loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 21 سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرایط دریافت امریه سربازی

امریه سربازی در برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی، به عنوان پیش‌نیازی برای استخدام در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله، لیستی از سازمان‌هایی که برای استخدام به امریه سربازی نیاز دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

فراموش نکنیم که امریه سربازی همان خدمت سربازی محسوب می شود نه جایگزین آن ! تعداد محدودی از افراد به عنوان امریه سربازی برگزیده می شوند و واجد شرایط امریه سربازی هستند .

خدمت سربازی امریه یکی از راهکار هایی است که مشمولان با خدمت در سازمان ها و به شکل اداری می توانند، دوره خدمتی راحت تری داشته باشند.

مشاوره امریه سربازی به مشمولان کمک می کند تا با اطلاعاتی که از جزئیات امریه سربازی به دست می آورند برای دریافت آن در زمان مناسب اقدام نمایند.

 مشمولان می توانند با استفاده از رهنمودها و اطلاعیه هایی که مشاوره سربازی امریه در اختیار آنها قرار می دهد، عملکرد هوشمندانه ای جهت دریافت امریه سربازی داشته باشند.

مشاوره امریه سربازی برای آن دسته از افرادی که قصد دارند امریه شدن در ارگان های دولتی و غیر دولتی را دریافت نمایند، بسیار کارآمد و مفید می باشد. این مشاوره ها موضوعات و مباحث مختلفی را در بر میگیرد که در اینجا برخی از این موضوعات را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

 نحوه و مشاوره امریه خدمت سربازی از جمله مسائلی است که مشاوره نظام وظیفه آویژه اطلاعات کاربردی را در این باره به مشمولان ارائه خواهد داد.

کدام مشمولان می توانند از مشاوره امریه سربازی استفاده نمایند؟

انجام دوره خدمت سربازی در سازمان های دولتی و خصوصی که وابسته به سازمان نیرو های مسلح می باشد، امریه سربازی گفته می شود.

 مشمولانی که ادامه تحصیل داده و موفق به دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه شده اند می توانند، متقاضی دریافت امریه سربازی باشند.

بنابراین مشمولانی که شرایط دریافت امریه را دارند و به دنبال مشاوره امریه سربازی می باشند، مطالب مندرج در این مقاله به آنها کمک خواهد نمود. هر کدام از مشمولان که به دنبال اطلاعات تکمیلی در مورد خدمت سربازی به شکل امریه هستند می توانند مقاله امریه سربازی را مطالعه نمایند.

نحوه دریافت مشاوره امریه سربازی

مشمولان بسیاری به دنبال دریافت مشاوره امریه سربازی می باشند تا با اخذ داده های مرتبط، تصمیمات هوشمندانه ای در این راستا اتخاذ نمایند.

گروهی از مشمولان از نحوه دریافت مشاوره امریه سربازی مطلع نبوده و به همین دلیل در این بخش به توضیحاتی در این باره می پردازیم.

 روش های دریافت مشاوره امریه سربازی کدامند؟

🟢 سایت نظام وظیفه آویژه با بکار گماردن مشاوران آگاه در زمینه های گوناگون خدمت سربازی، به مشمولانی که بدنبال دریافت مشاوره امریه سربازی هستند خدماتی ارائه خواهند داد.

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید و پاسخی برای سوالات خود در زمینه امریه سربازی کسب کنید.

مشاوره امریه سربازی چگونه به مشمولان کمک می کند؟

ممکن است برخی از مشمولان تنها با نام امریه سربازی آشنا باشند و اطلاعات درستی از نحوه دریافت امریه، شرایط و قوانین آن، زمان ثبت نام و … را نداشته باشند.

 از این رو مشمولان با دریافت مشاوره امریه سربازی می توانند، جزئیات این نوع خدمت سربازی را بررسی نموده و برای دریافت آن اقدام نمایند.

