loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 34 دوشنبه 25 دی 1402 نظرات (0)

هزینه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بدون کنکور

هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری، یکی از عواملی است که می تواند بر میزان استقبال داوطلبان از این روش پذیرش تأثیر بگذارد. بنابراین، سازمان سنجش باید در تعیین این مبلغ، دقت لازم را داشته باشد.

 چه زمانی برای خرید کارت اعتباری انتخاب رشته بدون کنکور اقدام کنیم؟

 برخی از دانشگاه ها در دو نیمسال مهر و بهمن در رشته های بدون کنکور دانشجو می پذیرند. داوطلبان می توانند برای ادامه تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه سراسری یکی از نیمسال های مهر و بهمن را انتخاب کنند.

 داوطلبان با توجه به ورودی انتخابی، با پرداخت هزینه و انجام مراحل خرید کارت اعتباری می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

 لینک پرداخت هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری در نیمسال اول، مهر ماه، پس از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 داوطلبانی که قصد دارند برای ورودی مهر ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند و جزء پذیرفته شدگان در نیمسال اول باشند باید در تاریخ 31 مرداد الی 3 شهریور انتخاب رشته خود را به ثبت نهایی برسانند.

 متقاضیان باید در زمان مشخص شده با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را پرداخت و سریال 12 رقمی مورد نیاز برای ثبت نهایی انتخاب رشته خود را دریافت کنند.

 گروه دیگری از داوطلبان، مایل هستند تا در نیمسال دوم سال انتخاب رشته خود را انجام داده و در دانشگاه مورد نظر خود با توجه به سوابق تحصیلی، به کسب علم بپردازند.

 زمان انتخاب رشته داوطلبان ورودی بهمن ماه طبق سال های گذشته در آذر ماه انجام خواهد شد و متقاضیان باید در این زمان نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدامات لازم را انجام دهند.

 هزینه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری چقدر است؟

 آن دسته از داوطلبانی که برای ورود به دانشگاه سراسری بدون شرکت در کنکور سراسری می خواهند انتخاب رشته خود را انجام دهند، لازم است قبل از شروع روند نام نویسی هزینه مشخصی را پرداخت نمایند.

 علاقمندان به ادامه تحصیل در دانشگاه سراسری برای تکمیل و ثبت انتخاب رشته خود کارت اعتباری را تهیه نموده و سریال 12 رقمی آن را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند.

 هزینه مشخص شده انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402مبلغ 1330000 ریال از طرف سازمان سنجش تعیین گردیده است. با طی نمودن مراحل خرید کارت اعتباری این هزینه قابل پرداخت می باشد.

 با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری، داوطلبان می توانند پس از مطالعه دقیق و انتخاب کد رشته های مورد نظر خود با داشتن کارت بانکی دارای رمز دوم و پرداخت مبلغ 133000 هزار ریال برای وجه ثبت نام، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام نمایند.

 با توجه به خدماتی که برای اطلاع رسانی به داوطلبان از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه می شود، مبلغ 300000 هزار ریال نیز برای استفاده از این خدمات باید پرداخت گردد.

 چگونگی دریافت کارت اعتباری انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

متقاضیان برای ثبت رشته های انتخابی خود در دانشگاه سراسری باید هزینه تعیین شده از سوی سازمان سنجش را پرداخت نمایند. هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری اینترنتی و از طریق لینک ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور در سایت سازمان سنجش قابل پرداخت می باشد.

در ادامه مراحل واریز هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه دولتی، مرحله به مرحله برای داوطلبان توضیح داده می شود.

 در مرورگر خود سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org جستجو کنید و وارد سایت شوید.

 

 از منوی مشاهده شده، گزینه سراسری را انتخاب نمایید.

 

 با ورود به صفحه جدید گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

 

 لینک سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

 

 سمت راست پنجره باز شده، پیوند های متفاوتی قرار دارد که شما خرید کارت اعتباری را باید انتخاب نمایید.

 

 ورود به بخش سریال ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

 

 اطلاعات شخصی خواسته شده را وارد نموده و درگاه پرداختی خود را انتخاب کنید.

 

 با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و انتخاب گزینه پرداخت، مرحله خرید کارت اعتباری خود را تکمیل نمایید.

 

 توصیه می کنیم اگر می خواهید از ادامه مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری با راهنمای تصویری آگاه شوید، مطالعه مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را از دست ندهید.

 روش خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه در هر دو نیمسال مشابه یکدیگر است. افرادی که مایل هستند در انتخاب رشته بدون کنکور نیمسال دوم دانشگاه سراسری شرکت کنند با انجام مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی، انتخاب رشته خود را ثبت نمایند.

 متقاضیان ورودی بهمن ماه پس از پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه سراسری و دریافت سریال ثبت نام مجاز به ثبت انتخاب رشته خود می شوند.

 بنابراین متقاضیان ورودی بهمن ماه نیز می توانند با انجام مراحل انتخاب رشته نیم سال اول هزینه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری را پرداخت نمایند.

 توصیه می کنیم اگر می خواهید از ادامه مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری با راهنمای تصویری آگاه شوید، مطالعه مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را ازدست ندهید.

 

سخنی از مشاوران آویژه

به یاد داشته باشید که داوطلبان کنکور سراسری که در کنکور شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شده اند می توانند در زمان انتخاب رشته خود هم کد رشته محل های بر اساس سوابق تحصیلی را وارد کنند و هم کد رشته محل های با آزمون دانشگاه سراسری را انتخاب کنند. بنابراین برای انتخاب رشته های بدون آزمون، نیازی به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری ندارند.

آن دسته از داوطلبان که در کنکور سراسری شرکت نکرده یا نمره قبولی در آزمون سراسری را به دست نیاورده اند و مجاز به انتخاب رشته نیستند، می توانند با انجام انتخاب رشته بدون آزمون و کسب قبولی، در دانشگاه مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

این گروه از داوطلبان برای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه سراسری ملزم به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری می باشند.

در این مقاله میزان هزینه ای که داوطلبان باید برای خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام پرداخت کنند به خوبی توضیح داده شده است. داوطلبان پس از مطالعه مطالب این مقاله از نحوه خرید کارت اعتباری و میزان هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع خواهند شد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هزینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 47
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 140
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 243
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 799
  • بازدید ماه : 799
  • بازدید سال : 16,799
  • بازدید کلی : 19,106