loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 9 شنبه 26 خرداد 1403 نظرات (0)

چه سوالاتی در قرار ملاقات اول از دختر مورد علاقه بپرسیم؟

برای آشنایی با این که چه سوالاتی در قرار ملاقات اول از دختری که با وی قرار گذاشته اید، بپرسید،چند توصیه بسیار کارآمد برایتان داریم.

کجا به دنیا آمدی؟ 

بهترین سوال برای شروع صحبت های شما با یک دختر می تواند این باشد که کجا به دنیا آمده است.

❤️ قطعا اگر طرف مقابل شما فردی خجالتی و یا کم حرف باشد، پاسخ به این سوال را تنها با یک کلمه پاسخ می دهد.

❤️ نیازی نیست بلافاصله به سراغ سوال بعدی بروید. می توانید از وی بخواهید تا کمی بیشتر در مورد محل تولدش و خاطراتی که در آن دارد برای شما توضیح دهد. اگر هم خاطره یا شناخت خاصی از آن شهر دارید می توانید وارد صحبت های طرف مقابل شده و در رابطه با آن شهر اظهار نظر کنید.

ترجیح می دهی در کجا زندگی کنی؟

اگر برای دریافت پاسخ سوال اول به اندازه کافی صبور بوده باشید، یخ بین رابطه شما تا اندازه زیادی آب شده است و می توانید راحت تر به سراغ سوال های بعدی برای شناخت طرف مقابلتان بروید.

حال که بحث محل تولد دختری که با او قصد آشنایی دارید را مطرح کرده اید، بهترین زمان برای این است که از وی بپرسید برنامه اش برای زندگی در آینده چگونه است؟

❤️ قصد دارد در کجا زندگی کند و آیا اقدام خاصی برای رفتن به مکان خاصی که مورد علاقه است انجام داده است یا خیر.

پرسش این سوال از دو بابت مورد توجه است:

❤️ اول اینکه به شما کمک می کند تا متوجه این موضوع شوید که فرد مقابل شما به مهاجرت چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی فکر می کند یا خیر؟

❤️ دوم اینکه کمکتان می کند تا وجه اشتراک و یا اختلافات در مورد محل زندگی تان را که بسیار هم برای تداوم آشنایی تان مهم است را متوجه شوید.

به چه تفریحاتی علاقه مند هستید؟

از وی سوالاتی را بپرسید که کمی حال و هوای مکالمه بینتان را شورانگیزتر نماید. به عنوان مثال از او بخواهید تا برایتان توضیح دهد، چه علایقی دارد و با انجام چه اقداماتی حال و هوایش بهتر می شود.

❤️ قطعا یکی از پاسخ هایی که شاید در میان دختران شایع باشد، مربوط به خرید از فروشگاه های مختلف و سر زدن به مراکز خرید معروف است. می توانید از قبل نام چند مرکز خرید خوب را شناسایی کرده و به وی پیشنهاد دهید اگر تمایل داشته باشد، در قرارهای بعدی خود سری به آنها بزنید.

رابطه ات با اعضای خانواده ات به چه صورت است؟

وقت آن رسیده که سوالاتی را که موجب شناخت بیشتر شما از دختر مورد علاقه تان می شود را به آرامی از وی بپرسید.

❤️ پرسش در مورد اعضای خانواده اش و نوع ارتباطی که با آنها دارد، شروع خوبی برای این است که کمی بیشتر به وی نزدیک شوید. از او در مورد رابطه اش با پدرو مادرش و اینکه چند خواهر و برادر دارد، سوال بپرسید.

❤️ نه اینکه از همان ابتدای کار سوالاتی اقتصادی در مورد شرایط خانوادگی اش بپرسید. این موضوع می تواند این حس را به طرف تلقین کند که شما قصد فضولی در مورد خانواده اش را دارید.

❤️ بهتر است سوالات با چنین محتوایی را برای دیدارها بعد بگذارید. اکنون به همین کم و کیف رابطه اعضای خانواده بسنده کنید.

چه خصوصیات اخلاقی داری؟

با پرسیدن این سوال متوجه خواهید شد که طرف مقابل شما چه گونه فردی از نظر اخلاقی است. فردی شوخ طبع است یا کاملا جدی است. خوش رو و خوش خنده است و یا اینکه کمتر اهل ارتباط برقرار کردن است. کم حرف است یا پر حرف است. زودرنج است یا فردی صبور است.

❤️ هر کدام از این سوالات ریز می تواند میزان اشتراکات و اختلافات اخلاقی شما را بیشتر برایتان مشخص کند.

❤️ ضمن اینکه به شما این اجازه را می دهد تا بررسی کنید این ویژگی ها تا چه اندازه با معیارهای شما برای دختر مورد علاقه تان همخوانی دارد.

با کسی رابطه جدی داشته ای یا نه؟

اگر تا به این جای دیدارتان به خوبی پیش رفته است و به نظرتان استرس و ترس شروع مکالمه از میانتان رفته است. الان فرصت خوبی برای این است که به سراغ شخصیت خود طرف مقابلتان رفته و سوالاتی در مورد زندگی شخصی اش از وی بپرسید.

❤️ قطعا برای شما مهم است که اولین نفر در دیدار با یک دختر هستید یا تجربه چندم وی بوده اید. پس نگران پرسیدن چنین سوالی از او نباشید. به راحتی از وی بخواهید تا در این رابطه برایتان توضیحاتی دهد.

❤️ حتی می توانید برای ایجاد اعتماد میان طرف مقابلتان پس از پرسیدن این سوال به وی بگویید که اگر تمایل به پاسخ در این رابطه دارد، می تواند در مورد این موضوع صحبت کند.

❤️ حواستان باشد که چندان موشکافانه به این موضوع نگاه نکنید.

چه سوالاتی در قرار ملاقات اول از دختر مورد علاقه بپرسیم؟

برنامه ات برای آخر هفته ها چیست؟

پس از پرسیدن سوال قبلی بهتر است سوال آسان تری که حتی خودتان هم بتوانید در آن اظهار نظر کنید را از طرف مقابلتان بپرسید. پرسش در مورد برنامه آخر هفته می تواند موضوع بسیار خوبی باشد.

❤️ به واسطه این سوال می توانید حتی برنامه ای را هم برای قرار ملاقات بعدی خود فیکس کنید. سینما بروید، طبیعت گردی کنید و یا اینکه وی را به یک رستوران و کافه دعوت کنید.

تابحال عاشق شدی؟

اگرچه پاسخ به این سوال برای هر فردی کمی سخت است اما قطعا برای شما مهم است که بدانید طرف مقابلتان چه احساساتی را در روابط با جنس مخالف خود تجربه کرده است و تا چه اندازه رابطه با شما برایش اهمیت دارد.

❤️ بهتر است برای این که طرف مقابل از پاسخ به این سوال معذب نشود یا احساس بدی به وی دست ندهد به او بگویید که اگر دوست دارد به سوالتان پاسخ دهد.

در مورد علایق خودتان از وی سوال بپرسید.

این نکته را فراموش نکنید که جدا از بحث سوال در مورد علایق و خصوصیات فرد طرف مقابلتان لازم است که نظر وی را در مورد علایق خودتان هم از وی جویا شوید.

❤️ می توانید زمانی که فکر می کنید سوال خاصی در مورد فرد مقابلتان ندارید شروع به معرفی خودتان کرده و در نهایت از علایق خودتان صحبت کنید و بگویید چه رفتارها و خصوصیاتی دارید.

❤️ به عنوان مثال برای وی توضیح دهید که چقدر اهل سفر هستید و از او میزان علاقه اش را به این موضوع جویا شوید. یا اینکه به وی بگویید که از چه افرادی خوشتان نمی آید و یا چه افرادی را به حریم خصوصی تان راه می دهید.

سخنی از مشاوران آویژه

اولین قرار ملاقات شما با یک دختر می تواند تا حد زیادی بر ادامه رابطه تان تاثیر گذار باشد. این مهم است که به عنوان یک مرد سوالاتی را از وی نپرسید که موجب شود او خیال کند که فردی بدبین و شکاک هستید.

بهتر است در این قرار ملاقات بیشتر از هر چیز پاسخش به سوالات کلی را خودتان از وی پرسیده بودید، مورد توجه قرار دهید. پیشنهاد مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما این است که به هیچ عنوان برای قرار ملاقات اول خودتان بیش از اندازه برنامه ریزی نکرده و سوالات سخت و البته بسیار خصوصی و شخصی را انتخاب نکنید، مگر اینکه نوع تعامل و ارتباط شما به جاهای خوبی ختم شود.

fatemi بازدید : 9 شنبه 26 خرداد 1403 نظرات (0)

 

مزایای رابطه جنسی پیش از ازدواج

مهم ترین مزایای رابطه جنسی پیش از ازدواج:

اگر بخواهیم از هر دو جنبه به رابطه پیش از ازدواج فکر کنیم، باید مزایای چنین رابطه ای را هم مورد توجه قرار دهیم. هرچند که این مزایا زودگذر بوده و نمی توان برای آنها مدت زمان خاصی را متصور شد:

 رابطه پیش از ازدواج صمیمت فیزیکی میان افراد را افزایش می دهد:

اینکه افراد بتوانند در رابطه با کسی احساس صمیمت بیش از حد داشته و خود واقعی شان باشند، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است. رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند چنین حس و حالی را برای مدت کوتاهی بین طرفین یک رابطه ایجاد کند.

 رابطه جنسی به شما درک تازه ای از خودتان می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود تا هویت جنسی خود را هم درک کنید. چرا که هر فردی هویت جنسی متفاوتی داشته و چنین رابطه ای کمک می کند تا افراد بفهمند از چه چیزهایی در رابطه لذت می برند و یا چه چیزهایی را دوست ندارند.

 صمیمت میان شما را بیشتر می کند:

درست است که گاهی اوقات رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند منجر به افزایش صمیمت میان شما و فرد مقابلتان شود، با این حال این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که مشخص نیست این روند صمیمی بودن تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

 هیجانات آنی و زودگذر شما را تقلیل می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود آن بخش از افرادی که تنها برای تامین نیاز جنسی خود تصمیم به ازدواج می گیرند، با دید بازتری برای ازدواج خود تصمیم گرفته و از اقدامات آنی و هیجانی برای ورود به مهم ترین مرحله زندگی خود جلوگیری کنند.

