loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 8 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

سازمان های امریه گیر

امریه شیمی، دریچه‌ای به سوی دنیای نو و پرماجرای تحقیقات و نوآوری در حوزه شیمی است. با ورود به این عرصه، خود را برای ورود به دنیای حرفه‌ای علم و فناوری آماده کنید.

پذیرش در امریه رشته شیمی فرصت فوق العاده ای برای فارغ التحصیلان رشته های شیمی که مشمول خدمت سربازی هستند، می باشد.

مشمولان خدمت سربازی بر اساس رشته تحصیلی و معدل دوران تحصیل خود در طرح امریه شیمی، ثبت نام می کنند. در حال حاضر، مشمولان زیادی در ایران متقاضی پذیرش امریه شیمی در شرکت های مرتبط هستند تا دوران خدمت نظام وظیفه خود را در ارگان های دولتی بگذرانند.

🟢 مشمولان خدمت سربازی که تمامی شرایط امریه رشته شیمی را دارند، می توانند در طرح امریه ارگان های دولتی ثبت نام کنند.

🟢 مشمولان خدمت سربازی، شش ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی بایستی در طرح امریه رشته مهندسی شیمی، نام نویسی نمایند. مدت زمان بررسی پذیرش امریه در هر ارگان، زمان بر می باشد. پس از بررسی های لازم، نتیجه ابلاغ می شود.

از این رو، پذیرفته شدگان بعد از گذراندن دو ماه خدمت آموزشی به ارگان مربوطه ملحق می شوند تا دوران خدمت امریه خود را به سرانجام برسانند. جهت آشنایی با رشته های شیمی برای امریه سربازی و ارگان های مربوطه با ما در ادامه مقاله آویژه، همراه باشید.

پذیرش امریه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، شرایط خوبی است تا به صورت کارمندی و اداری، خدمت خود را سپری نمایند. گذراندن سربازی به صورت امریه در ارگان های دولتی به تجربه کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اضافه می کند. در این مقاله راجع به موضوعات زیر صحبت شده است:

⭕ شرایط امریه رشته شیمی

⭕ شرایط تسهیل کننده برای دریافت امریه رشته شیمی

⭕ جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های دانش بنیان

⭕ جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی

⭕ جذب سرباز امریه رشته شیمی در وزارت نیرو

⭕ جذب سرباز امریه رشته شیمی در وزارت نفت

⭕ مدارک مورد نیاز در ثبت نام امریه رشته مهندسی شیمی

⭕ مراحل اقدام جهت دریافت امریه

⭕ مزایای و معایب امریه رشته شیمی

⭕ حقوق امریه رشته شیمی در ارگان های مختلف

شرایط امریه رشته شیمی

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی شیمی، شیمی کاربردی و شیمی محض که دارای حداقل مدرک کارشناسی می باشند، می توانند دوره خدمت سربازی خود را در سازمان های امریه گیر در رشته شیمی اعم از شرکت های دانش بنیان، شرکت های پتروشیمی، وزارت نفت و وزارت نیرو به صورت امریه بگذرانند. شرایط امریه رشته شیمیبه شرح زیر می باشد:

1 متقاضیان امریه رشته شیمی نباید دارای غیبت از خدمت سربازی باشند.
2 ثبت نام امریه در سازمان های امریه گیر در رشته شیمی با حداقل مدرک کارشناسی انجام می شود. از این رو، پذیرش در امریه سربازی رشته شیمی با مدرک کاردانی ممکن نیست. برخی از ارگان ها تنها با مدرک کارشناسی ارشد، سرباز امریه جذب می کنند.
3 ساعت کار سربازان امریه رشته شیمی همانند سایر کارمندان همان ارگان می باشد. به عبارتی، نحوه فعالیت سربازان امریه شیمی همانند کارمندان اداری است.
4 عمدتا، محل خدمت سربازان امریه در مناطق محروم و مناطق کم برخوردار کشور می باشد.
5 در صورت پذیرش امریه رشته شیمی نیازی به پوشیدن لباس مخصوص سربازی نیست.
6 گذراندن دوران خدمت سربازی به صورت امریه به عنوان سابقه کار هم محسوب می شود. از این رو، سربازان امریه می توانند پس از اتمام دوران خدمت، با سابقه کاری دو ساله و تجربه کاری کسب شده، برای استخدام در ارگان های دولتی اقدام کنند.
7 برای ثبت نام امریه رشته های شیمی اعم از مهندسی شیمی، شیمی کاربردی و شیمی محض در شرکت های دانش بنیان، شرکت های پتروشیمی، وزارت نفت و وزارت نیرو بایستی به سامانه امریه ارگان مربوطه مراجعه کنید. ناگفته نماند که ثبت نام در امریه به معنای پذیرش نهایی در طرح امریه نیست.

شرایط تسهیل کننده برای دریافت امریه رشته شیمی

1 داشتن پایان نامه یا تحقیقی در زمینه های مرتبط
2 اعتبار دانشگاه محل تحصیل
3 مدرک تحصیلی و معدل دوره تحصیل فارغ التحصیلان
4 متاهل بودن
5 معاف از رزم بودن
6 ایثارگری پدر
7

تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودن

جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های دانش بنیان

یکی از سازمان های امریه گیر در رشته شیمی، شرکت های دانش بنیان هستند. فارغ التحصیلان رشته های شیمی اعم از مهندسی شیمی، شیمی کاربردی و شیمی محض می توانند در طرح امریه شرکت های دانش بنیان ثبت نام کنند.

