loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 8 چهارشنبه 02 خرداد 1403 نظرات (0)

تاثیر کارت پایان خدمت سپاه بر خروج مشمولان از کشور

با وجود محدودیت ها، هنوز هم راه هایی برای مهاجرت دارندگان کارت پایان خدمت سپاه وجود دارد. این مقاله به بررسی این راه ها و ارائه راهکارهای عملی برای موفقیت در مهاجرت می پردازد.

یکی از دغدغه های دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان این ارگان، دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد. علت نگرانی این افراد، حساسیت جهانی نسبت به ارگان نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حکایت ها حاکی از عدم موفقیت سربازان سپاه و دارندگان کارت پایان خدمت این ارگان در اخذ ویزا بود. با بررسی های بیشتر، نتیجه حاصل شده، متفاوت بود. برخی گمان می کنند سربازی در سپاه و خروج از کشور وابستگی زیادی به یکدیگر دارند و نمی توان با کارت پایان خدمت این ارگان از کشور خارج شد. سربازان سپاه و دارندگان کارت پایان خدمت این ارگان به راحتی می توانند اقدام به دریافت ویزا کنند. در اکثر موارد هم متقاضیان، ویزا دریافت می کنند.

🙆‍♀️ دارندگان کارت پایان خدمت سپاه همانند مردم عادی می توانند اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت کنند.

داشتن کارت پایان خدمت سپاه و خروج از کشور با وجود سختگیری های کشور آمریکا نسبت به ارگان نظامی سپاه، امکان پذیر و ممکن است. اگر فعالیت متقاضیان فراتر از خدمت سربازی باشد، پروسه اخذ ویزا و مهاجرت با مشکل مواجه می شود. جهت آشنایی بیشتر با تاثیر کارت پایان خدمت سپاه در اخذ ویزا و خروج از کشور با مشاوران آویژه همراه باشید.

بررسی تأثیر کارت پایان خدمت سپاه بر خروج از کشور

خدمت در ارگان نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت امریه سربازی، نخبه و یا نیروی ساده در حالت کلی برای اکثر کشورهای جهان مانعی در پروسه اخذ ویزا محسوب نشده و تاثیر چندانی نیز بر شرایط سفر و یا مهاجرت افراد نخواهد داشت.

در این میان تنها کشوری که تا حدودی خدمت سپاه مهاجرت به آن را تحت الشعاع قرار دهد، کشور آمریکاست.

داشتن کارت پایان خدمت سپاه، تاثیر چندانی بر خروج از کشور ندارد. خدمت در سپاه و مهاجرت با کارت پایان خدمت سپاه پاسداران، امکان پذیر است. سربازان سپاه پاسداران می توانند همانند سایر افراد عادی اقدام به اخذ ویزا کنند و از کشور خارج شوند.

سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه پاسداران می توانند به راحتی پروسه اخذ ویزای خودشان را طی کنند. خدمت در سپاه و دریافت کارت پایان خدمت از این ارگان، مانعی برای مهاجرت به کشورهای دیگر نیست.

💙 تنها کشوری که نسبت به کارت پایان خدمت سپاه، گارد دارد، کشور آمریکا است. مهاجرت کردن سربازان سپاه به آمریکا، کمی بحث برانگیز می باشد چرا که کشور آمریکا، مقررات سختگیرانه ای را بر دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه اعمال می کند.

💙 در اکثر مواقع هم درخواست دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه رد می شود. یکی از مهم ترین مقررات کشور آمریکا در رابطه با مهاجرت و اخذ ویزا، ارگانی است که افراد در آن خدمت کرده اند.

💙 البته نحوه همکاری کردن هر شخص با نیروهای نظامی هم حائز اهمیت است. این مقررات و سختگیری ها از سال 2019 بیشتر شدند. در حدی که سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه، بیشتر از گذشته، تحت فشار قرار گرفت. از این رو، پروسه اخذ ویزا توسط دارندگان کارت پایان خدمت سپاه دشوار است.

متاسفانه از سال 2019 با افزایش سختگیری ها بر ارگان سپاه و قرار گرفتن این نهاد نظامی در لیست تحریم های سازمان تروریستی، شرایط اخذ ویزا برای مشمولانی که در این نهاد خدمت خود را به پایان رسانده باشند، با دشواری هایی همراه شده است.