 جایگاه رابطه جنسی را تغییر می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود که به مرور زمان متوجه اهمیت کمتر آن نسبت به دیگر مسائل زندگی برای تعهد در برابر یک فرد جهت یک عمر زندگی شوید. چنین روابطی پس از گذشت مدت زمانی خاص، اولویت های صحیح تری را برای زندگی پیش روی شما خواهند گذاشت.

سخنی از مشاوران آویژه

این موضوع را به هیچ عنوان فراموش نکنید که رابطه جنسی آخرین مرحله از یک رابطه پایدار میان زن و مرد است و نباید بدون هیچ تعهد مادم العمری که میان زن و مرد برقرار می شود، وارد آن شد.

این افکار نادرستی که برخی از تصورات کنونی اطرافیانتان موجب بال و پر گرفتنشان شده است را دور بیاندازید. بیان ادعاهایی مانند اینکه دوره زمان عوض شده است و شرایط طور دیگری در حال پیش روی است، نه یک اصل درست بلکه تنها باوری اشتباه است که شما را به انجام رفتارهای نادرست و اتخاذ تصمیمات نامعقول پیش از ازدواج رسمی با یک فرد ترغیب می کند.

ما مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به شما پیشنهاد می کنند تا پیش از تعهد ازدواج از هر گونه برقراری رابطه جنسی با طرف مقابلتان خودداری کنید. توجه این موضوع برای آن گروه از افرادی که واقعا قصد ازدواج داشته و به تشکیل زندگی مشترک فکر می کنند، بسیار مهم است. تصمیم گیری با خودتان است، آیا واقعا دلتان می خواهد در آینده یک فرد متاهل شوید یا از کیفیت زندگی مجردی خود راضی بوده و دوست ندارید زیر بار مسوولیت و تعهد در برابر یک فرد خاص بروید.

fatemi بازدید : 9 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

معافیت بیماری های بینی 

🟦 بیماری رینیت آتروفیک، التهاب بینی به صورت مزمن: معافیت دائم

🟦 شکستگی های بینی همراه با تغییر شکل: معاف از خدمات رزمی

🟦 بیماری یا سندرم منیر یا سرگیجه های مزمن طولانی مدت که منشا بروز سردرد، اختلال در گوش باشد: معاف دائمی

🟦 مشکل سرگیجه مزمن اما کوتاه مدت: معافیت خدمات رزمی

🟦 انواع عفونت های مادرزادی دربینی: معافیت دائمی

معافیت های بیماری های لب 

🟦 انواع عفونت های لب: معافیت دائم

🟦 انواع عفونت های مادرزادی در حلق: معاف دائمی

🟦 سینوزیت های مزمن با علائم قابل مشاهده مثل ورم در سینوس ها: معاف از خدمت رزم

🟦 آنژیو فیبروم(به معنای تومور خوش خیم) نازوفارنگس درجه ی 2 در حالت عمل شده و عمل نشده: معافیت دائمی

🟦 آنژیو فیبروم نازوفارنگس در حالت های دیگر: معافیت خدمات رزمی

معافیت بیماری های حنجره

🟦 بیماری های مادرزادی حنجره که در اصطلاح به نرمی حنجره هم معروف اند: معافیت دائمی

🟦 بیماری های عفونی حنجره: معاف دائمی

🟦 بیماری های التهابی حنجره مانند لارنژیت حاد یا مزمن: معافیت دائم

🟦 انواع تومورهای حنجره در صورت ایجاد اختلالات تنفسی و صوتی: معافیت دائمی

🟦 تومورهای گلوموس ژوگولر یا تومورهای کپسول دار با رشد آهسته : معافیت دائمی

🟦 آنژیوم یا تومورهای خوش خیم وسیع در گوش، حلق یا بینی: معافیت دائمی

🟦 مشکل فلج شدن تارهای صوتی در صورت فلج ارگانیک دو طرفه یا یک طرفه با ایجاد اختلالات تکلمی دائمی: معافیت دائم

🟦 تومورهای بدخیم بینی و سینوس ها به صورت یک طرفه یا دو طرفه: معافیت دائمی

🟦 تومورهای خوش خیم بینی و سینوس ها: معافیت از خدمات رزمی

مراحل دریافت معافیت پزشکی کم شنوایی

💚 متقاضیان باید قبل از رسیدن به سن مشمولیت برای شناسایی بیماری و نوع آن به پزشک مراجعه کرده و برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

💚 متقاضیان پس از رسیدن به سن مشمولیت و قبل از اعزام به خدمت، باید دفترچه راهنمای نظام وظیفه را از دفاتر پلیس+ 10 دریافت و با دقت مطالعه کنند.

💚 پس از مطالعه ی دفترچه، متقاضیان باید فرم های مربوط به معافیت را تکمیل کنند.

💚 مرحله چهارم مشمولین باید معاینات پزشکی خود را نزد پزشک نظام وظیفه انجام داده و و فرم های مربوط به معافیت را تکمیل کنند.

💚 سپس مشمولین باید برای انجام واکسیناسیون به درمانگاه های مربوطه مراجعه کنند.

💚 پس از انجام مراحل بالا نوبت به تهیه مدارک لازم و ارائه ی آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میباشد.

💚 مشمولین باید مدارک خود را به دفاتر پلیس+ 10 تحویل داده و سپس درخواست معافیت پزشکی بیماری های گوش و حلق و بینی را در سایت نظام وظیفه ثبت کنند.

💚 مشمولین باید پس از اعلام درخواست خود منتظر بمانند تا برای رفتن به بیمارستان های سازمان نظام وظیفه معرفی نامه دریافت کرده و در تاریخ مشخص در بیمارستان حضور به هم رسانند.

💚 مشمولین پس از حضور در بیمارستان مورد معاینه قرار گرفته و آزمایشات تخصصی انجام خواهند داد.

💚 مشمولین باید برای مرحله ی آخر که حضور در جلسه کمیسیون پزشکان میباشند دعوت نامه دریافت کنند.

💚 سپس مشمولین باید در کمیسیون حضور به هم رسانده و منتظر دریافت رای نهایی معافیت باشند.

💚 پس از بررسی و اعلام رای نهایی، مشمولین با پرداخت هزینه صدور کارت می توانند کارت معافیت هوشمند خود را درب منزل تحویل بگیرند.

این مقاله را حتما بخوانید: معافیت اعصاب و روان

مراحل دریافت معافیت پزشکی کم شنوایی

مدارک لازم برای بیماری های معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

🟪 شناسنامه ی عکس دار مشمولین

🟪 کارت ملی مشمولین

🟪 اصل آخرین مدرک تحصیلی یا فارغ التحصیلی مشمول

🟪 کپی از تمام صفحات شناسنامه ی مشمولین

🟪 کپی از کارت ملی هوشمند مشمولین

🟪 کپی از مدرک تحصیلی تایید شده ی مشمول

🟪 فیش واریزی مخصوص معافیت های پزشکی، معافیت های کفالت و...

🟪 یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ مشمول با زمینه سفید

🟪 فرم وضعیت مشمولان متقاضی

🟪 فرم واکسیناسیون

🟪 فرم معاینات پزشکی مشمول

🟪 پرونده ی پزشکی مشمولین

پس از آماده سازی مدارک بالا میتوانید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس+ 10 محل سکونت خود مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. پس از بررسی دفاتر مربوطه، درخواست شما در سایت سازمان نظام وظیفه برای بررسی و تایید ثبت خواهد شد. مشمولین بین یک هفته تا یک ماه باید منتظر بمانند تا از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی شده و برای دریافت معرفی نامه و حضور در بیمارستان اقدام نمایند.

این مقاله را حتما بخوانید: نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی در حین خدمت

تمامی سربازان اگر در دوران خدمت و انجام وظیفه دچار مشکلات و اختلالات پزشکی گوش و حلق و بینی شوند یا علائم بیماری آنها در این دوران تشدید شود، می توانند برای معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی اقدام کنند. فقط کافی است با در دست داشتن مدارک به بهداری پادگان مراجعه کرده و زیر نظر پزشک پادگان معاینه شوند.

با تائید پزشک پادگان برگه معرفی به بیمارستان نیروهای مسلح برای افراد صادر می شود و افراد برای معاینات و انجام آزمایشات اعم از شنوایی سنجی و... به بیمارستان نیروهای مسلح مراجعه می کنند. با مراجعه سرباز به بیمارستان نیروهای مسلح پزشک متخصص در بیمارستان اقدام به معاینات تخصصی کرده و پرونده پزشکی (نتیجه معاینه) را به صورت محرمانه برای مرکز استان ارسال می کند.

سرباز در تاریخ مشخص شده به کمیسیون پزشکی گوش و حلق و بینی فراخوانده شده و در صورت تائید می تواند معافیت پزشکی را با تائید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه دریافت کند. برای سهولت شما، مراحل معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی در حین خدمت به صورت مرحله ای در جدول زیر ذکر شده است.

1مراجعه به بهداری پادگان و دریافت برگه معرفی به بیمارستان

2مراجعه به بیمارستان نیروهای مسلح و انجام معاینات تخصصی توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی

3ارسال پیامک و مشخص شدن تاریخ کمیسیون پزشکی در سازمان وظیفه عمومی شهرستان یا استان محل خدمت

4مراجعه به محل تشکیل کمیسیون پزشکی در شهر محل خدمت و بررسی پرونده

5صدور رای و نتیجه معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی به مشمول

هزینه معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی

انجام تمامی خدمات و انواع معافیت ها در سازمان وظیفه عمومی با هزینه هایی همراه است. میزان هزینه و مبلغ پرداختی هر ساله با افزایش همراه است و توسط سازمان وظیفه عمومی به مراکز پلیس +10 اعلام می شود. مشمولان در مراحل مختلف اعم از ثبت درخواست، معاینه اولیه توسط پزشک اولیه، معاینه تخصصی در بیمارستان نیروهای مسلح و صدور کارت ملزم به پرداخت تمامی هزینه ها می باشند. در صورتی که مبالغ توسط مشمول پرداخت نشود پرونده معافیت پزشکی این افراد کان لم یکن تلقی شده و به مرحله بررسی و صدور رای نمی رسد. لیست هزینه ها و مبالغ قابل پرداخت توسط مشمولان در سال 1403 به شرح زیر است.

🟢 هزینه معاینه اولیه توسط پزشک اولیه: 126000 تومان.

