loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 6 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

 

 

استخدام دولتی برای خانم ها

شرایط استخدام در سازمان‌های دولتی به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که از طریق دفترچه راهنمای هر آزمون به‌اطلاع متقاضیان می‌رسد.

این دفترچه در زمان ثبت نام آزمون منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و شرایط سنی شرکت در آزمون‌های دولتی را مشاهده می‌کنید.

شرایط عمومی آزمون استخدام سازمان‌های دولتی براساس آخرین دوره برگزاری آزمون (متقاضیان خانم)

شرایط عمومی استخدام خانم‌ها در سازمان‌های
دولتی
  • تابعیت کشور ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  • التزام عملی به قانون اساسی کشور
  • سلامت جسمی و روانی متناسب با عنوان شغلی انتخابی
  • نداشتن اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی
  • عدم استخدام رسمی و یا پیمانی در سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی
  • رعایت شرایط بومی پذیری
شرایط سنی آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی و دولتی
  • داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 40 سال برای دارندگان مدارک دیپلم تا کارشناسی ارشد
  • داشتن حداکثر سن 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان با حداقل یک سال سابقه اسارت ، از حداکثر شرایط سنی معاف هستند
  • شرط سنی برای متقاضیان متاهل یک سال افزایش می‌یابد.
  • برای متقاضیانی که فرزند دارند، شرط سنی به ازای هر فرزند به میزان 1 سال افزایش می‌یابد.
  • داوطلبانی که به‌صورت تمام وقت و غیررسمی در وزارت خانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی اشتغال داشته‌اند، به شرط سنی آن‌ها به اندازه مدت زمان این خدمت افزوده می‌شود.

باید توجه داشته باشید که شرایط عمومی آزمون‌های استخدامی معمولا در آزمون‌ها و سازمان‌های مختلف یکسان است. درصورتی‌که شرایط اختصاصی این آزمون‌ها ممکن است برای هر سازمان و دستگاهی که متقاضی جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی است متفاوت باشد.

شرایط اختصاصی برخی از آزمون های استخدام سازمان‌های دولتی براساس آخرین دوره برگزاری آزمون (متقاضیان خانم)

شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ آموزش و
پرورش
  • پذیرفته‌شدگان رشته محل‌های وزارت آموزش و پرورش باید در یک دوره 1 ساله مهارت آموزی شرکت کنند.
  • شرط استخدام گذراندن موفقیت آمیز این دوره 1 ساله است.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ امور عشایر ایران پذيرفته‌شدگان در این سازمان باید توانايی جسمانی انجام ماموريت‌های مكرر در مناطق دور دست عشايری و مناطق صعب‌العبور را داشته باشند.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ پزشکی قانونی پذيرفته‌شدگان سازمان پزشكي قانوني، باید توانايی انجام وظایف شغلی محوله را داشته باشند. این موضوع باید توسط كميسيون پزشكی سازمان پزشکی قانونی تایید شود. همچنین برای موقعیت شغلی كارشناس آزمايشگاه تشخيص طبی، متقاضیان به‌شرط داشتن كارشناسی علوم آزمايشگاهی، می‌توانند در آزمون استخدامی ثبت نام کنند.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ هواشناسی گذراندن دوره شش ماهه آموزش تخصصی هواشناسی درمركز آموزش هواشناسـی و علوم جو برای فارغ‌التحصیلانی که متقاضی مشاغل اختصاصی هواشناسی هستند، الزامی است. (به‌ غير از رشته تحصيلی هواشناسی) پذیرفته‌شدگان مشاغل این سازمان باید برای خدمت به‌صورت شيفتی در مشاغل پيش بين هواشناسی، كارشناس زيرساخت ارتباطات هواشناسی و كارشناس هواشناسـی تعهد دهند.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ دامپزشکی پذیرفته‌شدگان آزمون این سازمان درصورت قبولی باید برای استخدام تعهد بدهند که حداقل به مدت 10 سال درخواست جابه‌جایی محل کار را نداشته باشند.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ تامین اجتماعی پذیرفته‌شدگان آزمون این سازمان در صورت قبولی باید برای استخدام تعهد بدهند که حداقل به مدت 5 سال درخواست جابه‌جایی محل کار را نداشته باشند. پذیرش نهایی داوطلب در صورت داشتن معافیت پزشکی و با شرط قبولی در آزمون کتبی و مرحله مصاحبه و بعد از تایید واحد طب کار مبنی بر توانایی انجام امور مربوط در عناوین شغلی مورد نظر است.
شرایط اختصاصی استخدام خانم‌ها در سازمان‌ جهاد کشاورزی شرایط سنی حداقل 20 سال تمام و شرط سنی حداکثر25 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم حداکثر 30 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم حداکثر 36 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس حداکثر 40 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی

متقاضیان خانمی که هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در دفترچه راهنمای استخدام دولتی برای خانم‌ها را نداشته باشند، نمی‌توانند در آن آزمون شرکت کنند.

