loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 13 شنبه 22 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دفترچه آزمون استخدامی بانک سینا

کار در بانک سینا، فرصتی برای یادگیری و رشد مستمر است. این بانک با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ارائه امکانات رفاهی مناسب، بستر را برای ارتقای دانش و مهارت کارکنان خود فراهم می‌کند. در این راهنما، ضمن تشریح شرایط استخدام در بانک سینا، به فرصت‌های آموزشی و ارتقای شغلی موجود در این مجموعه نیز خواهیم پرداخت.

بانک سینا با هدف تامین نیاز مالی سازمان‌های مختلف، اقدام‌ به ایجاد و افتتاح شعبه‌های بانکی متعدد در اکثر نقاط کشور کرده است. به‌همین منظور در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز، برای شعبه‌های بانکی متعدد، آزمون استخدام بانک سینا ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بانک سینا با برگزاری این آزمون در صدد یافتن کارمندان متخصص و حرفه‌ای است که توانایی ارائه خدمات به مشتریان را داشته باشند. متقاضیان برای شرکت در این آزمون می‌توانند شرایط خود را بررسی کنند و در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام و شرکت در آزمون آماده شوند. از این‌رو در ادامه به زمان، شرایط و نحوه ثبت نام در آزمون استخدام بانک سینا می‌پردازیم.

زمان‌بندی آزمون استخدامی بانک سینا

بانک سینا با افتتاح شعب متعدد خود در سراسر کشور، علاوه‌بر استخدام نیروی کار برای شعب جدید، اقدام‌ به تامین کمبود نیرو در دیگر شعب خود می‌نماید. برخی از شعب بانک سینا چند بار در سال، مجبور به استخدام نیرو در عناوین شغلی مختلف خواهند بود؛ این بانک با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت اختصاصی خود، متقاضیان واجد شرایط را برای شرکت در آزمون استخدامی فرا می‌خواند.

گستردگی شعب بانک سینا، شرایط شغلی متعددی را برای افراد واجد شرایط فراهم می‌کند و امکان جذب نیروی بیشتری را به‌وجود می‌آورد؛ از این‌رو متقاضیان علاقمند به مشاغل امور بانکی، با پیگیری اخبار مربوط به استخدام بانک سینا، می‌توانند برای ثبت نام در آزمون آماده شوند.

اطلاع از زمان‌بندی آزمون استخدام بانک سینا ۱۴۰۳، برای متقاضیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. در حال حاضر تاریخ و زمان ثبت نام این آزمون منتشر نشده است؛ اما زمان ثبت نام آخرین آزمون برگزار شده بانک سینا به 1 تا 25 شهریوار ماه 1402 برمی‌گردد.

بانک سینا، زمانی را برای متقاضیان جامانده از ثبت نام اختصاص داده است و متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در زمان تمدید شده، شانس خود را امتحان کنند.

دفترچه آزمون استخدامی بانک سینا

بانک سینا یکی از بانک‌های خصوصی و محبوب در ایران است که با ارائه خدمات نوین خود، توانسته رضایت مشتریان بسیاری را به‌دست آورد تا جایی‌که آن‌ها را متقاعد به انجام کلیه امور مالی خود از طریق شعب بانک سینا کند.

پر واضح است که ارائه خدمات عالی، مستلزم وجود نیروی ماهر و متخصص در این زمینه خواهد بود؛ به‌همین منظور، بانک سینا از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، به جذب نیروی متخصص و حرفه‌ای در جهت عملکردی بهتر، می‌پردازد.

ورود به بانک سینا، مستلزم داشتن شرایط ویژه‌ای خواهد بود که می‌توان آن را در دفترچه آزمون استخدامی بانک سینا بررسی کرد. در این دفترچه تمامی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان برای ثبت نام، مواد آزمون، امتیازات و سهمیه‌های قانونی، مراحل ثبت نام و مراحل اعلام نتیجه آورده شده است.

این دفترچه را می‌توانید در سایت بانک سینا به نشانی sinabank.ir دانلود کنید؛ داوطلبان با مطالعه دقیق و بررسی شرایط موجود، می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند. همین‌طور برای سهولت و دسترسی آسان متقاضیان به دفترچه آزمون استخدام بانک سینا ۱۴۰۳، به محض انتشار، لینک آن در این بخش قرار داده می‌شود.

