loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 2 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

اخبار خدمت سربازی

اخبار خدمت سربازی به یکی از مهم ترین مسائل روز در سال های جاری تبدیل شده است . زیرا خدمت سربازی یکی از بزرگترین دغدغه های جوانان در کشورمان است . به این دلیل همه روزه تعداد بیشماری از جوانان در کشورمان  آخرین تغییرات اخبار خدمت سربازی را دنبال می کنند . اخبار خدمت سربازی به ویژه برای جوانانی که به سن مشمولیت می رسند بسیار مهم خواهد بود . زیرا می دانید که در کشور ما سن رسیدن به مشمولیت همان سن 19 سالگی است . در این سن جوانان دوره ی متوسطه ی خود را گذرانده اند . جوانان در این سن یا به ادامه تحصیل فکر می کنند یا قصد دارند برای یافتن شغل و کسب کردن حرفه ی شغلی خود تلاش کنند . اما متاسفانه خدمت سربازی در این سن به معضلی بزرگ برای جوانان تبدیل شده است .ذر این زمینه مشاوره نظام وظیفه به شما راهنمایی و کمک میکند.

اخبار خدمت سربازی

جوانان هر روز با دنبال کردن اخبار خدمت سربازی تلاش می کنند تا بتوانند از رفتن به خدمت وظیفه منصرف شوند و دوره مهارت آموزشی خدمت سربازی را نگذرانند . یا دنبال راهی هستند تا بتوانند از معافیت ها ، نحوه دریافت کسری خدمت ، امریه های سازمان های مختلف و معافیت های کفالت بهره مند شوند .  اما بر اساس آخرین اخبار خدمت سربازی آیا همه ی مشمولین می توانند از معافیت های خدمت سربازی استفاده کنند ؟ امروزه بر اساس اخبار خدمت سربازی ، چه نوع معافیت هایی برای جوانان در نظر گرفته شده است ؟ مشمولین چه مراحلی را باید طی کنند تا گواهی پایان خدمت سربازی خود را بگیرند ؟

اخبار خدمت سربازی ایران

اخبار خدمت سربازی ایران همیشه قوانین تغییر یافته را در اختیار جوانان و خانواده هاشان قرار می دهد . بحث برانگیزترین مسئله ی روز در اخبار خدمت سربازی ایران ، موضوع معافیت خدمت سربازی است . زیرا امروزه به دلیل شرایط اقتصادی در جامعه مشمولین به جای رفتن به خدمت سربازی ترجیح می دهند به دنبال کار و شغلی رفته تا بتوانند هزینه های گزاف زندگی خود را تامین کنند . همانطور که می دانید معافیت های پزشکی یکی از جالب ترین و پرطرفدارترین معافیت ها است . درصد زیادی از جوانان مشتاق هستند تا در مورد این نوع معافیت اطلاعات کسب کرده تا بتوانند از آن استفاده کنند و کارت معافیت خود را بگیرند . اما این امکان برای چه مشمولینی فراهم می شود ؟

معافیت پزشکی قوانین بسیاری دارد و مشمولین با توجه به نوع بیماری خود می تواند از یکی از شرایط زیر استفاده کرده و  از معافیت های مختلف بهره مند شوند .

  1. مشمولینی که به دلیل وجود بیماری های مختلف و نقص عضو معافیت دائم می گیرند .
  2. افرادی که به دلیل بیماری موقت و شرایط خود معاف موقت هستند .
  3. برخی دیگر با توجه به شدت و ضعف بیماری معاف از خدمات رزمی هستند. روی این مقاله مرکز مشاوره آویژه کلیک کنید: لیست بیماری های معافیت کفالت پدر

