داشت.

همچنین سربازان از طریق کد سخا که برای هر پادگان جداگانه تعریف شده است، می ‌توانند از محل اعزام خود اطلاع پیدا کنند. بدین ترتیب با دریافت کد سخا می توانید با وارد نمودن آن به همراه کد ملی خود، به سامانه نظام وظیفه وارد شوید.

مشمولان پس از آنکه برای اعزام به خدمت سربازی آماده می شوند، برای دریافت کد سخا باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت نمایند.

مشمولان دانشجو نیز باید برگه فراغت از تحصیل خود را به این دفاتر ارائه نموده تا آخرین وضعیت تحصیلی آنها در سیستم نظام وظیفه ثبت گردد. سپس با خرید دفترچه و ثبت مشخصات، برگه سبز خدمت سربازی به همراه کد سخا به مشمول داده می ‌شود.

نکته قابل توجه آن است که به منظور ثبت درخواست و دریافت غیرحضوری کد سخا، در ابتدا می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه و سپس با دریافت کد مذکور، دیگر امور مرتبط با نظام وظیفه را از طریق پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی (سامانه سخا) به آدرس epolice.ir انجام دهید.

بر این اساس در پاسخ به این سوال که چگونه کد سخا اینترنتی دریافت کنیم؟ باید گفت در ابتدا می بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و پس از ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز، کد سخا را دریافت نموده و سپس می توان با در اختیار داشتن آن، وارد سامانه اینترنتی مربوطه شد و امور نظام وظیفه خود را انجام دهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه لیست کد سخا مراکز آموزش نظام وظیفه بلاگ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب. 

چگونگی بازیابی کد سخا

ممکن است برخی از داوطلبان کد پنج رقمی سخای خود را فراموش کنند، که در این شرایط نیز امکان بازیابی این شماره برای افراد وجود دارد.

بازیابی کد سخا به این صورت است که متقاضیان می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه طبق مراحل ذیل، با وارد نمودن اطلاعات لازم نسبت به دریافت کد سخا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: شماره چشم برای معافیت

 ابتدا به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir مراجعه نمایید و از قسمت سمت چپ، در پایین کادرهای موجود، عبارت “فراموشی کلمه عبور” که همان فراموشی کد سخا می باشد را انتخاب کنید.

 حال می بایست نام کاربری را که همان شماره ملی است، به همراه شماره موبایل در کادر های مربوطه وارد نمایید و کلید “ارسال پیامک” را بفشارید تا کد سخای شما بازیابی گردد.

لیست کد سخا مراکز آموزش نظام وظیفه دسته اول

  • کد ۱: مرکز آموزش ولیعصر تبریز
  • کد ۲: نیروی انتظامی سعید آباد (آذربایجان شرقی)
  • کد ۳: ارومیه
  • کد ۴: بیرجند
  • کد ۵: کرمان ارتش
  • کد ۶: اراک نیروی انتظامی
  • کد ۷: شهید بهشتی اصفهان
  • کد ۱۱: اراک نیروی انتظامی شهید دستغیب جهرم – فارس (ناجا)
  • کد ۱۲: نیروی انتظامی مرزن آباد چالوسه
  • کد ۱۳: نیروی انتظامی مشکین شهر
  • کد ۱۴: اصلاندوز اردبیل
  • کد ۱۷: نیروی هوایی شیراز ارتش منطقه هوایی شهید دوران
  • کد ۲۰: نیروی هوایی ارتش دانشگاه هوایی ستاری – شمشیری آذری (تهران)
  • کد ۲۱: پایگاه شکاری شهید نوژه همدان(نیروی هوایی ارتش)
  • کد ۲۷: نیروی هوایی سمنان
  • کد ۲۸: نیروی هوایی ارتش بابلسر
  • کد ۳۱: پدافند هوایی ارتش – هاشم آباد
  • کد ۳۲: پدافند نیروی هوایی تهران
  • کد ۳۵: نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی ۰۱
  • کد ۳۶: نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی ۰۲
  • کد ۳۷: ارتش نیروی زمینی عجب شیر
  • کد ۳۸: مربوط به ۰۴ بیرجند
  • کد ۳۹: کرمان نیروی زمینی ارتش
  • کد ۴۰: نیروی زمینی ارتش کازرون
  • کد ۴۱: ۰۸ نیروی زمینی ارتش خاش (سیستان و بلوچستان)
  • کد ۴۲: نیروی زمینی ارتش هوابرد شیراز
  • کد ۴۴: تیپ هوابرد ارتش شیراز
  • کد ۴۵: نیروی زمینی ارتش مراغه
  • کد ۴۷: نیروی زمینی ارتش گروه ۳۳ توپخانه پرندک
  • کد ۴۹: نیروی زمینی ارتش لشگر ۱۶ زرهی قزوین