به طور مثال مشاوره امریه سربازی مشمولان را از زمان دقیق ثبت نام امریه مطلع نموده و به آنها در این زمینه کمک خواهد نمود. در ادامه محدوده فعالیت مشاوره امریه سربازی شرح داده شده است تا مشمولان بدانند در چه زمینه ای می توانند از آنها کمک بگیرند.

فعالیت مشاوره امریه سربازی در چه زمینه ای می باشد؟

آن دسته از مشمولانی که به دنبال دریافت امریه سربازی هستند و نیازمند اطلاعات تکمیلی در این زمینه می باشند، مشاوره امریه سربازی برای آنها کاربرد دارد.

☑️ با دانسته هایی که مشمولان از طریق مشاوره امریه سربازی به دست می آورند می توانند با آسودگی خاطر و بدون نگرانی روند دریافت امریه سربازی را سپری نمایند.

همچنین مشاوره امریه سربازی به مشمولانی که قبل از ثبت نام امریه به دنبال تکمیل اطلاعات خود می باشند بسیار کمک خواهد نمود. در ادامه به ذکر برخی از مواردی که مشمولان می توانند با مشاوره امریه سربازی از آنها مطلع شوند، می پردازیم.

شرایط دریافت امریه سربازی

یکی از توضیحاتی که مشاوره امریه سربازی به مشمولان ارائه می دهد، شرایط امریه سربازی می باشد.

چه مشمولانی می توانند برای دریافت امریه سربازی اقدام نمایند؟

آیا امریه سربازی شرایط اختصاصی دارد؟

 مشاوره امریه سربازی با ملاحظه وضعیت تحصیلی مشمولان، آنها را از قوانین و ضوابط دریافت امریه سربازی مطلع می نماید. در اینصورت مشمولان با دریافت مشاوره امریه سربازی می توانند از شرایط اختصاصی هر کدام از ارگان های امریه پذیر با خبر شوند.

زمان ثبت نام امریه سربازی

مشمولانی که قصد دارند تا سربازی خود را به صورت امریه سپری نمایند می بایست در زمان مناسب برای ثبت نام وارد عمل شوند.

🟩 با توجه به اینکه تاریخ ثبت نام امریه در ارگان ها متفاوت می باشد، مشمولان می توانند با بهره مندی از اطلاعات مشاوره امریه سربازی مراحل نام نویسی آن را تکمیل نمایند.

ارگان های امریه سربازی

آن دسته از مشمولانی که دوران تحصیلی خود را با معدل عالی سپری نموده به دنبال کسب اطلاع از امریه سربازی می باشند.

این گروه از مشمولان می توانند با دریافت مشاوره امریه سربازی، ارگان های امریه پذیر را شناسایی نموده و به آنها مراجعه نمایند.

🔴 مشاوره سربازی امریه رشته تحصیلی مشمولان را بررسی نموده و از طرفی نیز از طریق وارسی شرایط سازمان امریه پذیر، در صورت همخوانی آن را به مشمولان معرفی خواهد نمود.

وزاتخانه ها

شهرداری

قوه قضائیه

آموزش و پرورش

و …

از جمله سازمان های امریه پذیر هستند که هر یک شرایط اختصاصی را برای پذیرش امریه سربازی وضع نموده اند.

 

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیرو امریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلح امریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمی امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاع امریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیان امریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گاز امریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازی امریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییه امریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برق اامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینی امریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانان امریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوری امریه سربازی شهرداری ها

مراحل اخذ امریه خدمت سربازی :

  • باید 2 الی 3 ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام شود .
  • غیبت نداشتن در خدمت
  • پذیرفته نشدن کسری خدمت بیش از سه ماه در بعضی از سازمان ها
  • گزینش محلی خدمت با سازمان مربوطه است
  • محسوب شدن مدت زمان امریه جزء سوابق استخدامی
  • امکان انصراف از امریه پس از پذیرفتن آن وجود ندارد
  • حقوق پرداختی به کارمندان امریه حقوق سربازی است ، چه بسا کمی بیشتر
  • امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند
  • اعتبار دانشگاه و محل تحصیل تفاوتی در پذیرش امریه ندارد
  • ساعت کاری در امریه مشابه ساعت کاری برای سایر کارمندان است

مدرک تحصیلی لازم برای امریه سربازی :

هرکدام از مشمولین با توجه به مدرک تحصیلی باید به سازمان پیوسته با رشته خود رجوع کند، مگر رشته های رایانه و حسابداری که اکثر مراکز آنها را می پذیرند .