🟢 هزینه معاینات تخصصی در بیمارستان برای بار اول: 25000 تومان.

🟢 هزینه معاینات تخصصی در بیمارستان برای دفعات بعدی: 30000 تومان.

🟢 هزینه آزمایشات یا استفاده از ابزار های تشخیصی مثل شنوایی سنج و... (در صورت لزوم)، توسط مشمولان پرداخت می شود و از 400 هزار تومان تا 10 میلیون تومان متغیر می باشد.( بستگی به نوع آزمایش، تعداد آزمایش و نوع بیماری متفاوت است)

🟢 هزینه صدور کارت برای تمام مقاطع تحصیلی در سال 1403، 200 هزار تومان مشخص شده است.

سخنی از مشاوران آویژه

همانطور که پیش تر گفتیم معافیت پزشکی از معافیت های محبوب سربازان به شمار می رود و مشمولان می توانند بعد از بررسی شرایط پزشکی جسمانی یا اعصاب و روان خود اقدام به ثبت درخواست معافیت پزشکی نمایند. معافیت گوش و حلق و بینی با توجه به حساسیت نواحی این قسمت امکان معافیت از خدمات رزمی، معافیت موقت جهت درمان و معافیت دائم پزشکی را برای مشمولان فراهم می کند. مشمولان قبل از خدمت یا سربازان در حین خدمت بعد از بررسی شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و سایر جزئیات معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی می توانند جهت معافیت از خدمت اقدام نمایند. نکته قابل تامل در مراحل معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی، تهیه مدارک و ارائه تمامی مدارک به مراکز پلیس +10 می باشد، به صورتی که اگر حتی یکی از مدارک مورد نیاز به سازمان وظیفه عمومی ارائه نشود، پرونده مشمول بازگردانده شده و تا زمان تکمیل مدارک امکان بررسی پرونده وجود ندارد.

در صورتی که نیاز به مشاوره سربازی دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

انواع معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی را ذکر کنید.

مشمولان با توجه به نوع بیماری، مدرک تحصیلی و شدت بیماری می توانند از معافیت از خدمات رزمی، معافیت موقت و معافیت دائم پزششکی بهره مند شوند.

معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی در حین خدمت امکان پذیر است؟

بله، در صورت بروز علائم بیماری های دسته گوش و حلق و بینی در حین خدمت سربازی، با مراجعه به بهداری پادگان امکان ثبت درخواست معافیت پزشکی را دارید. برای اطلاعات دقیق تر به تیتر " معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی در حین خدمت" در همین مقاله مراجعه نمایید.

آیا کاهش شنوایی در یک یا دو گوش معافیت دارد؟

بله، برطبق آیین نامه پزشکی سازمان وظیفه عمومی، افراد در صورتی که ناشنوایی یک طرفه یا دو طرفه داشته باشند، با تائید سازمان وظیفه عمومی و بررسی میزان کاهش شنوایی امکان معافیت از سربازی را دارند.

برای ادامه مطلب به این پست مرکز مشاوره آویژه مراجعه کنید: معافیت پزشکی گوش، حلق و بینی

fatemi بازدید : 12 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

شاید با خود فکر کنید که خدمت سربازی یکی از دوران های سخت زندگی است و از شرکت کردن در آن ترس داشته باشید. اکثر افراد وقتی که زمان خدمت سربازی آنها فرا می‌رسد، ترس زیادی را برای خانواده به وجود می آورند و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

این مورد به این دلیل است که در خدمت سربازی و در مناطق مختلف، یگان ها دارای شرایط دشوار بوده و به همین واسطه نگرانی های زیادی را برای افراد به وجود می آورد. همچنین یکی از سوالات اصلی که در میان مشمولین خدمت رایج است در ارتباط با یگان مورد نظر برای خدمت سربازی است.

در جواب با این سوال باید بگوییم، شرایط خدمت سربازی بر اساس میزان تحصیلات، متاهل بودن، داشتن کارت سبز و سایر موارد دیگر انتخاب می‌ شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین یگان های سربازی بپردازیم.

بهترین یگان برای خدمت سربازی از دیدگاه سربازان

همان‌ طور که در موارد بالا اشاره کردیم، دیدگاه و نظرات افراد مشمول بسیار متفاوت است و هر یک بر اساس نیاز خود یگانی را انتخاب می‌ کنند. معمولاً هر فرد یا هر سرباز وقتی که دوران آموزشی خود را در هر ارگانی بگذراند، بر حسب نیازهای آن ارگان نیز دوران خدمت خود را می گذارند.

برای مثال، اگر مشمول، دوران آموزشی خود را در یکی از پادگان های نیروی انتظامی بگذراند، دوران خدمت خود را در یکی از یگان های این ارگان سپری خواهد کرد. البته ناگفته نماند که تقسیم بندی سربازان پس از دوره آموزشی بر عهده ستاد نیروی مسلح بوده و آنها تعیین می کنند که هر فرد در کدام ارگان استخدام شود.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، شرایط دوره آموزشی بر اساس محل زندگی فرد، شرایط دوره آموزشی، شرایط مشمول، سهمیه و نیاز هر ارگان است.

همچنین یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می شود فرد مشمول در کدام ارگان خدمت کند، میزان تحصیلات او بوده و اگر فرد دارای تحصیلات بالایی باشد، فعالیت های راحت تر و تخصصی تری نسبت به سایر مشمولان دیگر که دارای تحصیلات پایین تری هستند به آنها محول خواهد شد. در نتیجه این یک مورد بسیار قابل توجه است.

ضمن این موارد باید گفت که فرد مشمول، با استفاده از کسری رزمندگی یا ایثارگری پدر، اخذ کسری از محل خدمت، معافیت و یا معافیت از خدمات رزمی و سایر موارد قاعدتا شرایط آسانتری نسبت به سایر مشمولان را دارد. برای اطلاع بیشتر از جزئیات دریافت کسری، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن را مطالعه بفرمایید.

همچنین قابل ذکر است که شرایط هر ارگان و یگان متفاوت بوده و شاید در بعضی ارگان ها شرایط بسیار آسان تر بوده و سرباز در طول خدمت خود، خاطرات به یاد ماندنی را داشته باشد.

برای مثال ممکن است که در بعضی از ارگان ها شرایط بسیار سخت باشد، ولی در عوض امکانات ضعیفی را داشته باشند؛ امکاناتی از قبیل: غذای خوب و مطلوب، مکانی مناسب برای خواب و استراحت کردن و.... اما در یکی از ارگان های دیگر شرایط بسیار راحت و سختگیری بسیار کم حاکم باشد، و در عین حال باید در نظر داشته باشید که امکانات آن ارگان کم است و شرایط استاندارد را ندارد، که این موارد در هر یک از یگان ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

بهترین یگان برای خدمت سربازی در سال 1401 از دیدگاه سربازان

لیست مناسب ترین و سخت ترین یگان ها داخل ایران

در ادامه بسیاری از ارگان های مناسب و یا سخت (از لحاظ شرایط، امکانات و نوع خدمت) را در اختیارتان قرار داده ایم که تا با تمامی ارگان ها و شرایط آنها آشنا شوید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل نیروی زمینی، نیروی هوافضا، نیروی قدس و … می باشد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران  شامل نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و پدافند هوایی است.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شامل فرماندهی ناجا، سازمان حفاظت اطلاعات ناجا و سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بوده که هر کدام به طور مستقل فعالیت داشته و رسته های مختلفی را در بر می‌ گیرند. از جمله مرزبانی، اطلاعات، آماد و پشتیبانی، جامعه‌شناسی و… است.
وزارت دفاع شامل زیر مجموعه های متفاوتی است.

در کل باید بگوییم که با توجه به گفته ها و نظرات سربازانی که در این ارگان ها خدمت کرده اند، بهترین مجموعه، ارگان سپاه بوده که دارای شرایط مناسب و در عین حال امکانات بسیار خوبی و مزایای زیادی است و فرد در طول گذراندن دوره خدمت، هیچ زحمتی را متحمل نمی شود.

به همین دلیل بسیاری از مشمولان، تمام سعی خود را می کنند که دوره خدمت خود را در سپاه بگذرانند. یکی از ویژگی هایی که این ارگان دارد، سرباز می تواند بعد از گذراندن دوره بسیج خود و گرفتن کارت سبز قبل از اعزام به خدمت، به یکی از مراکز سپاه در شهر خود مراجعه نمایند و در صورتی که مرکز سپاه به نیرو نیاز داشته باشد، می تواند به پذیرش در آنجا اقدام نماید.

برخی از سربازان که میزان تحصیلات زیادی دارند، بهترین ارگان برای خدمت را ارتش می دانند، اما برعکس، برخی هم سپاه و گروهی دیگر وزارت دفاع و نیروی انتظامی را بهترین ارگان با شرایط مناسب می دانند که همانطور در بالا اشاره کردیم، هر کس بر اساس نیاز خود و علاقه خود ارگان مدنظر را انتخاب می کند.

شرایط بخشش اضافه خدمت سنواتی چیست؟

شرایط بخشش اضافه خدمت سنواتی چیست؟

سربازان دارای سنوات اگر در طول خدمت خود احراز شایستگی خود را انجام دهند و همچنین در یگان خدمت، فرماندهان ارشد از آن سرباز رضایت کامل را داشته باشند، 3 ماه تا 6 ماه از اضافه خدمت آنها کم می شود.

با توجه به تبصره یک ماده قانونی 58 مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می شوند، اگر در حین انجام وظیفه در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی ابراز فداکاری و شجاعت کنند، تمام بخش مدت اضافه خدمت آنها بخشیده خواهد شد.

با توجه به این شرایط می توانید از بابت این بخش نیز اطمینان کامل داشته باشید که مدت زمان اضافه خدمت شما بخشیده می شود، به شرطی که در طول خدمت موارد ذکر شده را عملی کنید و از آنها استفاده کنید.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

بهترین ماه های اعزام به خدمت کدام هستند؟

با توجه به شرایطی که به آن اشاره کردیم، تعیین محل و ارگان در اختیار فرد مشمول نمی باشد؛ اما خوشبختانه ماه اعزام به خدمت تا حدودی به انتخاب فرد مشمول می باشد و فرد می تواند انتخاب کند که در چه ماهی به خدمت بپردازد.

