loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 7 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)

اگر به دنبال کارآفرینی هستید، وام سربازی فرصتی طلایی برای شماست. با دریافت این وام می‌توانید ایده‌های خود را عملی کنید و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.

چگونه بعد از سربازی صاحب کار شویم؟

یکی از معضلات مشمولان نظام وظیفه عمومی در حین خدمت یا حتی قبل از پست دفترچه اعزام، از دست دادن سرمایه حاصل از کسب و کار یا عقب ماندن از بازار کار و استرس آینده شغلی می باشد که موضوعی قابل بحث است، از این رو سازمان وظیفه عمومی موقعیتی تحت عنوان وام سربازی را فراهم کرده تا افراد دارای مهارت بتوانند به واسطه مهارت فنی و مدارک موجود اقدام به ایجاد کسب و کار یا حتی کارآفرینی در سطوح بالا کنند.

طی سال های گذشته سربازان زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و نقص در مراحل ثبت نامی موفق به اخذ این امتیاز نشده اند، لذا ما مشاوران آویژه در این مقاله بر آنیم تا در حیطه وام سربازی، شرایط ثبت نام و همه جزئیات این طرح صحبت کنیم. در این مقاله، در خصوص موارد زیر بحث خواهیم کرد:

⚠️وام سربازی چیست؟

⚠️چه افرادی واجد شرایط اخذ وام سربازی هستند؟(شرایط ثبت نام)

⚠️مبلغ وام سربازی چقدر است؟

⚠️ثبت نام وام سربازی از چه طریقی امکان پذیر است؟

⚠️ثبت نام وام سربازی از چه طریقی امکان پذیر است؟

⚠️من با چه مدرکی می توانم از این وام استفاده کنم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم عمده مسئله جوانان برای اعزام به خدمت نگرانی از آینده و از دست دادن بازار کار و سرمایه است که کاملا طبیعی ست. گاها افراد بعد از انجام خدمت وظیفه عمومی و با داشتن کارت پایان خدمت باید نسبت به استخدام در ارگان های دولتی و خصوصی یا ایجاد کسب و کار شخصی اقدام کنند و یکی از موانع اصلی برای شروع زندگی شغلی نداشتن پشتوانه مالی و سرمایه است. کما اینکه اکثر افراد دارای کارت پایان خدمت با مسئولیت های دیگری در قبال خانواده و اطرافیان دست و پنجه نرم می کنند.

وام سربازی چیست؟

وام سربازی در حالت کلی کمک هزینه ای برای شروع کسب و کار و اشتغال زایی افراد دارای مهارت می باشد. اگر شما نیز به مهارت های فنی علاقه مندید یا دستی در کار دارید شرایط ثبت نام را بررسی کنید.

شرایط ثبت نام وام سربازی

توجه کنید که برای دریافت این مبالغ باید احراز شود که شما مهارتی را فرا گرفتید، قصد شروع کار دارید و تنها مشکل، نداشتن سرمایه است.

✳️ این وام مخصوص افرادی است که در طول دوران 21 ماه خدمت در دوره یا دوره هایی از مهارت های فنی حرفه ای شرکت کردند و موفق به اخذ گواهی فنی حرفه ای از سازمان جهاد دانشگاهی یا مجتمع فنی حرفه ای شده اند.

✳️ این مدرک مهارتی یا فنی می تواند جنبه های مختلف اعم از گروه فرهنگ و هنر، کشاورزی، مکانیک و کلیه دوره های خدماتی که به آن علاقه دارید را شامل شود.

✳️ شما به سادگی با معرفی نامه پادگان محل خدمت به یکی از این سازمان ها مراجعه کرده؛ یا اینکه با ثبت نام اینترنتی در سایت جهاد دانشگاهی یا مجتمع فنی حرفه ای می توانید مدرک مهارتی خود را بعد از قبولی در آزمون دریافت کنید.

در واقع با انجام این کار با یک تیر چند نشان می زنید:

1. در حیطه مهارت مورد علاقه خود صاحب مدرک بین المللی می شوید که در آینده کاربرد دارد.

