loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 10 چهارشنبه 02 خرداد 1403 نظرات (0)

زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

سربازی، سفری اجباری اما پرفراز و نشیب که می تواند با انتخاب درست، به خاطره ای شیرین تبدیل شود. در این مقاله، به شما کمک می کنیم تا با انتخاب "بهترین زمان پست دفترچه سربازی"، سفری خاطره انگیز و بدون دغدغه را در دوران خدمت خود رقم بزنید.

پست كردن دفترچه سربازي مراحل چندان پیچیده و سختی ندارد و هر مشمولی می تواند در سریع ترین زمان ممکن با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 سراسر کشور نسبت به این کار اقدام کند. با این حال در خصوص پست كردن دفترچه سربازي و رابطه آن با زمان و محل خدمت سربازی سوالاتی مانند موارد زیر وجود دارد.

🙅‍♀️ بهترین زمان پست دفترچه سربازی چه زمانی است؟

🙅‍♀️ آیا انتخاب زمان پست دفترچه در تعیین محل خدمت سربازی تاثیرگذار است؟

🙅‍♀️ آیا می توان تاریخ اعزام را در زمان پست دفترچه سربازی تعیین کرد؟

🙅‍♀️ دوره طلایی برای پست دفترچه سربازی چه زمانی است؟

در این مقاله آویژه سعی می شود علاوه بر این سوالات به جنبه های مختلفی از پست كردن دفترچه سربازي بپردازیم، به خصوص این که شایعات و اطلاعات ضد و نقیض بسیاری در این حوزه وجود دارد. از این رو با ما همراه باشید تا دقیق ترین و آخرین اطلاعات لازم را درمورد پست دفترچه و اعزام به خدمت مقدس سربازی به دست بیاورید.

دوره طلایی و بهترین زمان پست دفترچه سربازی

پست كردن دفترچه سربازي می تواند در تعیین زمان شروع یکی از مهم ترین دوره ها زندگی تاثیر مستقیم داشته باشد. دوره آموزشی، یک دوره دو ماهه پیش از شروع دوران خدمت سربازی است. در این دوران زندگی در شرایط سخت و بسیاری دیگر از نکات نظامی به فرد آموزش داده می شود. گرچه گذراندن کامل این دوران در هر برهه زمانی برای هر فردی لازم است، اما بسیاری از ما به دنبال این هستیم که بتوانیم بهترین زمان را برای گذراندن ساده تر این دوران کشف کنیم.

⭕ اینجاست که پست كردن دفترچه سربازي و زمان آن اهمیت پیدا می کند.

🟣 از نظر تجربی گذراندن دوران آموزشی سربازی در ماه های ابتدایی بهار و همچنین ماه مهر می تواند لذت بخش و جذاب باشد. آب و هوای مناسب و داشتن تعطیلات کافی (به خصوص در بهار) باعث شده است که این ماه ها به عنوان دوران نقره ای سربازی شناخته شوند.

🟣 در کنار آن مسلما ماه های تابستانی و ماه های زمستانی را می توان بدترین زمان ها برای گذراندن این دوران شناخت. بنابراین شناخت بهترین زمان پست دفترچه سربازی می تواند تجربه ای بهتر از دوران آموزشی سربازی برای فرد ایجاد کند.

🟣 با این حال در کل سال یک دوره وجود دارد که می تواند به عنوان بهترین و طلایی ترین دوره آموزش سربازی محسوب شود.

🟣 کسانی که تاریخ اعزام آن ها در اسفند ماه باشد به سبب تداخل این دوره با عید نوروز و تعطیلات مربوط به آن از بیشترین مرخصی بهره مند می شوند و می توان گفت که عملا این دوره آموزشی تنها کمی بیش از یک ماه طول می کشد.

🟣 از این روست که بسیاری دوره آموزشی اسفند ماه را بهترین و طلایی ترین دوره آموزشی سربازی می دانند.