اخبار خدمت سربازی متاهلین

اخبار خدمت سربازی متاهلین خبرهای خوشی را برای مشمولین به ارمغان آورده است . هر ساله سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط ویژه ای را برای مشمولین ایجاد می کند تا جوانان بتوانند دوره ی 21 ماهه ی خود را به راحتی بگذرانند . اما گذراندن دوره ی خدمت ضرورت برای همه ی جوانان کاری بسی سخت و دشوار است. زیرا باید مدت خدمت دوره ی ضرورت را به دور از خانواده و در شهری دیگر بگذرانند . چگونه ممکن است این شرایط سخت و دشوار آسان شود ؟ مشمولین چگونه می توانند در نزدیکی محا زندگی خود خدمت کنند ؟ چگونه ممکن خواهد بود مشمولین از مرخصی های بسیار استفاده کرده و به دیدار خانواده ی خود بیایند ؟ آیا این امکان وجود دارد که مشمولین مدت کمتری را در خدمت سربازی بگذرانند ؟

پاسخ تمام این سوالات را در جدیدترین اخبار خدمت سربازی متاهلین خواهید خواند . سازمان نظام وظیفه هرساله در اخبار خدمت سربازی متاهلین ،به میزان قابل توجهی تسهیلات به جوانان اعطا می کند . تا جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده هرچه سریع تر علاقه مند شوند . دادن کسری های خدمت سربازی ، مرخصی های بیشتر ، نزدیک بودن به خانواده ، تخفیفات ویژه برای خرید خدمت سربازی و بسیاری تسهیلات دیگر هر ساله به جوانان متاهل تعلق خواهد گرفت . این تسهیلات با گذشت سال ها بسیار افزایش پیدا کرده است . ما در ادامه ی این مقاله به برخی از این تسهیلات عالی اشاره خواهیم کرد . مشمولین می توانند برای اطلاع از سایر تسهیلات متاهلین با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند . مشاورین ما همه روزه پاسخگوی مشمولین عزیز خواهند بود .

اخبار خدمت سربازی متاهلین  

اخبار خرید خدمت سربازی

اخبار خرید خدمت سربازی امسال بسیار داغ و پر هیجان است . زیرا گفته هایی به گوش می رسد که مسئولین سازمان نظام وظیفه قصد دارند قوانین خرید خدمت سربازی را حذف کنند . اما آیا این اتفاق خواهد افتاد ؟ طبق آخرین اخبار خرید خدمت سربازی ، خرید سربازی در سال 98 ممکن نخواهد بود . اما قبل از هر چیز باید بدانیم که خرید سربازی برای چه کسانی اتفاق خواهد افتاد ؟ آیا همه ی مشمولین مجازند خدمت سربازی خود را بخرند ؟ چه کسانی واجد شرایط خرید خدمت سربازی خواهند بود ؟مشمولین با داشتن  چه شرایطی می توانند با پرداخت وجه نقدی از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند ؟

اخبار خرید خدمت سربازی هرساله قوانین جدیدی را برای مشمولین وضع می کند . دولت برای طرح خرید خدمت سربازی از سال 94 بودجه ای را اختصاص داد . این طرخ به صورتی است که آن دسته از مشمولینی که از تاریخ مشمولیت آن ها 8 سال می گذرد و برای اعزام به خدمت اقدامی نکرده اند یا از تاریخ فرار آن ها نیز 8 سال می گذرد . این مشمولین می توانند نسبت به خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند . در اخبار خرید خدمت سربازی این میزان بودجه از سال 94 تا سال 98 به صورت ویژه اختصاص یافت .

مسئولین سازمان نظام وظیفه در سال 98 اعلام کردند که از سال آینده هیچ بودجه ای به خرید خدمت سربازی تخصیص داده نخواهد شد . اما سال 97 اخبار خرید خدمت سربازی اعلام شد و مشمولین متقاضی توانستند تا آخر سال 98 نسبت به خرید خدمت دوره ی ضرورت خود اقدامات لازم را انجام دهند . روی این مقاله مرکز مشاوره آویژه کلیک کنید: گرفتن کفالت پدر بیمار

