loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 11 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کادری شدن در حین خدمت

سربازانی که در حین خدمت سربازی استخدام می‌شوند، از حقوق و مزایای خاصی برخوردار هستند. در این مقاله، به بررسی حقوق و تعهدات این سربازان می‌پردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قانون استخدام سربازان وظیفه چیست؟ آیا می‌توان در دوره سربازی استخدام شد؟

دوران سربازی با چالش‌ها و نگرانی‌های زیادی برای افراد همراه است. یکی از این چالش‌ها، مسئله اشتغال و هزینه‌های زندگی برای سربازان است. بسیاری از سربازان در ابتدای جوانی و زمانی که خانواده به آنان نیاز دارند، وارد دوران خدمت خود می‌شوند.

 به علاوه حقوقی که سربازان دریافت می‌کنند، ممکن است کفاف زندگی آنان را ندهد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال استخدام در حین سربازی هم هستند.

اما برای هر گونه استخدام در دستگاه‌های اجرایی و نظامی، به کارت پایان خدمت نیاز خواهد شد. اما باید بدانید که نیروهای نظامی کشور هر ساله تعدادی از افراد را از بین سربازان برای اشتغال در این بخش‌ها انتخاب می‌کنند.

 مشاوران مرکز مشاوره آویژه با بررسی قانون استتخدام سربازان وطیفه در هر ارگان، در این مقاله اطلاعات کاربردی در این زمینه به مشمولان ارائه خواهند داد.

قانون استخدام سربازان وظیفه بدون کارت

آیا بعد از سربازی میتوان وارد نظام شد؟ استخدام سرباز در حال خدمت چگونه مممکن است و این کار چه شرایطی دارد؟

 قوانین دولتی و نهادهای نظامی درباره استخدام و کادری شدن در حین خدمت، روشن است. در بیشتر موارد شما بدون کارت پایان خدمت و این که این دوره را به پایان رسانده باشید، نمی‌توانید به استخدام این نهادها درآیید.

اگر فردی بدون کارت پایان خدمت به استخدام این نهادها درآید، استخدام او مورد قبول واقع نخواهد شد و این افراد با این شرایط امکان ادامه کار را نخواهند داشت. به علاوه این افراد به مراجع قانونی معرفی خواهند شد و باید جریمه بپردازند.

 همچنین افراد که غیب سربازی داشته باشند نیز اگر به هر طریقی به استخدام شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی درآیند، مشمول غایب به شمار می‌روند. استخدام این افراد توسط نظام وظیفه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تخلف به مراجع قانونی فرستاده می‌شوند.

شرایط استخدام سرباز در نیروی انتظامی چیست؟

سربازانی که در حین خدمت سربازی خود در نیروی انتظامی باشند، می‌توانند با داشتن شرایطی برای استخدام در این نیرو اقدام کنند. البته این شرایط چندان ساده نیست و شرایط خاصی را می‌طلبد.

شرایط عمومی

☑ افراد متقاضی برای استخدام در نیروی انتظامی در حین خدمت، باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد و ایران الاصل باشد. به علاوه پدر و مادر شخص هم باید ایرانی باشند.

☑ فرد باید به دین اسلام اعتقاد داشته باشد.

☑ متقاضی باید به ولایت فقیه و به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و التزام داشته باشد.

☑ فرد متقاضی نباید به هیچ عنوان سوء سابقه کیفری و یا اعتیاد به هر ماده مخدر داشته باشد.

☑ فرد نباید هیچ گونه سابقه عضویت در گروه‌ها و یا احزاب معاند با جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.

☑ ثبت نام افرادی که معافیت پزشکی دارند، به عنوان سرباز کادری، در این سازمان مورد قبول واقع نمی‌شود.

☑ افراد متقاضی باید دارای سلامت کامل روحی و جسمی باشند. این سلامتی باید به تایید مسئولان استخدامی در این سازمان هم برسد.

شرایط اختصاصی

✳️ ۴ گروه از افراد می‌توانند برای استخدام سرباز در حال خدمت اقدام کنند:

🟢افرادی که دارای کارت پایان خدمت باشند.

🟢متقاضیانی که کارت معافیت سربازی غیر پزشکی داشته باشند.

🟢افرادی که برگه اعزام به خدمت که فاقد مهر غیبت باشد، داشته باشد .

🟢متقاضیانی که گواهی اشتغال به خدمت داشته باشند.

✳️ افراد باید مدرک تحصیلی مربوط و نیز تخصص لازم برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های خود در این سازمان را دارا باشند.