و اما در جواب با سوال اصلی که بهترین ماه برای اعزام کدام ماه است؟ باید بگوییم به طور کلی و با توجه به نظرات سربازان و مشمولان اعزام در ماه های شهریور و اسفند یکی از بهترین ماه ها برای خدمت بوده که دوره طلایی سربازی نیز در این دو ماه است.

به خصوص اگر این دو ماه مشمول ایام رمضان شود، بهترین وضعیت برای هر سرباز است؛ ولی در ماه هایی از جمله تیرماه و دی ماه سرباز در بدترین برهه زمان قرار می گیرد. درعین حال شرایط میزان تحصیلات در انتخاب نمودن ماه اعزام توسط فرد مشمول هم وفق می کند.

مشمولانی که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند به علت تعداد بسیار بالای تقاضا در این گروه خدمت، ممکن است زمان اعزام تا یک سال طول بکشد. اما برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، این مورد باعث به زمان اعزام تا زمان ارسال دفترچه شده که این پروسه ممکن است تا یک ماه طول بینجامد.

شرایط و نکات استخدام سربازی در سال 1401

شرایط و نکات استخدام سربازی در سال 1402

اعزام به سربازی برای افراد مشمول، یکی از ترس ها و دلهره ها شایع در بین پسران است و حتی برای بعضی ها ممکن است ناخوشایند ترین روزهای زندگی به شمار آید.

به همین دلیل مشمولان و اعزام شوندگان به دنبال راهی برای فرار از سربازی و یا کاهش خدمت هستند، که می توانند بر اساس شرایط خاصی از قبیل: داشتن تحصیلات بالا، خانواده شهید بودن و... روند خدمت خود را تسهیل کنند.

اما بسیاری از افرادی که شامل این موارد نیستند، اولین موردی که به ذهنشان خطور می کند، یافتن بهترین ارگان است که دوره خدمتشان را در آنجا سپری کنند.

اما اینکه انتخاب محل خدمت در اختیار خود مشمول نمی باشد و این راه امکان پذیر نیست و با توجه به نظرات، این مورد تا حدودی غیر ممکن است و افراد کمی می توانند شامل این مورد شوند، اما میزان تحصیلات و وضعیت متاهلی و... می تواند در شرایط و محل خدمت تفاوت ایجاد کند.

سوالات متداول

علامت سوالبهترین یگان ها کدام هستند؟

با توجه به علاقه و نیاز های هر فرد این مورد متفاوت است و نمی توان اطلاعات درستی در این خصوص ارائه داد.

علامت سوالبهترین ماه برای اعزام شدن کدام است؟

به طور کلی ماه های شهریور و اسفند جزء بهترین ماه ها بوده و دارای شرایط مناسبی هستند.

fatemi بازدید : 9 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

درجات نظامی کارکنان غیر وظیفه بر حسب مدارک تحصیلی

خدمت سربازی یکی از قوانین اجباری برای مردان بالای 18 سال است و تمامی مردان بی سواد و تحصیل کرده، مجبور به سپری کردن این مقطع در زندگی شان هستند؛ اما سازمان نظام وظیفه عمومی تدابیری اندیشیده است تا تمامی افراد را در یک رده دسته بندی نکند.

در واقع مدرک تحصیلی یکی از معیار های سنجش توانایی افراد بوده و نقش به سزایی در روند خدمت سربازی دارد. از آنجایی که همواره تحصیل علم مورد توجه حکومت ها و دولت ها است، تدابیری اندیشیده شده است تا با استفاده از توانایی افراد، مزایایی نیز برای آن ها در نظر گرفته شود.

یکی از مزیت های تحصیلات بالا این است که درجات کارکنان وظیفه با توجه به مدرک تحصیلی و وجود محل سازمانی مشخص می شود. یعنی اینکه هر چقدر میزان تحصیلات یک فرد بالاتر باشد، درجه او نیز بالاتر است و شرایط آسان تری را طی خواهند کرد.

[video width="1920" height="1080" m4v="https://avije.org/wp-content/uploads/2021/11/ترتیب-درجات-نظامی-در-سربازی-با-توجه-به-مدرک-تحصیل-1.m4v"][/video]

 

 

ترتیب درجات نظامی برحسب مدرک تحصیلی مشمولین نظام وظیفه

درجات نظامی در تمامی ارگان های ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی یکی هستند و تنها نام درجات در ارگان ها متفاوت است. به عنوان مثال به گروهبان یکم ارتش، رزم دار یکم در سپاه گفته می شود.

پونزاما در حالت کلی طی تقسیم بندی درجه در سال 93 برای کلیه نیروهای مسلح، ترتیب درجات نظامی با توجه به مدرک تحصیلی به صورت زیر است:

  • مشمولینی که مدرک دکترای تخصصی دارند، درجه ستوان دوم را دریافت خواهند کرد.
  • مشمولینی که مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) دارند، درجه ستوان سوم را دریافت می کنند.
  • مشمولینی که مدرک کارشناسی (لیسانس) دارند، درجه گروهبان یکم را دریافت خواهند کرد. البته در برخی سازمان ها ممکن است به درجه استوار یکم یا دوم نائل شوند.
  • مشمولینی که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دارند، به درجه گروهبان دوم و سوم خواهند رسید. البته در برخی سازمان ها ممکن است سرجوخه شوند.
  • مشمولینی که با مدرک متوسطه (دیپلم) اعزام به خدمت می شوند، درجه سرجوخه و در برخی از سازمان ها سرباز یکم را دریافت خواهند کرد.
  • مشمولینی با مدرک سیکل و زیر دیپلم نیز درجه سرباز دوم، سوم یا صفر را دریافت می کنند. حتما اگر می خواهید کفالت مادرتان را بگیرید این مقاله را بخوانید: معافیت کفالت مادر با غیبت

ترتیب درجات نظامی برحسب مدرک تحصیلی مشمولین نظام وظیفه

کاربرد این درجات در خدمت سربازی

توجه داشته باشید که این درجات تنها یک اسم و عنوان نیستند. افراد در هر درجه ای که نایل شوند، مجبور به انجام کارها و وظایف مربوط به آن خواهند شد. همچنین توجه داشته باشید که حقوق سربازان در طی خدمت نظام وظیفه، بر حسب درجه آن ها تعیین خواهد شد.

با این حساب حتما متوجه شده اید که حقوق یک سرباز وظیفه با مدرک دکترای تخصصی، بیشتر از حقوق یک فوق لیسانس و بسیار بیشتر از یک سرباز صفر است.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

درجات نظامی کارکنان غیر وظیفه بر حسب مدارک تحصیلی

علاوه بر سربازان وظیفه، کارکنان غیر وظیفه در پادگان ها نیز بر حسب مدارک تحصیلی درجه دریافت می کنند. برای افرادی که به صورت پیمانی مشغول به کار هستند،

پونزدرجات نظامی به شرح زیر است:

  • کارکنان غیر وظیفه که مدرک کارشناسی ارشد دارند، ستوان یکم خواهند شد.
  • کارکنان غیر وظیفه که مدرک کارشناسی دارند، درجه ستوان دومی دریافت خواهند کرد.
  • کارکنان غیر وظیفه با مدرک کاردانی به درجه ستوان سومی نائل خواهند شد.
  • کارکنان غیر وظیفه با مدرک دیپلم نیز گروهبان دوم می شوند.

افراد زیر دیپلم فقط کارکنان وظیفه هستند که سرباز دوم، سوم و یا صفر هستند. پرسنل ثابت کادر در هر 4 سال یک بار می توانند با آزمون های مختلف، ارتقاء درجه بگیرند. یعنی اینکه درجات آنها در طول خدمت با توجه به قابلیت هایشان ارتقاء خواهد یافت.

حقوق تمامی کارکنان چه پیمانی و چه ثابت، بر اساس درجه آنها تعیین و پرداخت می شود.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

سخن آخر

با توجه به تقسیم بندی درجات بر حسب مدرک تحصیلی، حتما متوجه این موضوع شده اید که تحصیلات بالاتر برای مشمولین امکانات و حقوق بیشتری را در پی خواهد داشت. این درجات در کلیه نیروهای مسلح یکسان است و در همه ارگان ها، مشمولین با توجه به مدرک تحصیلی در رده های مختلف تقسیم می شوند.

پس به طور کلی نتیجه می گیریم که اگر پسران تمایل دارند خدمت سربازی راحت تری را سپری کنند و حقوق و امکانات بهتری داشته باشند، باید مدرک تحصیلی بالاتری را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند.

این ترتیب درجات با توجه به مدرک تحصیلی از سال 93 به این صورت ثبت شده است و اگر تغییراتی ایجاد شود، در اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی به اطلاع عموم خواهد رسید. اگر در مورد این ترتیب درجات، سوال بی جوابی در ذهن شما باقی مانده است، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

کاربرد درجات در خدمت سربازی چیست؟

درجات تنها یک اسم و عنوان نیستند. افراد در هر درجه ای که نایل شوند، مجبور به انجام کارها و وظایف مربوط به آن خواهند شد. همچنین توجه داشته باشید که حقوق سربازان در طی خدمت نظام وظیفه، بر حسب درجه آن ها تعیین خواهد شد.

تقسیم بندی درجه با توجه به مدرک تحصیلی چگونه است؟

  • مشمولینی که مدرک دکترای تخصصی دارند، درجه ستوان دوم را دریافت خواهند کرد.
  • مشمولینی که مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) دارند، درجه ستوان سوم را دریافت می کنند.
  • مشمولینی که مدرک کارشناسی (لیسانس) دارند، درجه گروهبان یکم را دریافت خواهند کرد. البته در برخی سازمان ها ممکن است به درجه استوار یکم یا دوم نائل شوند.
  • مشمولینی که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دارند، به درجه گروهبان دوم و سوم خواهند رسید. البته در برخی سازمان ها ممکن است سرجوخه شوند.
  • مشمولینی که با مدرک متوسطه (دیپلم) اعزام به خدمت می شوند، درجه سرجوخه و در برخی از سازمان ها سرباز یکم را دریافت خواهند کرد.
  • مشمولینی با مدرک سیکل و زیر دیپلم نیز درجه سرباز دوم، سوم یا صفر را دریافت می کنند.