لیست کد سخا مراکز آموزش نظام وظیفه دسته دوم

  • کد ۵۲: مرکز آموزش ۲۳ پرندک (تهران)
  • کد ۵۳: لشکر ۳۰ دوآب
  • کد ۵۴: لشگر ۵٨ چهل دختر شهارود
  • کد ۵۷: ارتش لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه
  • کد ۶۴: پادگان نبی اکرم میبد (یزد)
  • کد ۷۱: نیروی زمینی سپاه امام رضا (ع) کازرون
  • کد ۷۲: پادگان شهید ثابت خواه، سپاه، گیلان غرب کرمانشاه
  • کد ۷۳: نیروی زمینی سپاه پادگان شهید قاضی تبریز
  • کد ۷۴: نیروی زمینی سپاه ولیعصر (عج) آباده
  • کد ۷۵: وزارت دفاع قزوین
  • کد ۷۶: نیروی انتظامی تبریز
  • کد ۷۷: هواپیمایی کرمان
  • کد ۷۸: نیروی هوای سپاه خاتم یزد
  • کد ۸۰: ستاد مشترک سپاه
  • کد ۸۱: سپاه مرودشت یا نیروی هوایی ارتش مهرآباد – تهران
  • کد ۸۲: سپاه مرودشت
  • کد ۸۳: نیروی زمینی سپاه مالک الشتر ارومیه
  • کد ۸۷: نیروی مقاومت سپاه پادگان خاتمی یزد
  • کد ۸۶: کهریزک تهران ارتش
  • کد ۸۸: نیروی هوایی سپاه اردکان
  • کد ۸۹: سازمان زندان کرج
  • کد ۹۱: سپاه (نیروی زمینی) در اقلید فارس (شیراز)
  • کد ۹۴: سپاه پادگان ولیعصر ساری

لیست کد سخا مراکز آموزش نظام وظیفه دسته سوم

  • کد ۱۰۱: دزفول سپاه
  • کد ۱۰۵: هتل ولیک بابل پادگان المهدی بابل نیروی زمینی سپاه
  • کد ۱۱۹: نیروی دریایی ارتش سیرجان کرمان
  • کد ۱۱۵: لشگر چهار شکاری دزفول
  • کد ۱۲۳: نیروی زمینی سپاه شهید هاشمی نیشابور
  • کد ۱۳۵: سپاه شهید قدوسی یزد
  • کد ۱۵۹: یگان ویژه شیراز
  • کد ۱۷۴: پدافند هوایی شیراز
  • کد ۱۷۵:نیروی هوایی ارتش پایگاه شکاری دزفول
  • کد ۱۷۶: نیروی هوایی امام حسین – تهران
  • کد ۱۸۱: نیرو هوایی مشهد
  • کد ۱۸۲: نیروی هوایی تهران ارتش
  • کد ۱۸۵: ستاد مشترک سپاه شهدای کرمانشاه یا شهید همت روانسر
  • کد ۱۸۹: نیروی هوایی شیراز
  • کد ۲۰۰: شیرگاه قائم شهر نیروی انتظامی
  • کد ۲۰۶: هواپیمایی قلعه مرغی
  • کد ۲۱۵: پادگان شهید پازوکی سپاه (لشکر ۲۷) واقع در افسریه
  • کد ۲۲۶: مازاد (یعنی در روز تقسیم هر جا که نیرو لازم بود به آنجا اعزام خواهید شد.)
  • کد ۲۳۲: یگان ویژه زاهدان
  • کد ۲۳۴: نیروی دریایی
  • کد ۲۳۵: مرکز آموزش تکاور نزاجا لشگرک تهران تو جاده لواسانات
  • کد ۲۳۸: ارتش شیراز
  • کد ۲۵۶: مازاد (یعنی در روز تقسیم هر جا که نیرو لازم بود به آنجا اعزام خواهید شد یا پادگان شهید مدرس نیروی زمینی سپاه واقع در جنب شهرک خاتم الانیبا(ص) بعد از پل فردیس کرج)
  • کد ۲۷۷: یگان امداد فاتب
  • کد ۳۳۵: تکاور لشگر ۵۷ ارتش تهران (پشت نظام وظیفه تهران)

توجه: هر پادگان در کشور دارای یک کد است. کد سخا که برای هر سربازی، محل اعزامی او را اعلام می کند؛ اما به دلیل برخی مسائل تا روز قبل از اعزام، محل آن کد را نمی گویند. کد سخا را می توان از دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس 10+) دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط ایست خدمت سربازی برای تحصیل

دریافت کد سخا

اگر شما در شرف اعزام به خدمت سربازی هستید، لازم است برای اطلاع از محل خدمت سربازی خود رمز سخا یا همان کد سخا را داشته باشید.

