loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خدمت سربازی

تمدید درخواست قانون جریمه مشمولان غایب برای آن دسته از متقاضیانی که مشمول این طرح میشوند تا 31 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. مشمولین غایبی که در سن مشمولیت برای رفتن و اعزام به خدمت سربازی اقدامی نکرده اند هرساله داوطلب این طرح خواهند بود. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور با تصویب طرح جریمه غایبین و تمدید درخواست قانون جریمه مشمولان غایب فرصتی برای جوانان ایجاد کرده است تا پس از 8 سال غیبت غیر موجه بتوانند خدمت سربازی خود را با پرداخت جریمه خریداری کرده و کارت معافیت دریافت کنند.

برای پرداخت جریمه غیبت سربازی، مشمولین باید شرایط خاصی داشته باشند. این شرایط شامل غیبت برای مشمولین غایب از بدو ورود به سن مشمولیت، برای دانشجویان انصرافی از تاریخ انصراف آن ها، برای سربازان فراری از آخرین فرارشان از خدمت و برای دانشجویان اخراجی نیز از تاریخ اخراجشان محاسبه میشود. مشمولین باید دقت داشته باشند که جریمه ی خدمت سربازی با مدرک تحصیلی آنان ارتباط مستقیم دارد. هر چه مشمولین مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشند باید میزان جریمه ی بیشتری را به سازمان نظام وظیفه بپردازند.

لیست جریمه های پرداختی مشمولین بر اساس جدیدترین اطلاعیه سازمان نظام وظیفه و ستاد نیروهای مسلح بر اساس زیر میباشد.

جریمه مشمولین غایبت خدمت وظیفه

  • مشمول با مدرک تحصیلی زیر دیپلم: جریمه ی 10 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی دیپلم: جریمه ی 15 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا کاردانی: جریمه ی 20 میلیون تومانی
  • مشمول با مذرک تحصیلی لیسانس و کارشناسی: جریمه ی 25 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و کارشناسی ارشد: جریمه ی 30 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی دکتری غیر پزشکی: جریمه ی 40 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی پزشکی: جریمه ی 35 میلیون تومانی
  • مشمول با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی پزشکی: جریمه ی 50 میلیون تومانی

مشمولین متقاضی میتوانند با بررسی شرایط و آماده کردن مدارک خود برای شرکت در این طرح آماده شده و درخواست خود را ثبت کنند. کسانی که نا آخر اسفند ماه سال 97 غیبتشان به 8 سال رسیده است میتوانند در تمدید درخواست قانون جریمه مشمولان غایب شرکت کنند. این داوطلبان تا آخر فروردین ماه 98 میتوانند جریمه ی نقدی مشخص شده را پرداخت کرده و کارت معافیت سربازی خود را بگیرند. اگرچه این قانون بر اساس گفته ی مسئولین ستاد نیروهای مسلح در سال 98 اجرا نخواهد شد. اما امید است که دولت و مجلس بار دیگر این قانون را تایید کرده و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مقررات جدیدی برای جریمه مشمولین غایب وضع کنند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

اطلاعات در مورد تمدید درخواست قانون جریمه مشمولان غایب میان جایی که هستیم و جایی که می خواهیم با آنجا برویم مانند یک پل عمل می کند و ما را به اهداف خود نزدیک تر می کند. اگر ما اطلاعات جامعی در حیطه نظام وظیفه داشته باشیم قطعاً می توانیم کارهایی را که انجام می دهیم به طرز موثری کارایی آن را افزایش دهیم. اگر ما بتوانیم تصمیمات درستی در حیطه تمدید درخواست قانون جریمه مشمولان غایب بگیریم. مطمئناً زمان و تلاش لازم برای دسیابی به اهداف خود را به طور چشمگیری کاهش خواهیم داد.

وقتی شما می خواهید تصمیماتی بگیرید باید به آن به عنوان یک نقشه نگاه کنید و ملاحظه کنید که چه مقدار در رسیدن به هدف خود موفق بوده اید. برای گرفتن تصمیمات صحیح در حیطه نظام وظیفه باید شما بدانید که در حال حاضر انجام چه کارهای ضروری است و باید اولویت داشته باشید. بدین منظور مرکز مشاوره آویژه با داشتن کارشناسان محبوب در نظام وظیفه سعی کرده است که اصطلاحات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهد. در گردآوری این مطالب سعی شده است که نیازهای شما در نظر گرفته شود و شما با مطالعه آنها بتوانید به پاسخ پرسش های خود برسید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 1 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خدمت سربازی

قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب  از جمله قوانین مهمی است که مشمولین غایب در سال های گذشته میتوانستند از  آن بهره مند شوند. دوره ی ضرورت خدمت سربازی برای جوانان ذکور در کشور به صورت یک دوره ی تقریبا 24 ماهه برگزار میشود. که جوانان در سن 19 سالگی مشمول این قانون شده و باید برای اعزام به خدمت آماده شوند. اما آن دسته از کسانی که وارد غیبت شده و برای رفتن به خدمت سربازی اقدامی انجام نمیدهند در چند گروه قرار میگیرند.