درجات سربازانی که مدرک تحصیلی آن ها دیپلم یا زیر دیپلم است، چیست؟

افراد زیر دیپلم فقط کارکنان وظیفه هستند که سرباز دوم، سوم و یا صفر هستند. پرسنل ثابت کادر در هر 4 سال یک بار می توانند با آزمون های مختلف، ارتقاء درجه بگیرند. یعنی اینکه درجات آنها در طول خدمت با توجه به قابلیت هایشان ارتقاء خواهد یافت.

fatemi بازدید : 10 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

ملاقات مردمی نظام وظیفه, مشاوره نظام وظیفه, مشاوره سربازی, مشاوره معافیت سربازی, ملاقات مردمی سربازی, مشاوره سربازی

مشاوره ملاقات مردمی نظام وظیفهآیا از قوانین و مفاد مربوط به ملاقات مردمی نظام وظیفه اطلاع دارید؟ آیا از جزئیات روند ملاقات مردمی نظام وظیفه مطلع هستید؟ ما را با مطلب زیر همراهی کنید تا پاسخ سولاتتان را بیابید.

در این پست قصد داریم در خصوص تجربیات مشاوران نظام وظیفه مشاوره تلفنی آویژه دانش درباره ملاقات مردمی نظام وظیفه راهنمای کاملی به دوستان عزیز ارائه دهیم.

مشاوره سربازی: زمان ملاقات مردمی نظام وظیفه

تجربه مشاوران نظام وظیفه مشاوره تلفنی آویژه دانش نشان داده است. که معمولاً ملاقات مردمی نظام وظیفه در اواخر ماه و در روز پنجشنبه است. ملاقات مردمی اغلب در بازه های زمانی 1 ماهه برگزار می شود. هر چند زمان دقیقی برای ملاقات مردمی نظام وظیفه وجود ندارد ولی در روزهای پنجشنبه برگزار می شود. مشاوران نظام وظیفه ما پیشنهاد می کنند،. برای آگاهی از زمان دقیق ملاقات مردمی با نظام وظیفه با شماره زیر تماس برقرار کنید:

توصیه مشاوران نظام وظیفه ما اینست که برای اینکه ملاقات مردمی را از دست ندهید. حتماً از اواسط ماه و حتی قبلتر به طور مستمر از شماره بالا پیگیری کنید. تا از زمان دقیق ملاقات مردمی نظام وظیفه مطلع شوید. در مورد سوالات کمیسیون معافیت کفالت مادر حتما مقاله آویژه را بخوانید.

مشاوره سربازی: مکان ملاقات مردمی نظام وظیفه:

ملاقات مردمی نظام وظیفه در تهران - میدان سپاه - سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار می شود.

دسترسی ها با حمل و نقل عمومی

با استفاده از مترو برای رفتن به محل ملاقات مردمی نظام وظیفه می توانید از خطوط زیر استفاده کنید:

خط 4 (زرد) و یا خط 2 (آبی پر رنگ) ایستگاه دروازه شمیران: در این ایستگاه پیاده شده و به سمت پل چوبی بروید. با ادامه دادن امتداد همین مسیر پس از حدود 10 دقیقه پیاده روی به میدان سپاه میرسید.

با استفاده از BRT برای رفتن به محل ملاقات مردمی نظام وظیفه می توانید. سوار خط BRT آزادی-تهرانپارس شده و در ایستگاه پل چوبی پیاده شده و به سمت میدان سپاه بروید.

دسترسی به سازمان وظیفه عمومی ناجا که محل برگزاری ملاقات مردمی نظام وظیفه است. در تصویر زیر نیز نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

 

معافیت سربازی,معافیت نظام وظیفه,مشاوره معافیت سربازی,ملاقات مردمی,ملاقات مردمی سرداران نظام وظیفه,ملاقات مردمی سربازی,ملاقات مردمی نظام وظیفه

 

توصیه های مهم مشاوران نظام وظیفه ما جهت تسریع در انجام کارهای ملاقات مردمی نظام وظیفه

1- کلیه مدارک موجودی را که دارید حتماً همراه خود داشته باشید، چرا که اگر به مشکلی برخورد کردید حداقل یک ماه باید صبر کنید. تا دوباره بتوانید اقدام کنید و اگر از شهرستان آمده باشید که ضرر آن به مراتب بیشتر است.

2- حتماً سعی کنید برای اینکه زودتر نوبتتان شود و خیلی معطل نشوید،. نهایتاً تا ساعت 7:30 صبح در محل سازمان نظام وظیفه عمومی حاضر باشید.

3- سعی کنید نامه ی درخواست خود را از قبل تهیه نمایید تا نامه دقیق تر نوشته شود و چیزی از قلم نیفتد.

4- کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

5- حتی الامکان با خودتان خودکار به همراه داشته باشید.

مشاوره سربازی: چگونگی انجام مراحل ملاقات مردمی نظام وظیفه

دریافت برگه درخواست ملاقات مردمی نظام وظیفه

در ابتدای ورود به سازمان وظیفه عمومی ناجا برگه ای مشابه برگه زیر برای نوشتن درخواستتان به شما داده می شود. مشاوران نظام وظیفه آویژه دانش توصیه می کنند که سعی کنید که به طریقی دو برگه تهیه نمایید. چرا که در برخی از موارد دیده شده است که یک درخواست را یکی از افسران. معافیت نظام وظیفه رد می کند و افسر نظام وظیفه دیگر آن را تأیید می کند و مشکل شما رفع می شود.

ملاقات مردمی نظام وظیفه, مشاوره نظام وظیفه, مشاوره سربازی, مشاوره معافیت سربازی, ملاقات مردمی سربازی, مشاوره سربازی

 

مشاوران نظام وظیفه آویژه دانش توصیه می کنند که پس از دریافت برگه. درخواست نظام وظیفه،. نیاز نیست حتماً همانجا آن را پر کنید. سریعاً پس از دریافت برگه درخواست ملاقات مردمی نظام وظیفه، به طرف محوطه بررسی درخواست ها بروید. قبل از ورود به محوطه شما را تفتیش بدنی می کنند. توجه داشته باشید که همراه داشتن تلفن همراه هیچ ممانعت و مشکلی ندارد.

برای بررسی درخواستتان با توجه به این که چه درخواستی دارید،. باید به محل مناسب بررسی وضعیت نظام وظیفه مراجعه کنید. در نتیجه نیاز است که یا به سالن 2 بروید و یا به سالن 3 بروید.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

سالن 2 ملاقات مردمی نظام وظیفه

پس از ورود به محوطه درست روبه روی شما محل ورود به سالن 2 است. و باید در صف بایستید تا از ساعت 8 صبح نوبت دهی مشمولین نظام وظیفه آغاز شود.

توجه کنید که در سالن 2 ملاقات مردمی نظام وظیفه تنها موارد زیر بررسی می شود:

1- درخواست تأخیر (تمدید) در تاریخ اعزام سربازی

2- درخواست تعجیل اعزام سربازی

3- درخواست تغییر در محل خدمت سربازی

می توانید برای تغییر خدمت سربازی از سپاه به ارتش و ارتش به سپاه.، تغییر خدمت سربازی از سپاه به نیروی انتظامی و نیروی انتظامی به سپاه، تغییر خدمت سربازی از ارتش به نیروی انتظامی. و نیروی انتظامی به ارتش، درخواست خود را در سالن 2 ملاقات مردمی نظام وظیفه مطرح نمایید.

سالن 3 ملاقات مردمی نظام وظیفه

دسترسی به این سالن به این صورت است که زمانی که وارد محوطه شدید، از سمت راست محل صف سالن دو.، به پشت ساختمان رو به رویی رفته و وارد سالن 3 می شوید.

تجربه مشاوران نظام وظیفه آویژه دانش نشان داده است که بسیاری از افراد. به جای رفتن به سالن 3 اشتباهاً در صف سالن 2 ملاقات مردمی می ایستند و عملاً نوبت ملاقات مردمی خود را به تأخیر می اندازند. پس توجه داشته باشید که در صف اشتباه نایستید.

در سالن 3 ملاقات مردمی نظام وظیفه به جز درخواست های تمدید خدمت سربازی،. تعجیل خدمت سربازی و تغییر خدمت سربازی، سایر درخواست ها را که شامل موارد زیر می شود می توانید مطرح کنید:

1- درخواست های معافیت تحصیلی و مشکلات تحصیلی

2- درخواست های معافیت کفالت

3- درخواست های مشکل خروج از کشور

4- درخواست های معافیت خرید خدمت 8 سال غیبت

5- درخواست های معافیت پزشکی

6- درخواست های معافیت ایثارگری

7-  موارد دیگر مربوط به معافیت سربازی

سریعا نوبت بگیرید!

مشاوران سربازی آویژه دانش پیشنهاد می کنند،. پس از اینکه وارد سالن شماره 3 ملاقات مردمی نظام وظیفه شدید.، سریعاً و در اولین اقدام، از دستگاه های نوبت دهی با توجه به درخواستتان، نوبت بگیرید. توصیه مشاوران نظام وظیفه ما این است. که پس از اینکه مقداری از زمان نوبت گیریتان گذشت، یک بار دیگر نوبت گیری کنید برای روز مبادا که اگر یکی. از باجه ها پاسخ مطلوب به شما نداد، با معطلی کمتری نوبتتان شود. و بتوانید شانستان را در باجه ی دیگری امتحان کنید. چرا که تجربه مشاوران نظام وظیفه ما نشان داده که افسرانی که درخواست ها را بررسی می کنند.، نظرات متفاوتی به درخواست ها دارند.

بعضاً برای شرایط مشابه تصمیماتی عکس هم گرفته می شود. اگر یک نوبت دیگر نگیرید، به دلیل اینکه ملاقات مردمی نظام وظیفه بسیار شلوغ می شود،. درخواست ها بسیار زیاد است، یا نوبتتان نمی شود و یا بسیار معطل خواهید شد.

دقت داشته باشید که...

دقت داشته باشید که پس از یک بار مراجعه به یکی از باجه های. بررسی درخواست معافیت مدنظرتان، برگه درخواست از شما گرفته خواهد شد. و بدون برگه درخواست نمی توانید درخواست دیگری کنید. به همین است که مشاوران نظام وظیفه آویژه دانش پیشنهاد می کنند. در ابتدای ورود به سازمان وظیفه، سعی کنید بیش از یک برگه درخواست بگیرید. تا بتوانید برای ملاقات مردمی درخواست دیگری داشته باشید.

پس از آنکه ان شاءالله مشکلتان حل شد، به دقت به راهنمایی های ارائه شده توجه کنید. و همه ی مدارک مورد نیاز را یادداشت کنید تا ان شاءالله دیگر مشکلی برایتان پیش نیاید.

