loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 8 پنجشنبه 03 خرداد 1403 نظرات (0)

بردن چه وسایلی به سربازی مجاز نیست؟

سربازی، فقط به معنای انجام وظایف نظامی نیست. بلکه فرصتی برای خودسازی و ارتقای مهارت‌های فردی نیز به شمار می‌رود. در این مقاله، در کنار ارائه لیست ملزومات سربازی، به نکاتی برای استفاده بهینه از این فرصت نیز اشاره خواهیم کرد.

 

وسایل مورد نیاز سربازی، برای رفتن به سربازی چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

رفتن به سربازی شاید برای بسیاری از شما، اولین تجربه زندگی مستقل و دور از خانه باشد. تعداد زیادی از سربازان شاید درباره ملزومات و وسایل مورد نیاز در پادگان‌ها اطلاعی نداشته باشند.

🔵 سوال بسیاری از افراد این است که چه چیزهایی را می‌توانیم با خودمان به پادگان‌ها ببریم؟

🔵 وسایل مورد نیاز سربازی چیست و چطور می‌توان آن‌ها را تامین کرد؟ برای آموزشی سربازی چی ببریم؟

🔵 مهم‌تر از همه این‌ها، همراه داشتن چه وسایل و ابزارهایی در پادگان‌ها و مراکز نظامی ممنوع است؟

در این مقاله از گروه مشاورین آویژه، با فهرست کاملی از وسایل مورد نیاز سربازی آشنا می‌شویم و خواهیم دانست که چه وسایل و ابزارهایی در هنگام ورود به محل خدمت ممنوعه محسوب می‌شوند.

چرا همراه داشتن وسایل مورد نیاز سربازی، برای همه لازم است؟

طبق قانون نظام وظیفه، تامین نیازهای اصلی همه سربازان در دوران خدمت سربازی، به عهده پادگان‌ها و مراکز خدمت است. خوراک، پوشاک و لوازم حیاتی زندگی همه سربازان باید توسط یگان خدمتی و یا پادگان محل خدمت سرباز تامین شود.

به همین دلیل هنگامی که سربازان قصد دارند برای دوره آموزشی سربازی یا دوره اصلی خدمت وارد پادگان‌ها شوند، وسایلی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به این وسایل، وسایل استحقاقی گفته می‌شود.

🔵 اما نکته این جا است که، این وسایل همه نیازهای سربازان را تامین نمی‌کند. به علاوه ممکن است فردی نیاز به وسایل خاصی داشته باشد.

🔵 نکته مهم دیگر در مورد وسایل استحقاقی این است که ممکن است در زمان ورود به پادگان، در اختیار سربازان قرار نگیرد و در تحویل آن‌ها به افراد، تاخیر وجود داشته باشد.

🔵 به علاوه متاسفانه در بیشتر موارد کیفیت این وسایل پایین است و ممکن است در حین خدمت مشکلاتی را برای سربازان ایجاد کند.

به همین علت به همه سربازان توصیه می‌شود تا در هنگام ورود به پادگان، وسایل ضروری خود را به همراه داشته باشند. در ادامه مقاله با لیستی از این وسایل و همچنین لوازم ممنوعه در محیط پادگان‌ها آشنا خواهیم شد.

پادگان‌ها چه وسایلی را در اختیار سربازان قرار می‌دهند؟

وقتی که به عنوان سرباز برای دوره آموزشی وارد پادگان می‌شوید یا برای دوره اصلی، به یگان خود معرفی می‌شوید، از طرف آن مرکز نظامی، وسایلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در واقع، وسایل استحقاقی، به آن دسته از وسایل ضروری گفته می‌شود که توسط پادگان‌ها و مراکز نظامی در اختیار سربازان وظیفه قرار می‌گیرد.

