loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 27 شنبه 23 دی 1402 نظرات (0)

مدرک دانشگاه علمی کاربردی و اعتبار آن

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران است که مدارک تحصیلی آن‌ها مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به پذیرش دانشجو می‌پردازد و رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

 میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی

 مسئله ای که در کنار اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی مطرح می شود، میزان اعتبار مدرک علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها است.

 به طور کلی میزان اعتبار دانشگاه ها به عوامل مختلفی بستگی داشته و با در نظر گرفتن مواردی خاص، میزان اعتبار دانشگاه ها سنجیده می شود.

 یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده اعتبار دانشگاه، نحوه پذیرش آن می باشد. دانشگاه هایی که به صورت با آزمون به جذب دانشجو می پردازند، اعتبار بالاتری نسبت به سایر دانشگاه هایی که صرفا بر أساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کنند، دارند.

 دلیل این امر را می توان این گونه توضیح داد که: برای اعتبار بخشیدن به دانشگاه باید اطلاعات و مهارت های دانشجویان آن را مورد بررسی قرار داد.

 مسلما دانشجویانی که از طریق آزمون و کنکور سراسری موفق به کسب رتبه عالی و قبولی در دانشگاه شده اند، سطح علمی بالاتری نسبت به داوطلبانی که تنها بر أساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پذیرفته شده اند، دارند.

 به دلیل اینکه دانشگاه علمی کاربردی نیز تنها از طریق سوابق تحصیلی به جذب دانشجو می پردازد، نسبت به سایر دانشگاه هایی که پذیرش با آزمون دارند، میزان اعتبار کمتری خواهد داشت.

 آیا مدرک علمی کاربردی برای ادامه تحصیل در دانشگاه دیگر اعتبار دارد؟

 تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای بسیاری از افراد یک موقعیت مناسب تلقی می شود. مخصوصا افرادی که شاغل هستند و نمی توانند تمام وقت خود را در کلاس درس سپری کنند، دانشگاه علمی کاربردی گزینه بسیار مناسبی است.

 زیرا اکثر کلاس های علمی کاربردی در آخر هفته برگزار شده و همچنین سهمیه های خاصی مانند سهمیه شاغلین نیز دارد. اما نگرانی برخی از افراد اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای ادامه تحصیل می باشد.

 می توان گفت یکی از دغدغه های دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و یا افرادی که متقاضی انتخاب رشته علمی کاربردی هستند، اعتبار مدرک علمی کاربردی برای ادامه تحصیل می باشد.

 افراد به دلیل اینکه دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون و تنها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد، فکر می کنند مدرک معتبری برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر ندارد.

 درصورتی که این نظریه اصلا درست نیست. افرادی که مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشگاه علمی کاربردی اخذ می کنند، به راحتی می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر اقدام کرده و با آزمون یا سوابق تحصیلی در سایر دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

 پس اصلا نگران اعتبار مدرک علمی کاربردی برای ادامه تحصیل نباشید و با خیال راحت در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام به ثبت نام کنید.

 به دلیل اینکه این دانشگاه زیر نظر و تاییدیه وزارت علوم می باشد پس مدرک معتبری داشته و با استفاده از مدرک دانشگاه علمی کاربردی به راحتی می توانید مانند مدرک سایر دانشگاه ها به ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف بپردازید.

 

اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام و آینده شغلی 

 شاید شما نیز شنیده باشید که مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام اعتبار نداشته و افرادی که از دانشگاه های علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند نمی توانند در آزمون های استخدامی پذیرفته شده و در نهایت آینده شغلی مناسبی ندارند. اما این موضوع غلط بوده و أصلا صحت ندارد.

 بارها در این مقاله اشاره کردیم که مدرک دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم بوده و اعتباری هم اندازه سایر دانشگاه ها دارد. پس برای استخدامی نیز معتبر بوده و بسیاری از افراد فارغ التحصیل این دانشگاه به راحتی در ارگان های دولتی مختلف مشغول به کار شده اند.

 در استخدامی بانک ها و سایر ارگان های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی و … ، فارغ التحصیلان واجد شرایط دانشگاه علمی کاربردی نیز می توانند شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

 البته درست است که هیچ تفاوتی در اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها وجود ندارد، اما شما باید به نکات مهمی نیز در این میان توجه کافی داشته باشید.

 نکاتی در رابطه با استخدامی فارغ التحصیلان علمی کاربردی

🟡به طور کلی دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی و با آزمون درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند، اعتبار مدرکشان به نسبت سایر دانشگاه ها بالاتر است.

🟠 پس در مصاحبه ها، آزمون ها و به طور کلی استخدامی بخش های مختلف در برخی از موارد اولویت را به افرادی می دهند که فارغ التحصیل دانشگاه های دولتی و سراسری هستند.

