loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 12 شنبه 22 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرایط تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی

خدمت سربازی، افتخاری بزرگ است، اما گاه ضرورت‌هایی ایجاب می‌کنند تا این افتخار را به زمان دیگری موکول کنیم. در این مقاله، به بررسی شرایط قانونی تمدید خدمت سربازی می‌پردازیم و حق و حقوق شما را در این زمینه تشریح می‌کنیم. با مطالعه این مقاله، خواهید آموخت که چگونه با اتکا به قوانین، برای تمدید اعزام به خدمت سربازی خود اقدام کنید.

گروهی از مشمولان خدمت سربازی پس از معرفی خود به سازمان نظام وظیفه، با توجه به شرایطی که برای آنها ایجاد شده است به دنبال تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی می باشند.

 شرایط تمدید خدمت سربازی تعیین شده می باشد و اگر مشمولان یکی از این شرایط را داشته باشند می توانند اقدامات لازم را برای درخواست تمدید تاریخ اعزام خدمت سربازی انجام دهند.

سازمان نظام وظیفه برای مشمولانی که دلایل موجهی برای عدم حضور خود در تاریخ تعیین شده ارائه می دهند، تسهیلاتی در نظر گرفته است تا برای ایشان غیبت ثبت نشود.

به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با غیبت سربازی و شرایط لحاظ شدن آن بر روی مقاله زیر کلیک نمایید.

غیبت سربازی

 با توجه به قوانین موجود در سازمان نظام وظیفه مشمولان می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تغییر داده و در زمان دیگری خدمت سربازی خود را آغاز نمایند.

هر کدام از مشمولان که قصد دارند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید نمایند می بایست از جزئیات شرایط و مراحل آن مطلع شوند.

 ما مشاوران مرکز مشاوره آویژه اطلاعات جامع و کاملی در مورد تاریخ تمدید اعزام به خدمت سربازی برای آن دسته از مشمولانی که تلاش می کنند تا آگاهی لازم را در این باره بدست بیاورند، جمع آوری نموده و در این مقاله به آنها ارائه داده ایم.

تمدید خدمت سربازی چیست؟

پسرانی که مشمول خدمت سربازی هستند باید در تاریخ تعیین شده خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمایند تا غیبت سربازی برای آنها ثبت نگردد.

ممکن است برخی از مشمولان نتوانند در تاریخی که به آنها اعلام شده است خود را به محل خدمت معرفی نمایند، از این رو برای عدم غیبت سربازی به دنبال راهی هستند تا تاریخ اعزام به خدمت را تمدید نمایند.

مشمولان با ارائه دلایل موجه می توانند درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی را به سازمان نظام وظیفه اعلام نمایند و خدمت سربازی خود را در زمان دیگری انجام دهند.

 بنابراین تمدید زمان اعزام به خدمت سربازی یکی از راهکارهایی است که پیش روی مشمولان با شرایط خاص قرار دارد تا آنها بتوانند بدون غیبت، زمان خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند.

لازم به ذکر است که مشمولان باید شرایط تمدید زمان اعزام به خدمت سربازی را داشته باشند تا از این تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه در اختیار آنها قرار داده است استفاده نمایند.

تمدید زمان اعزام به خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی برای مشمولان واجد شرایط، امکان پذیر خواهد بود و تمامی سربازان نمی توانند درخواست تغییر زمان شروع به خدمت خود را ارائه دهند.

مشمولان به منظور تمدید تاریخ اعزام به خدمت باید واجد شرایط کلی و اختصاصی باشند تا بتوانند در تاریخ دیگری مشغول به خدمت سربازی شوند.

 شرایط کلی و اختصاصی که مشمولان با توجه به آنها می توانند دفترچه اعزام به خدمت خود را دیرتر پست نمایند، در ادامه برای شما بیان خواهد شد.

شروط عمومی تمدید زمان خدمت سربازی

⭐ عدم غیبت سربازی یکی از شروطی است که مشمولان با در نظر گرفتن آن می توانند زمان اعزام به خدمت خود را تمدید نمایند.

پس اگر هر کدام از مشمولان غیبتی داشته باشند که غیر قابل توجیه باشد نمی توانند تاریخ سربازی خود را تغییر دهند.

برای کسب اطلاعات پیرامون توجیه کردن غیبت سربازی، شما باید روی مقاله توجیه غیبت سربازی کلیک کنید.

در صورتی که مشمولان بتوانند دلایلی برای توجیه غیبت خود ارائه دهند، تمدید زمان غیبت سربازی برای آنها بدون ثبت اضافه خدمت امکان پذیر خواهد بود.

⭐ هر کدام از مشمولان متقاضی تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی، باید درخواست خود را حداقل 40 روز و حداکثر 2 هفته مانده به تاریخ اعزام به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند.

درخواست تمدید اعزام به خدمت سربازی دارای محدودیت می باشد به این معنی که مشمول تنها یکبار می تواند درخواست تمدید زمان اعزام به خدمت خود را ارائه دهد.

مشمولانی که تلاش می کنند تاریخ اعزام به خدمت سربازی را تمدید نمایند علاوه بر شروطی که در بالا بیان شد، باید واجد شرایط اختصاصی نیز باشند تا بتوانند مراحل درخواست تمدید اعزام به خدمت را بدون هیچ گونه مشکلی سپری نمایند.

تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی چه شرایط خاصی دارد؟

اگر جزء آن دسته از مشمولانی هستید که قصد دارید تاریخ اعزام به خدمت خود را به تعویق بیندازید، بهتر است تا از شرایط تمدید تاریخ اعزام به خدمت مطلع گردید.

از شرایط لازم و اختصاصی تمدید تاریخ اعزام به خدمت می توان موارد زیر را نام برد:

⭐ اگر دو برادر همزمان با یکدیگر درخواست اعزام به خدمت خود را به سازمان نظام وظیفه اعلام نمایند و اعزام به خدمت آنها در یک تاریخ باشد، یکی از آنها می تواند تا پایان خدمت برادرش زمان خدمت را تمدید نمایند.

⭐ چنانچه یکی از مشمولان بیماری خاصی دارد و مدت زمانی که لازم دارد تا معافیت بگیرد از تاریخ اعزام به خدمت او بیشتر می باشد، می تواند در خواست تمدید زمان اعزام به خدمت را ثبت نماید.

جهت اخذ معافیت سربازی شرایط خاصی از سوی سازمان نظام وظیفه وضع گردیده است که مشمولان با در نظر گرفتن آنها می توانند، از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

⭐ پسران با ورود به سن 18 سالگی باید آمادگی خود را جهت اعزام به خدمت اعلام نمایند در صورتیکه پس از مشخص شدن تاریخ شروع خدمت، یکی از اقوام درجه یک آنها فوت کند مجاز به تمدید تاریخ اعزام به خدمت می باشد.

⭐ ممکن است برخی از مشمولان پس از انجام مراحل درخواست اعزام به خدمت، بر اثر درگیری های ناشی از بلایای طبیعی در منطقه زندگی خود، دچار آسیب جسمی، روحی، مالی و … شوند.

بطور مثال با وقوع زلزله در مناطق هرمزگان در سال 1401 مشمولانی که تاریخ اعزام انها در مرداد یا شهریور ماه اعلام شده بود، در صورت تمایل می توانند یک تا دو ماه تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید نمایند.

سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن شرایط نامساعد آنها این امکان را برای مشمولان این مناطق فراهم آورده است تا از تمدید تاریخ اعزام به خدمت استفاده نمایند.

⭐ مشمولانی که عازم سفرهای زیارتی مانند حج تمتع هستند با ارائه مدارک معتبر می توانند از تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی بهره مند شوند.

⭐ دریافت معافیت معلولیت یکی از اعضای خانواده از جمله دلایلی است که مشمولان می توانند با توجه به آن از تمدید زمان اعزام به خدمت استفاده نمایند.

⭐ اگر از مشمولانی هستید که تاریخ ازدواج شما به زمان اعزام به خدمت نزدیک می باشد می توانید از تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی استفاده نموده و خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازید.

⭐ همچینی آن دسته از مشمولانی که تاریخ تولد فرزندشان با زمان اعزام به خدمت آنها یکی می باشد، می توانند با ارائه مدارک از سوی بیمارستان و اداره ثبت احوال تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید نمایند.

⭐ هر کدام از مشمولان که تنها فرزند پسر خانواده هستند و پدر آنها در زندان می باشد می توانند خدمت سربازی خود را تا پایان زمان حبس پدر، تمدید نمایند.

⭐ آقایانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته دانشگاه هستند، در صورتیکه تاریخ شروع خدمت آنها در یکی از ماه های دی، مرداد و شهریور باشد، تا زمان اعلام نتایج و دریافت معافیت تحصیلی می توانند به دنبال تمدید تاریخ اعزام به خدمت سربازی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مطالعه معافیت تحصیلی بپردازید.

⭐ مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا دارند چنانچه تاریخ اعزام با کنکور آنها یکی می باشد، از امتیاز تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره مند خواهند شد.

⭐ آن دسته از مشمولانی که تنها فرزند ذکور خانواده بوده و به علت بیماری پدر وظیفه مراقبت از او را به عهده دارند می توانند با توجه به نظر معوان نظام وظیفه استان موقتا تاریخ خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند.

به طور مثال مشمولانی که پدر آنها مبتلا به بیماری قلبی یا کلیوی می باشند و در حال حاضر تحت درمان بوده و نیاز به مراقبت های فرزند خود دارد.

⭐ برخی از مشمولان که به دنبال استخدام در نیرو های مسلح می باشند و موفق به انجام تمامی مراحل گزینش شده اند، می توانند تا شروع زمان اشتغال به کار خود در نیروی مربوطه، تاریخ اعزام به خدمت را تمدید نمایند.

روش های تمدید زمان اعزام به خدمت سربازی

مشمولانی که متقاضی تغییر در تاریخ اعزام به خدمت خود بوده و واجد شرایط دریافت این تسهیلات می باشند، می توانند با انجام مراحل زیر درخواست خود را به ثبت برسانند.

هر یک از مشمولان برای انجام مراحل درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت می تواند به یکی از دو روش زیر اقدام نماید.

تمدید زمان اعزام به خدمت سربازی به روش حضوری

 مراجعه به دفاتر پلیس +10

 درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت

 ارائه مدارک لازم

 تایید زمان تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان

لازم به ذکر است که مشمولان قبل از شروع زمان اعزام به خدمت سربازی می بایست، وارد عمل شده و با مستنداتی که ارائه می دهند تاریخ اعزام به خدمت را تغییر دهند.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 596
  • بازدید ماه : 596
  • بازدید سال : 16,596
  • بازدید کلی : 18,903