امیدواریم که راهنمایی مشاوران نظام وظیفه آویژه دانش برای ملاقات مردمی نظام وظیفه. برای شما مفید بوده باشد و مشکل معافیت سربازی شما با ملاقات مردمی نظام وظیفه حل شود.

مشاوره در زمینه ملاقات مردمی نطام وظیفه

در صورتی که نیاز به توضیحات و راهنمایی های بیشتر دارید،. مشاوره تلفنی آویژه دانش آماده پاسخگویی به سوالات شماست. مشاورین حرفه ای ما در مشاوره تلفنی آویژه دانش با ارائه خدمات مشاوره تلفنی حرفه ای،. در زمینه انواع معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، خروج از کشور، معافیت کفالت، معافیت سرباز نخبگی، معافیت خرید خدمت، امریه سربازی،. کسری خدمت و سایر معافیت های سربازی آماده پاسخگویی به مشمولین سربازی هستند،. تا علاوه بر اینکه قبل از هر اقدامی از موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن اطلاع یابد بلکه با مراحل اقدام و قوانین. دیگری که احتمال دارد شامل حال آنها شود، آشنایی یابند.

  • خدمات کلان مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه معافیت سربازی

  • مشاوره معافیت پزشکی
  • مشاوره خرید خدمت
  • مشاوره معافیت کفالت
  • مشاوره معافیت ایثارگری
  • مشاوره معافیت تحصیلی
  • مشاوره کسری خدمت
  • مشاوره امریه
  • مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
  • مشاوره اعزام به خدمت
  • مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
  • مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
  • مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
  • مشاوره معافیت موارد خاص سربازی
  • اخبار نظام وظیفه 
fatemi بازدید : 9 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

شرایط پذیرش امریه وزارت ارتباطات در سال 1402، مورد توجه مشمولان زیادی بوده و سوالات متعددی در این باره به گوش می رسد.

افراد برای شرکت در مرحله گزینش می توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی amrieh.ict.gov.ir مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز جهت نیاز ثبت درخواست خود را طی کنند.

طول خدمت نظام وظیفه سربازان امریه وزارت ارتباطات 24 ماه بوده و افراد بعد از پذیرش جهت گذراندن دوره آموزش نظامی و ادامه خدمت به واحدهای تابعه این وزارت معرفی می شوند.

در این مقاله قصد داریم تا با شما در مورد نحوه پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت کنیم، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تاریخ پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

طبق اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاریخ ثبت نام مشمولان برای پذیرش نیروهای امریه وزارت ارتباطات از روز چهارشنبه 25 فروردین 1402 آغاز و تا 1 اردیبهشت 1402  ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، مشمولان خدمت سربازی جهت دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است تا علاوه بر ثبت نام اینترنتی، در مصاحبه ای که توسط سازمان های زیر مجموعه این وزارت خانه برگزار می شود نیز حضور پیدا کنند.

جزئیات مربوط به این جلسه به داوطلبان گزینش شده در مرحله اول ثبت نام اعلام خواهد شد.

تاریخ پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 1400

مراحل اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

همانطور که اشاره شد جذب نیروی امریه توسط وزارت ارتباطات سالانه طی دو مرحله انجام گرفته و مشمولان برای این منظور می بایست با مطالعه شرایط اعلام شده در متن اطلاعیه، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.
پونزمراحل ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و اطلاعات به شرح زیر می باشد:

مراجعه به سامانه اینترنتی amrieh.ict.gov.ir

انتخاب گزینه ثبت نام در صفحه نمایش داده

مطالعه کامل قسمت " فراخوان جذب نیروی امریه سربازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات"

وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در صفحه جدید شامل اطلاعات فردی و تحصیلی و سوابق شغلی

تکمیل نهایی ثبت نام و دریافت کد رهگیری

لازم به ذکر است در فرم ثبت نام نمایش داده شده تکمیل فیلدهایی مانند: رشته تحصیلی، نام دانشگاه، گرایش، معدل، نمره پایان نامه، عنوان پایان نامه، انگیزه نامه و سوابق تجربی توسط مشمول الزامی است.

همچنین با دریافت کد رهگیری در پایان ثبت نام قدر خواهید بود تا از روند بررسی درخواست خود اطلاع حاصل کنید.

مراحل اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 1400

رشته های مورد نیاز برای اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 1402

پونزطبق اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری رشته های مورد نیاز برای پذیرش امریه سال 1402 عبارتند از:

  • حقوق
  • اقتصاد
  • علوم اجتماعی
  • مخابرات
  • کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • امنیت فضای سایبری
  • مهندسی برق
  • بیوانفورماتیک

در انتها افرادی که در ثبت نام اولیه، پذیرش شده اند، می بایست با پیگیری اطلاعیه های درج شده در سایت وزارت ارتباطات نسبت به زمان گزینش اولیه و همچنین برگزاری مصاحبه حضوری نیز اطلاعات کامل را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

شرایط عمومی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 1402

ثبت نام امریه وزارت ارتباطات در فروردین و اردیبهشت هر سال انجام گرفته و همانطور که اشاره شد فارغ التحصیلان رشته های اعلام شده می توانند نسبت به انجام مراحل ثبت نام در این بازه زمانی اقدام کنند.

پونزمشمولان برای دریافت امریه وزارت ارتباطات می بایست حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشند:

خانواده ایثارگران

حافظان قرآن و قاریان برتر

مشمولان متاهل متاهل

فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها

افراد تحت پوشش بهزیستی

افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی

مشمولان بدون سرپرست

افراد دارای 6 ماه سابقه فعالیت در بسیج

شرایط عمومی امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 1400

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی

داوطلبان بعد از اینکه حداقل یکی از شرایط فوق الذکر را دارا باشند، می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک و مستندات مربوطه اقدام نمایند.

تصویر کارت ملی مشمول
تصویر صفحات شناسنامه مشمول
تصویر آخرین مدرک تحصیلی
فایل اسکن عکس سه در چهار
تصویر صفحات گذرنامه

 

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

مصاحبه حضوری متقاضیان دریافت امریه وزارت اطلاعات

همانطور که اشاره شد متقاضیان دریافت امریه بعد از گزینش در مرحله اول، دعوت به شرکت در مصاحبه حضوری می شوند. در روز مصاحبه افراد می بایست گواهی عدم سوء پیشینه به همراه چهار قطعه عکس ۳*۴ پشت نویسی شده و مستنداتی مانند شناسنامه، مدرک تحصیلی و کارت ملی را که قبلا تصاویر آن را ارسال کرده اند به همراه داشته باشند.

سوالات جلسه مصاحبه در مباحث عمومی مطرح شده و عموما 20 الی 30 دقیقا به طول می انجامد. لازم به ذکر است مشمولان در مرحله نهایی باید حداقل 45 روز قبل از تاریخ اعزام به دوره آموزشی به منظور ارائه اصل برگه اعزام به خدمت خود به اداره کل امور اداری و پشتیبانی وزارت ارتباطات مراجعه نمایند.

مصاحبه حضوری متقاضیان دریافت امریه وزارت اطلاعات سال 1400

سخن آخر

یکی از موضوعات مورد برای توجه مشمولان سربازی شرایط دریافت امریه ارگان های دولتی می باشد. اخبار پذیرش این ارگان ها به دلیل اعطای مزایایی مانند ساعات کاری، دریافت بن خرید و امکان استخدام بعد از پایان دوره خدمت، دارای طرفداران زیادی می باشد.

یکی از شاخص ترین ارگان هایی که هر ساله اقدام به جذب سربازان نظام وظیفه در قالب نیروی امریه می نماید وزارت ارتباطات و اطلاعات است. نام نویسی این ارگان هر ساله در فروردین و اردیبهشت ماه انجام گرفته و متقاضیان برای شرکت در این مرحله می بایست فارغ التحصیل یکی از رشته های اعلام شده توسط این ارگان باشند.

سوالات متداول

علامت سوالاز شرایط مورد نیاز برای پذیرش نیروی امریه وزارت ارتباطات به چند مورد اشاره کنید؟

اطلاعات مربوط به شرایط ثبت نامی افراد در مقاله فوق به خدمت دوستان گرامی توضیح داده شد.

علامت سوالفارغ التحصیلان کدام رشته های تحصیلی مجاز به پذیرش امریه وزارت ارتباطات خواهند بود؟

فارغ التحصیلان رشته های کامپیوتر، مهندسی برق و بیوانفورماتیک، فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، مخابرات و امنیت فضای سایبری.

fatemi بازدید : 11 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

آغاز جذب سرباز طلبه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 1400-1401

به رسم سال های گذشته، امسال نیز وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه ای شرایط بکارگیری سرباز طلبه را در مدارس و آموزشگاه های کشور برای سال تحصیلی 1401 - 1402 مشخص کرد.

داوطلبان در صورت علاقه مندی می توانند از نهم لغایت ۲۰ خرداد ماه، با دریافت نامه از سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه "بخش صدور گواهی" در بازه زمانی فوق به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها یا مناطق مراجعه و نسبت به ثبت‌نام جهت سرباز طلبگی اقدام کنند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی 1401-1402 آشنا کنیم. لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جذب سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش

به گزارش مرکز مشاوره آویژه، سازمان آموزش و پروش به عنوان یکی از ارگان هایی است که هرساله برای تکمیل نیروی مورد نیاز خود، در سال تحصیلی پیش رو از بین سرباز طلبه ها، نیروی امریه می گیرد.

برای همین منظور امسال نیز قصد دارد تا همانند سنوات گذشته، با انتشار اطلاعیه ای از روحانیونی که علاقه مندند تا دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به انجام برسانند، دعوت کند.

لازم به ذکر است سهمیه هر استان برای جذب و سازمان‌دهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، مطابق بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام وظیفه در آموزش و پرورش» تعیین‌شده است.

سربازان طلبه در آموزش و پرورش، معمولا به تدریس درس پرورشی و فعالیت های فرهنگی و... مشغول می شوند؛ بدین ترتیب سربازان طلبه به جای اینکه به مناطق عملیاتی اعزام شوند، در امور مرتبط با تخصصشان مشغول به خدمت می شوند و دوره سربازی راحت تری را تجربه می کنند.

سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش از مزیت های زیادی برخوردارند؛ مثلا نیازی به پوشیدن لباس فرم ندارند؛ همچنین دوره خدمت امریه سربازان طلبه، به عنوان سنوات کاری آنها در نظر گرفته می شود و بعدا می توان از این سابقه برای استخدام و... استفاده کرد.

ظرفیت پذیرش سرباز طلبه در آموزش و پرورش محدود است و معمولا توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود. پذیرش سرباز طلبه در آموزش و پروش شرایط و ضوابط خاصی دارد و همه ی متقاضیان پذیرفته نمی شوند.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

مهلت ثبت نام سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی

به گزارش مرکز مشاوره آویژه، سرباز طلبه ها برای امریه آموزش و پرورش، مدت محدودی زمان دارند.

طبق فراخوان جذب سربازان طلبه آموزش و پرورش، نام نویسی متقاضیان از نهم خرداد 1402 آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

افراد برای ثبت نام می بایست با دریافت نامه از سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه "بخش صدور گواهی" در بازه زمانی فوق به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها یا مناطق مراجعه و نسبت به ثبت‌نام جهت سرباز طلبگی اقدام کنند.

بدیهی است به تقاضای افرادی که در موعد مقرر اقدام نکنند، رسیدگی نخواهد شد.

تاریخ اعزام به خدمت سربازان طلبه که در برگه اعزام درج شده است که باید با تاریخ امریه گیری سازمان آموزش و پرورش یکی باشد.

در مورد تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر حتما مقاله آویژه را بخوانید.

شرایط لازم برای ثبت نام سربازان طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و طبق فراخوان جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش، همه ی سرباز طلبه ها مجاز به ثبت نام در این طرح نیستند؛ چرا که این سازمان شرایط و ضوابط خاصی برای جذب نیرو مشخص کرده است که طبق آن عمل می کند.

پونزبرخی از شرایط جذب سرباز طلبه در این سازمان به شرح زیر است:

متقاضی باید دارای کد فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه باشد.

داشتن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه از دیگر شرایطی است که برای سرباز طلبه در نظر گرفته شده است.

محل خدمت سرباز طلبه ها توسط سازمان آموزش و پرورش مشخص می شود و معمولا مدارس شبانه روزی در مناطق دوره افتاده و محروم است.

محل خدمت سرباز طلبه ها باید جایی به غیر از محل اشتغال به تحصیلشان باشد.

داشتن توانایی و سلامت جسمی لازم برای انجام ماموریت های محوله در طول دوره خدمت از شرایط مهم است.

حقوق و مزایای سربازان طلبه مانند دیگر سربازان است و بر اساس دستورالعمل های ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود.

پذیرش سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش به معنای استخدام آنها نیست و این سازمان هیچگونه تعهدی بر این مبنا ندارد.

سرباز طلبه ها باید ملبس به لباس روحانیت باشند و نیازی به پوشیدن لباس فرم نظامی نیست.

مرخصی افراد بر اساس قوانین ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود و صرفا در تابستان امکان پذیر است.

مشمولان باید تمام این موارد را بپذیرند و مدارک مربوط به هر بند از شرایط جذب را تهیه کنند.

مهلت ثبت نام سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش 

مدت زمان خدمت سربازان طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش مرکز مشاوره آویژه، سرباز طلبه ها برای خدمت در آموزش و پرورش، موظف به گذراندن یک دوره 24 ماهه هستند.

بعد از اتمام این دوره، از ادامه خدمت فرد جلوگیری می شود و باید ترخیص شود. طبق بخشنامه های این سازمان، به افرادی که در طول سال تحصیلی بیشتر از یک ماه غیبت غیر موجه داشته باشند، گواهی پایان خدمت تعلق نمی گیرد.

نکته قابل توجه درباره پذیرش سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش این است که درخواست استفاده از کسری خدمت در این سازمان، بعد از صدور حکم اعزام از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و بعد از 21 ماه خدمت قابل پذیرش است.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

وظایف سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و طبق بخشنامه جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش، اولویت خدمت وظیفه افراد در این سازمان در حوزه های تربیتی، فرهنگی و تدریس درس پرورشی می باشد.

علاوه بر این با در نظر گرفتن محدودیت های تامین منابع انسانی، امکان فعالیت به مدت حداکثر 12 ساعت در دروس هفتگانه نیز وجود دارد.

پونزاین دروس هفتگانه عبارتند از:

  1. آموزگار ابتدایی
  2. تاریخ
  3. دبیری فلسفه
  4. دبیری معارف اسلامی
  5. ادبیات فارسی
  6. علوم اجتماعی
  7. دبیری عربی

توجه کنید که فعالیت سرباز طلبه ها در این دروس بر اساس نیاز استان محل خدمت می باشد.

روند ثبت نام و جذب سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش

روند ثبت نام و جذب سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش

همانطور که مطرح کردیم، ثبت نام سرباز طلبه ها برای خدمت در آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1399/5/9 انجام می شود.

پونزمتقاضیان برای ثبت نام باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

اقدام برای اخذ برگه اعزام به خدمت سربازی از طریق دفاتر پلیس +10 اولین قدم است؛ برگه اعزام باید فاقد مهر غیبت سربازی باشد.

در مرحله بعد برای انتخاب اولیه افراد باید مدارک ثبت نام شامل مدرک تحصیلی، کد فعال از حوزه علمیه و... به معاونت پرورشی و فرهنگی استان ارسال شود.

ارسال مدارک به هسته گزینش بعد از پایان ثبت نام و اخذ تاییدیه گزینش مرحله مهمی است که تنها تا تاریخ 1399/5/9 مهلت دارد.

مرحله بعد برگزاری کلاس های توجیهی برای متقاضیان است.

لیست نهایی پذیرفته شدگان به اداره کل امور اداری و تشکیلات اعلام می شود.

در نهایت حکم اعزام افراد پذیرفته شده با همکاری آموزش و پرورش استان ها و حوزه علمیه استان محل خدمت صادر می شود.

عدد شروع به خدمت لیست نهایی روحانیون وظیفه تحت نظارت معاونت پرورشی و فرهنگی استان ها انجام می شود.

لازم به ذکر است روحانیون وظیفه قبل از اشتغال به خدمت، باید در واحدهای آموزشی حضور یابند و دوره های مهارت آموزی مربوطه را تکمیل کنند.

روند ثبت نام و جذب سرباز طلبه ها در آموزش و پرورش

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر پسر ایرانی، خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد، از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و ... محروم خواهید شد.

برای مشمولان سربازی، بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه، توسط کادری مجرب می تواند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد.

پونزمشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

امریه سربازی

اگر دارای تحصیلات عالی باشید، ما به شما در پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما، که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن، خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید، کمک می کنیم.

معافیت خدمت سربازی

در قوانین سازمان نظام وظیفه، راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

کسری خدمت سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی، شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند، ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی، شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند، تا بتوانید بهترین انتخاب را (در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

fatemi بازدید : 8 جمعه 18 خرداد 1403 نظرات (0)

نحوه تغییر قانون خرید خدمت سربازی چگونه است؟

تعیین تکلیف قانون خرید خدمت هر ساله با رای صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای مشمولین واجد شرایط اعمال میشود. این قوانین برای همه ی افراد قابل بررسی نخواهد بود. زیرا خرید خدمت سربازی نظام وظیفه شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. در اعمال این قوانین در سال های اخیر، سختگیری هایی نیز صورت گرفته است. اما با این وجود هرساله افراد زیادی بر اساس این قوانین کارت معافیت خود را دریافت خواهند کرد. اما بر اساس آخرین تعین تکلیف قانون خرید خدمت سربازی، متقاضیان با داشتن شرایط زیر میتوانند از این معافیت بهره مند شوند و با پرداخت هزینه کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

شرایط و قوانین خرید خدمت سربازی

  • آن دسته از مشمولین غایبی که از تاریخ غیبتشان به مدت 8 سال میگذرد. میتوانند برای تعیین تکلیف و خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند.
  • آن دسته از دانشجویانی که ترک تحصیل کرده یا از ادامه تحصیل انصراف داده اند. اگر از تاریخ انصراف و ترک تحصیل آنان 8 سال گذشته باشد میتوانند بر اساس قانون، کارت معافیت خدمت سربازی خود را دریافت کنند.
  • آن دسته از سربازان فراری که از پادگان های نظامی و در دوران خدمت دوره ی ضرورت فرار کرده اند. اگر از آخرین فرارشان 8 سال گذشته باشد شامل این طرح شده و با پرداخت هزینه میتوانند از کارت معافیت خدمت بهره مند شوند.

مشمولین و متقاضیانی که جزو یکی از گروه های بالا میباشند. میتوانند با تهیه مدارک لازم و پرداخت جریمه ی خدمت، برای خرید سربازی خود اقدام کنند. مشمولین باید بر اساس قانون میزان مشخصی از جریمه را که سازمان نظام وظیفه تعیین کرده بپردازند. این هزینه ها نیز در سال های گذشته به صورت اقساط از مشمولین دریافت میشده است. ملاک محاسبه ی میزان جریمه برای مشمولین بر اساس آخرین گواهی تحصیلی آنان میباشد. که هرچه میزان تحصیلات بالاتر باشد مقدار جریمه ی نقدی نیز افزایش خواهد یافت.

مشمولین برای تعیین تکلیف قانون خرید خدمت خود باید منتظر اخبار و اطلاعیه ی جدید سازمان نظام وظیفه باشند. پس از اعلام اخبار خرید خدمت سربازی از سوی سازمان مربوطه ، مشمولین میتوانند با مدارک خود به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیش+ 10 مراجعه کنند. هم چنین پس از ارائه مدارک و پرداخت هزینه های جریمه که به صورت نقدی باید به شماره حساب سازمان نظام وظیفه کشور واریز گردد ، درخواست معافیت خدمت سربازی خود را ثبت کنند.

امروز با توجه به پیچیده تر شدن جامعه ما از جهات مختلف مشکلات مربوط به نظام وظیفه نیز نیازمند بررسی دقیق تری هستند. همانطور که تصمیم با توجه به تخصصی شدن نیازهای جامعه افراد به نحوی با مسائل مربوط به خرید خدمت سربازی سروکار پیدا می کنند. ما در مورد تصمیم گیری برای مشکل مربوط به خرید خدمت سربازی در وهله اول می بایست، کارسازترین راه حل های موجود را مورد بررسی قرار دهیم و با دیدی کلی مسائل مربوط به نظام وظیفه را تحلیل کنیم.