اخبار کسری خدمت سربازی

اخبار کسری خدمت سربازی قوانین به روزی است که سازمان نظام وظیفه در زمینه انواع کسری های خدمت در اختیار مشمولین قرار می دهد .  مشمولینی که در سن 19 سالگی علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند . باید به خدمت سربازی اعزام شوند و 21 ماه دوره ی ضرورت را در مناطق عادی بگذرانند . این افراد پس از بررسی شرایط خود و اخبار کسری خدمت سربازی و هم چنین کسب اطلاعات مربوط به نظام وظیفه می توانند از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند . اما به چه مشمولینی کسری خدمت تعلق می گیرد ؟

اخبار کسری خدمت سربازی چه کسانی را واجد شرایط کسری خدمت می داند ؟ کسری خدمت سربازی چیست ؟ در آخرین اخبار کسری خدمت سربازی مدت کسری خدمتی که به مشمولین داده می شود چند ماه است ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات مهم این مقاله را تا  انتها بخوانید . ما در این مقاله درباره اخبارخدمت سربازی اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانندگان و مشمولان عزیز قرار خواهیم داد . آخرین اخبار خدمت سربازی راه های مختلف اخذ کسری خدمت مشمولین را مشخص کرده است .

راه های مختلف استفاده از کسری خدمت :
  • کسری های خدمت مشمولین متاهل .
  • کسری های خدمت مشمولین دارای فرزند .
  • کسری های خدمت فرزندان ایثارگران .
  • کسری های خدمت پروژه های بنیاد ملی نخبگان .
  • کسری های خدمت بسیجیان فعال .
  • کسری های خدمت مناطق بد آب و هوا .
  • کسری های خدمت مناطق عملیاتی و مرزی .
  • کسری های خدمت جبهه پدر .

کسری های خدمت مناطق

  1. کسری خدمت منطقه های بد آب و هوا با آب و هوای نامساعد .
  2. کسری خدمت منطقه های مرزی و عملیاتی .

در اخبار خدمت سربازی ایران  که اخیرا منتشر شده است . مشمولینی که به مناطق مرزی و بد آب و هوا اعزام شده و مجبورند در این مناطق دوره ی خدمت ضرورت خود را بگذرانند . می توانند از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند . در آخرین فرصت استفاده از کسری خدمت این متقاضیان می توانند درخواست خود را ثبت کرده و از کسری خدمت استفاده کنند .

در اخبار کسری خدمت سربازی هیچ اطلاعاتی درباره این مناطق مشخص نشده است . بنابراین پس از اعزام مشمولین به خدمت سربازی ، سازمان نظام وظیفه موظف خواهد بود بر اساس نوع اقلیم منطقه و شرایط آن به مشمولین کسری خدمت بدهد . این مدت کسری خدمت بین 2 تا 3 ماه خواهد بود که در اینجا آن ها را برای هر منطقه جداگانه معرفی خواهیم کرد .

میزان کسری خدمت مناطق

  • مشمولین اعزام به خدمت در مناطقی با شرایط آب و هوایی بد : مشمولینی که در مناطق با شرایط بد آب و هوایی مشغول به خدت هستند به جای 21 ماه دوره خدمت ضرورت 19 ماه خدمت خواهند کرد .
  • مشمولین اعزام به خدمت در مناطق جنگی ، مرزی و عملیاتی : مشمولینی که در منطقه های عملیاتی مشغول به خدمت هستند . به دلیل ناامنی و شرایط بد و سخت می توانند از تسهیلات کسری خدمت استفاده کنند . این افراد به جای 21 ماه خدمت کردن 18 ماه مشغول به خدمت خواهند بود.

کسری خدمت ایثارگران

کسری خدمت ایثارگران یکی از پرکاربردترین نوع کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران و جانبازان می باشد . آخرین اخبار مهلت فرزندان ایثارگران برای استفاده از کسری خدمت سربازی نیز هر ساله از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود .

هرساله قوانین این نوع کسری خدمت با تغییراتی نیز همراه است . در سال های اخیر بیش از 20 هزار نفر از مشمولان توانسته اند از امتیازات ایثارگری ، رزمندگی و جانبازی استفاده کرده و کسری خدمت بگیرند . بر اساس قانون های تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، فرزندان ایثارگران با توجه به درصد جانبازی والدین ، مدت حضور در جبهه والدین و مدت اسارت می توانند از مقدار مشخصی کسری خدمت بهره مند شوند .

میزان کسری خدمت برای جانبازان با داشتن درصد جانبازی : مشمولینی که پدر یا مادرشان در جبهه های جنگ جانباز شده اند . می توانند با ارائه ی مستندات و مدارک پزشکی آن ها از کسری خدمت استفاده کنند . در گذشته میزان کسر خدمت برای هر درصد از جانبازی 9 روز بود . اما بر اساس آخرین اخبار خدمت سربازی ایران مشمولین به ازای هر درصد از جانبازی والدین 12 روز کسر خدمت خواهند داشت . روی این مقاله مرکز مشاوره آویژه کلیک کنید: ایجاد سابقه تحصیلی

نکته مهم

می دانید که پدر مشمولین بالای 25 درصد جانبازی می توانند فرزندان خود را از خدمت دوره ی ضرورت معاف کنند . این مشمولین کارت معافیت خود را دریافت خواهند کرد . این نوع معافیت برای مشمولین فقط در زمان صلح اعتبار دارد . در واقع در زمان جنگ معافیت این افراد بی اعتبار بوده و باید به خدمت بروند .

کسری های خدمت بسیج

این نوع کسری خدمت آسان ترین روش برای استفاده ی مشمولین می باشد . مشمولینی که شرایط ایثارگری نداشته یا نمی توانند از طریق تحصیلات خود پروژه های بنیاد ملی نخبگان را انجام دهند . به آسانی می توانند با عضو شدن در پایگاه های بسیج از کسری خدمت استفاده کنند . اما این نکته را نیز باید توجه داشته باشید که استفاده از سابقه ی بسیج نیز مانند سایر کسری های خدمت دارای شرایط مشخصی است که به آن ها اشاره خواهیم کرد .

قوانین استفاده از عضویت بسیج و کسری خدمت

  1. داشتن کارت بسیجی فعال برای مشمولین متقاضی کسری خدمت سربازی الزامی است .
  2. داشتن سابقه ی بسیج در دوره ی خدمت ضرورت محاسبه نخواهد شد .
  3. مدت کسری خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه بر اساس سابقه ی بسیج مشمولین لحاظ خواهد شد.

این سوالی است که برای بسیاری از مشمولین ابهام ایجاد کرده است . آیا افرادی که متاهل هستند می توانند از کسری خدمت استفاده کنند ؟ باید بگوییم سال جاری از قانونی تحت عنوان کسری خدمت متاهلین که به مدت 3 ماه بود صحبتی شد . اما باید مشمولین این را بدانند که این قانون در جال جاضر تصویب نشده است . درست است که مشمولین متاهل می توانند از تسهیلات ویژه ای مانند مرخصی های بیشتر یا نزدیک بودن به مجل زندگی همسر خود استفاده کنند . اما طبق اخبار خدمت سربازی ایران هیچ نوع کسری خدمت به این افراد تعلق نمیگیرد .

کسر خدمت مشمولین دارای فرزند

مشمولین دارای فرزند باید بسی خوشحال باشند . زیرا سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تسهیلات کسری خدمت را برای مشمولین فرزنددار در نظر گرفته است . قوانین واضحی برای این نوع کسری خدمت تصویب و صادر شده است . که هر مشمول با داشتن هر فرزند می تواند  از 3 ماه کسری خدمت استفاده کند . این در جالی است که برخی جوانان ترجیح می دهند زود صاحب فرزند شوند تا از کسری خدمت نیز استفاده کنند .

