loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 8 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)

شرایط ثبت نام و پرداخت اقساطی و قیمت خرید

خدمت سربازی، دورانی پرمخاطره و سرنوشت‌ساز در زندگی هر مرد ایرانی است. در این دوران، خطرات و چالش‌های مختلفی ممکن است سربازان را تهدید کند. "بیمه سربازی" با ارائه پوشش‌های بیمه‌ای و حمایتی، خیال شما را از بابت آینده آسوده می‌کند. در این مقاله، به طور کامل به شرح بیمه سربازی، شرایط ثبت‌نام، نحوه پرداخت اقساطی و قیمت آن می‌پردازیم. با انتخاب بیمه سربازی، با آرامش خاطر به انجام وظیفه سربازی بپردازید و از آینده‌ای امن و مطمئن پس از آن لذت ببرید.

در کشور ما همه­ آقایان باید حداکثر دو سال به خدمت سربازی بروند؛ البته غیر از کسانی که معافیت سربازی دارند. افراد زیادی دغدغه­ از دست رفتن دو سال از زندگی خود را در خدمت سربازی دارند. به همین دلیل با در نظر گرفتن شرایطی که سربازان دارند، سازمان تامین اجتماعی برای آنها بیمه­ نامه ­ای در نظر گرفته است.

بیمه­ سربازی باعث شده سال­های خدمت سربازی جزو سوابق بیمه اضافه شود. در این مقاله مرکز مشاوره آویژه قصد داریم درمورد سوابق بيمه دوران سربازی، شرایط خرید بیمه سربازی، قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی و قیمت بیمه سربازی بپردازیم. پس اگر مشمول خدمت سربازی هستید و دغدغه­ بیمه را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیمه سربازی چیست؟

بیمه­ سربازی یک بیمه­ نامه برای سربازان است تا بتوانند دو سالی را که در خدمت سربازی هستند، به سابقه­ بیمه­ خود تبدیل کنند. سربازان همچنین می­ توانند در طول دو سال سربازی از خدماتی مانند خدمات پزشکی و درمانی استفاده کنند. از سال 1384 تمام بیمه­ شدگان، مقرری ­بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری ­بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می­ توانند مدت زمان خدمت سربازی خود را به سابقه کاری بیمه خود اضافه کنند.

آقایان مشمول خدمت با بیمه­ سربازی، دو سال زودتر بازنشسته می­شوند. البته توجه داشته باشید باید بیمه سربازی خود را بخرید تا بتوانید از خدمات مربوط به آن بهره مند شوید. در ادامه شرایط خرید و سایر نکات برای شما توضیح داده شده است.

شرایط خرید بیمه سربازی

خرید بیمه سربازی اعم از خرید بیمه سربازی ایثارگران یا خرید بیمه سربازی رزمندگان، شامل تمام بیمه ­شدگان، مقرری­ بگیران بیمه بیکاری و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می­شود. اما افراد گفته شده حتما باید شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند بیمه­ خدمت سربازی را خریداری کنند:

شرایط خرید بیمه سربازی

افراد باید حداقل دو سال سابقه­ بیمه در تامین اجتماعی داشته باشند؛ افراد باید کارت پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند. (افراد کمتر از 50 سال باید کارت پایان خدمت الکترونیکی داشته باشند.)

شما می­توانید بلافاصله بعد از پایان دوران خدمت بیمه سربازی را خریداری و حق بیمه را پرداخت کنید. لازم به ذکر است توجه کنید هنگام ثبت درخواست لازم نیست بیمه برای شما رد شود.

برای خرید بیمه­ سربازی فقط کافی است کارت پایان خدمت و دو سال سابقه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز خرید بیمه خدمت سربازی

تنها مدرکی که شما برای خرید بیمه ­نامه­ خدمت سربازی به صورت غیرحضوری نیاز دارید، کارت پایان خدمت است. اگر حضوری اقدام به خرید بيمه دوران سربازی کرده باشید، لازم است مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

مدارک مورد نیاز خرید بیمه خدمت سربازی
اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه؛
اصل و کپی کارت ملی جدید به صورت پشت و رو؛
اصل و کپی کارت پایان خدمت.

لازم است در ابتدا فرم محاسبه­ سوابق مدت زمان خدمت خود را دریافت کنید و سپس مدارک خود را تکمیل نمایید. اگر در جبهه به صورت داوطلبانه حضور داشته ­اید، حتما فرم­ها را تکمیل کنید.

ممکن است به هر دلیلی دفترچه­ پایان خدمت خود را به همراه نداشته باشید. در این صورت اصل گواهی خدمت سربازی را از مراجع مربوطه ارائه کنید. اصل گواهی خدمت سربازی شامل شروع و پایان دوره­ی خدمت شما است.

قیمت خرید بیمه سربازی

برای محاسبه­ قیمت خرید بیمه سربازی لازم است وارد سایت خرید خدمت سربازی تامین اجتماعی ، به آدرس eservices.tamin.ir شوید. لازم به ذکر است که بایستی قبلا در این سایت ثبت ­نام کرده باشید تا بتوانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید.