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی بانک سینا

بانک سینا به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، آزمون استخدامی خود را به‌صورت کتبی برگزار می‌کند. متقاضیان علاقمند به اشتغال در امور بانکی، باید شرایط لازم جهت شرکت در آزمون را دارا باشند؛ در غیر این‌صورت امکان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی بانک سینا را نخواهند داشت.

شرایط آزمون بانک سینا، به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود؛ شرایط عمومی برای کلیه متقاضیان یکسان است و شرایط اختصاصی متناسب با رشته تحصیلی و عناوین شغلی مورد نیاز، متفاوت خواهد بود.

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • داشتن اعتقاد به دین اسلام
  • داشتن تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی (ویژه آقایان) یا داشتن کارت معافیت دائم (در صورت معاف‌شدن از خدمت سربازی)
  • داشتن توانایی کامل جسمی و روانی (با ارائه گواهی تایید پزشکان ذیصلاح)
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و روان‌گردان
  • عدم اشتغال به تحصیل در هیچ مقطع دانشگاهی (در زمان ثبت نام در آزمون)
  • عدم سابقه محکومیت و سوء پیشینه جزایی (با ارائه گواهی تایید مراجع ذیصلاح)

شرایط اختصاصی

  • داشتنحداکثر سن 27 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی (متولدین 01/06/1375 به بعد) و حداکثر سن 30 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیل کارشناسی ارشد (متولدین 01/06/1372 به بعد)
  • ارائه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • دارای معدل حداقل 15
  • پذیرفته‌شدگان باید دارای شرایط بومی‌پذیری باشند:
  • سکونت در شهر مورد تقاضا به‌مدت 5 سال متوالی یا متناوب
  • محل تولد متقاضی و شهر مورد تقاضا، یکسان باشند.
  • متقاضی 2 سال پایان تحصیلی را در شهر مورد تقاضا گذرانده باشد.

رشته‌های مورد نیاز در آزمون استخدام بانک سینا 1403

بانک سینا در هر دوره از آزمون استخدامی خود، متناسب با عناوین شغلی مورد نیاز، افرادی را در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف می‌پذیرد. متقاضیان می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی خود، در عناوین شغلی مرتبط، ثبت نام خود را انجام دهند.

دقت داشته باشید برای هر یک از عناوین شغلی مورد نیاز، داشتن مدرک تحصیلی اعلام‌شده الزامیست؛ دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، می‌توانند در عناوین شغلی متعددی مانند امور بانک‌داری، فناوری اطلاعات و امور حقوقی، فرم ثبت نام خود را تکمیل کنند.

رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های مورد نیاز در آزمون استخدام بانک سینا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، پذیرفته می‌شوند؛ البته در برخی از سمت‌های شغلی، نیازی به مهارت‌های تخصصی و مدارک عالی نخواهد بود.

دارندگان مدرک دیپلم و فوق دیپلم، می‌توانند برای کسب عناوین شغلی مختلفی مانند امور دفتری، نگهبانی، فنی و تاسیسات و … ثبت نام کنند. توجه داشته باشید در صورت انتشار دفترچه آزمون استخدام بانک سینا 1403، رشته‌ها و گرایش‌های مورد نیاز به‌روز و در صورت تغییر، در این بخش قرار داده می‌شود. به‌طور کلی رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های قابل قبول آن در آزمون استخدامی بانک سینا

پونزو همین‌طور رده‌های شغلی و رشته‌های تحصیلی مرتبط با آن در جداول زیر آمده‌اند:

رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های قابل قبول
رشته‌های تحصیلی گرایش‌ها
حسابداری کلیه گرایش‌های مالی
مدیریت گرایش‌های مالی، بازرگانی، صنعتی و امور بانکی
ریاضی و آمار کلیه گرایش‌ها
علوم اقتصادی گرایش نظری، بازرگانی، صنعتی، بانک‌داری و پولی
مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات کلیه گرایش‌ها
حقوق (کارشناسی) گرایش قضایی
حقوق (کارشناسی ارشد) گرایش‌های جزا، جرم‌شناسی و خصوصی

 

رده‌های شغلی و رشته‌های مرتبط
رده شغلی رشته‌ها
بانک‌دار مدیریت، حسابداری، علوم اقتصادی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار
بانک‌دار فناوری اطلاعات رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
بانک‌دار حقوقی متقاضیان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد

مدارک مورد نیاز در آزمون استخدامی بانک سینا

متقاضیان برای شرکت در آزمون استخدامی بانک سینا، باید مدارک مورد نیاز را در زمان ثبت نام بارگذاری و مراحل این فرآیند را تکمیل کنند. توجه داشته باشید هرگونه اشتباه در ثبت مدارک و اطلاعات درخواستی، به‌معنی بی‌اثربودن و عدم ثبت نام متقاضی خواهد بود؛ بنابراین در ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل مراحل ثبت نام، دقت لازم را به خرج دهید.