علت این امر آن است که عموما مسئول مربوطه در سفارت بر اساس همکاری شخص با این نهاد نظامی می تواند تصمیم به رد درخواست ویزای وی بگیرد.

به همین دلیل ویزاهایی که پیش از تاریخ 18 اکتبر 2018 صادر شده بود، برای ایالات متحده قابل پذیرش اعلام شده اما پس از این تاریخ در حالت فعلی، سفر به کشور آمریکا برای مشمولانی که دارای کارت پایان خدمت سپاه هستند، با چالش های جدی رو برو است.

آیا سربازی سپاه برای مهاجرت به دیگر کشورها ایجاد مشکل می کند؟

خدمت در ارگان های دولتی، تنها برای کشور آمریکا اهمیت دارد. خدمت در سپاه و مهاجرت با کارت پایان خدمت سپاه پاسداران برای سایر کشورها اهمیت چندانی ندارد.

💙 عیب کارت پایان خدمت سپاه در زمینه مهاجرت، طولانی شدن پروسه تایید صلاحیت و دریافت ویزای خروج از کشور می باشد.

💙 علت طولانی شدن پروسه تایید صلاحیت، انجام تحقیقات حول رابطه سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه پاسداران با نوع فعالیت آن ها است. پس از انجام تحقیقات راجع به صدور ویزای متقاضی تصمیم گیری می شود. به طور کلی، سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه که فعالیت نظامی و سیاسی نداشته اند، مشکلی برای اخذ ویزا و خروج از کشور نخواهند داشت.

برای دریافت گذرنامه کشورهای مختلف، متقاضیان معمولاً از نزدیکترین سفارتخانه وقت قبلی گرفته و هزینه درخواست روادید را پرداخت می کنند.

متقاضی، مصاحبه ای حضوری با افسر کنسولگری خواهد داشت که این افسر برای تصمیم گیری در این زمینه که متقاضی واجد شرایط لازم برای دریافت روادید کشور مقصد است یا خیر، اختیار تام خواهد داشت.

پس از مصاحبه و انجام امور اداری لازم، در صورتی که متقاضی واجد شرایط لازم باشد، سفارتخانه و یا کنسولگری برای وی روادید لازم برای سفر به کشور مقصد را صادر می نماید.

بطور کلی اینکه شما سربازی خود را در چه ارگانی گذرانده باشید، برای اکثر کشورها اهمیت چندانی ندارد و شما در مصاحبه سفارت باید به مسئول مربوطه شرایط خدمت خود را به مختصر توضیح دهید که فرد تصمیم گیرنده برای این موضوع (محل خدمت) نبوده اید.

البته چنانچه شما جزء افرادی باشید که در پروژه های مهم نظامی با سپاه همکاری داشته و یا بصورت افتخاری مدتی در کادر سپاه حضور داشته باشید، ممکن است در مورد نحوه فعالیت های گذشته شما تحقیقاتی صورت گیرد و پروسه اخذ ویزای شما میزانی طولانی تر شود.

توصیه می شود در بحث سربازی سپاه و مهاجرت سعی کنید تا همواره اطلاعات دقیق و درستی را به اداره مهاجرت کشور مقصد خود ارائه دهید؛ چرا که در صورت عدم احراز این صحبت ها، عواقب جدی متوجه شما خواهد شد.

نحوه اخذ ویزای دارندگان کارت پایان خدمت سپاه

دریافت نوبت از سفارتخانه برای اخذ ویزا و خروج از کشور، دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه بایستی به نزدیک ترین سفارتخانه مراجعه کنید و نوبت مصاحبه بگیرید.
پرداخت هزینه ها پس از دریافت نوبت بایستی هزینه های مربوطه پرداخت شوند.
انجام مصاحبه بعد از مقرر شدن زمان معین برای حضور متقاضی در سفارتخانه، نوبت به مصاحبه با افسر کنسولگری می رسد. وظیفه افسر کنسولگری، بررسی صلاحیت و شرایط لازم و کافی برای مهاجرت کردن متقاضی به کشور مد نظر می باشد. مصاحبه تحت کنترل و اختیار افسر کنسولگری انجام می شود.
انجام تحقیقات تحقیقاتی حول رابطه سربازان سپاه یا دارندگان کارت پایان خدمت سپاه پاسداران با نوع فعالیت آن ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت می گیرد. از این رو، نظر هیچ کسی بر رأی نهایی سفارتخانه تاثیر ندارد.
صدور رای نهایی پس از انجام تحقیقات، رای نهایی مبتنی بر خروج یا عدم خروج متقاضی صادر می شود.

