loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 32 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

نحوه اعزام به خدمت سربازان بعد از دوره آموزشی

سربازان نیروی انتظامی، در شرایط مختلف و گاه سخت و طاقت‌فرسا وظایف خود را انجام می‌دهند. به همین دلیل، داشتن روحیه‌ای قوی و استوار برای آنها ضروری است. دوره آموزشی این نیرو نیز، به طور ویژه بر تقویت روحیه سربازان و آماده کردن آنها برای مقابله با چالش‌ها و سختی‌ها تمرکز دارد. در این مقاله، شما را با راهکارهایی برای تقویت روحیه در دوران سربازی، فواید آن برای سربازان و همچنین تجربیات سربازان در مورد تقویت روحیه در دوره آموزشی آشنا خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با روحیه‌ای قوی و استوار، گام به این مرحله مهم از زندگی خود بگذارید و با شجاعت و جسارت، وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهید.

مراکز آموزشی نیروی انتظامی، یکی از مراکزی هستند که وظیفه آموزش اولیه و تعلیم سربازان را به عهده دارد.

عده ای از مشمولان خدمت وظیفه بعد از دریافت برگه اعزام به خدمت، برای گذراندن دوره آموزشی باید بر حسب تقسیم بندی صورت گرفته توسط نظام وظیفه، به پادگان های آموزشی نیروی انتظامی مراجعه کنند.

دوره آموزشی نیروی انتظامی که توسط این یگان خدمتی برگزار می شود، معمولا دوره ای دو ماهه است؛ که طی آن سربازان وظیفه، مهارت های رزمی و نظامی لازم را فرا می گیرند.

گذراندن دوره آموزشی در نیروی انتظامی را می توان یکی از سخت ترین بخش های خدمت سربازی دانست، چون دوره ای فشرده است که مجموعه ای از فعالیت های سخت و سنگین را شامل می شود.

این مهارت هایی که سربازان در این دوره کسب می کنند، بعدا در یگان های خدمتی و در ادامه دوره سربازی به کار گرفته می شوند.

پونزبرخی از مباحثی که در این دوره آموزش داده می شود، عبارتند از:

مباحث عقیدتی و دینی

اسلحه شناسی

استتار در میدان رزم

تیر اندازی و...

در طول سال، چندین دوره آموزشی در هر یک از پادگان های آموزشی نیروی انتظامی برگزار می شود. تعداد نیروهایی که در هر یک از مراکز آموزشی این یگان جذب می شود، به عوامل مختلفی همچون ظرفیت پادگان های آموزشی و تعداد مشمولان وظیفه در هر دوره و... بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:۷ شرط توجیه غیبت سربازی در قانون جدید نظام وظیفه

دوره آموزشی نیروی انتظامی برای سربازان با مدرک تحصیلی مختلف چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای سربازان وظیفه مطرح شود، این است که مدرک تحصیلی چه تاثیری بر دوره آموزشی نیروی انتظامی دارد؟ در پاسخ باید گفت که مدرک تحصیلی شما چه دیپلم باشد، چه دکترا، باید این دوره دو ماهه آموزشی را سپری کرده و وضعیت شما در دوره آموزشی در این یگان تفاوتی با دیگر سربازان ندارد.

در واقع وظایف و فعالیت های همه ی سربازان در این دوره بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی یکی است.

مدرک تحصیلی تنها بعد از این دوره و در زمان اعطای درجه نظامی به درد می خورد. سربازان با مدرک تحصیلی بالاتر درجه نظامی بالاتری می گیرند و بعدا در پادگان ها برای انجام امور اداری به کار گرفته می شوند و دوره سربازی راحت تری دارند.

برای اینکه آگاهی کافی نسبت به تاثیر مدرک تحصیلی در خدمت سربازی را بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله دوره آموزشی سربازی با توجه به مدرک تحصیلی چگونه است؟ را مطالعه بفرمایید. چنانچه نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری داشتید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

دوره آموزشی سربازی در نیروی انتظامی برای دارندگان سابقه بسیج و سربازان معاف از رزم چگونه است؟

اغلب مشمولان تصور می کنند که سربازانی که دوره های تکمیلی بسیج را گذرانده اند و عضو بسیج فعال بوده و سابقه حضور فعال در پایگاه های بسیج دارند، دیگر نیازی نیست دوره آموزشی را بگذرانند؛ اما واقعیت چیز دیگری است و این شرایط تنها برای افرادی صدق می کند که یگان خدمتی آنها سپاه پاسداران باشد.

بنابراین داشتن سابقه بسیج تاثیری در طول دوره آموزشی سربازان در پادگان های آموزشی نیروی انتظامی ندارد و باید مانند دیگر افراد این دوره دو ماهه را بگذرانند.

دوره آموزشی در پادگانهای نیروی انتظامی برای افرادی که به سبب بیماری معافیت از رزم گرفته اند، متفاوت است.

این مراکز برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر به سلامت این افراد، تمهیداتی را اندیشیده که طی آن افراد دارای معافیت از رزم، در گروهان های جداگانه تقسیم بندی می شوند و در پی آن این افراد از انجام فعالیت های سخت بدنی همچون رژه و... معاف هستند.

نظام وظیفه

لیست مراکز آموزشی نیروی انتظامی کدام است؟

نیروی انتظامی کشور، به عنوان یکی از یگان های مهم، که وظیفه تعلیم و آموزش بخشی از سربازان وظیفه را بر عهده دارد، پادگان ها و مراکز مختلفی را برای این امر در نظر گرفته است.