سپس می­توانید از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی استفاده کنید و سابقه بیمه سربازی خود را خریداری کنید. مبلغ خرید بیمه دوران سربازی در سایت به شما اعلام می­گردد و لازم است آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

برای اضافه شدن خدمت سربازی به سوابق بیمه باید شرایطی داشته باشید:

🧡 بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی باشد؛

🧡 سازمان تامین اجتماعی برای تایید دوره­ی سربازی و پذیرش آن برای بازنشستگی حق بیمه­ای تعیین می­کند؛

🧡 میزان حق بیمه­ خدمت سربازی با توجه به مدت پایان خدمت و ارائه­ درخواست خرید بیمه از طرف شما متفاوت است.

پس از پرداخت مبلغ تعیین شده، دوره­ خدمت شما جزو سوابق بیمه­ شما در نظر گرفته می­شود. برای محاسبه­ قیمت خرید بیمه سربازی در سال 1403 فرمول زیر وجود دارد که طبق آخرین آیین­نامه­ها مشخص شده است:

  • میزان حق بیمه = (نرخ) ۷% * مدت دوره­ی خدمت سربازی * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

طبق آخرین قانون کشور، 23% پرداخت هزینه­ بیمه بر عهده­ی دولت و 7% آن به عهده­ی شخص متقاضی است.

بهتر است به محض پایان دو سال خدمت خود، اقدام به خرید بیمه سربازی کنید؛ زیرا محاسبه­ حق بیمه بر اساس میانگین دستمزد دو سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از درخواست انجام می­شود.

نحوه­ پرداخت حق بیمه در بیمه سربازی

پرداخت حق بیمه در سایت تامین اجتماعی به دو روش نقدی و پرداخت در اقساط صورت می­گیرد. تنها تفاوت این دو نوع پرداخت در زمان اضافه شدن سوابق خدمت به سوابق تلفیقی شما است.

اگر پرداخت به صورت نقدی را انتخاب کنید، مدت زمان خدمت سربازی به صورت خودکار به سوابق کاری شما اضافه می­شود.

اما اگر خرید در اقساط انتخاب شما باشد، باید وارد سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی شوید و هر ماه اقساط خود را پرداخت کنید. بعد از پرداخت آخرین قسط حق بیمه، مدت زمان سربازی شما به سوابق تلفیقی اضافه می­شود.

نحوه­ مشاهده و خرید بیمه سربازی

خرید بیمه­ نامه­ خدمت سربازی به صورت غیرحضوری انجام می­شود. برای این کار وارد سایت eservices.tamin.ir شوید. سپس برای ورود نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر هنوز ثبت­ نام نکرده ­اید، لازم است ابتدا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام خرید بیمه سربازی را انجام دهید.

شرایط خرید بیمه سربازی

در مرحله­ دوم در قسمت بیمه ­شدگان «امور بیمه ­شدگان» را انتخاب کنید و «محاسبه خرید خدمت سربازی» انتخاب کنید

مدارک مورد نیاز خرید بیمه خدمت سربازی

در صفحه ­ای که برای شما نمایش داده می ­شود، می­توانید سوابق بیمه­ خود را به صورت کامل مشاهده کنید.

تصویر زیر یک نمونه از سوابق خدمت سربازی است که سابقه­ کار قبل از خدمت سربازی را نداشته و باید 7% حق کارگری پرداخت کند.

قیمت خرید بیمه سربازی

طبق تصویر زیر می­توانید حق بیمه­ی خود را محاسبه کنید.

نحوه­ پرداخت حق بیمه در بیمه سربازی

در مرحله­ بعدی نوع پرداخت را می­توانید انتخاب کنید. بیمه­ سربازی تامین اجتماعی را می­توانید به صورت نقدی و قسطی خریداری کنید.

نحوه­ مشاهده و خرید بیمه سربازی

در صورتی که پرداخت در اقساط را انتخاب کرده­اید، می­توانید تعداد ماه­های پرداخت را تعیین کنید. میزان قسط هر ماه و تاریخ پرداخت به صورت خودکار به شما نمایش داده می­شود. در نهایت می­توانید حق بیمه سربازی خود را خریداری کنید.

پوشش ­های دفترچه­ بیمه سربازی

چه افرادی از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند؟

طبق ماده­ی 95 قانون تامین اجتماعی، همه­ بیمه­ شدگان، مستمری­ بگیران بازنشستگی و از کارافتادگی که قبل و بعد از خدمت سربازی مشغول به کار بوده و دارای سابقه­ بیمه­ تامین اجتماعی هستند از پرداخت حق بیمه معافند. البته اگر زمان پایان دوره­ سربازی آنها قبل از 7 مرداد 1385 باشد. این افراد باید بلافاصله یا حداقل سه ماه بعد از خدمت سربازی بیمه شده باشند.

پوشش ­های دفترچه­ بیمه سربازی

سربازان با داشتن بیمه­ دوران سربازی تحت پوشش خدمات زیر قرار می­گیرند:

پرداخت هزینه­ های پزشکی

 

(اگر سربازی در دوران خدمت سربازی نیاز به استفاده از خدمات درمانی و امکانات پزشکی را داشته باشد، بیمه­ی سربازی هزینه حوادث سربازان پرداخت می­کند.)

نقص عضو و از کارافتادگی موقت یا دائم

 

(میزان غرامتی که به سرباز پرداخت می­شود، بستگی به نوع و میزان از کارافتادگی یا نقص عضو او دارد. این غرامت­ها نیز تحت پوشش بیمه حوادث سربازان است.)

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 54
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 700
  • بازدید ماه : 700
  • بازدید سال : 16,700
  • بازدید کلی : 19,007