  • سربازان غایبی که پس از وارد شدن به سن مشمولیت برای رفتن به خدمت سربازی اقدامی نکرده اند.
  • دانشجویانی که پس از دریافت معافیت تحصیلی از دانشگاه انصراف داده و وارد غیبت سربازی شده اند.
  • سربازانی که پس از گذراندن چند ماه خدمت، از سربازی فرار کرده و به عنوان سرباز فراری و غایب شناخته میشوند.
  • دانشجویانی که از دانشگاه ها اخراج شده و اقدامی برای رفتن به سربازی نکرده اند و در غیبت به سر میبرند.

این مشمولین غایب در سال های گذشته، میتوانند از طریق قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب بهره مند شده و خدمت سربازی خود را خریداری کنند. این قانون برای متقاضیان پس از گذشت 8 سال غیبت اجرایی میشد. یعنی آن دسته از داوطلبانی که از آخرین فرار آن ها از خدمت یا تاریخ انصراف و ترک تحصیل آنان از درسشان 8 سال بگذرد میتوانند با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و درخواست خرید خدمت سربازی خود را ثبت نمایند. بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و گفت و گوی سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح کشور، قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب در سال 98 حذف خواهد شد. این قانون برای متقاضیانی که در سال 98 دوره ی 8 ساله ی غیبتشان کامل میشود اجرایی نخواهد بود.

مشمولینی که تا تاریخ 29 اسفند ماه 1398، مدت غیبتشان به 8 سال برسد میتوانند از قانون پرداخت جریمه مشمولین خدمت سربازی استفاده کرده و با پرداخت جریمه نقدی کارت معافیت دریافت کنند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

از طرف دیگر، آن دسته از مشمولینی که مقیم خارج از کشور هستند و غیبت آنان به 8 سال میرسد. متاسفانه قانون پرداخت جریمه شامل حال آن ها نمیشود. این افراد میتوانند مانند سایر متقاضیان مقیم خارج از کشور، سالی دوبار به ایران بیایند و مجموع رفت و آمد آنان در این دو مرتبه نباید از 3 ماه تجاوز کند.

یکی از روش های کسب آگاهی در مورد قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب بهره گیری از اطلاعات حوزه نظام وظیفه است. استفاده از قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب برای افرادی است که به هر دلیلی در یافتن راه حل در موضوع نظام وظیفه به مشکل برخورده اند. در بیشتر اوقات مشکلات آنقدر دشوار و لاعلاج نیست؛ شاید در بیشتر مواقع این مسائل قابل درک باشند و با کمی صبر و تامل بتوان راهکارهای خوی برای آن تعبیه کرد. در حل مشکلات در حوزه نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه بیشتر به ظرفیت های درونی افراد تکیه می کند تا راه حل های خارج از حیطه کنترل مراجعان پیدا کند. ما معتقدیم اینگونه می توان بهترین راهکارها را برای قانون جریمه خدمت سربازی مشمولان غایب مطرح کرد.

از طرفی موضوعات حیطه نظام وظیفه زمانی بهتر می توانند در کمترین زمان حل و فصل گردند که با نگاهی بی طرفانه کالبدشکافی و بررسی شوند. البته ما در مرکز مشاوره آویژه معتقدیم هیچکس به اندازه شما به مشکلات خودتان در حیطه نظام وظیفه آگاه نیست. بدین لحاظ اکثر تمرکز مرکز مشاوره آویژه و مطالب آن روی حیطه آگاهی بخشی و توانمندسازی خود شماست. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خدمت

قوانین تحصیلی دانشجویان مشمول خدمت و معافیت های تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه به جوانانی تعلق میگیرد که برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها اقدام خواهند کرد. آن دسته از متقاضیانی که پس از پایان دوره ی متوسطه مشمول خدمت وظیفه شده اند. از طرفی علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور میباشند. میتوانند از قوانین تحصیلی دانشجویان مشمول خدمت بهره مند شده و برای کنکور سراسری و آزاد آماده میشوند. معافیت تحصیلی به نوعی بهترین فرصت برای جوانان است تا بتوانند خدمت سربازی نظام وظیفه خود را به تعویق بیندازند.

معافیت های تحصیلی مزایای زیادی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. داوطلبان میتوانند با این نوع معافیت گذرنامه دریافت کرده و مجوز خروج از کشور را نیز دریافت کنند. بر اساس آخرین قوانین معافیت، معافیت تحصیلی به کسانی تعلق میگیرد که دارای شرایط لازم برای این معافیت ها باشند. این شرایط شامل موارد زیر است و آن دسته از داوطلبانی که از شرایط زیر بهره مند میباشند میتوانند در اولین فرصت مراحل دریافت معافیت های تحصیلی را پیگیری کرده و اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

قوانین تحصیلی دانشجویان مشمول خدمت برای دریافت معافیت تحصیلی

  • مشمولین باید تنها یکسال از فارغ التحصیلیشان در مقطع متوسطه در دبیرستان گذشته باشد.
  • مشمولین نباید هیچ گونه غیبت غیر موجه داشته باشند.
  • کسانی که قبل از دریافت پذیرش دانشگاه سنوات مجاز تحصیلی شان تمام میشود. باید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و پس از قبولی در دانشگاه از خدمت سربازی ترخیص شده و معافیت تحصیلی دریافت کنند.
  • ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی قانونی نیست. کسانی که در دوره ی خدمت سربازی، در دانشگاه ها پذیرفته میشوند، میتوانند از خدمت ترخیص و برای ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره های کاردانی پذیرفته میشوند نمیتوانند از خدمت سربازی مرخصی بگیرند. برای ترخیص از پادگان ها، پذیرفته شدن در دوره های کارشناسی و بالاتر امکان پذیر است.