این وسایل برای برآورده کردن نیازهای حیاتی و اصلی سربازان بوده و به همه آن‌ها تعلق می‌گیرد. اطلاع درباره این وسایل به شما کمک می‌کند تا بدانید به چه چیزهایی در این دوران نیاز پیدا می‌کنید و چه وسایلی را لازم نیست همراه داشته باشید. در جدول زیر شما می‌توانید فهرستی از وسایلی که از طرف پادگان‌ها به همه سربازان داده می‌شود را ملاحظه کنید:

دسته‌بندی فهرست وسایل
لباس فرم اورکت، لباس سربازی، کلاه کار، پوتین سربازی
لباس زیر و رو پلیور، جوراب مشکی، کلاه پشمی، دستکش، لباس زیر
کفش و ملزومات آن دمپایی، قلاب، واکس، برس واکس
وسایل بهداشتی مسواک، شامپو، پودر لباسشویی، خمیر دندان، صابون، جاصابونی و لیف
حوله‌ها حوله دست و صورت، حوله حمام
روانداز و ملحفه دو عدد پتو، دو عدد ملحفه
دیگر وسایل کوله پشتی سه منظوره دفترچه سرباز

برای پاسخ سوال زمان مشخص شدن محل آموزش سربازی؟ این مقاله را بخوانید:استعلام محل خدمت سربازی

وسایل لازم برای سربازی که هر فرد باید به همراه داشته باشد

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید، وسایلی که به عنوان لوازم استحقاقی در اختیار سربازان قرار می‌گیرد، نمی‌تواند همه نیازهای آن‌ها را پوشش دهد. همچنین در برخی از موارد ممکن است پادگان این وسایل را کمی دیرتر به شما تحویل دهد. به همین دلیل اگر موعد اعزام شما نزدیک است، بهتر است دست به کار شوید و فهرست کاملی از چیزهایی که به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد را بنویسید.

🔵 برای نوشتن یک فهرست کامل، می‌توانید از تجربه افرادی که به سربازی رفته‌اند هم استفاده کنید. در ادامه فهرست کاملی از وسایلی که در دوران خدمت به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، بررسی خواهیم کرد:

1. وسایل غذاخوری

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سربازی که حتما به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، وسایل شخصی برای غذاخوردن است. درست است که غذا در اختیار سربازان قرار می‌گیرد اما بهتر است لوازم شخصی خود را برای غذا خوردن به همراه داشته باشید. این لوازم شامل اقلامی مانند قاشق، چنگال، بشقاب، کاسه و لیوان می‌شود.

2. لباس‌های ضروری

دسته مهمی از وسایل مورد نیاز دوره آموزشی سربازی و خدمت در یگان‌ها، لباس است. تعداد لباس‌هایی که در وسایل استحقاقی در اختیار سربازان قرار می‌گیرد، معمولا کم بوده و نمی‌تواند نیازهای سربازان را تامین کند. به علاوه ممکن است تحویل لباس‌ها به سربازان، مدتی طول بکشد. بهتر است زیر شلواری، کلاه، بلوز گرم، زیر پیراهن، جوراب، لباس زیر، دستکش و دیگر لباس‌های مورد نیاز را با توجه به فصل اعزام به سربازی و اقلیم محل خدمت به همراه داشته باشید.

3. لوازم بهداشتی شخصی

یک دسته مهم وسایل مورد نیاز برای آموزشی سربازی و خدمت در یگان‌ها، لوازم بهداشتی شخصی است. بهتر است در هنگام ورود به پادگان، صابون، صابون مایع، شامپو، حوله، مسواک، خمیر دندان، ناخن گیر، کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب و… به همراه داشته باشید.

4. دارو

ممکن است پزشک برای شما داروهای خاصی را تجویز کرده باشد که باید به صورت روتین مصرف کنید. حتما تعداد مورد نیاز از داروهایی که مصرف می‌کنید به همراه نسخه پزشکی مربوط به آن را در هنگام ورود به یگان سربازی همراه داشته باشید. به علاوه برخی از داروهای کلی که ممکن است در صورت بروز مشکل به آن‌ها نیاز پیدا کنید مانند قرص سرماخوردگی، قرص معده، آنتی بیوتیک، قرص آنتی هیستامین را به همراه بیاورید.