کسر خدمت جبهه پدر

والدینی که سابقه ی جبهه دارند می توانند برای استفاده از کسر خدمت برای فرزندان خود اقدام کنند . این به صورتی است که اگر هر دو والدین در جبهه حضور داشته باشند . با توجه به جمع ماه های پدر و مادر ، مشمول از کسری خدمت سربازی استفاده می کند .

بر اساس قوانین اخیر ، به ازای هرماه جبهه مشمول از 12 روز کسری خدمت سربازی استفاده خواهد کرد .

کسری خدمت ایثارگران

پروژه ی کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان

این کسر خدمت مخصوص افرادی است که دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر هستند . این افراد با تصویب پروژه در بنیاد ملی نخبگان و انجام پروژه می توانند از دو ماه تا یک سال کسری خدمت بهره مند شوند . البته مشمولین باید بدانند که پروژه باید به تصویب بنیاد نخبگان برسد . در صورتی که موضوع پروژه تصویب نشود هیچ نوع کسر خدمتی به مشمولین تعلق نخواهد گرفت . هر مشمول با توجه به شرایط خود می تواند یک پروژه یا دو پروژه کسری خدمت را انجام دهد و از مزایای آن نیز بهره مند شود .

مشمولین برای بهره مندی از کسری های خدمت و سایر تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین در نظر گرفته است . می توانند از طریق نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 اقدام کنند . اقدام کردن برای هر نوع کسری خدمت و سایر مسائل مرتبط با نظام وظیفه باید در سن مشمولیت صورت بگیرد .

تسهیلات ویژه مشمولین متاهل و دارای فرزند بر اساس اخبار خدمت سربازی متاهلین :
  • در آخرین اخبار خدمت سربازی متاهلین ، این مشمولین می توانند از مرخصی های بیشتری نسبت به سایر هم رزمان مجرد خود استفاده کنند .
  • شرایط اسکان سربازان در دوره آموزشی برای افراد متاهل بسیار خوب است . این افراد می توانند در نزدیک ترین اردوگاه به محل زندگی همسر خود خدمت سربازی خود را بگذرانند .
  • مشمولین دارای فرزند می توانند از کسری های خدمت سربازی استفاده کنند و مدت کمتری را به خدمت بروند .
  • سازمان نظام وظیفه در خرید خدمت سربازی به مشمولین غایبی که متاهل و دارای فرزند هستند تخفیف ویژه ای خواهد داد

شرط اصلی برای خرید خدمت سربازی مشمولین وظیفه

  • اصلی ترین شرط استفاده از پرداخت جریمه نقدی و خرید خدمت سربازی 8 سال غیبت می باشد . یعنی مشمولینی که از مشمولیت آن ها 8 سال متوالی می گذرد . می توانند هر چه سریع تر با اعلام آخرین اخبار خدمت سربازی ایران نسبت به پرداخت جریمه ی نقدی اقدام کنند .
  • آن دسته از سربازان غایب که بیش از 8 سال غیبت دارند و برای اعزام به خدمت اقدام کردند . این افراد با توجه  به مقررات می توانند از مزایای خرید خدمت سربازی بهره مند شوند .
  • سربازان وظیفه که در حین خدمت هستند و 8 سال نیز غایب بوده اند . پس از اعلام مقررات خرید خدمت سربازی وظیفه می توانند با پرداخت جریمه معافیت خود را بگیرند .
  • دانشجویانی که ترک تحصیل کرده یا از تحصیل انصراف داده اند . مدت 8 سال  غیبت آن ها از تاریخ انصراف از تحصیلشان مجاسبه خواهد شد .
  • در آخرین اخبار قوانین سربازان فراری ، سربازان فراری نیز می توانند از قوانین خرید خدمت سربازی بهره ببرند . به شرط آن که این افراد از تاریخ آخرین فرارشان 8 سال گذشته باشد .