برای مثال ، سازمان بازرسی کل کشور ، افرادی با مدرک فوق لیسانس به بالا را می پذیرد. در مقابل ، آموزش و پرورش فوق دیپلم و بالاتر می پذیرد . مشاوره امریه سربازی می تواند به طور کامل مسائل مربوط به مدرک تحصیلی را بیان کند . و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهد.

قوانین امریه سربازی را باید بشناسید!

مشمولان خدمت سربازی همیشه سعی کرده اند که راهی برای راحت تر شدن دوره سربازیشان پیدا کنند. سازمان وظیفه راه های زیادی پیش پای این افراد قرار داده است اما هر ساله تعداد زیادی از این افراد متقاضی دریافت امریه سربازی هستند. زیرا امریه شدن مزیت هایی را برای مشمول به همراه دارد از جمله اینکه خدمت دو ساله برایشان به عنوان سابقه کاری در نظر گرفته میشود و مهارت های شغلی مرتبط با تخصص خود را کسب میکنند. ولی از بین تمام متقاضیان دریافت امریه تنها تعداد معدودی هستند که شرایط سرباز امریه را دارند.

یکی از اصلی ترین این شرایط نداشتن غیبت سربازی است. یعنی مشمول بلافاصله بعد از رسیدن به سن مشمولیت باید وضعیت وظیفه عمومی خود را مشخص کرده باشد. مشمولان غایب حتی با داشتن بقیه شرایط اخذ امریه سربازی نمیتواند برای امریه شدن اقدام کند. البته تحت شرایطی امکان موجه کردن غیبت وجود دارد.

تعدادی از متقاضیان نیز در زمان انجام مراحل امریه سربازی از دور خارج میشوند. چرا که اطلاعات دقیقی از قوانین و نحوه دریافت امریه سربازی نداشته اند. در نهایت واجدین شرایطی که کارهای مربوط به اعزام خود را انجام داده اند و از نظر سازمان وظیفه و ارگان امریه گیر مورد نظر واجد، شرایط باشند، برگه امریه سربازی دریافت میکند. این برگه بعد از دوره آموزشی و در زمان تقسیم نیروها باید به یگان آموزشی ارائه شود تا اقدامات بعدی انجام شود. در این زمینه لطفا مقاله استعلام غیبت سربازی را بخوانید.

روند رسیدگی به امریه چگونه است؟

متقاضیان دریافت امریه بعد از احراز شرایط لازم برای امریه شدن باید برای رفتن به خدمت اقدام کنند. برای این کار باید دفترچه اعزام به خدمت را دریافت و تکمیل کنند و بعد از دریافت برگه آماده به خدمت به سازمان مورد نظرشان مراجعه کنند. این سازمان با کمک سازمان وظیفه مدارک و شرایط مشمول را مورد بررسی قرار میدهند و در صورت تایید برگه امریه برایش صادر میشود.

رابطه رشته های تحصیلی و اخذ امریه سربازی :

امکان تعیین بهترین رشته و بهترین مدرک و بهترین دانشگاه برای اعطای امریه سربازی به مشمولان وجود ندارد . نیروهای مسلح بر اساس نیاز خود دانش آموختگان واجد شرایط را برای دریافت امریه و معرفی به ارگان های غیر نظامی معرفی می کنند.

مشاوره نظام وظیفه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 693
  • بازدید ماه : 693
  • بازدید سال : 16,693
  • بازدید کلی : 19,000