این مراکز هر کدام کد مخصوص به خود را دارند که مشمولان بعد از دریافت برگه اعزام به خدمت، با توجه به کد مربوط به مرکز آموزشی باید به آدرس آن مرکز مراجعه کنند.

پونزلیست این مراکز آموزشی نیروی انتظامی را در جدول زیر مشاهده می کنید:

کد مرکز نام مرکز محل مرکز آموزشی
01 ولیعصر تبریز تبریز
06 مالک اشتر اراک
07 شهید بهشتی اصفهان
10 شهید درویش اهواز
12 شهید ادیبی مازندران، مرزن آباد

توجه کنید که محل خدمت شما به شکل تصادفی مشخص می شود و ممکن است هر کدام از این مراکز باشد. البته به جز سربازان متاهل که معمولا سعی می شود در همان شهر محل زندگی همسر به کار گرفته شوند.

اگر در خصوص چگونگی تقسیم بندی محل خدمت سربازان بعد از اتمام دوره آموزشی، نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی را مطالعه بفرمایید.

دوره آموزشی نیروی انتظامی در شرایط شیوع بیماری کرونا چگونه است؟

همانطور که قبلا عنوان کردیم، سربازان در پادگان های آموزشی نیروی انتظامی دو ماه آموزش می بینند، اما در حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری و حفظ سلامت سربازان در این مراکز اتخاذ شده است.

بدین ترتیب با شیوع بیماری کرونا، دوره آموزشی سربازی در نیروی انتظامی کشور یک ماه کاهش یافته است؛ یعنی سربازانی که در این دوره در یگان های آموزشی نیروی انتظامی به کار گرفته می شوند به جای گذراندن دو ماه آموزشی، تنها یک ماه آموزش می بینند.

همچنین در این دوره یک ماهه و در زمان ورود سربازان به مراکز آموزشی، تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و سربازان غربالگری و تست می شوند و سربازان مشکوک و یا بیمار نیز قرنطینه می شوند و تحت درمان قرار می گیرند؛ با این تمهیدات نگرانی های سربازان و خانواده هایشان کمتر می شود.

چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه مدت زمان دوره آموزشی در زمان شیوع بیماری کرونا دارید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مدت زمان آموزشی سربازی در دوران کرونا می باشد. در این راستا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی چشم

نحوه اعزام به خدمت سربازان بعد از دوره آموزشی

سربازانی که دوره آموزشی را پشت سر بگذارند، آماده اعزام به پادگان های مرزی و عملیاتی و... هستند.

در روزهای آخر دوره آموزشی در نیروی انتظامی، برگه ای به سربازان داده می شود که این برگه محل خدمت سربازان را مشخص می کند.

معمولا سربازانی که امتیاز امریه سربازی را گرفته اند، سربازان متاهل و افرادی که تک پسر هستند، در همان شهر محل زندگیشان برای انجام خدمت سربازی به کار گرفته می شوند؛ این در حالی است که اعزام بقیه سربازان به شکل تصادفی است.

علاوه بر این درجه نظامی سربازان نیز در روزهای پایانی آموزشی مشخص می شود و سپس به محل های خدمتی اعزام می شوند.

درجه نظامی بر اساس مدرک تحصیلی مشخص می شود که هر چه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، درجه نظامی هم بالاتر می رود. توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی در طول دوره آموزشی و یا وظایف محوله تاثیری ندارد و این دوران برای همه ی سربازان با هر مدرکی که باشند یکسان است.

علاوه بر موارد ذکر شده، نتایجی که هر فرد در آزمون های عملی و تئوری دوره آموزشی در مراکز نیروی انتظامی کسب کرده، می تواند در درجه ی اعطایی به او نقش داشته باشد.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر پسر ایرانی، خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد، از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و ... محروم خواهید شد.

برای مشمولان سربازی، بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه، توسط کادری مجرب می تواند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد.

پونزمشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

امریه سربازی

اگر دارای تحصیلات عالی باشید، ما به شما در پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما، که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن، خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید، کمک می کنیم.

معافیت خدمت سربازی

در قوانین سازمان نظام وظیفه، راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

کسری خدمت سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی، شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند، ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی، شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند، تا بتوانید بهترین انتخاب را (در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

سخن آخر

دوره آموزشی سربازان نیروی انتظامی، از لحاظ مدت زمان و نحوه پیگیری تمرینات نظامی، تفاوتی با سایر ارگان ها نداشته و همانند بقیه آنها در مدت دو ماه صورت می گیرد.

مشمولان طی این دوره که توسط این یگان خدمتی برگزار می شود، مهارت های رزمی و نظامی لازم جهت حضور در پاسگاه ها، ایست های بازرسی، کلانتری ها و ... را فرا می گیرند.

در این مقاله تلاش ما بر آن بود که به شرایط و چگونگی دوره آموزشی در یگان نیروی انتظامی بپردازیم؛ چنانچه نیاز به دریافت مشاوره یا راهنمایی در این خصوص دارید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. مشاورین مجرب این مجموعه شما را در کمترین زمان ممکن راهنمایی کرده و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتدوره آموزشی سربازی نیروی انتظامی چه تفاوتی با سایر ارگان ها دارد؟

سربازان در این دوره همانند سایر افراد، دو ماه به یادگیری تمرینات و قوانین نظامی پرداخته و به طور کلی می توان گفت تفاوتی میان دوره آموزشی سربازان مختلف وجود ندارد.

سوال علامتدوره آموزشی نیروی انتظامی در شرایط شیوع بیماری کرونا چگونه است؟

اطلاعات مربوط به این موارد در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 223
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 480
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,036
  • بازدید ماه : 1,036
  • بازدید سال : 17,036
  • بازدید کلی : 19,343