🟣 این موضوع را می توان اینگونه توجیح کرد که اکثر شرکت ها، سازمان ها و … به دنبال جذب نیرو با توان علمی بالا و مهارت ها و دانش بسیار هستند.

🔴 به همین دلیل دانشجویان و فارغ التحصیلانی که در دانشگاه های با آزمون درس خوانده اند در اولویت قرار می گیرند. زیرا این گونه تلقی می شود که این افراد سطح علمی بالاتری دارند.

🔵 در بسیاری از استخدامی های دولتی بعد از پشت سر گذاشتن مرحله آزمون استخدامی نوبت به مصاحبه فرا می رسد. در این زمان ممکن است برخی از مصاحبه کنندگان دید مثبت تری نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری داشته باشند.

🔘برای جمع بندی اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام می توان گفت که به طور کلی اعتبار مدرک علمی کاربردی بالا بوده و افراد فارغ التحصیل این دانشگاه می توانند به راحتی در آزمون های استخدامی شرکت کنند.

🅾 اما به طور غیر مستقیم اعتبار مدرک علمی کاربردی تا حدودی کمتر از دانشگاه های سراسری و دولتی است. اما مستقیما مدرک دانشگاه های مختلف، تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 آیا مدرک علمی کاربردی در خارج از کشور اعتبار دارد؟

 آیا مدرک علمی کاربردی قابل ترجمه می باشد؟ این سوال را بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت می باشند، می پرسند. برای افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند مهم است که اطلاعات کافی از اعتبار مدرک علمی کاربردی در خارج از کشور داشته باشند.

 مدرک دانشگاه علمی کاربردی در خارج از کشور نیز به رسمیت شناخته شده و اعتبار دارد. مدرک علمی کاربردی در کشورهایی که نظام تحصیلی آنها مانند دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای است، اعتبار و ارزش بالاتری داشته و بیشتر به مدرک این دانشگاه اهمیت می دهند.

 به عنوان مثال در کشورهایی مانند آلمان و استرالیا که سیستم آموزشی شبیه به دانشگاه های علمی کاربردی دارند، اهمیت مدرک علمی کاربردی بسیار زیاد است.

 یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی این است که در این دانشگاه رشته هایی تدریس می شوند که مهارت پرور بوده و باعث می شوند شما در کنار دروس تئوری، تجربه عملی و کاری مناسبی کسب کنید.

 همچنین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید واحدهای کارورزی دانشگاه علمی کاربردی را پاس کرده و پشت سر بگذارند. این واحدها به مهارت آموزی دانشجویان کمک بسزایی خواهد کرد.

 این نکته مثبت می تواند شما را به ادامه تحصیل در خارج از کشور نزدیک تر کرده و امکان مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور را برای شما فراهم کند.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ افرادی که موفق به کسب رتبه مناسب در کنکور سراسری نشده اند و در نهایت انتخاب رشته مناسبی را برای خود رقم نزده و قبولی با آزمون دانشگاه سراسری کسب نکرده اند، می توانند شانس قبولی و پذیرش خود را در دانشگاه های علمی کاربردی امتحان کنند.

⭐ به دلیل اینکه قبولی در دانشگاه علمی کاربردی تنها بر أساس معدل و سوابق تحصیلی است، پس احتمال قبولی شما در این دانشگاه بسیار بالا خواهد بود.

⭐ البته قبل از ثبت نام علمی کاربردی نیاز است که نسبت به شهریه دانشگاه های علمی کاربردی اطلاعات مناسبی کسب کرده و بعد از آن اقدام به ثبت نام کنید.

⭐ برخی از افراد به دلیل نگرانی از اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای ادامه تحصیل، استخدام، ادامه تحصیل در خارج از کشور و …نسبت به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی شک داشته و سردرگم خواهند شد.

⭐ اگر مقاله بالا را به صورت کامل و با دقت مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که مدرک دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند سایر دانشگاه های دولتی و نیمه دولتی از اعتبار بالایی برخوردار است.

⭐ حتی می توان گفت بین اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه آزاد یا پیام نور تفاوتی وجود ندارد.

⭐ شما بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه علمی کاربردی می توانید به راحتی در آزمون های استخدامی شرکت کرده و نگرانی از جهت اعتبار مدرک تحصیلی نداشته باشید.

⭐ پس دیگر نگرانی از جهت اعتبار مدرک علمی کاربردی نداشته باشید و بعد از سنجیدن این دانشگاه از جهات مختلف، در صورت مورد تایید واقع شدن، می توانید اقدام به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کنید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟ استخدام و ادامه تحصیل با مدرک علمی کاربردی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 202
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 411
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 967
  • بازدید ماه : 967
  • بازدید سال : 16,967
  • بازدید کلی : 19,274