loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 24 شنبه 23 دی 1402 نظرات (0)

میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی برای پرداخت شهریه باید به صورت اینترنتی اقدام کنند. پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول، شهریه ثابت و در مرحله دوم، شهریه متغیر باید پرداخت شود.

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه علمی کاربردی

 تمامی دانشجویانی که دانشگاه های شهریه پرداز مشغول به تحصیل هستند باید مقدار مشخصی به عنوان شهریه پرداخت نمایند.

 شهریه پرداختی پذیرفته شدگان در دانشگاه علمی کاربردی به دو بخش متغییر و ثابت تقسیم می شود که برای اطلاع بیشتر داوطلبان در ادامه توضیح مختصری راجع به آن می دهیم.

⚫ شهریه ثابت دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی شهریه ثابتی دارد که برای هر سال تحصیلی در نظر گرفته می شود و افراد به محض پذیرفته شدن در دانشگاه علمی کاربردی باید آن را پرداخت نمایند. این شهریه پرداختی قابل تغییر نیست و تا زمانی که فرد فارغ التحصیل شود باید همان میزان شهریه تعیین شده را به حساب دانشگاه واریز نماید.

 پرداخت شهریه ثابت بسیار مهم می باشد. زیرا تا زمانی که داوطلب آن را پرداخت نکند نمی تواند مراحل بعدی انتخاب واحد خود را انجام دهد.

⚫ شهریه متغییر دانشگاه علمی کاربردی

 از نام این شهریه می توان به خوبی متوجه شد که با توجه به تعداد واحد انتخابی و نوع دروس، میزان شهریه پرداختی برای دانشجویان تغییر می کند.

 شهریه متغیر به دو صورت تغییر می کند، با افزایش یا کاهش تعداد واحدهای انتخابی و همچنین با توجه به نوع واحد درسی که داوطلب انتخاب کرده است. این یعنی دروس عملی و عمومی هزینه بیشتر و واحد نظری مبلغ شهریه کمتری را برای داوطلب به همراه دارد.

 مهلتی که برای پرداخت شهریه متغییر در نظر گرفته شده است، تا پایان سال جاری می باشد که داوطلبان فرصت دارند تا در این بازه زمانی شهریه ترم خود را پرداخت نمایند.

 شهریه قابل پرداخت در دانشگاه علمی کاربردی در هر مقطع و رشته تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین در ادامه با تفکیک مقطع آموزشی به بررسی شهریه در دانشگاه علمی کاربردی خواهیم پرداخت.

شهریه قابل پرداخت مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

 داوطلبان پس از اینکه در زمان مناسب انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی را به ثبت رساندند با پذیرش در رشته مورد نظر خود و پرداخت شهریه تعیین شده مشغول به تحصیل در این دانشگاه می شوند.

 گروهی از متقاضیان که در مقطع کاردانی پذیرفته شده اند نخستین اقدامی که باید انجام دهند تا بتوانند موفق به انتخاب واحدهای درسی شوند، پرداخت شهریه ثابت است.

 در دفترچه ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی به طور کامل و جامع در رابطه با شهریه های متغیر و ثابت دانشگاه های علمی کاربردی در هر پنج گروه آزمایشی توضیحاتی داده شده است.

 به دلیل اهمیت کسب اطلاعات کامل در رابطه با شهریه دانشگاه علمی کاربردی و همچنین دسترسی راحت تر شما به اطلاعات مربوط به شهریه و هزینه های دانشگاه علمی کاربردی، مشاوران آویژه جدول زیر را طراحی کرده اند.

 شما با تحلیل و بررسی اطلاعات درج شده در جدول زیر می توانید در کمترین زمان ممکن اطلاعات کاملی در رابطه با شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدست آورید.

جدول شهریه ثابت مقطع کاردانی علمی کاربردی

 با توجه به مطالبی که در دفترچه انتخاب رشته در بخش شهریه دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد، تغییر شهریه ثابت نیز امکان پذیر می باشد.

 چنانچه برخی پذیرفته شدگان در این دانشگاه از ادامه تحصیل منصرف شوند، در هیچ شرایطی شهریه ثابت به آنها بازگردانده نمی شود. بنابراین لازم است قبل از اینکه بخواهند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند یا شهریه ای پرداخت نمایند جدول زیر را مطالعه نموده و سپس تصمیم خود را نهایی کنند.

گروه آموزشی شهریه ثابت هر ترم در طول دوره( ریال)
فرهنگ و هنر 9/670/108
صنعت 11/671/276
کشاورزی 9/090/182
مدیریت و خدمات اجتماعی 8/132/935

 

جدول شهریه متغییر مقطع کاردانی علمی کاربردی

 طبق بررسی های انجام شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی متوجه شدیم که میزان تعرفه مشخص شده برای شهریه های متغییر دانشگاه علمی کاربردی ممکن است به واسطه هیت امنا دانشگاه دچار تغییراتی شود.