سازمان‌های استخدامی معتبر برای خانم‌ها

سازمان‌های زیادی کمبود نیروی انسانی خود را در موقعیت‌های شغلی مختلف از طریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور تامین می‌کنند.

این شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی را می‌توانید در دفترچه راهنمای هر آزمون مشاهده کنید. برخی از این سازمان‌های معتبر و مناسب استخدام دولتی برای خانم‌ها براساس دفترچه آزمون دوره قبلی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

سازمان‌های استخدامی معتبر برای خانم‌ها
  • وزارت راه و شهرسازی
  • پست بانک
  • سازمان امور مالیاتی کشور
  • سازمان تبلیغات اسلامی
  • سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
  • سازمان ملی استاندارد
  • سازمان نقشه‌برداری کشور
  • اداره کل هواشناسی

همچنین در ادامه می‌توانید شرایط استخدام برخی از سازمان‌های دولتی را مشاهده کنید.

استخدام بانک برای خانم‌ها

از جمله مراکز معتبر و پرطرفدار استخدام دولتی برای خانم‌ها بانک‌ها هستند. استخدام در بانک‌ها نیز معمولا از طریق شرکت در آزمون استخدامی است.

یکی از دلایل محبوبیت استخدامی بانک‌ها برای خانم‌ها حقوق و مزایای خوبی است که بانک‌ها برای کارمندان خود در نظر می‌گیرند.

علاقه‌مندان به استخدام در این حوزه باید منتظر انتشار فراخوان جذب نیروی این مراکز از طریق آزمون استخدامی باشند.

البته علاوه‌بر شرکت در آزمون استخدامی و کسب حد نصاب نمرات قبولی در آن روش دیگری هم برای استخدام بانک وجود دارد.

استخدام بانک برای خانم ها

این مراکز گاهی جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود را تنها از طریق انتشار آگهی، بررسی رزومه متقاضیان واجد شرایط و مصاحبه با افراد برگزیده انجام می‌دهند.

زمان جذب نیروی بانک‌های مختلفی که از روش دوم اقدام به جذب نیرو می‌کنند، متفاوت است.

بنابراین برای اطلاع دقیق از فراخوان جذب هر بانک‌ها باید سایت رسمی آن را بررسی کنید تا از آخرین اطلاعیه‌ها باخبر باشید.

شرایط و ضوابط استخدام خانم‌ها در بانک را می‌توانید در راهنمای آزمون‌ یا مصاحبه مشاهده کرده و در صورت واجد شرایط بودن ثبت نام کنید.

شرایط استخدام خانم‌ها در بانک شامل شرایط عمومی مانند تابعیت ایران، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور و التزام به قانون اساسی کشور نداشتن اعتیاد و سوء پیشینه و... است.

همچنین شرایط خاصی مانند شرط سنی تعیین شده، رشته و مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موقعیت‌های شغلی مختلف و... برای استخدام خانم‌ها در بانک وجود دارد.

بد نیست بدانید که حقوق و مزایای استخدام بانک‌های مختلف متفاوت است. همچنین حقوق مشاغل مختلف بانکی نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام و ارسال رزومه یا شرکت در آزمون شرایط استخدام را با دقت مطالعه کنید.

در دوره گذشته بانک‌ها در رشته‌های بانکداری یا مدیریت امور بانکی، حسابداری یا حسابرسی و از میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضیات، رشته‌های مهندسی و مالی، علوم اقتصادی، آمار و حقوق جذب نیرو کردند.

استخدام شرکت نفت برای خانم‌ها

یکی دیگر از شرکت‌های معتبر استخدام دولتی برای خانم‌ها شرکت نفت است. این شرکت نیز نیروی مورد نیاز خود را در موقعیت‌های شغلی متفاوت از طریق آزمون استخدامی جذب می‌کند.

خانم‌های واجد شرایط استخدام در مشاغل مختلف این سازمان هرساله می‌توانند با ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی شانس خود را امتحان کنند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی سال 1403 هنوز مشخص نشده است و متقاضیان باید منتظر انتشار آگهی آزمون باشند.

استخدام شرکت نفت برای خانم ها

خانم‌های متقاضی واجد شرایط که در هر دو مرحله آزمون استخدامی کتبی و مصاحبه شفاهی موفق به کسب حدنصاب نمرات قبولی شوند، امکان استخدام در شرکت نفت را دارند.

آزمون استخدامی دوره‌های گذشته شرکت نفت معمولا در اردیبهشت ماه برگزار شده است. متقاضیان شرکت در این آزمون باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتnioc.ir مراجعه کنند.

متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی نفت نیز باید واجد شرایط عمومی و استخدامی این شرکت باشند که در دفترچه راهنمای این آزمون قابل مشاهده است.

همچنین باید توجه داشته باشید که شرکت نفت دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر با معدل‌های ممتاز را استخدام می‌کند.

حقوق و مزایای شرکت نفت براساس عنوان شغلی که متقاضیان انتخاب می‌کنند، متفاوت است. شما می‌توانید اطلاعات دقیق مربوط به عناوین شغلی مختلف و شرایط اختصاصی آن‌ها را از سایت nioc.ir پیگیری کنید.