نحوه دریافت کد سخا

نحوه دریافت کد سخا سربازی به این صورت هست که شما در هنگام مراجعه به پلیس +۱۰ و پس از انجام مراحل پست دفترچه سربازی، می‌توانید از مسئول مربوطه تقاضای دریافت رمز سخا کنید.

پس از آن برگه ای تحت عنوان برگه سبز خدمت به شما تحویل داده می شود، که در آن تاریخ اعزام به خدمت سربازی شما مشخص شده است.

پس از دریافت رمز سخا با وارد کردن کد ملی و کد سخا وارد سامانه یا اپلیکیشن نظام وظیفه شده و با مراجعه به قسمت وضعیت اعزام به خدمت، نسبت به اطلاع از محل خدمت سربازی اقدام می‌کنید.

سامانه اینترنتی دریافت کد سخا برای خروج از کشور

دانشجویان متقاضی صدور مجوز خروج از کشور، می بایست ابتدا اطلاعات خود را در سامانه مرتبط با سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت نمایند و سپس جهت تکمیل پرونده خود به دانشگاه مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای دریافت کد سخا

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت کد سخا و مراجعه به سامانه سخا برای تمامی مشمولان یکسان می باشد. البته دانشجویان برای مشخص کردن وضعیت تحصیل خود باید نامه مربوط را از دانشگاه محل تحصیل دریافت و به دفاتر پلیس + 10 ارائه کنند.

در صورتی که دارای مهارت و یا توانایی هستید، پس از ورود به سامانه سخا در قسمت مربوط اطلاعات مربوط به تخصص خود را ثبت نمایید.

مدارک عمومی برای تمامی مشمولان نظام وظیفه شامل تکمیل برگه شماره 1 می باشد. مشخصات مشمول باید به درستی و با دقت ثبت شود. سپس بعد از انجام معاینات اولیه، مشمولان برگه مربوط به معاینات اولیه را تکمیل کنند.

انجام واکسیناسیون سربازی و ارائه برگه مربوط به آن، برای تمامی مشمولان الزامی و اجباری می باشد. این برگه ها باید از طریق خدمات الکترونیکی انتظامی پلیس + 10 صادر شود. فرم های نام برده شده باید یک به یک به طور کامل تکمیل شوند و به دفاتر پلیس + 10 تحویل داده شود.

به همراه داشتن مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه و… به منظور ورود اطلاعات به سامانه سخا سربازی به نشانی epolice.ir الزامی می باشد.

با ارائه مدارک نام برده شده به دفاتر پلیس +10، کد سخا را از آنها دریافت کنید. سپس با استفاده از کد سخا و کد ملی، وارد سامانه سخا شوید. پس از وارد شدن به سامانه سخا، می توانید از آخرین وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع به دست آورید.

سخن آخر

کد سخا شناسه ای پنج رقمی است و منحصر به فرد و مختص به شما در سازمان نظام وظیفه است و هیچ ارتباطی به ارگان یا سازمان خدمت و کد آموزشی شما ندارد.

کد سخا همراه با کد ملی به منظور ورود به سایت نظام وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا کد سخا نظام وظیفه را برای شما توضیح داده و شیوه های دریافت و بازیابی آن را به شما آموزش دهیم. چنانچه در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا پاسخگو و راهنمای شما باشند.

از همراهی شما با مجموعه آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتکد سخا چیست؟

کد سخا، شناسه ای پنج رقمی است و منحصر به فرد و مختص به شما در سازمان نظام وظیفه می باشد و هیچ ارتباطی به ارگان یا سازمان خدمت و کد آموزشی شما ندارد. کد سخا همراه با کد ملی به منظور ورود به سایت نظام وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد.

سوال علامتنحوه دریافت کد سخا به چه صورت است؟

اطلاعات مربوط به این جواب این سوال در مقاله فوق به اطلاع دستان گرامی رسانده شد.

تعداد صفحات : 75

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 2,268
  • بازدید سال : 18,268
  • بازدید کلی : 20,575