متقاضیان دریافت معافیت های تحصیلی باید پس از کسب اطلاعات و راهنمایی های لازم و هم چنین بررسی شرایط خود، اقدامات لازم برای دریافت معافیت را انحام دهند. این افراد پس از ثبت نام در دانشگاه ها، یاید مدارک اشتغال به تحصیل خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و درخواست معافیت های تحصیلی خود را ثبت کنند. سپس درخواست آنان توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور مورد بررسی قرار گرفته و معافیت تحصیلی آنان صادر میگردد.

در مرکز مشاوره آویژه سعی شده است که با هر مسئله در مورد معافیت تحصیلی به صورت منحصر به فرد برخورد شود. این شیوه تصمیم گیری در مورد نظام وظیفه بسیار کارساز بوده است. هر چند این روش نیز محدودیت های خاص خود را دارد. گاهی اوقات شما در زمینه معافیت تحصیلی مشکلات ساده ای دارید؛ اما ممکن است در مواقع دیگر مشکل شما حادتر باشد که نیاز به همفکری با فردی آشنا با این حوزه دارید. در چنین وضعیتی یک مشاور خوب به افراد کمک خواهد کرد که پس از تلفیق علایق و امکانات و فرصت هایش بهترین تصمیم را در زمینه نظام وظیفه بگیرید.

بدین ترتیب قطعاً فرصت های طلائی زندگی خود را در این زمینه از دست نخواهید داد. کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه به این نتیجه رسیده اند که هر چه مشکل فرد در موارد مربوط به نظام وظیفه پیچیده تر و حادتر باشد، فرد کمتر می تواند به تنهایی از پس آن بربیاید. البته باید توجه داشته باشید که با پیچیده تر شدن معضلات و مشکلات شما نمی توان توقع داشت که این مسائل در مدت کوتاه یکی دو روز حل و فصل شوند و به ترکیبی از چندین مهارت و مطالعه و چندین جلسه مشاوره نیاز است تا نتایج مناسبی به دست آید. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

معافیت تحصیلی

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی باید برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند. همانطور که میدانید سن مشمولیت با پایان 18 سالگی و شروع سن 19 سالگی آغاز میشود. کسانی که از معافیت های خدمت سربازی بهره مند نیستند. باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای اعزام به خدمت تعیین تکلیف شوند. اما دانش آموزان تا چه سنی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کنند؟ این سنوات مجاز برای افراد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از دوره ی متوسطه ادامه دارد. پس کسانی که قصد دارند برای رفتن به دانشگاه ها اقدام کنند. نا یک سال مجازند برای کنکور درس بخوانند و در دانشگاه های سراسر کشور پذیرش بگیرند.

از طرف دیگر دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. زیرا سنوات مجاز آن ها به پایان رسیده و اگر برای اعزام به خدمت آماده نشوند. وارد غیبت غیر موجه خواهند شد. پس دانش آموزان پس از پایان تحصیلات دوره ی متوسطه، باید اقداماتی را انجام دهند تا بتوانند از معافیت تحصیلی دانش آموزی بهره مند شده و تا پایان سن 20 سالگی از سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شوند.

فرآیند دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان

  • مشمولان خدمت وظیفه که با شروع سن 19 سالگی وارد سن مشمولیت میشوند. باید از ماه اول ورود به این سن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و درخواست معافیت تحصیلی خود را ارائه دهند.
  • مدت معافیت تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از 20 سالگی به اتمام خواهد رسید. پس قبل از تمام شدن این مدت، مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را طی کند.
  • اگر متقاضیان دریافت معافیت تحصیلی قصد انتقال به واحدهای آموزشی دیگر را دارند. باید درخواست انتقال خود را برای بار دوم به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس+ 10 تحویل دهند.

بر اساس ماده قانون 33 از مجموعه قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مدت تحصیل برای داوطلبان متقاضی دریافت مدرک پایان دوره متوسطه تا پایان سن 20 سالگی میباشد. پس از آن مشمولین باید مراحل اقدام برای رفتن به خدمت سربازی و گذراندن دوره ی خدمت ضرورت را بگذرانند. اما آن دسته از متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند. میتوانند پس از قبولی در یکی از دانشگاه های مختلف سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و سایر موسسات آموزش عالی برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی اقدام کرده و از مزایای آن ها بهره مند گردند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

هر چند که ممکن است حوزه های مربوط به نظام وظیفه تغییر کند اما اصول مربوط به معافیت تحصیلی بیشتر مواقع به همان صورت اهمیت خود را دارد. هنگامی که فردی با مسائل نظام وظیفه دست و پنجه نرم می کند طبیعی است که استرس داشته باشد. حتی ممکن است جلوی منطق و استدلال فرد گرفته شود. اگر شما نتوانید به یک روند منطقی تصمیم گیری منطقی در موضوعات معافیت تحصیلی برسید؛ شاید نتوانید به یک راه حل بی طرفانه برسید. یا در برخی مواقع مسائل و مشکلات شما به قدری در این حیطه پیچیده و وسیع می شود که شما نمی توانید به تنهایی از عهده آن برآیید.