شرایط جریمه و تخفیف خرید خدمت سربازی

واجدین شرایط خرید خدمت سربازی با توجه به میزان تحصیلات خود باید جریمه نقدی خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی پرداخت کنند . یعنی این میزان جریمه برای مشمولین با مدرک زیر دیپلم ، دیپلم ، فوق دیپلم ، کارشناسی ، ارشد ، دکتری ، دکتری تخصصی و پزشکی متفاوت خواهد بود . این میزان جریمه در سال های جاری تغییرات خاصی نداشته است . اما با توجه به تورم های موجود در سال 98 احتمال افزایش میزان جریمه زیاد خواهد بود . مشمولین متقاضی خرید خدمت سربازی که شرایط خاص دارند . می توانند از برخی مزایا که سازمان نظام وظیفه برای آن ها در نظر گرفته است استفاده کنند .

  1.  مشمولین تحت پوشش سازمان های حمایتی  مانند کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی می توانند از تخفیف ویژه ای برای خرید خدمت سربازی استفاده کنند .
  2. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا هم چنین تخفیف ویژه ای برای خرید خدمت مقدس سربازی ویژه ی آن دسته از افرادی که فرزند ایثارگران و جانبازان هستند قرار داده سات .
  3. مشمولین متقاضی خرید سربازی هنگام اقدام برای گرفتن کارت معافیت تازمانی که کارت خود را دریافت نکرده اند نیز می توانند برای گرفتن گواهینامه اقدام کنند .

میزان جریمه نقدی خرید خدمت سربازی نظام وظیفه

  • مشمولین با مدرک زیر دیپلم : 10 میلیون تومان .
  • مشمولین دیپلم : 15 میلیون تومان .
  • مشمولین فوق دیپلم : 20 میلیون تومان .
  • مشمولین کارشناس : 25 میلیون تومان .
  • مشمولین کارشناس ارشد : 30 میلیون تومان .
  •  مشمولین دکتری غیر پزشکی : 40 میلیون تومان .
  • مشمولین دکتری پزشکی : 35 میلیون تومان .
  • مشمولین دکتری تخصصی : 50 میلیون تومان .

مشمولین متقاضی معافیت های پزشکی

مشمولین متقاضی معافیت های پزشکی پس از جمع آوری مدارک و انجام معاینات اولیه مانند سایر مشمولین باید مراجل دیگری را نیز طی کنند این مراحل را توضیح خواهیم داد .

  1. معاینات اولیه توسط پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی .
  2. دریافت دعوتنامه از سوی سازمان نظام وظیفه و معرفی به بیمارستان تخصصی ستاد نیروهاین مسلح ( مشمول در ااین بیمارستان آزمایشات تخصصی مربوط به بیماری خود را انجام داده و توسط پزشکان متخصص مجددا معاینه خواهد شد .
  3. مشمول در مرحله ی آخر به جلسه ی کمیسیون پزشکی دعوت می شود . در این جلسه رای اصلی توسط پزشکان جلسه صادر شده و مشمول می تواند کارت معافیت خود را دریافت کند.

راه های بهره مندی از قوانین و ضوابط نظام وظیفه :

  • اقدام برای انواع معافیت های موجود و گرفتن معافیت دائم .
  • استفاده از معافیت های موقت و استفاده از غیبت موجه .
  • استفاده از معافیت از خدمات رزمی و دور بودن از انجام عملیات های رزمی در دوران خدمت سربازی .
  • استفاده از کسری های خدمت سربازی در شرایط مختلف .
  •  استفاده از امریه سربازی و گذراندن دوره خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان ، سازمان ها و ارگان های دولتی به جای رفتن به خدمت وظیفه عمومی .