 هزینه پرداختی دوره کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی از دفترچه راهنمای انتخاب رشته جمع آوری و در جداول زیر درج گردیده است. داوطلبان می توانند با مطالعه ادامه مطالب از میزان شهریه پرداختی دروس عمومی، پایه و تخصصی در هر کدام گروه های آزمایشی مطلع شوند.

 جدول دروس عمومی دوره کاردانی نا پیوسته علمی کاربردی
گروه آموزشی دروس عمومی
واحد عملی (ریال) واحد نظری(ریال)
فرهنگ و هنر 739/044 451/459
صنعت 739/044 451/459
کشاورزی 739/044 451/459
مدیریت و خدمات اجتماعی 739/044 451/459
 جدول دروس تخصصی دوره کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی
گروه آموزشی دروس پایه- اصلی -و تخصصی
واحد کاربینی و کارورزی (ریال) واحد کاراگاهی و پروژه (ریال) واحد آزمایشگاهی( ریال) واحد نظری (ریالی)
فرهنگ و هنر 2/138/701 821/250 739/044 492/696
صنعت 2/235/914 1/116/126 1/116/126 643/864
کشاورزی 2/235/914 836/883 836/883 482/687
مدیریت و خدمات اجتماعی 1/948/692 748/288 748/288 411/350

 

شهریه قابل پرداخت مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

 اگر از متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستید باید موفق به اخذ مدرک کاردانی شده باشید.

 آن دسته از داوطلبانی که تا پایان شهریور 1402 مدرک کاردانی خود را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت نموده و معدل کل خود را در زمان ثبت نام وارد کنند، در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی پذیرش می شوند.

 متقاضیانی که در دوره کارشناسی پذیرفته شده اند در زمان ثبت نام باید فرم 103 مندرج در دفترچه انتخاب رشته را تکمیل نموده و به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

 دانشگاه علمی کاربردی جزء مراکز علمی شهریه پرداز می باشد، بنابراین افرادی که در دوره کارشناسی پذیرش می شوند نیز ملزم به پرداخت شهریه تعیین شده می باشند.

 دانشگاه علمی کاربردی از نظر تنوع رشته ها بسیار وسیع بوده و با ارائه دروس عملی و نظری سعی می کند دانش آموختگان با مهارت بالا و تجربه کاری مناسبی را پرورش دهد.

 آزمایشگاه ها، کارگاه ها و به طور کلی دروس عملی باعث می شود داوطلب پس از ورود به بازار کاری مهارت اولیه در زمینه شغلی خود داشته باشد.

 پرداخت شهریه ثابت و متغیر در مقطع کارشناسی برای سپری نمودن تمامی دروس اعم از عملی، پایه و تخصصی جز ملزومات ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی می باشد.

 داوطلبان پس از پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی شهریه ثابت خود را باید پرداخت نمایند تا ثبت نام خود را نهایی نموده و موفق به انتخاب واحد مابقی دروس شوند.

 مبلغ شهریه دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی در هر نیمسال به طور جداگانه پرداخت می شود و داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته توزیع شده می توانند به شماره حساب واریزی دسترسی پیدا کنند.

 برخی از متقاضیان قبل از انتخاب رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، به دنبال کسب اطلاع از میزان شهریه پرداختی در این دانشگاه می باشند.

 داوطلبان پس از جمع آوری اطلاعات در مورد شهریه دانشگاه علمی کاربردی با بررسی شرایط مالی خود می توانند انتخاب رشته خود را تکمیل نموده و سپس در صورت پذیرش در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

داوطلبان برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با شهریه متغیر دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی می توانند به تحلیل و بررسی جدول زیر پرداخته و اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

جدول شهریه ثابت مقطع کارشناسی علمی کاربردی

 داوطلبان می توانند با مراجعه به جدول زیر از میزان شهریه پرداختی دانشگاه علمی کاربردی در دوره کارشناسی مطلع گردند.

 

گروه آموزشی شهریه ثابت هر ترم در طول دوره
فرهنگ و هنر 9/844/761
صنعت 11/896/699
کشاورزی 9/337/021
مدیریت و خدمات اجتماعی 8/273/162

 

جدول شهریه متغییر مقطع کارشناسی نا پیوسته علمی کاربردی

 پس از واریز شهریه ثابت دوره کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان مجاز به انتخاب واحد می شوند. پذیرفته شدگان در مرحله انتخاب واحد باید در ازای هر واحد تحصیلی مبلغ مشخصی را به عنوان شهریه متغییر پرداخت نمایند که این مبلغ بسته به نوع و تعداد واحد افزایش یا کاهش می یابد.

 ممکن است پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای برخی از داوطلبان دشوار باشد. این افراد برای پرداخت هزینه تحصیلی خود نیاز به کمک هزینه تحصیلی دارند و با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه می توانند با دریافت وام بخشی از هزینه تحصیلی خود را پرداخت نمایند.

 داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، در جریان هستند که برای ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و کسب دانش و مهارت بیشتر به ازای هر واحد درسی مبلغ تعیین شده ای را پرداخت نمایند.

