loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 10 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

گواهی اشتغال به تحصیل

برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، نیازی به ارائه مدارک پیچیده و زمان‌بر نیست. در این مقاله، لیست کامل مدارک مورد نیاز برای هر مقطع تحصیلی ارائه می‌شود تا از سردرگمی و اتلاف وقت شما جلوگیری شود.

در مقاطع مختلف تحصیلی ( دبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاه) و در موقعیت های مختلف تقریبا تمام دانش آموزان و دانشجویان نیاز به دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از مرجع آموزشی خود دارند. با توجه به حساسیت این موضوع نیاز است ابتدا با کارکرد گواهی اشتغال به تحصیل آشنا شده و در انتها مراحل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل را با هم بررسی کنیم.

در این مقاله مرکز مشاوره آویژه برآنیم تا تمام ابهامات شما نسبت به گواهی اشتغال به تحصیل را بر طرف کنیم. موارد مورد بررسی در این مقاله عبارت است از :

❓گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟

❓کاربرد های گواهی اشتغال به تحصیل

❓مراحل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل چگونه است؟

❓دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به صورت اینترنتی امکان پذیر است؟

گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

گواهی اشتغال به تحصیل، یک برگه تائیدیه تحصیلی می باشد. که توسط مدرسه یا دانشگاه، زیر نظر وزارت آموزش و پرورش یا سازمان جامع دانشگاهی صادر می شود. یکی از مواردی که در اعتبار یا عدم اعتبار این برگه بررسی می شود، ممهور بودن آن و امضای واحد آموزشی است.

دانش آموزان و دانشجویان در بازه های زمانی مختلف می توانند از تحصیل کاربرد این برگه برای تائید وضعیت تحصیلی خود استفاده کنند. بعضی از کاربرد های گواهی اشتغال به تحصیل در زیر آمده است:

↙️ ارائه به شرکت برای استخدام و تکمیل پرونده افراد

↙️ شرکت در مسابقه های ورزشی در سطوح منطقه ای تا کشوری (همه افراد یک تیم ورزشی از بازیکنان تا کادر فنی، در صورت تحصیل نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل دارند.)

↙️ ثبت و دریافت معافیت تحصیلی برای پسران مشمول

↙️ ارائه به آموزشگاه رانندگی برای اخذ گواهینامه (البته این مورد صرفا برای پسرانی که مشمول سربازی هستند جزو مدارک می باشد و برای باقی افراد کاربرد ندارد.)

↙️ ارائه به شرکت های بیمه برای رد شدن بیمه درمانی و…

شما به عنوان دانش آموز یا دانشجو برای ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل به مدارک خاصی نیاز ندارید، می توانید طبق جدول زیر اقدام کنید:

دانشجویان دانش آموزان
همراه داشتن شماره دانشجویی کد ملی دانش آموز
عدم وجود بدهی در سامانه دانشگاه 1 قطعه عکس 3 در 4 دانش آموز

نحوه درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل

به صورت کلی صدور گواهی اشتغال به تحصیل را براساس نحوه درخواست می توانیم به 2 حالت تقسیم کنیم:

🔰 دریافت گواهی اشتغال به تحصیل حضوری

⭕ مدرسه:

با مراجعه به واحد آموزشی مدرسه و تائید کد ملی دانش آموز خود می توانید برگه اشتغال به تحصیل را در همان روز اخذ کنید.

دانشگاه:

بعد از اطمینان از عدم بدهی در سامانه دانشگاه محل تحصیل، می توانید به دفتر مسئول آموزش دانشکده مراجعه کنید. فرم درخواست آموزشی را با اطلاعات هویتی خود تکمیل کرده و تحویل مسئول آموزش می دهید. همچنین اعلام می کنید که گواهی اشتغال به تحصیل برای کدام سازمان یا ارگان صادر شود؟

نهایتا گواهی اشتغال به تحصیل شما توسط مسئول آموزش دانشکده، صادر می شود. تاریخ اعتبار گواهی اشتغال به تحصیل صرفا 1 ترم تحصیلی می باشد و در صورت نیاز باید هر نیمسال تحصیلی برای تمدید آن اقدام کنید. این مقاله را حتما بخوانید: معافیت تحصیلی دانش آموزان

🔰 دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی

ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی فقط در دانشگاه امکان پذیر می باشد و براساس زیر ساخت های مدارس متاسفانه تا الان امکان ثبت و دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی در مدارس امکان پذیر نیست.

مراحل صدور گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی در دانشگاه ها

ثبت درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی در دانشگاه های آزاد، سراسری و علمی کاربردی با یکدیگر متفاوت است. برای سهولت شما همراهان در ادامه نحوه درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی را مرحله به مرحله آورده ایم.

گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی دانشگاه آزاد

با توجه به یکپارچه شدن سامانه تمام دانشگاه های آزاد، ابتدا می بایست به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه کنید.

🟢 نحوه ورود به سایت

بعد از ورود به سامانه اصلی آموزشیار، باید سمت و جایگاه خود را به عنوان دانشجو انتخاب کنید.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

🟢 در مرحله بعدی باید دلیل ورود خود را مشخص کنید. برای ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی باید گزینه: ورود دانشجویان (پرداخت/سایر خدمات آموزشی) را انتخاب کنید.

مراحل دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

🟢 در صفحه بعدی، شما به عنوان دانشجو باید مقررات ذکر شده در سامانه را مطالعه و تائید کنید.

گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟

🟢 بعد از انجام مراحل بالا، در نهایت به صفحه اصلی سامانه آموزشیار بر می خوریم.