2. یک مهارت را در حین خدمت آموزش می بینید.

3. بعد از دوران سربازی صاحب کسب و کار خودتان می شوید.

✳️ یکی دیگر از شرایط اخذ وام سربازی تاریخ پایان سربازی می باشد؛ یعنی صرفا کسانی که از سال 1397 به بعد دوران خدمت وظیفه عمومی را گذرانده اند شامل این طرح می شوند.

✳️ یکی از شروط اصلی طرح وام سربازی این است که دوران خدمت سربازی را به پایان رسانده باشید یعنی در حین دوران سربازی نمیتوان از این تسهیلات بهره برد.

✳️ تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی (هوشمند)نیز الزامی است.

برای سهولت شما شرایط دریافت وام سربازی در جدول زیر آمده است:

شرایط دریافت وام سربازی
1. داشتن گواهی مهارتی از سازمان جهاد دانشگاهی یا مجتمع فنی حرفه ای
2. تاریخ پایان خدمت از سال 1397 به بعد باشد.
3. دوران سربازی به پایان رسیده باشد.
4. داشتن تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند

اگر شما تمامی شرایط بالا را دارید می توانید بعد از مشورت با مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه و با در دست داشتن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به ثبت نام وام سربازی اقدام کنید.

مبلغ و جزئیات وام سربازی

در طی سال های اخیر مبلغ حداقلی وام سربازی 150میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال 1403 و باتوجه به آیین نامه بودجه به حداقل 300میلیون تومان برای سربازان ماهر(دارای مهارت فنی) و حداکثر 4 میلیارد تومان برای اشتغال زایی و کارآفرینی افزایش پیداکرده است.

اصلی ترین مورد در حیطه جزئیات پرداخت وام سربازی مدت بازپرداخت آن توسط متقاضیان است. طبق آخرین اصلاحیه و اطلاعیه توسط سازمان وظیفه عمومی، حداکثر مدت بازپرداخت وام سربازی 7 سال می باشد.

به این صورت که تمامی مشمولانی که دارای مدرک مهارتی هستند می توانند از 150 تا 300 میلیون وام خوداشتغالی بگیرند و چنانچه طرح و ایده نوآورانه که منجر به کارآفرینی شود داشته باشند سقف وام تا حداکثر مبلغ یعنی 4 میلیارد هم افزایش پیدا می کند. البته که درخواست وام حداکثری شرایط خاص دیگری هم دارد که حائز اهمیت است.

برای اینکه بهتر بتوانید در حیطه اخذ وام سربازی و مبلغ آن تصمیم گیری کنید، می توانید با در دست داشتن مدرک مهارتی خود و بعد از انتخاب دسته شغلی 3 گزینه زیر را بررسی کنید:

– یعنی میزان سرمایه ای که خودتان به عنوان صاحب کسب و کار می توانید به کارگاه یا محل کسب و کار تزریق کنید.حداقل آورده شما باید 20درصد از کل مبلغ وام باشد. 1.میزان سرمایه آورده برای شروع کار

 

 

– برای مثال ابتدا باید تمامی لوازم موردنیاز اعم از یخچال و…لیست شده و قیمت آنها برآورد شود.در آخر سرمایه مورد نیاز کلی لوازم تولیدی نوشته می شود. 2.بررسی سرمایه مورد نیاز برای لوازم اصلی و تولیدی
– در واقع تمام چیزهایی که در پروسه ی تولید یا ارائه خدمات به مصرف کننده ارائه می دهید.

 

 

3.بررسی سرمایه مورد نیاز لوازم مصرفی

فایده ی این کار چیست؟ شما به عنوان صاحب کسب و کار بعد از بررسی هزینه ها به صورت تخمینی می دانید که میزان کسری مبلغ که قرار است توسط نظام وظیفه عمومی و بانک ها تحت عنوان وام سربازی تامین شود چقدر است. نهایتا می توانید براساس همین مبلغ شروع به ثبت نام در سایت ثبت نام وام سربازی کنید.