 اهمیت اطلاع از مبلغ شهریه متغییر دانشگاه علمی کاربردی به این دلیل است که اگر فردی به هر دلیلی از تحصیل منصرف شد، طبق شرایط خاصی این مبلغ به آنها بازگردانده می شود.

 دانشجویانی که از ادامه تحصیل انصراف داده اند، تنها در یک صورت مبلغ شهریه پرداختی خود را می توانند دریافت نمایند که قبل از به اتمام رسیدن زمان حذف و اضافه انصراف خود را ثبت کنند. این را در نظر بگیرید که تنها شهریه نیمسال جاری قابل دریافت می باشد.

 بنابراین قبل از انجام هر اقدامی برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بهتر از میزان شهریه پرداختی در مقطع کارشناسی این دانشگاه اطلاعات کافی را دریافت نمایید.

 پیشنهاد می کنیم برای تصمیم گیری بهتر جداول زیر را که حاوی اطلاعات مهمی از میزان شهریه متغییر در دروس عمومی و اختصاصی می باشد، مطالعه نمایید.

 جدول دروس عمومی کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی

 

گروه آموزشی دروس عمومی
واحد عملی (ریال) واحد نظری(ریال)
فرهنگ و هنر 618/805 696/492
صنعت 618/805 696/492
کشاورزی 618/805 696/492
مدیریت و خدمات اجتماعی 618/805 696/492

 جدول دروس عمومی کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی

 

گروه آموزشی دروس پایه- اصلی -و تخصصی
واحد کاربینی و کارورزی (ریال) واحد کاراگاهی و پروژه (ریال) واحد آزمایشگاهی( ریال) واحد نظری (ریالی)
فرهنگ و هنر 701/138/2 734/841 528/759 059/508
صنعت 914/235/2 895/142/1 952/056/1 926/659
کشاورزی 914/235/2 287/869 161/735 384/504
مدیریت و خدمات اجتماعی 692/948/1 952/766 050/692 682/420

 

 چگونه شهریه دانشگاه علمی کاربردی را پرداخت نماییم؟

 افرادی که در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی شرکت نموده اند پس از دریافت نتیجه در صورت قبولی با ورود به سایت دانشگاه علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir می توانند شهریه تصویب شده را پرداخت نمایند.

 مراحل پرداخت شهریه برای داوطلبان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی در زیر توضیح داده می شود.

 داوطلبان می توانند به کمک این مطالب، مراحل پرداخت شهریه خود را بدون دغدغه و به راحتی انجام دهند.

 دانشگاه علمی کاربردی به منظور کمک به پذیرفته شدگانی که توان پرداخت شهریه به صورت یک جا را ندارند این امکان را فراهم کرده است که با توجه به شرایط خود، مبلغ شهریه را اقساطی پرداخت نمایند.

 مراحل پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی

 در مرورگر خود سامانه هم آوا یا edu.uast.ac.ir را جستجو کنید.

 با مشاهده صفحه اصلی سایت در قسمت ورود به سامانه کد کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

 در صفحه مشاهده شده بر روی لینک دسترسی کلیک نمایید.

 در این مرحله با مشاهده صفحه جدید تمامی عملیات دانشجویی که در مراحل گوناگون باید انجام شود از جمله تسویه حساب پیش روی داوطلبان قرار می گیرد.

 داوطلبان برای تکمیل مراحل پرداخت شهریه از طریق انتخاب گزینه تسویه حساب باید اقدام نمایند.

 برای پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیاز است داوطلبان کارت بانکی دارای رمز دوم داشته باشند تا بتوانند فرآیند پرداخت شهریه را موفقیت آمیز پشت سر بگذارند.

سخنی از مشاوران آویژه

🟢 در بین متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف افرادی هستند که ترجیح می دهند بدون شرکت در کنکور سراسری و با پرداخت هزینه به دانشگاه وارد شده و مشغول به تحصیل شوند.

🟢 داوطلبان قبل از انتخاب رشته معایا و مزایای دانشگاه ها را تحلیل می کنند و طبق میل خودشان و دارا بودن شرایط تحصیلی در آن دانشگاه ثبت نام می کنند.

🟢 دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های شهریه پرداز در کشور می باشد که در بین داوطلبان محبوبیت زیادی دارد.

🟢 موضوعی که برای برخی از داوطلبان اهمیت دارد، میزان شهریه پرداختی در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی است.

🟢 متقاضیان پس از بررسی همه جوانب و با کسب اطلاع از شهریه دانشگاه علمی کاربردی در نهایت می توانند تصمیم گیری بهتری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه داشته باشند .

🟢 اطلاع از شهریه دانشگاه علمی کاربردی موضوع مهمی است که هر یک از داوطلبان باید اطلاعات کافی راجع به آن به دست بیاورند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شهریه دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 584
  • بازدید ماه : 584
  • بازدید سال : 16,584
  • بازدید کلی : 18,891