loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 8 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

شرایط ورود به سربازی در نیروی هوایی ارتش

سربازی در نیروی هوایی ارتش، فرصتی طلایی برای تجربه ای متفاوت و چالش برانگیز در دوران خدمت مقدس سربازی است. اگر شما هم از جمله جوانان علاقمند به پرواز، نظم و انضباط و خدمت به کشور هستید، این مقاله برای شماست.

صفر تا صد سربازی در نیروی هوایی ارتش

سربازی در نیروی هوایی ارتش می تواند از نظر بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خدمت سربازی محسوب شود. علت این موضوع را می توان در مواردی مانند ساده تر بودن کارهای محوله به سربازان وظیفه به نسبت سایر ارگان های نظامی دانست.

⬅️ در واقع نیروی هوایی ارتش وظایف تخصصی دارد که نمی تواند آن را از سربازان وظیفه خود انتظار داشته باشد. بنابراین غالب سربازان وظیفه در این ارگان مشغول به کارهای ستادی، دفتری و در نهایت نگهبانی های مختلف هستند.

⬅️ همچنین با توجه به نحوه توزیع پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش، عملا امکان اعزام نیروی وظیفه به مناطق عملیاتی در این ارگان نظامی وجود ندارد. از این رو سربازی نیروی هوایی در همان پایگاه شکاری دوران سربازی خود را به عنوان نیروی دفتری، ستادی و یا تحت شیفت های نگهبانی سپری می کند.

ما در این مقاله مشاوره آویژه قصد داریم سربازی در نیروی هوایی ارتش را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به سوالات مهمی از جمله موارد زیر بپردازیم:

🟢 پذیرش سرباز در نیروی هوایی ارتش چگونه است؟

🟢 سربازی در نیروی هوایی ارتش چه شرایطی دارد؟

🟢 کدام مناطق کشور دارای پایگاه شکاری هستند؟

🟢 آیا پدافند هوایی نیز زیر مجموعه ای از نیرو هوایی ارتش محسوب می شود؟

🟢 مدت دوره سربازی در نیروی هوایی ارتش چقدر است؟

آیا سربازی در نیروی هوایی ارتش بهترین گزینه است؟

سربازی در نیروی هوایی ارتش شاید موقعیت مناسبی برای مشمولان خدمت سربازی باشد. همانطور که گفتیم این ارگان نظامی مناطق عملیاتی ندارد و سربازان وظیفه غالبا مشغول به کارهای اداری و ستادی هستند. از این رو بسیاری از مشمولان دوست دارند که سربازی خود را در یکی از پایگاه های شکاری نیروی هوایی بگذرانند.

از طرف دیگر تمام پایگاه های شکاری نیروی هوایی در مراکز و شهرهای بزرگ کشور قرار دارد. بنابراین دوره آموزشی و خدمت سربازی می تواند همراه با امکانات رفاهی در موقعیت جغرافیایی مناسبی باشد.

اگر بخواهیم کمی ساده تر بیان کنیم، به دو علت اساسی سربازی در نیروی هوایی ارتش می تواند نسبت به سایر ارگان های نظامی، به خصوص نیروی زمینی ارتش ساده تر باشد:

🔴1- پادگان ها یا همان پایگاه های شکاری نیروی هوایی در مراکز (شهرهای بزرگ) برخی از استان ها واقع شده، بنابراین از نظر موقعیت مکانی در وضعیت بهتری قرار دارد.

🔴2- غالب نیروی های وظیفه در دوره خدمت سربازی در نیروی هوایی مشغول به کارهای ستادی و دفتری هستند و کمتر شاهد حضور آن ها به صورت نیروی عملیاتی هستیم.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که سربازی در هر ارگان نظامی، با هر شرایطی سختی های خاص خودش را دارد. به خصوص این که دوره آموزش سربازی برای تمامی سربازان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از یک سطح سختی برخوردار است و نمی توان تفاوت چندانی (به جز موقعیت مکانی) میان آن ها پیدا کرد.