✳️ افرادی که در حین خدمت به استخدام نیروی انتظامی درمی‌آیند نیز مانند دیگر افراد کادری با توجه به مدرک تحصیلی و درجه آنان، حقوق تخصیص پیدا خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین را حتما بخوانید.

شرایط استخدام سرباز در سپاه چگونه است؟

اگر سرباز سپاه هستید، باید بدانید که می‌توانید در حین خدمت و یا پس از اتمام آن، به استخدام در این نهاد درآیید. سپاه هر ساله تعدادی از افراد را از بین مشمولین و کسانی که وارد دوره خدمت می‌شوند، به استخدام خود در می‌آورد.

این افراد ابتدا استخدام پیمانی به جای سربازی را تجربه می‌کنند و پس از آن ممکن است به استخدام رسمی هم درآیند. سپاه هم مانند نیروی انتظامی برخی از شرایط را برای استخدام سرباز در سپاه در نظر می‌گیرد.

📌 شرایط عمومی استخدام سرباز در سپاه، نیز مانند شرایط استخدام آنان در نیروی انتظامی است.

اما شرایط اختصاصی سپاه، شامل این موارد است:

🟡 یکی از شرایط استخدام سرباز در سپاه این است که فرد باید حداقل 6 ماه سابقه بسیج داشته باشد.

🟡 سرباز متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشد. درخواست استخدام سربازانی که مدرکی پایین‌تر از کارشناسی داشته باشند، معمولا در این نهاد مورد قبول واقع نمی‌شود.

🟡 استخدام افرادی که عضو خانواده ایثارگران هستند و یا افرادی که پدر بازنشسته سپاهی دارند در اولویت خواهد بود.

🟡 افراد متقاضی نباید به هیچ عنوان غیبت از سربازی داشته باشند.

🟡 سربازان و یا مشمولانی که قصد دارند در سپاه و در حین خدمت استخدام شوند، با توجه به اعتبار دانشگاه و نیز آخرین معدل دوره تحصیلی خود، اولویت‌بندی خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله استخدام سپاه پاسداران را بخوانید.

شرایط جذب سرباز در ارتش

ارتش هم در شرایط خاصی امکان استخدام سربازان در این نهاد به رسمیت می‌شناسد. افراد که در ارتش سرباز هستند، می‌توانند در صورت وجود شرایطی خاص در این نهاد استخدام شوند.

استخدام سربازان در ارتش، به محل خدمت شما بستگی دارد. اگر در شهر مورد نظر، نیاز به استخدام نیرو وجود داشته باشد، ممکن است بخشی از این استخدام‌ها نیز از بین سربازان واجد شرایط انجام شود. شرایط اختصاصی استخدام سرباز در ارتش، شامل این موارد می‌شود:

🟤 دارا بودن حداقل چهارسال سابقه خدمت در ارتش ‌با احتساب خدمت زیر پرچم و احتیاط

🟤 داشتن حداقل گواهی‌نامه دوره ابتدایی

🟤 طی دوره تخصصی رزمی مربوط و موفقیت در آن

🟤 افراد متقضی استخدام در ارتش نباید بیشتر از 28 سال سن داشته باشند.

مدارک لازم برای استخدام سربازان

برای استخدام در حین دوره سربازی، این مدارک لازم است:

🟢 مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از آن‌ها

🟢 3 قطعه عکس پرسنلی جدید با پشت زمینه سفید

🟢 آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی از آن

🟢 مدارک سابقه بسیج در صورت وجود

🟢 مدارک دوره سربازی شامل کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت

🟢 مدارک ایثارگری پدر یا اعضای خانواده

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله شرایط استخدام ارتش را حتما بخوانید.

مراحل اقدام برای استخدام در حین دوره سربازی

نهادهای نظامی مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی معمولا هر ساله از بین سربازان، افرادی را به عنوان کادر پیمانی خود استخدام می‌کنند. سربازان متقاضی باید این مراحل را برای استخدام حین خدمت انجام دهند:

 ابتدا باید به اطلاعیه‌هایی که این نهادها برای استخدام کادر منتشر می‌کنند، توجه کنید. در این اطلاعیه‌ها، شما می‌توانید ظرفیت و مکان پادگان‌ها و مراکزی که به نیروی جدید نیاز است، ذکر شده است.

 در مرحله بعدی شما باید فرم‌های پذیرشی که نیروی انسانی منتشر می‌کند را پر کرده و مدارک لازم که در بخش قبلی به آن اشاره شد، تحویل مسئولان گزینش قرار دهید.

 معمولا برای استخدام پیمانی نیاز است که کارت پایان خدمت را دریافت کنید و یا مدارکی مبنی بر اشتغال به خدمت ارائه دهید.