اینجاست که شما می توانید از یک متخصص کمک بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما کمک حرفه ای را ارائه می دهند؛ که اولا به دور از قضاوت کوته فکرانه باشد و دوماً مسائل را محرمانه نگه دارند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به بهترین راهکارها برای مسائل و مشکلات خود در مورد معافیت تحصیلی دست بیابید. مطالب گردآوری شده در مرکز مشاوره آویژه توسط کارشناسان مجرب تهیه شده است که در این زمینه سالها تجربه دارند. امید است که شما این مطلب را با دقت بخوانید و برای حل مشکلات خود بکار ببندید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

معاف از رزم

استخدام افراد معاف از رزم و شرایط آن یکی از مهم ترین سوال هایی است که این روزها جوانان زیادی با آن درگیر هستند. معافیت خدمات رزمی یکی از انواع معافیت هایی است که به مشمولین دارای برخی بیماری ها و مشکلات جسمی داده میشود. معافیت های پزشکی یکی از مهم ترین و پرمخاطب ترین نوع معافیت ها به حساب میاید. بر همین اساس افراد برای بهره مندی از انواع مختلف معافیت های پزشکی شرایط آن را بررسی کرده و در سه گروه مختلف قرار میگیرند. گروهی از مشمولین که به دلیل شرایط بیماری خود از معافیت های دائم بهره مند میشوند. گروه دوم افرادی هستند که ببه طور موقت معاف شده و پس از بهبودی باید برای انجام دوره ی خدمت ضرورت خود به پادگان های نظامی اعزام شوند. گروه مهم سوم کسانی هستند که به دلیل بیماری یا مشکلت جسمی توانایی انجام کارهای سنگین را نداشته و با تشخیص کمیسیون پزشکی به این افراد معافیت از خدمات رزمی داده میشود.

با دریافت این نوع معافیت مشمولین تنها از انجام خدمات رزمی معاف خواهند شد و باید دوره ی خدمت ضرورت سربازی خود را به طور کامل بگذرانند. بر این اساس برخی از سازمان ها استخدام افراد معاف از رزم را انجام نداده و اولویت آن ها شرایط جسمی سالم میباشد. اما بر اساس آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، استخدام افراد معاف از رزم در سازمان ها و نهادهای دولتی بلامانع میباشد. مگر سازمانی شرایط خاصی برای سلامت جسمی و روحی افراد در نظر گرفته باشد. هم چنین متقاضی برای استخدام در مشاغل دولتی و خصوصی باید از نظر جسمی توانایی انجام کار مربوطه را داشته باشد. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

همانطور که میدانید نیروی انتظامی از استخدام مشمولین معاف از خدمات رزمی خودداری میکند. این بدان دلیل است که کارمندان این سازمان باید به مدت 30 سال در این ارگان مشغول به خدمت بوده و از سلامت جسمی و روجی کامل بهره مند باشند.

طبق گفته های معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه، معافیت خدمات رزمی سربازان بر روی کارت هایشان ثبت نخواهد شد. بنابراین استخدام این افراد با این نوع معافیت در دستگاه های دولتی امکان پذیر است. ادارات و نهادهایی که شرط سلامت جسمی و روانی را در مجموعه شرایط استخدامی خود اعمال نکرده اند میتوانند از این افراد  دعوت به عمل آورده و این متقاضیان میتوانند در همه ی شرکت ها و سازمان ها مشغول به کار شوند.

گاهی اوقات اگر بخواهیم در مورد همه چیز تخصص پیدا کنیم قطعا کار سختی پیش رو داریم. حال اگر شما هم درباره معافیت های پزشکی سوالاتی برایتان پیش آمده است. رسیدن به همه جوانب و انجام این موضوع به بهترین نحو می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. زمانی که شما با موضوعات خدمت سربازی روبرو می شوید برای رسیدگی کردن به تمام جوانب شان نیاز به کمک دارید. البته باید توجه کنید که کمک گرفتن باید از کسانی باشد که آگاهی لازم را در مورد معاف از رزم داشته باشد. بدین ترتیب شما می توانید راهکارهای کارسازی در مورد معافیت های پزشکی بیابید که مشکلات تان را به بهترین نحو حل و فصل کنند.هنگامی که شما نیازمند مشاوره ای حرفه ای در مورد مسائل معاف از رزم باشید،

می توانید از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بهره بگیرید. همفکری با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید مسائل خود را بدون ترس از قضاوت شدن مطرح کنید. از طرفی با همفکری هایی که بدین صورت انجام می گیرد شما از این فرصت برخوردار می شوید که راه حل های مختلف را آزمون کنید تا ببینید بهترین راهکاری که مناسب با مشکل شماست، چیست. امیدواریم از مطالبی که سایت آویژه در اختیار شما قرار می دهد به خوبی استفاده کنید. همچنین در زمینه استخدام افراد معاف از رزم اطلاعات کافی کسب نماییذ. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خدمت سربازی

قانون جریمه خدمت سربازی برای مشمولین غایب و سربازان فراری از خدمت ضرورت در نظر گرفته میشود. در واقع هر ساله لایحه ای از سوی دولت به مجلس داده میشود و بر اساس آن قانون جریمه خدمت سربازی مشخص میگردد.کسانی که قصد دارند از طریق پرداخت جریمه خدمت سربازی معافیت خود را دریافت کنند باید شرایط لازم برای این معافیت را داشته باشند.

