loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 24 یکشنبه 24 دی 1402 نظرات (0)

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی

آینده کشور در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است. دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت این نیروی انسانی، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، رشته‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

دفترچه کاردانی علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی سال 1402

 در دفترچه کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای( ناپیوسته) نظام آموزش علمی کاربردی اطلاعات متنوعی درج شده است. از جمله این اطلاعات می توان به نحوه ثبت نام، کد رشته محل ها، نام و كد استان ها و شهرستان های محل اقامت، سهميه شاغل و تقاضانامه ثبت نام اشاره کرد.

 توجه داشته باشید که دانشگاه علمی کاربردی به منظور تربیت نیروی ماهر، رشته ها را در چهار حیطه صنعت، کشاورزی، مديريت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر ارائه می دهد. در همین راستا در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون دانشگاه علمی کاربردی کد رشته محل ها نیز در چهار دسته ذکر شده تقسیم بندی می شوند.

 داوطلبان دوره کاردانی علمی کاربردی باید به کاربرگ 102 توجه ویژه ای داشته باشند. در این کاربرگ توضیحاتی در مورد تایید معدل برای داوطلبانی که قادر به دریافت مدرک دیپلم خود نبوده اند وجود دارد. این داوطلبان که مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی شده اند، باید با در نظر گرفتن میانگین نمرات کسب شده، به معدل کل خود دست یابند.

 

 دفترچه کارشناسی علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی سال 1402

 در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کاربرگ ها و فرم های شماره گذاری شده مختلفی وجود دارد. از جمله این کاربرگ ها می توان به کاربرگ های سهمیه شاغل، ورزشکار، تایید معدل و … اشاره کرد.

 در دفترچه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی سیزده جدول با مندرجات مهم نیز وجود دارد. مطالب درج شده در این جدول ها از محاسبه و نحوه پرداخت شهريه شروع شده و تا جدول مناطق ممنوعه جهت اقامت اتباع خارجی، جدول سهمیه شاغل و تایید معدل ادامه می یابد.

 داوطلبان انتخاب رشته دوره کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی باید به مطالعه دقیق کاربرگ شماره 103 بپردازند. کاربرگ شماره 103 توضیح می دهد که متقاضیانی که در حال گذراندن سال آخر دوره کاردانی خود هستند، حداکثر تا چه زمانی باید مدرک دوره کاردانی خود را دریافت کنند تا بتوانند در دوره کارشناسی ادامه تحصیل بدهند.

 

 زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

در مقدمه هر کدام از دفترچه های راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، زمان دقیق ثبت نام و اعلام نتیجه داوطلبان ادامه تحصیل در دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شده است. اطلاع دقیق از زمان بندی مراحل ثبت نام در پذيرش، نقش بسزایی دارد. به طوری که اگر در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش اقدامات لازم و خواسته شده را انجام ندهید دچار مشکل در روند پذیرش دانشگاه علمی کاربردی می شوید.

بازه زمانی مربوط به ورودی بهمن ماه بازه زمانی مربوط به ورودی مهر ماه مرحله مقطع
متعاقبا اعلام خواهد شد 1402/06/07

1402/06/13الی

ثبت نام کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای
متعاقبا اعلام خواهد شد دهه سوم شهریور ماه اعلام نتیجه
متعاقبا اعلام خواهد شد 1402/06/05

1402/06/11الی

ثبت نام مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای
متعاقبا اعلام خواهد شد دهه سوم شهریور ماه اعلام نتیجه

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

 ثبت نام دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی با توجه به معدل کل نهایی و نوع دیپلم کسب شده توسط داوطلبان صورت می گیرد. همچنین معیار هایی مانند سهمیه آزاد، شاغل، ایثارگران، رزمندگان، بومی و… در پذیرش دانشجو دخیل هستند.

 توجه داشته باشید برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته مرتبط با مقطع تحصیلی قبلی خود دارند، شانس قبولی بیشتری وجود دارد. پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی به دو صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می پذیرد.

 پذیرش دانشجو به صورت متمرکز

در پذیرش متمرکز، دانشجویان با توجه به نحوه اولویت بندی خود و نمره کلی که کسب کرده اند پذیرفته می شوند. در نهایت با توجه به ظرفیتی که برای هر سهمیه در نظر گرفته شده است، اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

 پذیرش دانشجو با شرايط خاص

برخی کد رشته محل ها صرفا به صورت پذیرش با شرایط خاص ارائه می شوند. پذیرش با شرایط خاص با پذیرش متمرکز تفاوت های چشم گیری دارد. پذیرش با شرایط خاص پیچیده تر از پذیرش به صورت متمرکز است به طوری که در دو مرحله اولیه و نهایی صورت می گیرد.

 پذیرش اولیه

در این مرحله با توجه به نوع مدرک تحصیلی قبلی و معدل کل کسب شده توسط داوطلب تعدادی چند برابر ظرفیت در نظر گرفته شده گزینش می شوند. پس از معرفی افراد گزینش شده اسامی این افراد را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می کنند تا آماده مصاحبه و پذیرش نهایی شوند.

 

 پذیرش نهایی

قبولی در مصاحبه دانشگاه علمی کاربردی مرحله آخر و اصلی ترین عامل قبولی در این دانشگاه است. پذیرش نهایی بر اساس مصاحبه و ارزشیابی پایانی توسط افراد ذی صلاح صورت می پذیرد. پس از تکمیل ظرفیت و گزینش دانشجویان اسامی نهایی توسط سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

✍️ سخنی از مشاوران آویژه

 مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سبب افزایش احتمال پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در این دانشگاه می شود. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شامل مندرجاتی ضروری برای متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه است. به طوری که بی توجهی به دفترچه علمی کاربردی ممکن است پیامدهای نامطلوبی را در فرایند انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی به همراه داشته باشد.

 شهریه دانشگاه علمی کاربردی به مقدار قابل توجهی کمتر از دانشگاه آزاد است. همچنین سهمیه هایی اختصاصی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه نیمه دولتی علمی کاربردی اعمال می شود. به همین دلیل شمار داوطلبانی که به دنبال پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اند برای ثبت نام در این دانشگاه به مرور افزایش می یابد.

 شما با مطالعه این مقاله از تمام اطلاعات ضروری برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مطلع شدید و می توانید شانس قبولی خود را در دانشگاه علمی کاربردی افزایش دهید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 732
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 273
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 666
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,222
  • بازدید ماه : 1,222
  • بازدید سال : 17,222
  • بازدید کلی : 19,529