تاثیر خدمت در سپاه بر مهاجرت تحصیلی دانشجویان

همانطور که اشاره کردیم، شما برای مهاجرت تحصیلی در کشورهای مختلف اروپایی، مشکلی از بابت کارت پایان خدمت سربازی خود نخواهید داشت.

علت این امر آن است که به جز کشور آمریکا، سایر کشور ها دستورالعمل مشخصی برای مقابله با افرادی که در گذشته به عضویت سپاه درآمده باشند نداشته و صرفا رزومه تحصیلی و پژوهشی افراد را مورد بررسی قرار می دهند.

یکی از راه های مهاجرت، دریافت ویزای تحصیلی می باشد. گاها دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه اقدام به دریافت ویزای تحصیلی می کنند. برای مهاجرت تحصیلی، امتیازات تحصیلی متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این که سابقه تحصیلی دارندگان کارت پایان خدمت سپاه و سربازان سپاه بررسی می شود، نحوه همکاری و فعالیت آن ها در سپاه پاسداران هم مورد بررسی قرار می گیرد.

💙 مشکل خاصی در دریافت ویزای تحصیلی وجود ندارد. تنها تفاوت پروسه مهاجرت دارندگان کارت پایان خدمت سپاه با افراد عادی، طولانی بودن پروسه دریافت ویزا می باشد. البته ممکن است دارندگان این کارت برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا با قوانین و شرایط سخت تری روبه رو شوند.

آیا خدمت در سپاه مانع از ورود به امریکا می شود؟

به طور مشخص و دقیقی نمی توان پاسخی برای این سوال مطرح کرد؛ چرا که این امر در نهایت به تشخیص سفارت مربوطه کشور مقصد بستگی داشته و قانون مبنی بر عدم اجازه ورود ایرانیان به آمریکا در حال حاضر وجود ندارد.

به همین دلیل افراد به ویژه برای روش های مهاجرت نخبگی، تحصیلی و ورزشکار قهرمان شانس مهاجرت به آمریکا را خواهند داشت؛ اما در نهایت این به تصمیم سفارت بستگی داشته و مشخصا نمی توان دستورالعملی یا نتیجه ای برای آن ارائه کرد.

سربازی در سپاه و مهاجرت به آمریکا به یکدیگر مرتبط هستند. اگر متقاضیان مهاجرت به آمریکا در سپاه پاسداران خدمت کرده باشند، پروسه دریافت ویزا آن ها طولانی تر می شود.

مهاجرت کردن سربازان سپاه و دارندگان کارت پایان خدمت سپاه به تمام کشورهای دنیا، غیر از آمریکا، راحت و بی دردسر می باشد. امکان دریافت ویزای مهاجرت به آمریکا برای این افراد وجود دارد ولی پروسه دریافت ویزا، سخت و زمان بر است. از این رو، توصیه می شود کشور آمریکا را برای مهاجرت کردن انتخاب نکنید.

مقررات سختگیرانه کشور آمریکا برای اعطای ویزا به ایرانیان و به خصوص افرادی که در سپاه پاسداران خدمت کرده اند، امکان دریافت ویزا را سخت کرده است. از این رو، زمان دریافت ویزا و مهاجرت به تعویق می افتد.

تاکید می شود که نحوه فعالیت متقاضی با سپاه پاسداران در اخذ ویزا تاثیر بالایی دارد. اگر نحوه فعالیت متقاضی با سپاه پاسداران، فراتر از حالت عادی باشد، توصیه می شود که کشورهای اروپایی را برای مهاجرت کردن، انتخاب کند. در غیر این صورت، مشکلاتی که در پروسه اخذ ویزا و مهاجرت متقاضیان وجود دارد را می توان حل کرد.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 46
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 186
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 361
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 917
  • بازدید ماه : 917
  • بازدید سال : 16,917
  • بازدید کلی : 19,224