loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 11 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دریافت کسری خدمت سربازی

سربازی، دورانی پرمخاطره اما پربار در زندگی هر مرد ایرانی است. در این دوران، شما نه تنها وظیفه‌ای مقدس را برای حفظ امنیت کشور خود انجام می‌دهید، بلکه فرصتی برای خودسازی، کسب مهارت‌های جدید و ارتقای شخصیتتان خواهید داشت. با این حال، شغل و کسب درآمد، از جمله نیازهای اساسی هر فرد برای گذران زندگی است. گاه تعهدات سربازی و مشغله‌های آن، مانعی بر سر راه ورود به بازار کار و یافتن شغل مناسب می‌شود. در چنین شرایطی، کسری خدمت می‌تواند راه حلی مناسب برای این معضل باشد. با استفاده از این تسهیلات، شما می‌توانید ضمن انجام تعهد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در مسیر یافتن شغل مناسب و کسب درآمد نیز گام بردارید. 

سازمان نظام وظیفه پس از بررسی شرایط مشمولان، تسهیلاتی را در اختیار برخی از سربازان قرار داده است تا با کمک آن بتوانند دوره سربازی راحت تری داشته باشند. یکی از مهم ترین قوانین نظام وظیفه که مورد توجه بسیاری از مشمولان است، کسری خدمت سربازی می باشد.

کسری خدمت این امکان را برای مشمولانی که نتوانسته اند از معافیت سربازی بهره مند شوند، فراهم می کند تا مدت زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند.

🟢 تمامی امتیازاتی که برای مشمولان خدمت سربازی در نظر گرفته شده است، تابع قوانین و مقرراتی می باشد که از سوی سازمان نظام وظیفه وضع گردیده که کسری خدمت از آن مستثنی نمی باشد.

 شما برای اینکه بتوانید در فرصت مناسب اقدامات لازم را برای دریافت کسری خدمت سربازی انجام دهید، بهتر است تا ابتدا از انواع کسری خدمت مطلع شوید.

🙆 آن دسته از مشمولانی که به دنبال دریافت کسری خدمت سربازی هستند با مطالعه متن پیش رو می توانند در مورد انواع کسری خدمت و شرایط اخذ آن اطلاعات جامع و کاملی به دست بیاورند.

ما مشاوران مرکزآویژه با گردآوری مطالب لازم در این مقاله پاسخ مناسبی به سوالاتی نظیر اینکه چگونه کسری خدمت بگیریم؟ در اختیار مشمولان قرار داده ایم.

قوانین کسری خدمت سربازی

کسری خدمت سربازی یکی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان خدمت سربازی می باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که بهره مندی از تسهیلات کسری خدمت سربازی برای مشمولان با شرایط مختلف گوناگون می باشد. طبق قوانین کسری خدمت این تسهیلات برای سربازان لحاظ خواهد شد.

 یکی از قوانین اصلی برای دریافت کسری خدمت سربازی عدم ثبت غیبت در پرونده نظام وظیفه افراد می باشد. چنانچه مشمولی دارای غیبت خدمت سربازی باشد نمی تواند از تسهیلات کسری خدمت سربازی بهره مند گردد. اگر علاقه مند به افزایش آگاهی خود در زمینه غیبت سربازی و انواع آن می باشید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

غیبت سربازی

 مشمولان به دنبال آگاهی از راه های کسری خدمت هستند اما بهتر است در اولین گام شرایطی را که لازم دارند تا بتوانند از امتیاز کسری خدمت استفاده نمایند را بیان کنیم.

در ادامه به توضیح جزئیات قوانین و شرایط دریافت کسری خدمت می پردازیم.

شرایط دریافت کسری خدمت چگونه است؟

یکی از راه های گرفتن کسری خدمت سربازی داشتن شرایط کلی آن است که برای تمامی مشمولان یکسان می باشد و دارای اهمیت بسیاری است.

اگر شما دارای یکی از انواع کسری خدمت هستید با رعایت شروط زیر، در هنگام ثبت و انجام مراحل دریافت کسری خدمت مشکلی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

 از جمله شرط های مهمی که برای دریافت کسری خدمت سربازی در اولویت قرار دارد این است که مشمولان نباید غیبت سربازی داشته باشند.