چگونه می توان وارد بهترین دوره آموزشی سربازی شد؟

این مسئله تا حدودی بستگی به شانس مشمولان دارد و قطعیت کاملی در این خصوص وجود ندارد. همانطور که در ادامه این مقاله اشاره خواهد شد در صورتی که مهلت قانونی شما تمام نشده و اگر اسفند ماه در بازه این مهلت قانونی باشد، پیشنهاد این تاریخ توسط شما در زمان تکمیل دفترچه سربازی می تواند شانس بیشتری برای ورود به این دوره آموزشی در اختیار شما قرار دهد.

🟣 همچنین در صورتی که غیبت سربازی داشته و یا به هر دلیل تاریخ دقیقی برای اعزام پیشنهاد نداده باشید، پست كردن دفترچه سربازي در ماه دی یا بهمن می تواند کارساز باشد.

🟣 بنابراین بهترین راه این است که شما با تعیین اسفندماه به عنوان زمان پیشنهادی، دفترچه خود را در دی ماه پست کنید، بدین ترتیب شانس شما برای ورود به بهترین و طلایی ترین دوران آموزش سربازی در بیشترین میزان خود قرار می گیرد.

پست كردن دفترچه سربازي برای چه کسانی ضروری است؟

پست كردن دفترچه سربازي لزوما به معنای اعزام به خدمت سربازی نیست. در واقع پست کردن دفترچه و اعزام به خدمت سربازی دو مرحله کاملا متفاوت از یکدیگر می باشند. بر اساس قانون نظام وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی از تاریخ 18 سالگی تا پایان سن 50 سالگی به عنوان مشمول شناخته شده و باید نسبت به پست كردن دفترچه سربازي اقدام کند.

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، تمامی کسانی که حتی می توانند از معافیت های مختلف پزشکی، کفالت یا … استفاده کنند و تمام کسانی که دارای غیبت سربازی هستند در گام اول باید نسبت به پست كردن دفترچه سربازي در مهلت قانونی تعیین شده اقدام کنند. پس از این مرحله وضعیت مشمول مشخص می شود و در نهایت اینکه آیا امکان اعزام به خدمت سربازی برای وی وجود دارد یا خیر؟

نکته ای که باید بدانید این است که در این بین تنها کسانی که دارای معافیت های موقت مانند معافیت تحصیلی یا پزشکی خاص هستند تا پایان مهلت این معافیت از پست کردن دفترچه سربازی معاف خواهند بود.

بنابراین به صورت خلاصه پست کردن دفترچه اعزام به خدمت سربازی برای تمامی افراد مشمول الزامی است. از این نظر مشمولین خدمت سربازی به دو دسته داوطلب و غایب تقسیم می شود:

🟦 داوطلب: فردی است که در مهلت قانونی اقدام به پست دفترچه سربازی می کند.

🟦 غایب: کسی است که در مهلت داده شده دفترچه خود را پست نکرده باشد.

با توجه به اهمیت مدرک پایان خدمت در بسیاری از مراحل زندگی (از جمله اشتغال) عدم ارسال به موقع دفترچه سربازی (غایب بودن مشمول) می تواند تبعات مهمی به همراه داشته باشد که کمترین آن اضافه خدمت و پرداخت جریمه نقدی است.

مدارک لازم برای پست دفترچه خدمت سربازی

تا به اینجا دانستیم که تمامی مردان و پسران ایرانی باید نسبت به پست كردن دفترچه سربازي اقدام کنند و بعد از این مرحله است که تعیین می شود هر کدام از این افراد چه شرایطی دارند. بنابراین لازم است بدانیم که چه مدارکی برای پست کردن دفترچه لازم است همراه داشته باشیم.