جزئیات پرداخت وام سربازی

پس از بررسی موارد بالا می رسیم به بحث جزئیات پرداخت وام سربازی که ممکن است دغدغه ی شما نیز باشد. معمولا سود وام سربازی 2 تا 4 درصد است، که البته بستگی به میزان دریافتی شما نیز می تواند متغیر باشد. بعد از ثبت نام در این طرح و بررسی شرایط و تائید شما به عنوان سرباز ماهر، سامانه تعداد اقساط و مبلغ اقساط را نیز به شما نمایش می دهد.

اکثر بانک ها طبق قرارداد سازمان وظیفه عمومی و بعد از طی پروسه های اداری این مبلغ را در اختیار شما قرار می دهند،البته که بسته به گردش حساب فرد متقاضی،زمان درخواست و تعداد تقاضا می توانیم بعضی بانک ها را متمایز از دیگر بانک ها بدانیم.قبل از هرگونه اقدام برای ثبت درخواست وام سربازی و برای اطلاع از لیست بانک ها می توانید با مشاورین مرکز مشاوره آویژه هم اندیشی کنید.

در طی سالیان اخیربانک های ملی،ملت،صادرات، تجارت و سپه جزو بانک های مورد تایید سازمان وظیفه عمومی بوده اند که پرداخت مبلغ وام سربازی را به عهده داشتند. مقرر شده که در سال 1403 تعداد بیشتری از بانک ها به این شبکه اضافه شوند تا سربازان با خاطر آسوده و در طی مدت زمان کمتری موفق به اخذ مبالغ مورد نیاز خود شوند. اما فعلا به صورت رسمی از طرف سازمان وظیفه عمومی اسامی بانک ها ارائه نشده است.

مدارک موردنیاز برای ثبت درخواست وام سربازی

– اصل و کپی کارت ملی هوشمند متقاضی(در صورت نداشتن کارت ملی،ارائه رسید و سریال ثبت درخواست الزامی است)
– گواهی دوره مهارت آموزی از سازمان جهاد دانشگاهی یا مجتمع فنی حرفه ای
– ارائه مدرک تحصیلی (اگر مدرک تحصیلی شخص مرتبط با دوره ی مهارت آموزی وی باشد امتیاز مثبت محاسبه می شود)
-اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی
– ارائه معرفی نامه و گواهی اشتغال به خدمت از پادگان یا کارت پایان خدمت متقاضی
– تکمیل و ارائه فرم مربوط به درخواست وام سربازی

بعد از پرداخت هزینه ثبت درخواست وام سربازی و تکمیل مدارک بالا می توانید برای دریافت تسهیلات اقدام کنید.

زمان ثبت نام وام سربازی

زمان ثبت نام وام سربازی هر ساله توسط سازمان نظام وظیفه عمومی و سازمان های ذیربط به صورت عمومی و طی فراخوان در سامانه سرباز ماهر اعلام می شود و تمامی متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک نسبت به ثبت اطلاعات تحصیلی، هویتی و مهارتی خود اقدام کنند. طی سالیان گذشته و براساس اظهارات سردار کمالی 36 دستگاه در کشور متولی امر مهارت آموزی و خوداشتغالی سربازان بوده اند.

نیروهای مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های برگزار کننده دوره، مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

زمان ثبت نام وام سربازی در سال 1403 فعلا مشخص نیست، لذا برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام وام سربازی می توانید مرکز مشاوره آویژه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

در طی سالیان اخیر حدود 850 هزار نفر توانسته اند مهارت های تخصصی را به پایان برسانند ،بیش از 2هزار مربی توسط سازمان تربیت شده اند و بیشتر ا ز20 هزار نفراز سربازان ماهر هم موفق به دریافت وام خوداشتغالی شده اند.تعدادی از متقاضیان نیز در مرحله ی معرفی به بانک و مراحل اداری قبل از پرداخت قرار دارند.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 725
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 274
  • بازدید سال : 16,274
  • بازدید کلی : 18,581