پونزبه‌همین منظور، مدارک مورد نیاز در آزمون استخدام بانک سینا ۱۴۰۳، در ادامه آورده شده است:

  • عکس 4*3 پرسنلی، فاقد مهر، منگنه و هرگونه لک
  • تمامی صفحات شناسنامه
  • تصویر پشت و رو کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم سربازی
  • آخرین مدرک تحصیلی

نتایج آزمون استخدامی بانک سینا

متقاضیان برای اطلاع از نتایج آزمون استخدامی بانک سینا، می‌توانند به سایت بانک سینا به نشانی sinabank.ir مراجعه کنند و با واردکردن اطلاعات شخصی و کد رهگیری، از نتیجه آزمون مطلع شوند. با توجه به آزمون‌های دوره‌های قبلی، نتیجه مرحله اول، یک ماه پس‌از برگزاری آزمون کتبی اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شده‌اند برای مرحله دوم و انجام مصاحبه دعوت می‌شوند. نتیجه نهایی حدودا دو الی سه ماه پس‌از مرحله مصاحبه در سایت بانک سینا منتشر خواهد شد.

توجه داشته باشید مرحله دوم و مصاحبه از متقاضیان، قابل تمدید نخواهد بود و عدم حضور شرکت‌کنندگان، به‌معنی انصراف داوطلبان است؛ بنابراین برنامه‌ریزی لازم جهت حضور به‌موقع در مصاحبه حضوری را انجام دهید.

سوالاتی که در مصاحبه‌های آزمون استخدامی بانک سینا مطرح می‌شود، حول محور اهداف شغلی و رشته تخصصی آن‌ها خواهد بود؛ از این طریق نحوه عملکرد و سطح علمی داوطلب سنجیده می‌شود. مرحله مصاحبه در استخدام متقاضی نقشی اساسی دارد،

پونزاین مرحله شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

بررسی مدارک

پیش‌از آغاز مصاحبه، اصل تمامی مدارک هویتی و تحصیلی متقاضی، به مصاحبه‌کننده ارائه می‌شود تا صحت اطلاعات متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس هرگونه تناقض میان مدارک و اطلاعات فرم نام‌نویسی موجبردشدنو عدم پذیرش متقاضی خواهد شد.

مصاحبه تخصصی، عقیدتی و سیاستی

پس‌از بررسی مدارک، نوبت به توضیحات متقاضی درباره بیوگرافی و رشته تحصیلی خود، خواهد بود. سپس سوالاتی در زمینه اطلاعات عمومی، دینی، عقیدتی و روان‌شناختی توسط مصاحبه‌کننده مطرح می‌شود، در این مرحله تمرکز بالا در پاسخ به سوالات بیش‌از صحت اطلاعات اهمیت دارد. در این بخش، سوالات سطح متوسطی دارند و پاسخگویی به آن‌ها چندان دشوار نخواهد بود.

یکی دیگر از اهداف اصلی این مصاحبه، بررسی تخصص و تسلط متقاضی بر مباحث رشته تحصیلی آن خواهد بود، لازم است سوالاتی در حوزه رشته تحصیلی متقاضی مطرح شود و سطح اطلاعات داوطلبان ارزیابی شود. پرسش‌های این بخش در دو سطح دشوار و آسان، طراحی شده‌اند؛ متقاضیان باید با دقت بالا، به آن‌ها پاسخ دهند.

معاینات پزشکی

مرحله معاینات پزشکی، پس‌از برگزاری جلسه مصاحبه شفاهی صورت می‌گیرد؛ در این مرحله شرکت‌کنندگان از لحاظ سلامت جسمانی و روانی بررسی می‌شوند. متقاضیان باید نمره حدنصاب تعیین‌شده در این بخش را کسب کنند؛ در غیر این صورت، پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 208
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 428
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 984
  • بازدید ماه : 984
  • بازدید سال : 16,984
  • بازدید کلی : 19,291