🟠 اصل و تصویر شناسنامه فرد (اصل شناسنامه به فرد بازگردانده می شود)

🟠 اصل و تصویر کارت ملی فرد (اصل کارت ملی به فرد بازگردانده می شود)

🟠 اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی همسر و فرزندان (اصل مدارک بازگردانده می شود)

🟠 اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل (اصل مدرک بازگردانده می شود)

🟠 یک قطعه عکس 4*3 با رعایت شئونات اسلامی (فاقد زیورآلات، آرایش و دارای موی سر متعارف و معقول)

🟠 مدارک تکمیلی از جمله مدرک گذراندن دوره آموزش تکمیلی بسیج و … (در صورت وجود)

🟠 مدارک و مستندات مربوط به معافیت یا کسر خدمت (در صورت وجود)

🟠 کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل

شماره حساب فعال در بانک سپه (درصوت نداشتن حساب در بانک سپه باید نسبت به افتتاح حساب در این بانک اقدام کنید) – توجه داشته باشید هزینه و حقوق سربازی به این حساب واریز خواهد شد.

دوستان اگر در مورد معافیت نیاز به راهنمایی دارید ای مقاله را بخوانید: انواع معافیت سربازی

مراحل پست دفترچه خدمت سربازی

با در اختیار داشتن مدارک ذکر شده و مراجعه به پلیس +10 شما می توانید مراحل پست كردن دفترچه سربازي را به سادگی پشت سر بگذارید. بعد از اتمام این مراحل و پرداخت هزینه های لازم پرونده شما به سازمان نظام وظیفه عمومی ارجاع داده شده و مورد بررسی قرار می گیرد. این مراحل عبارتند از:

  • دریافت دفترچه خدمت سربازی:

شما با مراجعه به دفاتر پلیس +10 با ارئه مدارک گفته شده می توانید دفترچه خدمت سربازی را دریافت کنید.

  • تکمیل فرم های مربوطه:

بعد از مطالعه کامل این دفترچه لازم است نسبت به تکمیل فرم های زیر اقدام نمایید

  • تکمیل فرم شماره 1: برگه اطلاعات فردی
  • تکمیل فرم شماره 2: برگه درخواست معافیت
  • تکمیل فرم شماره 3: استشهاد تاییدیه وضعیت مشمول

(توجه داشته باشید که تکمیل فرم 2 و 3 برای کسانی است که می خواهند از شرایط کفالت یا معافیت استفاده کنند.)

  • تکمیل برگه معاینه اولیه (این برگه توسط پزشک معتمد تکمیل می شود)
  • تزریق واکسن مننژیت و چندگانه و ارائه برگه مربوط به آن

بعد از گذراندن مراحل بالا و ارائه مدارک خواسته شده، اطلاعات شما توسط پلیس +10ثبت شده و کد سخا به شما تعلق می گیرد. این کد منحصر به فرد بوده و شما به واسطه آن می توانید نسبت به پیگیری وضعیت سربازی خود اقدام نمایید.

اگر شرایط کفالت را دارید حتما مقاله معافیت کفالت را بخوانید.

الان دفترچه پست کنم چه زمانی اعزام میشم؟

با توجه به گستردگی مطالب در خصوص مسئله سربازی و شرایط مربوط به آن، در این مقاله تنها پست كردن دفترچه سربازي را برای مشمولان اعزام به خدمت مورد بررسی قرار داده ایم. بر این اساس سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که ” الان دفترچه پست کنم چه زمانی اعزام میشم؟”

به طور کلی بعد از تکمیل فرایند پست كردن دفترچه سربازي و گذراندن مراحل مربوط به آن، زمان اعزام مشمول به وی اعلام می شود. البته ممکن است مراحل تایید اطلاعات توسط نظام وظیفه و زمان وصول تاییدیه پزشک کمی طولانی شده و یک یا دو روز تا صدور برگه اعزام (برگه سبز) زمان لازم باشد. در هر صورت با صدور این برگه، زمان اعزام به خدمت سربازی به فرد ابلاغ می شود.

سوالی که وجود دارد این است که این زمان چگونه تعیین می شود؟ در واقع می خواهیم بدانیم محاسبه تاریخ اعزام به خدمت چه فرایندی دارد؟

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 228
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 493
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,049
  • بازدید ماه : 1,049
  • بازدید سال : 17,049
  • بازدید کلی : 19,356