استخدام خانم‌ها در شرکت نفت در موقعیت‌های شغلی خاص مانند مهندسی شیمی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، معماری، حقوق، پرستاری، فوریت‌های پزشکی و... انجام می‌شود.

این موقعیت‌ها براساس درخواست هر شرکت ممکن است متفاوت باشند. همچنین رشته‌های مورد نیاز این شرکت بسیار متنوع است.

به‌طور مثال در مقطع لیسانس رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، ایمنی صنعتی، حقوق و... مورد قبول هستند.

استخدام در شرکت کروز برای خانم‌ها

شرکت کروز یکی دیگر از شرکت‌های معتبر برای استخدام خانم‌هاست. این شرکت عموما هر ساله چند فراخوان برای استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود منتشر می‌کند.

همچنین روی سایت شرکت کروز به نشانی www.crouse.ir یک فرم تقاضای استخدام وجود دارد. علاقه‌مندان می‌توانند پس‌از مطالعه شرایط استخدام این شرکت و درصورت واجد شرایط بودن این فرم را به‌دقت تکمیل و ارسال کنند.

شرکت درصورت نیاز به نیرویی با مشخصات ذکر شده در سایت ثبت نام، از شما برای شرکت در مصاحبه حضوری دعوت می‌کند.

این شرکت نیز برای جذب نیروی متخصص خود شرایط عمومی و اختصاصی مختلفی را تعیین می‌کند.

شرایط عمومی استخدام دولتی برای خانم‌ها در این شرکت مانند سایر سازمان‌های دولتی است. همچنین براساس موقعیت‌های شغلی مختلف شرایط اختصاصی متفاوتی مانند شرط سنی، رشته و مقطع تحصیلی و... وجود دارد که باید قبل از ثبت نام به‌طور کامل از آن‌ها مطلع باشید.

استخدام شرکت کروز برای خانم ها

شرکت کروز یکی از شرکت‌هایی پرطرفدار با مزایای بسیار خوب برای کارمندان است. برای مثال این شرکت امکان دریافت حقوق هفتگی را برای کارمندان خود درنظر گرفته است.

به‌علاوه کارکنان این شرکت از مزایای خوبی مانند سرویس ایاب و ذهاب، بیمه و وعده غذایی نهار برخوردار هستند.

در این شرکت سه شیفت هشت ساعته کاری وجود دارد و برای متقاضیان خانم نیز فرصت‌های شغلی مختلفی درنظر گرفته شده است.

کافی است به وب سایت رسمی شرکت سر بزنید و درصورتی‌که واجد شرایط تعیین‌شده برای استخدام هستید، فرم موردنظر را تکمیل و ارسال کنید.

شرکت کروز از خانم‌های فارغ‌التحصیل در رشته‌های مکانیک خودرو، مهندسی برق و مهندسی صنایع در بخش‌های مختلف تولید و بخش‌های تحقیق و توسعه استخدام می‌کند.

موفقیت در آزمون‌های استخدامی با آویژه

خانم‌های واجد شرایطی که قصد ورود به ارگان‌های دولتی و معتبر کشور را دارند، باید با آمادگی کامل در آزمون‌های استخدامی مربوطه شرکت کنند.

استخدام دولتی برای خانم‌ها و شرکت در آزمون‌های مختلف استخدامی محدودیتی ندارد. به همین دلیل همه کسانی‌که شرایط عمومی و اختصاصی آزمون‌های استخدامی دولتی را داشته باشند می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام کرده و در صورت قبولی، جذب سازمان مورد علاقه خود شوند.

در این بین آویژه سعی می‌کند با اطلاعات مختلف درباره آزمون‌های استخدامی به موفقیت شما کمک کند.

سوالات متداول

سوال علامت فراخوان استخدام دولتی خانم‌ها از طریق چه سایتی اعلام می‌شود؟

فراخوان استخدام دولتی خانم‌‌ها و زمان‌بندی برگزاری آزمون توسط سایت جهاد دانشگاهی به آدرس (http://hrtc.ir) اعلام می‌شود. فراخوان و زمان‌بندی آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 1403 همچنان اعلام نشده است.

سوال علامت آیا برای استخدام دولتی خانم‌ها دفترچه جداگانه منتشر می‌شود؟

خیر، تمامی کد رشته‌ها، محل‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط شغلی مورد نیاز سازمان‌ها در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در یک دفترچه منتشر می‌شوند.

سوال علامت آیا امکان استخدام دولتی برای خانم‌های دارای مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله. کافی است در دفترچه راهنما قسمت مربوط به شرایط اختصاصی رشته‌های مختلف را مطالعه کرده و مشاغلی به‌دنبال جذب نیرو با مدرک دیپلم هستند را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 54
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 222
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 474
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,030
  • بازدید ماه : 1,030
  • بازدید سال : 17,030
  • بازدید کلی : 19,337