هر مشمولی با توجه به شرایط خود می توانند از موقعیت های ارائه شده از سوی سازمان نظام وظیفه ، که در بالا اشاره کردیم استفاده کند . اقدام کردن برای هر کدام از قوانین بالا نیازمند شرایط و ضوابطی است که مشمولین باید با آن ها آَنا شوند. زیرا در اخبار خدمت سربازی در ماه های اخیر ، تغییرات زیادی در آیین نامه های سازمان نظام وظیفه ایجاد شده است . زیرا در این سال ها به دلیل استفاده ی مشمولین از انواع معافیت های مختلف ، سازمان نظام وظیفه با کمبود نیرو مواجه شده است . به همین دلیل قوانین سخت گیرانه تری را برای مشمولین اعمال کرده است . معافیت های مختلفی وجود دارند که هنوز درصد زیادی از مشمولین از این طریق کارت معافیت خود را دریافت می کنند . این معافیت ها را در ادامه خواهیم توضیج داد .

انواع معافیت های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا :

  1. معافیت های پزشکی .
  2. معافیت های کفالت .
  3. معافیت های مددجویان .
  4. معافیت های سازمان ملی بنیاد نخبگان .
  5. معافیت های تحصیلی .
  6. معافیت های بخشودگی سنی .
  7. معافیت های ایثارگران .
  8. معافیت سربازی ورزشکاران .
مدارک مورد نیاز مشمولین برای اعزام به خدمت بر اساس جدیدترین اخبار خدمت سربازی

در سال های جاری اقدام برای مسائل مرتبط با سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 صورت می گیرد . اولین کار برای اقدام دریافت دفترچه نظام وظیفه از طریق مراکز پلیس + 10 می باشد .

  • تهیه کردن دفترچه راهنمای وظیفه عمومی از نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10)
  • تکمیل فرم شماره 2 وضعیت مشمولین
  • تکمیل برگه شماره 4 واکسیناسیون مشمولین
  • تکمیل فرم شماره 5 معاینه اولیه پزشکی مشمولین
  • تکمیل فرم شماره 1 استعلام آخرین وضعیت مشمولین
  • شناسنامه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات داخلی آن
  • کارت ملی شناسایی مشمول به همراه کپی از آن .
  • یک عدد عکس 3*4 پرسنلی رنگی با پس زمینه ی سفید به صورت تمام رخ از مشمولین
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

مشمولین عزیز پس از تکمیل این مدارک باید مراحل اعزام به خدمت سربازی را یک به یک طی کرده تا وارد غیبت نشوند . اما برخی از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند خدمت سربازی نروند . یا اینکه 21 ماه دوره ی ضرورت را به طور کامل انجام ندهند . این سوال اینجا مطرج می شود که آیا ممکن است مشمولین به خدمت سربازی نروند . بر طبق به روزترین اخبار خدمت سربازی ، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا راه های زیادی را پیش روی مشمولین قرار داده است تا بتوانند خدمت سربازی را هر چه آسان تر به انجام برسانند . یا اینکه برخی مشمولین بر اساس ساده ترین راه معافیت سربازی می توانند به خدمت سربازی نروند .

مشمولین متقاضی معافیت های پزشکی

لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی

حال بر اساس نوع بیماری که در لیست زیر آمده است مشمولین می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند .

  1.  بیماری خون و آنکولوژی
  2. بیماری قلبی
  3. بیماری اعصاب و روان
  4. بیماری جراحی مغز و اعصاب
  5. بیماری دستگاه ادراری
  6. بیماری فک و دهان
  7. بیماری گوش و حلق و بینی
  8. بیماری روماتولوژی
  9. بیماری پوستی
  10. بیماری غدد مترشحه
  11. بیماری داخلی مغز و اعصاب
  12. بیماری ریوی
  13. بیماری عفونی
  14. بیماری دستگاه گوارش
  15. بیماری چشم و بینایی
  16. بیماری اسکلت و استخوان
  17. بیماری عمومی
مراحل خرید خدمت سربازی
  1. پس از اعلام اطلاعیه خرید خدمت سربازی ز سوی سازمان نظام وظیفه ، مشمولین باید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 به منزل خود مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه و تحویل دهد .
  2. سپس مشمولین از طریق مراکز پلیس + 10 ، درخواست خرید خدمت سربازی خود را ثبت خواهند کرد .
  3. مدارک ثبت شده به همراه درخواست مشمولین توسط سازمان نظام وظیفه بررسی می شود .
  4. پس از بررسی مشمولین پیامکی از سوی سازمان نظام وظیفه دریافت کرده تا نسبت به پرداخت جریمه نقدی اقدام کنند .
  5. مشمولین 5 روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت نقدی یا اقساطی جریمه خرید سربازی خود اقدام کنند .
  6. پس از پرداخت جریمه نقدی مشمولین باید فیش واریزی را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل دهند .
  7. پس از بررسی های سازمان مربوطه ف کارت معافیت مشمولین به درب منزلشان پست خواهد شد .