 در صورتی که مشمولان با داشتن غیبت بتوانند دلایل موجهی برای توجیه عدم حضور خود در زمان اعلام شده ارائه دهند، کسری خدمت برای آنها لحاظ خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات ببیشتر در این مورد بهتر است مقاله توجیه غیبت را بخوانید.

 پس از اتمام دوره آموزشی سربازی، مشمولان می توانند مدارک لازم برای کسری خدمت را ارائه داده و با تایید از ارگان مربوطه برای انجام مراحل دریافت کسری خدمت اقدام نمایند.

 کسری خدمت سربازی انواع مختلفی دارد که برای هر کدام از آنها شرایط خاصی درنظر گرفته شده است و مشمولان علاوه بر اینکه می بایست شرایط عمومی کسری خدمت را داشته باشند، لازم است تا اطلاعات کافی در مورد جزئیات انواع کسری خدمت بدست بیاورند.

مشمولانی که به خدمت سربازی اعزام شده اند و دارای شرایطی برای کسری هستند، با ارائه مدارک لازم می توانند از کسری های حین خدمت سربازی استفاده نمایند.

آشنایی با انواع کسری خدمت سربازی

🔴 کسر از خدمت فرزندان ایثارگران

🔴 کسر از خدمت منطقه عملیاتی پدر

🔴 کسر از خدمت بسیج

🔴 کسر از خدمت پروژه

🔴 کسر از خدمت مناطق محروم، عملیاتی و درگیر

🔴 کسر از خدمت متاهلین

🔴 کسر از خدمت سرباز ماهر

🔴 کسر از خدمت سرباز امریه

🔴 کسر از خدمت حافظان قرآن

سربازان دارای شرایط کسری خدمت از طریق گوناگون می توانند دوره خدمت سربازی را کاهش داده و نسبت به دیگر مشمولان کارت پایان خدمت سربازی خود را زودتر دریافت نمایند.

 تمام کسری های خدمت سربازی که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان در نظر گرفته است از جمله کسری خدمت ایثارگران، کسری خدمت مناطق محروم و بد آب و هوا، کسری خدمت فرزند، و … را در ادامه برای شما عنوان می کنیم.

کسری خدمت ایثارگری

ایثارگران افرادی هستند که در جبهه حضور داشته، جانباز یا اسیر شده اند و برای فرزندان آنها در هنگام اعزام به خدمت سربازیمزیت هایی در نظرگرفته شده است.

 درصد جانبازی، مدت زمان حضور در جبهه، و یا آزادگی افراد در تعیین مدت زمان کسری خدمت نقش اساسی ایفا می کند و اگر به درجه خاصی رسیده باشد، مشمولان از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

حدودی که برای کسری خدمت فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است به شکل زیر می باشد.

کسری خدمت مدت زمان ایثارگری
12 روز کسری خدمت یک ماه اسارت
یک ماه حضور در جبهه
یک درصد جانبازی

نکات مورد توجه در کسری خدمت ایثارگری

آن دسته از مشمولانی که فرزند ایثارگران می باشند برای اقدام جهت دریافت کسری خدمت موارد زیر را در نظر بگیرند.

🔴 مشمولان کسری خدمت ایثارگری نباید غیبت سربازی داشته باشند.

🔴 کسری خدمت سربازی ایثارگری دارای محدودیت می باشد و سازمان نظام وظیفه در هر سال 20 هزار نفر از مشمولانی که دارای بیشترین درصد ایثارگری هستند را در اولویت دریافت کسری خدمت قرار می دهند.

🔴 اعمال کسری خدمت ایثارگری تنها به یکی از فرزندان پسر اختصاص می یابد و اگر مشمولان دو قلو باشند و یا همزمان باهم به خدمت سربازی اعزام شوند، کسری خدمت بین آنها تقسیم خواهد شد.

🔴 مشمولان برای دریافت کسری خدمت ایثارگری لازم است تا گواهی های لازم مانند حضور در جبه یا اسارت را از ارگان مربوطه دریافت نموده باشند.

به طور مثال برای اخذ گواهی جانبازی، فرد ایثار گر می بایست به بنیاد جانبازان مراجعه نماید و در صورتی که مدارک او تایید گردید موفق به کسب تاییدیه و گواهی خواهد شد.

شما به منظور کسب اطلاعات تکمیلی می توانید بر روی کسری خدمت ایثارگری کلیک نمایید.