اما چه کسانی میتوانند با پرداخت جریمه خدمت سربازی، کارت معافیت دریافت کنند؟ چه کسانی شامل این طرح پرداخت جریمه خواهند شد؟ بر اساس آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور، قانون جریمه خدمت سربازی تا پایان سال 97 قابل اجرا بوده است. بر اساس این قوانین و مقررات تصویب شده  افراد زیر میتوانند با ارائه ی مدارک لازم خدمت سربازی خود را با پرداخت جریمه بخرند و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

افراد واجد شرایط برای خرید خدمت سربازی

  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه ها: این افراد باید از تاریخ انسرافشان از دانشگاه به مدت 8 سال بگذرد.
  • دانشجویان ترک تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی: پس از ترک تحصیل، دانشجویان باید به مدت 8 سال منتظر بوده تا از قوانین پرداخت جریمه و خرید خدمت سربازی بهره مند شوند.
  • سربازان فراری از خدمت وظیفه عمومی: این افراد پس از 8 سال از تاریخ آخرین فرارشان میتوانند برای پرداخت جریمه سربازی اقدام کنند.
  • سربازان و مشمولین در حین خدمت سربازی: آن دسته از افرادی که پس از 8 سال به خدمت میروند. در صورت اطلاعیه ی پرداخت جریمه از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور میتوانند از این قانون بهره مند شده و کارت معافیت دریافت کنند.

این افراد، مشمولینی هستند که میتوانند با رعایت شرایط و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از قوانین جریمه خدمت وظیفه استفاده کرده و کارت معافیت دریافت کنند. اما مشمولین باید در نظر داشته باشند که با گذشت بیش از 8 سال از تاریخ غیبت آنان، میزان جریمه ی پرداختی نیز 10 درصد افزایش خواهد یافت. میزان هزینه پرداختی به عنوان جریمه برای مشمولین بر اساس نوع مدرک تحصیلی آن ها میباشد. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

قوانین جریمه خرید خدمت سربازی

  • مدرک تحصیلی زیر دیپلم: مبلغ 10 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی دیپلم: مبلغ 15 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا کاردانی در تمام رشته ها: مبلغ 20 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی لیسانس یا کارشناسی تمامی رشته ها: مبلغ 25 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس و کارشناسی ارشد: مبلغ 30 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی دکتری پزشکی: مبلغ 35 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی دکترای تخصصی: مبلغ 50 میلیون تومان
  • مدرک تحصیلی دکترای غیر پزشکی: مبلغ 40 میلیون تومان

مشکلاتی که درباره نظام وظیفه با آن مواجه می شوید یکی از مسائلی است که امروزه خیلی از افراد با آن روبرو می شوند. البته برخی افراد بر این باور هستند که این مشکلات تنها از طریق خود افراد قابل بررسی و حل شدن هستند. با توجه به تجربیاتی که در امر مشاوره، کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه در حیطه جریمه خدمت سربازی کسب کرده اند؛ بسیار دور از ذهن است که افراد بتوانند به تنهایی مشکلات خود را چاره جویی کنند.

مسائل مربوط به نظام وظیفه هر روز در حال تغییر و تحول است که بدون کمک گرفتن از دیگران که اطلاعات کافی در زمینه  جریمه خدمت سربازی دارند نمی توان برای حل این مشکلات، برنامه ریزی دقیق انجام داد. راهنمایی و مشورت یکی از ضروریات مربوط به حیطه جریمه خدمت سربازی است؛ زیرا برای تصمیم گیری صحیح و منطقی در این مورد نیازمند شناخت و راهنمایی دقیق مشکلات مربوط به این حیطه است. امروزه مشورت و راهنمایی به صورت تخصصی به افراد در این موضوع کمک می کند تا راه حل های دقیق و کارآمدی را برای مشکلات خود بیابند.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

جریمه مشمولین غایب

مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایب تا پایان سال میباشد. خدمت مقدس سربازی یک دوره ی دو ساله برای جوانان ذکور ایرانی است که باید با رسیدن به سن مشمولیت این دوره را بگذرانند. سن مشمولین جوانان در پایان 18 سالگی شروع شده و تا سن 50 سالگی ادامه میابد. به همین منظور افراد مشمولی که برای اعزام به خدمت در سن مشمولیت اقدام نکنند وارد غیبت سربازی شده و به عنوان مشمول غایب شناخته میشوند.

سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در چن سال اخیر با وضع کرن قوانین مربوط به پرداخت جریمه مشمولین، تسهیلاتی به مشمولین غایب ارائه داده است. که بر اساس آن مشمولین غایب میتوانند پس از 8 سال غیبت از شروع سن مشمولیت، خدمت سربازی خود را با پرداخت جریمه نقدی خریده و کارت معافیت دریافت کنند. این قانون برای گروه های مشخصی اعمال میشود که دارای شرایط زیر میباشند.

افراد واجد شرایط خرید خدمت سربازی

  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه ها: از تاریخ انصراف از تحصیل آن ها تا پایان سال 98 به مدت 8 سال میگذرد.
  • دانشجویان اخراحی از دانشگاه ها: از تاریخ اخراج آنان تا پایان امسال به مدت 8 سال گذشته باشد.
  • مشمولین غایب: این مشمولین از تاریخ سن مشمولیتشان باید 8 سال گذشته باشد تا واجد شرایط خرید خدمت سربازی بشوند.
  • مشمولین و سربازان فراری: این افراد باید از تاریخ آخرین فرارشان به مدت 8 سال گذشته باشد تا بتوانند جریمه پرداخت کرده و کارت معافیت دریافت کنند.