شروط جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های دانش بنیان به شرح زیر است:

🟪1- داشتن مدرک تحصیلی معتبر و مورد تایید وزارت علوم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مهندسی شیمی، شیمی محض و شیمی کاربردی الزامی می باشد.

🟪2- برخی از شرکت های دانش بنیان، شرایط سخت تری را برای جذب امریه رشته شیمی، وضع کرده اند. برای مثال، معدل دوران تحصیل دانشگاهی متقاضیان بایستی بالای 17 باشد یا آن ها بایستی از دانشگاه های برتر داخلی فارغ التحصیل شده باشند. به عبارتی، می توان گفت که تنها داشتن مدرک تحصیلی رشته شیمی برای پذیرش امریه کافی نیست.

🟪3- وظایف سربازان امریه رشته شیمی در شرکت های دانش بنیان به صورت پروژه محور می باشد. طرح های هر شرکت دانش بنیان منحصر به فرد است. سربازان امریه شرکت های دانش بنیان در بخش های آزمایشگاه های سنتز و کنترل کیفیت خط تولید، پروژه ها را پیش می برند. از این رو، متقاضیان امریه در رشته شیمی بایستی به فعالیت های آزمایشگاهی تسلط داشته باشند.

جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی

یکی دیگر از سازمان های امریه گیر در رشته شیمی، شرکت های پتروشیمی هستند. شرکت های پتروشیمی جزو پرطرفدارترین ارگان های دولتی بین فارغ التحصیلان رشته های شیمی می باشند. شروط جذب سرباز امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی به شرح زیر می باشد:

🟦1- معدل و دانشگاه محل تحصیل متقاضیان امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی اهمیت بالایی دارد. اکثر شرکت های پتروشیمی به دنبال جذب فارغ التحصیلان رشته های شیمی با حداقل مدرک کارشناسی با معدل بالای 17 هستند.

🟦2- فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر در اولویت پذیرش امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی می باشند. داشتن تجربه و سابقه کاری مرتبط در جذب امریه شرکت های پتروشیمی تاثیر بالایی دارد.

🟦3- طول دوره خدمت امریه شیمی در شرکت های پتروشیمی معادل 24 ماه است. متقاضیان پذیرش امریه نمی توانند از کسری خدمت بهره مند شوند. در نظر داشته باشید که پذیرش امریه، تضمینی برای استخدام شدن در شرکت های پتروشیمی نیست!

4- حقوق و مزایای سربازان امریه شرکت های پتروشیمی همانند حقوق سربازان عادی می باشد. البته، ممکن است شرکت های پتروشیمی، مبلغی را به حقوق و مزایای سربازان امریه خود اضافه کنند.

جذب سرباز امریه رشته شیمی در وزارت نیرو

پذیرش در امریه سربازی رشته شیمی در وزارت نیرو با هدف آبرسانی به مناطق محروم، برق رسانی به مناطق محروم، تولید برق و مدیریت مصرف صورت می گیرد.

موقعیت های شغلی امریه رشته شیمی در وزارت نیرو شامل فعالیت در شرکت های آب و فاضلاب، توانیر، شرکت های تولید نیروی برق حرارتی، ساتکاب و شرکت های مدیریت منابع آب می شود. شروط جذب سرباز امریه وزارت نیرو به شرح زیر می باشد:

🟩1- پذیرش در امریه سربازی رشته شیمی به دانشگاه محل تحصیل فارغ التحصیلان بستگی دارد. پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایرانی اعم از دانشگاه تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف در اولویت وزارت نیرو می باشد. حداقل معدل فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به ترتیب معادل 14، 15 و 16 است. حداقل معدل برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های ایران بالاتر از موارد فوق می باشد.

🟩2- داشتن پایان نامه ای در حوزه فعالیت های وزارت نیرو یا تحقیقی در این زمینه، احتمال پذیرش در امریه سربازی رشته شیمی در شرکت های زیر نظر وزارت نیرو را افزایش می دهد.

جذب سرباز امریه رشته شیمی در وزارت نفت

بیشترین سهمیه امریه رشته شیمی مربوط به شرکت های زیر نظر وزارت نفت می باشد. بخش اعظمی از فعالیت های وزارت نفت مربوط به رشته های شیمی است. شروط جذب سرباز امریه وزارت نفت به شرح زیر می باشد:

🟦1- اولویت پذیرش در امریه سربازی رشته شیمی در وزارت نفت بر اساس دانشگاه محل تحصیل، رتبه و معدل دوره تحصیل متقاضی می باشد. حداقل معدل دوره تحصیل متقاضی برای پذیرش امریه شیمی در وزارت نفت معادل 18 است. متقاضیانی که دارای سوابق عملی خوبی هستند، شانس بیشتری در جذب امریه رشته های شیمی در شرکت های تحت نظر وزارت نفت را دارند.

🟦2- متقاضیان امریه شیمی در وزارت نفت بایستی حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. از این رو، متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی و پایین تر هستند، شانسی در پذیرش امریه شیمی وزارت نفت را ندارند.

🟦3- محل خدمت سربازان امریه رشته شیمی وزارت نفت توسط شرکت های زیر ربط، مشخص می شود. پس از تعیین محل خدمت، امکان جابه جایی سربازان امریه در وزارت نفت وجود ندارد.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 201
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 400
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 956
  • بازدید ماه : 956
  • بازدید سال : 16,956
  • بازدید کلی : 19,263