با این حال از مجموع صحبت های گفته شده می توان به این نتیجه رسید که سربازی در نیروی هوایی ارتش از سختی کمتری نسبت به سایر ارگان های نظامی، به خصوص نیروی زمینی ارتش برخوردار است.

بهترین قسمت برای خدمت در نیروی انتظامی کجاست؟ این مقاله را بخوانید: سربازی در نیروی انتظامی

شرایط ورود به سربازی در نیروی هوایی ارتش

با توجه به شرایط گفته شده به نظر می رسد بسیاری از مشمولان دوست داشته باشند که دوران خدمت سربازی خود را در یکی از پایگاه های شکاری نیروی هوایی سپری کنند.

بنابراین این سوال ایجاد می شود که آیا امکان تعیین محل خدمت و ورود به سربازی در نیروی هوایی ارتش وجود دارد؟

روی بهتر سوال این است که چند درصد احتمال ورود سربازی در نیروی هوایی ارتش برای مشمولان وجود دارد؟ کاملا مشخص است که تعیین محل خدمت و زمان اعزام تماما بستگی به نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین ارگان های نظامی دارد.

با این حال با شناخت برخی از مهم ترین فاکتورها می توان احتمال گذراندن خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش را مورد بررسی قرار داد. در واقع ما تنها می توانیم مشخص کنیم که آیا احتمال ورود به نیروی هوایی به عنوان سرباز وظیفه برای شما وجود دارد یا خیر؟ بررسی فاکتورها و عوامل موثر در تعیین محل اعزام می توان پاسخ این سوال را پیدا کرد.

این مقاله را حتما بخوانید: استعلام محل خدمت سربازی

بومی گزینی سربازان وظیفه

یکی از جدید ترین تغییراتی که در سیستم اعزام سربازان وظیفه ایجاد شده، بالا رفتن احتمال بومی گزینی است. در کلام ساده تر سازمان نظام وظیفه با هماهنگی ارگان های نظامی سعی کرده تا جایی که امکان دارد گزینش سرباز را بر اساس محل زندگی افراد انجام دهد.

به عبارت دیگر، فردی که در مشهد زندگی می کند احتمالا در یکی از پادگان های نظامی استان خراسان رضوی یا استان ها همجوار تقسیم می شود. نکته مهمی که در خصوص بومی گزینی سربازان وظیفه وجود دارد مسئله ای تحت عنوان ظرفیت پادگان ها و ارگان های نظامی است.

در واقع مادامی که ظرفیت پادگان های نظامی در استان اجازه دهد، سازمان نظام وظیفه می تواند نسبت به بومی گزینی سربازان اقدام کند. با توجه به این که غالبا تعداد متقاضیان اعزام به خدمت بیش از ظرفیت پادگان هاست، شرایط مختلفی در بومی گزینی تاثیرگذار است که عبارتند از:

عامل تاثیرگذار در بومی گزینی نوع تاثیر
وضعیت تاهل افراد متاهل شانس بالاتری در بومی گزینی دارند
مدارک تحصیلی افراد با مدارک تحصیلی بهتر شانس بالاتری در بومی گزینی دارند
وضعیت خانوادگی مشمول در صورتی که مشمول تک فرزند یا تک پسر باشد، احتمال بومی گزینی وی وجود دارد.
وضعیت مالی خانواده مشمول در صورتی که خانواده مشمول تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی باشد، با ارائه مدارک معتبر امکان بومی گزینی برای وی ایجاد می شود.

در بین تمامی عوامل گفته شده، وضعیت تاهل اصلی ترین تاثیر گذاری را در بومی گزینی افراد دارد. به نوعی که می توان گفت مشمولی که متاهل باشد در استان محل زندگی یا استان همجوار خدمت خواهد کرد.