این افراد  واجد شرایط میتوانند بر اساس آخرین مدرک تحصیلی خود و پرداخت هزینه ی نقدی مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای دریافت کارت معافیت اقدام کنند. اما در سال گذشته مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایب تا پایان سال 97 اعلام شد. در واقع آن دسته از افرادی که غیبت سربازی آنان تا پایان سال 97 به 8 سال میرسید، میتوانستند با پرداخت نقدی و اقساط جریمه، خدمت سربازی خود را بخرند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

گفته ها نیز این چنین بود که سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در سال 140۳ قانون خرید خدمت سربازی را منقضی خواهد کرد. اما این قانون در سال 140۳ نیز اجرایی خواهد شد. مشمولین و متقاضیان میتوانند از آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولین غایب که تا پایان امسال اعلام میشود استفاده کرده و با ارائه ی مدارک خود کارت معافیت دریافت کنند. هم چنین جریمه ی مشمولین غایب بر اساس نوع مدرک تحصیلی افراد بین 10 میلیون تا 50 میلیون اعلام شده است.

امروز با توجه به پیچیده تر شدن جامعه ما از جهات مختلف مشکلات مربوط به نظام وظیفه نیز نیازمند بررسی دقیق تری هستند. همانطور که تصمیم با توجه به تخصصی شدن نیازهای جامعه افراد به نحوی با مسائل مربوط به جریمه مشمولین غایب سروکار پیدا می کنند. ما در مورد تصمیم گیری برای مشکل مربوط به جریمه مشمولین غایب در وهله اول می بایست، کارسازترین راه حل های موجود را مورد بررسی قرار دهیم و با دیدی کلی مسائل مربوط بهنظام وظیفه را تحلیل کنیم.

اما از طرفی برای اینکه از درستی تصمیمات خود اطمینان حاصل کنیم حتما باید از تجربیات دیگران که در حیطه جریمه مشمولین غایب تخصص دارند، بهره بگیریم. بهتر است قبل از هر تصمیمی درباره این موضوعات، با مشاورینی مجرب هم اندیشی کنیم؛ زیرا ما نیازمند این هستیم تا با معیارهای مربوط به مسائلی که با آنها روبرو هستیم به خوبی آشنا شویم. متخصصان مرکز مشاوره آویژه در این باره آماده پاسخگویی به سوالات و بررسی مشکلات شما هستند. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 2 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

معافیت بخشودگی سنی

ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی یا همان عفو رهبری از مجموعه قوانینی است که بسیاری از مشمولان از آن بی اطلاع هستند. این نوع معافیت که همانطور که از اسمش نیز پیداست مربوط به سن و سال مشمولین میباشد. به همین منظور قبل از اقدام و دریافت این نوع معافیت، مشمولین باید اطلاعات لازم درمورد آن را کسب کنند.

میدانید که افراد از شروع سن 19 سالگی تا پایان سن 50 سال مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه خواهند بود. افراد ذکور در این بازه ی سنی باید دوره ی 2 ساله ی خدمت ضرورت خود را بگذرانند. اما آن دسته از افرادی که مراحل اعزام به خدمت خود را انجام نداده و برای رفتن به خدمت سربازی هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند باید چه کارهایی انجام دهند. اولین راه برای این افراد خرید خدمت سربازی پس از گذشت 8 سال غیبت است. اما برای آن دسته از متقاضیانی که برای خرید خدمت سربازی هیچ گونه اقدامی نکرده اند نیز سازمان نظام وظیفه راه هایی در نظر گرفته است. بر اساس این تسهیلات مشمولین میتوانند از ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی بهره مند شوند.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، سردار تقی مهری رئیس این سازمان اطلاعیه مربوط به معافیت های بخشودگی سنی و عفو رهبری را صادر کرده و شرایط و قوانین آن را در این اطلاعیه ذکر کرده است. که مشمولین بر اساس سال تولد و آخرین مدرک تحصیلی میتوانند از مزایای معافیت بخشودگی سنی استفاده کنند. این مقاله سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید: معافیت اضافه وزن و چاقی

شرایط، ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی

  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی زیر دیپلم: مشمولین متولد سال 1354
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم: این مشمولین باید متولدین تا پایان سال 1354 باشند.
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم: مشمولین و متولدین سال 1354
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و لیسانس: متقاضیان و متولدین سال 1354
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق لیسانس: داوطلبان و متولدین سال 1352
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی دکترای غیر پزشکی: متقاضیان و متولدین سال 1350
  • مشمولین و دارندگان مدرک تحصیلی دکترای دامپزشکی و پزشکی: متقاضیان و متولدین این سال 1344

بر اساس این قوانین بخشودگی سنی، مشمولان میتوانند با در دست داشتن مدارک لازم و تحویل آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از معافیت عفو رهبری بهره مند شوند. آن دسته از مشمولینی که به سن 50 سالگی میرسند دیگر نیازی به دریافت کارت پایان خدمت نیز نخواهند داشت.