این مراحل باید درست و دقیق انجام شود تا مشمولین به مشکل برخورد نکنند . زیرا بر اساس تازه ترین اخبار خدمت سربازی مشمولین می توانند پس از تمام شدن سن 18 سالگی و وارد شدن به سن 19 سالگی و  همزمان با فراخوان مشمولان به خدمت سربازی ، مدارک مورد نیاز برای خدمت سربازی را جمع آوری کرده و برای اعزام به خدمت مقدس سربازی آماده شوند .  بنابراین اطلاع از مهم ترین اخبار خدمت سربازی ، مهم ترین وظیفه ی هر مشمول می باشد . کمک گرفتن از مشاوران با تجربه در این زمینه یکی از بهترین کارها است . پس مشمولین می توانند برای مشاوره نظام وظیفه و سوالات مرتبط با حوزه ی معافیت ، کسری خدمت ، سازمان های امریه بگیر و سایر مسائل نظام وظیفه با مشاورین مرکز آویژه تماس بگیرند .

سوالات متداول

کسری خدمت سربازی شامل غایبان میشود؟

سربازان غایب به هیچ عنوان نمی توانند از کسری خدمت استفاده کنند . مگر در شرایط خاصی باشند . سربازان و مشمولین غایب باید غیبت خود را موجه اعلام کنند . مشمولین غایب حتی از استفاده از انواع معافیت ها نیز بی بهره خواهند شد .

مدت خدمت سربازی چند ماه است؟

مدت خدمت سربازی طبق آخرین اخبار خدمت سربازی ایران بین 18 ماه تا 21 ماه می باشد . این تغییرات در ماه ها بر اساس نوع منطقه ای است که مشمولین در آن مشغول به گذراندن دوره ی ضرورت خود هستند . بومی خدمت کردن سربازان همان 21 ماهه است . اما افراد با گذراندن دوران خدمت خود در مناطق عملیاتی و بد آب و هوا می توانند مدت کمتری خدمت کنند .

 کسری خدمت سربازی ایثارگران چه شرایطی دارد؟

کسری خدمت فرزندان ایثارگر بر اساس ماه های حضور در جبهه یا اسارت پدر و هم چنین درصد جانبازی آن ها تعیین می شود . کسری خدمت این افراد از 2 ماه تا یک سال نیز خواهد بود .

 آیا هنوز خدمت سربازی را میتوان خرید؟

در پاسخ باید بگوییم که در سال 98 هنوز خبری از خرید سربازی از سوی مسئولان سازمان نظام وظیفه ی عمومی داده نشده است . باید منتظر بود تا اطلاعیه ی خرید خدمت سربازی از سوی مسئولان علنی شود .

 آخرین میزان حقوق سربازان در دوره آموزشی خدمت سربازی چقدر است؟

میزان حقوق سربازان بستگی به میزان تحصیلات ، متاهل بودن و دیگر شرایط افراد دارد . به طور مثالآخرین میزان حقوق سربازان یا همان مبلغ دریافتی یک سرباز با مدرک زیر دیپلم و مجرد حدود 200 هزار تومان می باشد .

منبع: مرکز مشاوره آویژه//https://avije.org/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 744
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 2,235
  • بازدید سال : 18,235
  • بازدید کلی : 20,542