این مقاله را از دست ندهید: نحوه تقسیم سربازان

محل پادگان های نیروی هوایی ارتش

دانستیم که یکی از مهم ترین فاکتورهای تقسیم محل سربازی، بومی گزینی است. بر این اساس این سوال مطرح می شود که پادگان های نیروی هوایی ارتش در کدام استان های ایران وجود دارد؟ موقعیت این پادگان ها نشان می دهد که مشمولان کدام استان ها از شانس بیشتری برای ورود به این ارگان برخوردار هستند.

قبل از این که بخواهیم به این موضوع بپردازیم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که به صورت کلی به پادگان های نیروی هوایی، پایگاه شکاری گفته می شود. بنابراین ما در ادامه خواهیم دانست که پایگاه های شکاری نیروی هوایی در کدام مناطق ایران قرار دارد. سرباز نیرو هوایی باید در یکی از پایگاه های شکاری جدول زیر خدمت کند:

ارگان نظامی نام محل خدمت استان شهر
نیروی هوایی پایگاه دوم شکاری تبریز آذربایجان شرقی تبریز
نیروی هوایی پایگاه چهارم شکاری شهید وحدتی فر خوزستان دزفول
نیروی هوایی پایگاه هفتم شکاری شهید دوران فارس شیراز
نیروی هوایی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان اصفهان
نیروی هوایی پایگاه نهم شکاری بندرعباس هرمزگان بندرعباس
نیروی هوایی دانشگاه هوایی ستاری تهران تهران
نیروی هوایی پایگاه تسهیلات پروازی شهید گنابادی نژاد خراسان رضوی سبزوار
نیروی هوایی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان همدان
نیروی هوایی پایگاه 14 ام شکاری مشهد خراسان رضوی مشهد
نیروی هوایی پادگان آموزشی شهید خضرایی تهران تهران

در خصوص این لیست چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

🔰 اول این که بر اساس جدول بالا می توان گفت که تنها 10 پایگاه یا پادگان نیروی هوایی برای جذب سرباز وظیفه وجود دارد.

🔰 نکته دوم در خصوص دانشگاه افسری و آموزشی شهید ستاری است. با توجه به نظامی بودن این دانشگاه، عملا امکان آموزش و جذب سرباز وظیفه برای آن وجود دارد.

بر اساس نکات گفته شده و با نگاه مجدد به جدول بالا می توان به این نتیجه رسید که مشمولان ساکن در استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین شانس را برای اعزام سربازی در نیروی هوایی ارتش دارند.

بعد از تهران و خراسان رضوی، مشمولان استان های دیگر مانند اصفهان، همدان، هرمزگان و فارس نسبت به سایر مشمولان از شانس بالاتری برای سربازی در نیروی هوایی ارتش خواهند داشت. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این موارد تنها احتمالاتی است که بر اساس قوانین و شرایط تجربی بیان می شود.

این مقاله را حتما بخوانید:پذیرش سربازی در سپاه

مدارک تحصیلی مشمول

یکی از فاکتورهایی که می تواند در تعیین محل و ارگان خدمت مشمول تاثیرگذار باشد مدرک تحصیلی مشمول است. غالبا مشمولان با مدارک تحصیلی پایین تر از کارشناسی شانس کمتری در بومی گزینی دارند و در بسیاری از موارد به پادگان های نیروی زمینی ارتش اعزام می شوند.

این در حالی است که نیروی هوایی ارتش با توجه به محدود بودن پایگاه ها و پادگان های نظامی و آموزشی به دنبال افرادی است که از سطح دانش و تخصص خوبی برخوردار باشند. از این رو در بسیاری از موارد افراد با تحصیلات کارشناسی و بالاتر شانس بهتری برای سربازی در نیروی هوایی ارتش خواهند داشت.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 54
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 238
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 534
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,090
  • بازدید ماه : 1,090
  • بازدید سال : 17,090
  • بازدید کلی : 19,397