نقش همفکری و مشورت درباره معافیت های سربازی نقشی اساسی است. تجربیات ما در مرکز مشاوره آویژه در حیطه معافیت بخشودگی سنی نشان داده است که مشاوره در مورد معافیت های سربازی اگر مهمترین نقش را نداشته باشد دست کم یکی از بهترین راهکار های موجود است. مشورت در مورد معافیت بخشودگی سنی امروزه به عنوان یک جریان حل مسئله مفید شناخته شده است. البته با توجه به دشواری ها و بن بست هایی که در مورد موضوعات مربوط به معافیت بخشودگی سنی ایجاد میشود، مشاوره در این باره در عرصه وسیع تری نیز مطرح میشود.

در دنیای امروزی دیگر زندگی بدون همفکری و مشارکت اگر نگوییم نا ممکن است قطعا بسیار دشوار است. پیشنهاد کارشناسان مرکز مشاوره آویژه نیز این است که اگر به مشکلاتی در این باره برخورد کردید حتما اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید تصمیمی بگیرید که از روی آکاهی باشد. یقینا اگر تصمیمات خود را بدین صورت اتخاذ کنید، کمتر ناکام و پشیمان خواهید شد. مرکز مشاوره آویژه سعی کرده است با توجه به نیاز های شما در مورد این مسئله داده ها و اطلاعات کافی را جمع کند که امید است با مطالعه آنها شما بتوانید تصمیمات سازنده ای را برای مشکلات خود بگیرید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد. این مقاله مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید: معافیت فرزندان ایثارگر

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه // https://avije.org/

fatemi بازدید : 3 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

چگونه مشمولان سربازی به اربعین بروند

" چگونه مشمولان سربازی به اربعین بروند ؟" افرادی که به سن 18 سالگی رسیده باشند مشمول نامیده میشوند. این افراد باید خود را برای اعزام به خدمت سربازی آماده کنند. اما چون از سربازی هراس دارند، همیشه به دنبال راهکارهایی برای رهایی از آن هستند.

خدمت سربازی امری مقدس و واجب بر همه پسران ذکور ایرانی است. فرد مشمول برای خارج شدن از کشور و شرکت در پیاده روی اربعین حسینی باید به سن مشمولیت رسیده و همچنین فاقد غیبت باشند. شرایطی نیز برای مشمولان سربازی که قرار است در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند در نظر گرفته شده است که در زیر به شرح آنها میپردازیم:

  • فرد مشمول با ارائه مدرکی که ثابت میکند معافیت تحصیلی گرفته، میتواند از کشور خارج شود.
  • مشمول با همراه داشتن برگه سبز که نشان دهنده آمادگی برای خدمت است، در اربعین حسینی از کشور خارج میشود.
  • فرد متقاضی در مهلتی که تعیین شده و برایش انتخاب شده به خارج از کشور میرود.

مشمولان برای خروج از کشور ابتدا کد سخای خود را از پلیس +10 دریافت میکند ( به صورت اینترنتی نیز این کار ممکن است ). سپس در سایت سازمان نظام وظیفه درخواست خروج از کشور را به ثبت میرسانند. سایر اطلاعات مورد نیاز در رابطه با خارج شدند از کشور را نیز ثبت میکند و در آخر برای مجوز خروج از کشور اقدام میکند. برای اینکه راحت تر بتوانید این مراحل را بگذرانید به یک مشاوره خوب و کاربلد احتیاج دارید که ما به شما مشاوره نظام وظیفه را معرفی میکنیم. مقاله ترمیم معدل مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید.

اگر مشمولان گذرنامه نداشته باشند، میتوانند از پلیس +10 برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند. پس از دریافت گذرنامه خروج از کشور در سامانه سماح ثبت نام کنند. در صورت وجود هرگونه مشکلی در روند ثبت نام برای خروج از کشور در اربعین حسینی به سازمان وظیفه محل زندگی خود مراجعه کنید.

یکی از سایت های خوب برای تهیه مطالب بروز و علمی در زمینه مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و مشاوره نظام وظیفه و اطلاع از اخبار روز تحصیلی و نظام وظیفه سایت آویژه دانش است. به همین دلیل هر از چند گاهی مطالبی چند از این سایت را در اختیار عزیزان خواننده قرار می دهیم تا از مطالب بروز آگاهی یابند. ممکن است برای شما هم درباره خروج از کشور سوالاتی وجود داشته باشد. خروج از کشور از جمله مطالب حوزه نظام وظیفه است. برای بسیاری از افراد سوالاتی درباره خروج از کشور وجود دارد و به دنبال مرجعی برای پاسخگویی به سوالات خود هستند. برخی از مطالب ممکن است به روز نباشد و یا اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد منسوخ باشد. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و به ابهامات شما پاسخ دهیم. امیدواریم که مطالبی که در ادامه می آید برای شما مفید باشد و پاسخ سوالاتتان را در آن بیابید. مقاله معافیت کفالت پدر مرکز مشاوره آویژه را بخوانید.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه: افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.
  • اعزام به خدمت: هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.
  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی: طبق قانون سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند. مقاله معافیت کفالت مشاوران مرکز مشاوره آویژه را بخوانید.
  • خروج از کشور: افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و ... باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.
  • مشمولین خدمت: افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید. مقاله شرایط معافیت کفالت پدر سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید.
  • توجیه غیبت: در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/

fatemi بازدید : 4 شنبه 16 تیر 1403 نظرات (0)

شرایط مرخصی

در طول مدت خدمت سربازی چند نوع مرخصی وجود دارد:

  • مرخصی استحقاقی
  • مرخصی استعلاجی
  • مرخصی پایان دوره و غیره

مرخصی استعلاجی موضوع بحث این مقاله است. اکثر سربازان می خواهند بدانند که این مرخصی چیست و چه کسانی را شامل می شود؟ باید گفت که گاهی اوغات سربازان در حین خدمت دچار مصدومیت می شوند و باید کمی استراحت کنند تا به وضع عادی برگردند. در واقع مرخصی استعلاجی به زمانی می گویند که مشمول بنا به تشخیص پزشک خدمت سربازی را به مدت یک ماه به تعویق می اندازد. اگر این مدت بیشتر از یک ماه شود، به فرد اضافه خدمت تعلق می گیرد. 30 روز زمان مرخصی استعلاجی جزو مدت خدمت سربازی محسوب می شود.

سربازی که قصد استفاده از مرخصی استعلاجی را دارد باید از بهداری همان یگانی که در آن خدمت می کند، مداوا را شروع کند. در صورتی که لازم است فرد سرباز به بیمارستان برای معاینه برود، باید به بیمارستان هایی که با ستاد نظام وظیفه قرارداد دارند برود تا برگه ای که برای دریافت معافیت پزشکی به سازمان ارائه می شود معتبر باشد. بعضی اوغات بیماری مشمولان چنان شدید است که درمان نمی شود؛ در این صورت حتی ممکن است به مشمول معافیت پزشکی تعلق گیرد. مقاله ترمیم معدل مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید.

شرایط مرخصی استعلاجی برای سربازان

سازمان نظام وظیفه در مدت یک سال برای سربازان مجرد 12 روز مرخصی در نظر گرفته است و به سربازان متاهل 30 روز مرخصی می دهد. البته روزهایی که تعطیل است جزء مرخصی سربازان محاسبه نمی شود. عده ای از مشمولان نظام وظیفه فکر میک نند که می توانند قانون را دور بزنند و بتوانند مرخصی استعلاجی بگیرند. اما همان گونه که گفتیم فرد سرباز باید توسط پزشکان نظام وظیفه در هر شهری که باشد معاینه شود تا پزشک گواهی مربوطه را به فرد بدهد. چنانچه هر گونه سوالی درباره مرخصی استعلاجی دارید میتوانید با مشاورین مرکز مشاوره آویژه به صورت تلفنی و آنلاین ارتباط برقرار کنید.

امروزه یکی از مشکلات و مسائلی که در زندگی ایجاد شده است در حوزه نظام وظیفه است. مرخصی استعلاجی سربازان از جمله موارد مربوط به حوزه نظام وظیفه است. برای اینکه شما عزیزان بتوانید مشکلات خود را در زمینه مسائلی چون مرخصی استعلاجی سربازان حل نمایید؛ نیاز دارید تا با مرکز مشاوره تعامل و صحبت داشته باشید. یکی از مراکز مهم در این زمینه که می تواند راهگشای شما در زمینه حل مشکلات نظام وظیفه باشد، مرکز مشاوره آویژه است. این مرکز با استفاده از راهکارها و راه حل های مناسب به حل مشکلات شما کمک می نماید. مقاله معافیت کفالت پدر مرکز مشاوره آویژه را بخوانید.

مشکلات در زمینه های مختلف باعث ایجاد سردرگمی و ناراحتی در افراد می شود. اما همیشه برای مشکلات راه حل هایی وجود دارد که یکی از راهکارها استفاده از مراکز مشاوره است. سایت آویژه با ارائه مطالب کاربردی و مفید در زمینه های متنوع به بسیاری از سوالات شما پاسخ می دهد. از جمله مواردی که در حل مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن اطلاعات کافی و مناسب در مورد مشکل است.

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت

در صورت داشتن یک سری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت است.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی

معافیت های نظام وظیفه شامل موارد زیر است:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره است.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

نحوه دریافت امریه

  •  افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند، باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از کارشناسی تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت است.
  • مقاله شرایط معافیت کفالت پدر سایت مرکز مشاوره آویژه را حتما بخوانید.

اعزام به خدمت

  •  هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

  •  طبق قانون سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی 24 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، هم 24 است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

  •  افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی ندارند اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و ... باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

مشمولین خدمت

  •  افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند، یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی، وارد دوره غیبت می شوند. بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری است. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

  •  در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد.
  • اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

سوالات متداول

1.چه میزان مرخصی به سربازان مجرد تعلق می گیرد؟

طبق قوانین نظام وظیفه سالیانه 12روز به سربازان مجرد به جز تعطیلات رسمی مرخصی داده می شود.

2.چه میزان مرخصی به سربازان متاهل تعلق می گیرد؟

طبق قوانین نظام وظیفه سالیانه 30روز به سربازان متاهل به جز تعطیلات رسمی مرخصی داده می شود.

3.حداکثر میزان مرخصی استعلاجی چقدر است؟

حداکثر میزان مرخصی استعلاجی 30روز است و از مدت زمان خدمت سربازی فرد کسر می شود. در صورتی که مرخصی مشمول بیش از 30روز طول بکشد، فرد اضافه خدمت می خورد.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/

 

تعداد صفحات : 75

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 746
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 2,267
  • بازدید سال : 18,267
  • بازدید کلی : 20,574