5. مواد خوراکی

غذای سربازان در طول دوره سربازی، توسط پادگان‌ها تامین می‌شود اما بهتر است مقداری خرما، کشمش، شکلات، بیسکویت، کنسرو، کیک و بیسکویت، نمک، قند، چای، فلفل و اقلام دیگر را برای مواقع ضروری همراه ببرید.

6. مدارک مورد نیاز

وقتی وارد پادگان می‌شوید باید یک سری از مدارک اصلی خود را به همراه داشته باشید. کارت ملی، شناسنامه به همراه کپی تمام صفحات، کارت واکسیناسیون، برگه تعیین زمان و محل خدمت، گواهینامه رانندگی و گواهی فراغت از تحصیل، اصلی‌ترین مدارکی است که حتما باید به همراه داشته باشید.

7. وسایل متفرقه

فراموش نکنید که در فهرست وسایل مورد نیاز سربازی، خودکار، دستمال، کارت تلفن، ساعت، دو عدد ملحفه، پتو مسافرتی، چوب لباسی، دمپایی، چسب، پلاستیک فریزر، گیره لباس، سنجاق، آینه، کارت عابر بانک، قفل کوچک برای کمد و در، سوزن و نخ، ساک لباس و وسیله و پوشه را قرار دهید.

برای پاسخ سوتال بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی کجاست؟ این مقاله را بخوانید: سربازی در نیروی انتظامی

بردن چه وسایلی به سربازی مجاز نیست؟

حالا که با وسایل لازم برای سربازی آشنا شدید، بهتر است بدانید همراه داشتن برخی از اقلام هم به پادگان‌ها و مراکز نظامی در سربازی، ممنوع است. در بسیاری از موارد اگر این وسایل را با خود به یگان محل خدمت سربازی ببرید، با مجازات‌هایی هم روبه‌رو خواهید شد. در جدول زیر می‌توانید فهرستی از اقلام ممنوعه در سربازی را مشاهده کنید:

وسایل الکترونیکی تلفن همراه، لپتاپ، تبلت، دوربین عکاسی و دوربین فیلم‌برداری، دستگاه ضبط صوت، ساعت هوشمند، فلش و مموری
انواع سلاح سرد و گرم اسلحه، چاقو، فندک، فشفشه، کبریت
اشیای تیز و برنده چاقو، کارد، قیچی، قمه، تیغ، ژیلت، ریش تراش
اشیاء قیمتی اشیایی از جنس طلا، نقره، برنز
مواد مخدر، انواع داروهای خاص و دخانیات سیگار، مواد روان‌گردان، داروهای خواب‌آور، داروهای کدئین دار

وسایل مورد نیاز برای آموزشی سربازی

دوره آموزشی برای بسیاری از سربازان چالش برانگیزترین دوره در سربازی است. سوال بسیاری از افراد قبل از اعزام به این دوره این است که برای آموزشی سربازی چی ببریم؟

در این دوره دو ماهه ممکن است نیازهایی پیدا کنید که تامین آن با توجه به اقامت دائمی در پادگان برای شما سخت باشد. بهتر است به جز چیزهایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، این اقلام را هم به همراه داشته باشید:

· مدارک پزشکی درصورتی که به بیماری خاصی دچار هستید
· گواهینامه رانندگی و مدارک مهارتی دیگر
· قاب عینک اضافی برای موارد اضطراری
· چند عدد کنسرو برای مواقع ضروری
· بیسکوییت یا نان خشک
· کش برای ست کردن اندازه کمر شلوار
· کارت تلفن برای تماس با خانواده
· کارت بانکی برای خریدهای ضروری

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 103
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 659
  • بازدید ماه : 659
  • بازدید سال : 16,659
  • بازدید کلی : 18,966