 نهادهای نظامی، به خصوص ارتش، معمولا دوره‌هایی را برای نیروهای جدید برگزار می‌کنند و در آخر گزینش‌هایی را از بین داوطلبان انجام می‌دهند.

 مصاحبه‌های سیاسی و عقدیدتی و معایتان پزشکی و روانپزشکی هم به طور معمول در استخدام‌های نهادها وجود دارد که باید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

آیا مصاحبه و معاینات پزشکی جهت گزینش استخدام سربازان وظیفه وجود دارد؟

نهادهای نظامی هر کدام مراحل جداگانه‌ای برای مصاحبه و معاینات پزشکی برای استخدام از بین سربازان دارند. این نهادها، معاینات پزشکی جهت احراز سلامت کامل روحی و جسمی از بین داوطبان استخدام حین خدمت انجام می‌دهند.

❎ این آزمایشات بیشتر شامل، آزمایش خون، آزمایشات روانی به صورت کتبی، معاینه، تست قلب و ریه و… است. در صورت نداشتن سلامت کامل، درخواست سربازان برای قرار گرفتن از لیست استخدام رد خواهد شد.

به علاوه در این نهادها بسته به اولویت‌های موجود، جلسات مصاحبه عقیدتی و سیاسی برای انتخاب از بین داوطبان برگزار می‌کنند.

آیا استخدام سرباز در شرکت خصوصی ممکن است؟

اگر مشمول دوره سربازی شده‌اید، می‌توانید از انواع معافیت‌هایی که نظام وظیفه برای افراد خاص در نظر گرفته است، استفاده کنید. برخی از این معافیت‌ها، معافیت‌های موقتی هستند و می‌توانند باعث شوند تا چندین ماه دوره خدمت را به عقب انداخته و مشغول به کار شوید. این معافیت‌ها انواع گوناگون دارند و می‌توانید در مورد آن‌ها با کارشناسان ما در آویژه مشورت کنید.

🟩 یکی از روش‌هایی که می‌توانید در حین خدمت کار کنید و یا در شرکت‌های خصوصی استخدام شوید، امریه است. گرفتن امریه در شرکت‌ها دانش بنیان به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان که دوران خدمت را می‌گذرانید، در شرکت‌های خصوصی دانش بنیان هم به استخدام درآیید.

گرفتن امریه دانش بنیان، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. شما در همان مدتی که سرباز محسوب می‌شوید، به کسب تجربه در محیط‌های کار واقعی و در همان رشته خود مشغول خواهید شد. البته طول مدت امریه بر خلاف طول سربازی که 21 ماه است، دو سال تمام خواهد بود.

🟩 شما در این مدت امریه در شرکت‌های دانش بنیان حقوق نیز دریافت خواهید کرد که از سربازان عادی کمی بیشتر است. البته برای امریه هم شما باید دوره آموزشی را بگذرانید.

شما می توانید با مطالعه مقاله امریه سربازی چیست در این زمینه اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

سخنی از مشاوران آویژه

استخدام سرباز در حین خدمت و در نهادهای نظامی که در آن در حال خدمت هستند، ممکن است. بسیاری از این نهادهای نظامی مانند سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، هر ساله بخشی از نیروی جدید خود را از بین سربازان استخدام می‌کنند.

⭐ قانون استخدام سربازان وظیفه در همه این نهادها شبیه هم نیست و هر کدام ضوابط خاصی برای این استخدام‌ها در نظر می‌گیرند. اگر در مورد استخدام در حین سربازی در هر یک از نهادهای نظامی سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه، همراه باشید.

سوالات متداول

آیا سربازان می‌توانند در حین خدمت در نهاد مورد نظر استخدام شوند؟

بله سربازان می‌توانند برای استخدام حین خدمت اقدام کنند. البته این کار ضوابط و شرایط خاصی دارد که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

آیا استخدام در ارگان‌های دولتی بدون داشتن کارت پایان خدمت یا داشتن غیبت در سربازی قانونی است؟

خیر غیرقانونی است و با افراد برخورد خواهد شد.

شروط مهم استخدام حین خدمت در سپاه چیست؟

به جز شروط عمومی، فرد نباید به هیچ عنوان غیبت در سربازی داشته باشد و باید حداقل 6 ماه سابقه بسیج داشته باشد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

قانون استخدام سربازان وظیفه در حین سربازی/ کادری شدن در حین خدمت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 732
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 44
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 269
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 651
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,207
  • بازدید ماه : 1,207
  • بازدید سال : 17,207
  • بازدید کلی : 19,514