اما از طرفی برای اینکه از درستی تصمیمات خود اطمینان حاصل کنیم حتما باید از تجربیات دیگران که در حیطه خرید خدمت سربازی تخصص دارند، بهره بگیریم. بهتر است قبل از هر تصمیمی درباره این موضوعات، با مشاورینی مجرب هم اندیشی کنیم؛ زیرا ما نیازمند این هستیم تا با معیارهای مربوط به مسائلی که با آنها روبرو هستیم به خوبی آشنا شویم. متخصصان مرکز مشاوره سربازی آویژه در این باره آماده پاسخگویی به سوالات و بررسی مشکلات شما هستند.

صفر تا صد خرید سربازی

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

fatemi بازدید : 9 جمعه 18 خرداد 1403 نظرات (0)

توجه توجه 

با توجه به اینکه خدمت سربازی یکی از دوره های مهم زندگی پسران است و مشمولان به دنبال سپری نمودن این وظیفه اجباری در کوتاه ترین زمان ممکن هستند، اطلاع از مدت خدمت سربازی اهمیت زیادی برای آنها دارد.

طول دوره سربازی یکی از مسائلی است که ذهن تمامی مشمولان را به خود مشغول نموده و با توجه به اطلاعاتی که از سوی سازمان نظام وظیفه منتشر گردیده است آنها به دنبال یافتن اطلاعات صحیح و کاملی در مورد مدت زمان خدمت سربازی 1402می باشند.

سازمان وظیفه عمومی با هدف ایجاد عدالت و تحول خدمت طرحی با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا اجرا نموده است که در آن مدت خدمت سربازی کاهش یافته است.

تمامی مشمولان از جمله افرادی که در بدو ورود به خدمت سربازی هستند یا گروهی از آقایان که در حین خدمت سربازی به سر می برند از این طرح بهره مند خواهند شد.

خدمت سربازی چند ماه است؟ این سوالی است که تمامی مشمولان خدمت سربازی در پی یافتن جواب صحیح آن می باشند که در این  مقاله می توانند به پاسخ سوال خود دست یابند.

قانون جدید خدمت گزارش هایی از کاهش مدت سه ماه دوران سربازی ارائه داده اند که سربازان پس از گذراندن مدت زمان 21 ماه به شرط نداشتن اضافه خدمت، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خواهند شد.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه با بررسی های لازم، از جزئیات 21 ماه شدن خدمت سربازی اطلاعات کاملی در اختیار مشمولان قرار می دهند.

افراد مشمول می توانند با مطالعه مقاله زیر اطلاع خود را در مورد مدت زمان خدمت سربازی 1402 بروز رسانی نمایند.

مدت زمان سربازی در سال 1402

بر اساس جدیدترین اخبار، طول دوره خدمت سربازی در سال 1402 برای دریافت کارت معافیت سربازی، به 21 ماه تمام می باشد، که این میزان بر اساس محل خدمت مشمولان شامل تغییراتی می شود.

پونزبرخی از این تغییرات مدت سربازی، بشرح زیر است:

 مدت خدمت سربازی برای دستگاه های دولتی 24 ماه است.

مدت خدمت سربازی برای نیروهای مسلح مناطق عادی 18 ماه است.

 مدت خدمت سربازی برای مناطق محروم 19 ماه است.

 مدت خدمت سربازی برای مناطق امنیتی درگیر 18 ماه است.

پیش از این طول خدمت وظیفه ضروری در ایران، 21 ماه تعیین شده بود که این مدت در مناطق محروم به 20 ماه و در مناطق مرزی به 19 ماه کاهش پیدا کرد.

البته در سال 88 قانونی مبنی بر تغییر طول مدت خدمت سربازی برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شد؛ که در سال 90، کسری های مربوط به این مقاطع تحصیلی نیز حذف گردید.

برای اطلاع از جدید ترین خبر ها در مورد مدت خدمت سربازی با مشاوران ما در آویژه تماس بگیرید.

مدت زمان سربازی در سال 1401

مدت زمان خدمت سربازان متاهل در سال ۱۴۰۳

افرادی که در طول دوره خدمت سربازی و یا پیش از آن وارد زندگی مشترک شده باشند، طبق اعلام سازمان نظام وظیفه شامل تسهیلات مختلفی می شوند که از این جمله می توان به دریافت کسری خدمت اشاره کرد.

میزان خدمت سربازان متاهل، طبق اعلام سازمان نظام وظیفه با سایر مشمولان تفاوتی نداشته و اخبار مبنی بر کاهش زمان خدمت متاهلین حقیقت ندارد.

این افراد در طول خدمت از حقوق بیشتری نسبت به سایر مشمولین برخوردار بوده و محل خدمت آنها نیز نزدیکترین مکان به محل زندگی همسر آنها در نظر گرفته می شود؛ علاوه بر این موارد مشمولین متاهل شامل کسری های خدمت مختلفی می شوند.

بیشتر بخوانید: معافیت کفالت مادر

پونزشرایط اخذ این کسری ها بشرح زیر است:

در رابطه با داشتن فرزند، نظام وظیفه به ازای هر فرزند، سه ماه از سربازی مشمول را کم می کند و لازم به ذکر است که این قانون مشمول افرادی که غیبت سربازی دارند نیز هست.

کسری خدمت بدون فرزند امکان پذیر نیست.

زمان مرخصی برای سربازان متاهل از 22 روز به 30 روز تغییر یافته است.

سربازان متاهل حداقل سه روز در هفته باید به مرخصی بروند.

تمامی سربازان متاهل در شهر سکونت همسر به خدمت گرفته می شوند.

اولویت آموزش فنی حرفه ای، برای سربازان متاهل است که از طرف نیروهای مسلح برگزار می شود.

قانون مرخصی سربازان متاهل

مرخصی برای سربازان متاهل، بسته به محل خدمت و ارگان نظامی آنها متفاوت می باشد.

پونزعموما مرخصی این سربازان طبق دستورالعمل زیر اعطا می شود:

  • مسافت

به ازای هر یکصد کیلومتر فاصله از خانه، یک روز به مرخصی اضافه می شود.

  • شرایط جوی

برای مناطقی با آب و هوای بد درجه‌ ی ۲، شش روز، درجه‌ ی ۳، هشت روز و درجه‌ ی ۴ ده روز به مرخصی اضافه می‌گردد.

قانون مرخصی سربازان متاهل

شرایط خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲

در حال حاضر خرید خدمت سربازی برای مشمولین داخل کشور امکان پذیر نبوده و طرحی نیز مبنی بر پرداخت جریمه خدمت سربازی، در دستور کار سازمان نظام وظیفه قرار ندارد.

در سال 1402، تنها افرادی می توانند اقدام به خرید خدمت سربازی کنند که به عنوان مشمول غایب خارج از کشور اقامت داشته و از مدت زمان غیبت آنها حداقل 5 سال گذشته باشد؛ این افراد با پرداخت جریمه 15 هزار یورو، می توانند کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند.

بیشتر ببینید: معافیت کفالت مادر

میزان کسری خدمت سربازان در سال ۱۴۰۲

شرایط دریافتی کسری خدمت سربازان در سال 1402 نیز همانند سال های گذشته شامل موارد مختلفی می شود که هر فرد بسته شرایط خود می تواند از آنها برخوردار شود.

در ادامه جدولی از انواع مختلف کسری خدمت سربازی و نحوه محاسبه هرکدام را برایتان آورده ایم.

انواع کسری خدمت مدت زمان کسری خدمت
کسر خدمت ایثارگران 12 روز به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی
کسر خدمت نخبگان پروژه های تحقیقاتی این دسته از مشمولان توسط هیئت داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید، فرد مشمول از امتیازاتی همچون کسری خدمت بهره مند می شود و یا پس از طی دوره آموزش، کارت پایان خدمت خود را دریافت می نماید.
کسر خدمت فرزند 3 ماه به ازای هر فرزند
کسر خدمت مشمولان و سربازان جانباز 63 روز به ازای هر درصد جانبازی
کسر خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا  سربازان غیر بومی که در مناطق امنیتی و مرزی در حال خدمت سربازی می باشند، با احتساب قوانین کسری خدمت، 17 ماه خدمت خواهند کرد. همچنین سربازان غیر بومی که در مناطق محروم و بد آب و هوا مشغول به خدمت هستند، با در نظر گرفتن ضوابط کسری خدمت، موظف به 18 ماه خدمت خواهند بود.

میزان کسری خدمت سربازان در سال ۱۴۰۱

سخن آخر

طول دوره خدمت سربازی از جمله دغدغه های اصلی مشمولان سربازی می باشد که همواره سوالات زیادی در رابطه با آن به گوش می رسد. این میزان بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در سال 1399، به دو سال (24 ماه) افزایش یافته و در سال 1402 نیز شاهد اجرایی شدن همین قانون خواهیم بود.

بر همین اساس، مدت خدمت سربازی نیروهای بومی 24 ماه، نیروهای غیربومی در مناطق عادی 21 ماه، مناطق محروم 19 ماه و مناطق امنیتی درگیر 18 ماه می باشد.

در این مقاله تلاش بر این بود که شما را از مدت زمان خدمت سربازی در سال 1402 آگاه سازیم؛ چنانچه نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری دارید، با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

مشاورین مجرب این مجموعه، شما را در کمترین زمان ممکن راهنمایی کرده و مشاوره دقیقی از آخرین اخبار نظام وظیفه به شما ارائه خواهند کرد. از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتمدت زمان خدمت سربازی افراد متاهل در سال ۱۴۰۳ چه میزان خواهد بود؟

طول خدمت سربازان متاهل با سایر افرادی تفاوتی نداشته و صرفا در جهت آسایش حال این افراد تمهیداتی اندیشیده شده است.

سوال علامتمیزان خدمت افراد در مناطق غیر عملیاتی چه میزان است؟

این میزان 21 ماه می باشد.

سوال علامتچه افرادی در سال ۱۴۰۳ قادر به پرداخت و جریمه و خرید خدمت خواهند بود؟

مشمولانی که مدت زمان غیبت سربازی آنها حداقل 5 سال باشد، با پرداخت جریمه 15 هزار یورو، می توانند کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند.

تعداد صفحات : 75

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 2,276
  • بازدید سال : 18,276
  • بازدید کلی : 20,583