🟢 در این مرحله شما باید اطلاعات خود اعم از شماره دانشجویی، رمز عبور انتخابی و کد تصویر موجود در سامانه را وارد کنید.

کاربرد های گواهی اشتغال به تحصیل

🟢 در مرحله دوم، یک پیامک حاوی کد تائید مرحله ای به پیام رسان آیگپ ارسال می شود. البته در صورتی که این پیام رسان را نصب نکرده اید، می توانید از نسخه تحت وب این پیام رسان استفاده کنید.

نحوه درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل

🟢 بعد از وارد کردن کد تائیدیه، با موفقیت وارد پنل کاربری دانشجویی خود در سامانه آموزشیار می شوید. در این بخش به تمام اطلاعات خود اعم از نمرات، رشته تحصیلی، نیمسال ورود و… دسترسی دارید.

🟢 طبق تصویر برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی باید ابتدا گزینه درخواست/مجوز را انتخاب کرده و بعد یک گزینه دیگر تحت عنوان “ارسال/پیگیری درخواست دانشجو” نمایش داده می شود.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل حضوری

🟢 در مرحله چهارم باید طبقه بندی موضوع درخواست خود را انتخاب کنید. طبق فیلدهای مشخص شده و از قبل تعیین شده در سامانه، روی گزینه ی “اعلام” کلیک کنید.

🟢 بعد از پر کردن کادر طبقه بندی موضوع درخواست؛ باید مشخص کنید که دقیقا موضوع درخواست شما چیست. طبق گزینه از پیش تعیین شده در سامانه، باید روی گزینه “گواهی اشتغال به تحصیل” کلیک کنید.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی

🟢 در مرحله پنجم و بعد از پر کردن کادر ها طبق مراحل قبل، شما می توانید متن درخواست خود را یادداشت کنید. به طور مثال می توانید ثبت کنید که گواهی اشتغال به تحصیل شما خطاب به کدام ارگان یا سازمان باشد؟ و…

مراحل صدور گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی

🟢 در نهایت بعد از طی مراحل بالا روی گزینه ثبت کلیک کنید. درخواست شما با موفقیت در سامانه جامع آموزشیار ثبت و برای مسئول آموزش دانشکده ارسال می شود.

🟢 بعد از طی 3 الی 7 روز کاری می توانید با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل، نسخه چاپی و فیزیکی گواهی اشتغال به تحصیل خود را همراه مهر و امضا دریافت نمایید.

🟢 توجه کنید که ثبت درخواست اینترنتی گواهی اشتغال به تحصیل صرفا برای سهولت و تسریع روند دریافت گواهی اشتغال به تحصیل می باشد و امکان چاپ کاغذی گواهی اشتغال به تحصیل از طریق سامانه وجود ندارد. این مقاله را بخوانید: معافیت تحصیلی دانشجویان

گواهی اشتغال به تحصیل سامانه گلستان

سایت مرجع و جامع دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و پیام نور، سامانه گلستان نام دارد. سامانه گلستان نیز طی سال های اخیر زیر ساختی جهت ثبت درخواست اینترنتی گواهی اشتغال به تحصیل ارائه داده است تا روند صدور گواهی اشتغال به تحصیل را تسریع بخشد. در ادامه مراحل ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل در سامانه گلستان را با هم مرور می کنیم:

🟠 مرحله اول: ورود به سامانه گلستان

گواهی اشتغال به تحصیل اینترنتی دانشگاه آزاد

🟠مرحله دوم: در مرحله دوم روی گزینه آموزش کلیک کرده؛ قسمت دانشجو را انتخاب می کنیم و مطابق تصویر زیر در قسمت درخواست ها، گزینه درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را انتخاب می کنیم.

گواهی اشتغال به تحصیل سامانه گلستان

🟠 مرحله سوم: در این صفحه شما باید گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید.

صدور گواهی اشتغال به تحصیل

🟠در مرحله چهارم که آخرین مرحله می باشد: شما باید ابتدا نوع گواهی خود را از بین گزینه های از پیش تعیین شده انتخاب کنید. اگر نوع گواهی اشتغال به تحصیل شما در سامانه موجود نبود، می توانید روی گزینه “سایر” کلیک کنید.

شهر محل ارسال و همچنین اداره محل ارسال نیز باید مشخص شود که به صورت جزئی در گواهی اشتغال به تحصیل صادره عنوان شود.

❤️ نکته:

اگر اداره یا سازمان مورد نظر شما، مایل به نمایش اطلاعاتی از قبیل تعداد واحد گذرانده، معدل تا کنون، نیمسال های گذرانده و سایر اطلاعات آموزشی بود؛ می توانید در قسمت “گواهی شامل موارد” گزینه مورد نظر را انتخاب کنید تا ضمیمه گواهی اشتغال به تحصیل شما شود.

درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل

🟠 در نهایت با کلیک روی گزینه ایجاد، درخواست شما با موفقیت در سامانه جامع گلستان ثبت و به دست مسئول آموزش دانشکده می رسد.

🟠 بعد از تائید درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل در سامانه، می توانید در ساعات اداری با مراجعه به آموزش دانشکده، برگه گواهی اشتغال به تحصیل را اخذ کرده و برای مهر و امضا اقدام نمایید.

🟠 دقت کنید که درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل در سامانه جامع گلستان صرفا جهت تسریع و سهولت شما دانشجویان ارائه شده است. به دلیل الزام مهر و امضا در ذیل گواهی اشتغال به تحصیل، امکان دریافت نسخه قابل چاپ در سامانه و به صورت برخط را ندارید.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 298
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 854
  • بازدید ماه : 854
  • بازدید سال : 16,854
  • بازدید کلی : 19,161