کسری خدمت منطقه عملیاتی پدر

برخی از مشمولان به دلیل اینکه پدر آنها بعد از پایان جنگ در مناطقی که درگیر عملیات بوده است خدمت خود را سپری نموده اند، می توانند از کسری خدمت منطقه عملیاتی پدر بهره مند شوند.

 برای فرزندان مرزبانانی که در شمال غرب و جنوب شرق مشغول به خدمت بوده و از کشور خود دفاع کرده اند و با شرایط سخت خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است که به ازای هر ماه حضور در منطقه عملیاتی 12 روز کسری خدمت دریافت خواهند کرد.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده و استفاده از کسر خدمت سربازی جبهه پدر

نحوه انجام کار به این صورت هست که مشمول باید در مرحله اول از محل خدمت ایثارگر استعلام جبهه بگیرد و در مرحله بعد با در دست داشتن مدارک زیر، برای محاسبه کسری خدمت سربازی خود تشکیل پرونده بدهد.

پونزمدارک به شرح زیر است؛ البته ممکن است در قرارگاه های مختلف مدارک متفاوت باشند:

✅ گواهی حضور در جبهه از آخرین یگان خدمتی ایثارگر

✅ اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه ایثارگر

✅ر اصل و کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مشمول و فرزندان ذکور بالای 18 سال

✅ کپی کارت پایان خدمت ایثارگر و فرزندان ذکور بالای 18 سال

✅ راصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

✅ گواهی خدمت مشمول از یگان خدمتی خطاب به مرکز مربوط

✅ عکس 4*3 نظامی مشمول 3 قطعه

 

نکات مهم در مورد کسری خدمت جبهه پدر

 چنانچه پدر فرد مشمول بین ۶ تا ۸ ماه در جبهه حضور داشته است فرزندش می تواند 2 ماه کسری خدمت دریافت نماید.

 چنانچه پدر فرد مشمول بین ۹ تا ۱۱ ماه در جهه حضور داشته است، فرزندش می تواندد 3 ماه کسری خدمت سربازی دریافت نماید.

 آن دسته از مشمولانی که پدرشان به مدت ۱۲ ماه تا ۱۴ ماه در جبهه حضور داشته است، می توانند ۴ ماه کسری خدمت جبهه پدر را دریافت نمایند.

 به آن دسته از مشمولانی که پدرانشان بین ۱۵ تا ۱۷ ماه در جبهه جنگ حضور داشته اند، 5 ماه کسری از خدمت سربازی داده می شود. سابقه ی ۱۵ ماه تا ۱۷ ماه حضور مستمر پدر در جبهه های جنگ حق علیه باطل به میزان ۵ ماه کسری سربازی به افراد داده می شود.

 سابقه ۱۸ تا ۲۰ ماه حضور پدرفرد مشمول در جبهه های جنگ حق علیه باطل 6 ماه کسری سربازی برای فرزندان مشمول به خدمتشان در پی دارد.

 چنانچه پدر فرد مشمول مدت ۲۳ ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشد ۷ ماه کسری خدمت سربازی به وی تعلق می گیرد.

برای ۲۴ تا ۲۶ ماه حضور در جبهه پدر فرد مشمول نیز ۸ ماه کسر از خدمت سربازی در نظر گرفته شده است.

 افراد برای دریافت کسری خدمت با سابقه ۲۷ تا ۲۹ ماه حضور پدر در جبهه می توانند از ۹ ماه کسری خدمت بهره مند گردند.

چنانچه علاقه مند به افزایش آگاهی خود در این زمینه هستید مطالعه کسری خدمت جبهه پدر به شما توصیه می گردد.

کسری خدمت فرزند

مشمولانی که قادر به استفاده از کسری خدمت فرزند هستند که متاهل و دارای فرزند باشند.

کسری خدمت فرزند از جمله تسهیلاتی می باشد که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان دارای فرزند در نظر گرفته است. برای اطلاع از جزئیات آن جدول زیر را مطالعه نمایید.

وضعیت تاهل و تعداد فرزندان مدت کسر خدمت
سرباز متاهل 2 ماه کسر خدمت
سرباز دارای یک فرزند 3 ماه کسری خدمت
سرباز با دو فرزند 4 ماه کسری خدمت
سرباز با 3 فرزند 5 ماه کسری خدمت

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 870
  • بازدید ماه : 870
  • بازدید سال : 16,870
  • بازدید کلی : 19,177