loading...
familico.ir
fatemi بازدید : 24 شنبه 23 دی 1402 نظرات (0)

چگونه انتخاب واحد کنیم؟

در این مقدمه‌ها، علاوه بر بیان موضوع انتخاب واحد، به نکات مهمی مانند تأثیر انتخاب واحد بر موفقیت تحصیلی، آینده شغلی، و شرایط و اهداف دانشجو اشاره شده است. همچنین، چالش‌های انتخاب واحد نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 مهلت زمان انتخاب واحد نیمسال اول تحصیلی(مهرماه)

معمولا انتخاب واحد برای هر ترم حدود دو الی سه هفته قبل از شروع ترم صورت می پذیرد. دانشجویان باید به مهلت زمانی مشخص شده برای تکمیل فرم انتخاب واحد خود دقت داشته باشند تا در موعد مقرر فرایند انتخاب واحد را انجام دهند. توجه داشته باشید در جدول زیر زمان تقریبی انتخاب واحد طبق سال های گذشته آورده شده است.

زمان حذف و اضافه دروس زمان انتخاب واحد
نیمسال
19الی 22 شهریورماه 12الی18شهریور انتخاب واحد نیم سال اول

 مهلت زمان انتخاب واحد نیمسال دوم تحصیلی( بهمن ماه)

برای انتخاب واحد نیمسال دوم نیز مانند سایر ترم ها، دانشجویان با توجه به تقویم زمانبندی دانشگاه علمی کاربردی باید به سامانه هم آوا مراجعه کنند. پس از ورود به سامانه هم آوا دانشجویان طبق چارت رشته تحصیلی خود به تکمیل فرم انتخاب واحد می پردازند.

در ادامه شاهد جدولی از زمان بندی حدودی مهلت انتخاب واحد بهمن ماه و حذف اضافه آن هستیم.

زمان حذف و اضافه دروس زمان انتخاب واحد
نیمسال
23الی 26 بهمن ماه 12الی 18 بهمن ماه انتخاب واحد نیم سال دوم

 

 مهلت زمان انتخاب واحد ترم تابستانه ( تیرماه)

دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند برخی دانشگاه علاوه بر نیمسال اول و دوم در تابستان نیز شرایط انتخاب واحد و تحصیل را برای دانشجویان خود فراهم آورده است. دانشجویانی که به هر دلیل تمایل به تحصیل در تابستان دارند باید در موعد مقرر اعلام شده توسط دانشگاه علمی کاربردی انتخاب واحد کنند و در ترم تابستانه به تحصیل بپردازند.

در ادامه شاهد جدولی از زمان بندی تقریبی انتخاب واحد ترم های تابستانه دانشگاه علمی کاربردی هستیم.

زمان حذف و اضافه دروس

زمان انتخاب واحد
نیمسال

20الی 23 تیر ماه

انتخاب واحد ترم تابستانه

 قوانین و ضوابط انتخاب واحد علمی کاربردی

میانگین نمرات کل هیچ کدام از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نباید کمتر از 12 باشد. در غیر این صورت ثبت نام دانشجو به صورت مشروط خواهد بود.

 توجه داشته باشید دانشجویان با ثبت نام مشروط در انتخاب تعداد واحد محدودیت دارند. یعنی سقف انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی برای این افراد 14 واحد است. چنانچه دانشجویی برای بار سوم در دانشگاه علمی کاربردی مشروط شود محروم از تحصیل می شود.

 اگر دانشجویان علمی کاربردی در مدت زمان تعیین شده نسبت به انتخاب واحد اقدام نکنند و در این باره از مرکز آموزشی دانشگاه نیز اجازه نگرفته باشند، یعنی از تحصیل در این دانشگاه انصراف داده است. دانشجویی که از ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی منصرف شده است امکان ثبت نام در نیمسال های بعدی را ندارد.

 توجه داشته باشید باشید مهمان شدن دانشجو در نیمسال اول ممنوع است. اما بعد از نیمسال اول دانشجو با موافقت دانشگاه مبدا می تواند چند درس را به عنوان مهمان در دانشگاه دیگری انتخاب واحد کند. باید متذکر این موضوع شوم که دانشجویان در هر مقطع تحصیلی صرفا می توانند برای دو نیمسال به عنوان مهمان در محل دیگری به تحصیل بپردازند.

 دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در هر نیمسال تحصیلی باید حداقل 12 واحد درسی و حداکثر 20 واحد را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند کمتر از میزان حداقل واحدها نیز انتخاب واحد کند.

 در مواردی خاص دانشجو مشروط شده می تواند حداکثر 24 واحد درسی باقی مانده انتخاب واحد کند تا فراغت از تحصیل بگیرد. همچنین اگر حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد دانشجو می تواند این 8 واحد را در ترم تابستانه انتخاب واحد کند. البته توجه داشته باشید که همه دروس قابل ارائه در تابستان نیستند.

 حداکثر تعداد واحدهای انتخابی دانشگاه علمی کاربردی

عوامل و ملاک های مختلفی برای شمار واحدهای انتخابی در انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. دانشجویان با اطلاع از حداقل و حداکثر واحدهای انتخابی می توانند برای انتخاب واحد خود برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هوشمندانه ای داشته باشند.

 

 سقف انتخاب واحد در نیم سال اول و دوم

دانشجویان در نیمسال اول و دوم با توجه به معدلی که در نیم سال قبلی کسب کرده اند و دیگر معیار های دخیل در انتخاب واحد نباید بیشتر یا کمتر از حد مجاز تعیین شده به انتخاب واحد بپردازند. دانشجویان با بررسی مندرجات جدول زیر می توانند از تعداد واحد های مجاز در شرایط عادی و استثنایی مطلع شوند.

تعداد واحد مجاز در شرایط خاص بیشترین تعداد واحد مجاز در شرایط عادی کمترین تعداد مجاز وضعیت تحصیلی دانشجو
24 24 12 معدل بالا 17 (الف)
24 20 12 معدل 12تا 17
24 14 12 معدل کمتر از 12 (مشروط)

 سقف انتخاب واحد برای ترم تابستانه

بازه زمانی که برای انتخاب واحد ترم تابستانه در نظر گرفته می شود با توجه به سایر نیمسال ها کوتاه تر است. همچنین با توجه به واحدهای محدودی که در ترم تابستانه ارائه می شود، امکان حذف و اضافه نیز به صورت سامانه ای وجود ندارد. در جدول زیر از کمترین و بیشترین واحد هایی که در هر ترم می توانید انتخاب کنید، اطلاع می یابید.

تعداد واحد مجاز در شرایط خاص تعداد واحد مجاز در شرایط عادی کمترین تعداد مجاز نیم سال
8 6 12 ترم تابستانه

 سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

 توجه داشته باشید سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی هم آوا نام دارد. شما با مراجعه به سایت هم آوا می توانید از تمام اخبار و اطلاعیه های معتبر دانشگاه علمی کاربردی باخبر شوید.

 دانشگاه علمی کاربردی برای سهولت انجام امور مختلف نظیر انتخاب واحد، حذف و اضافه انتخاب واحد، پرداخت شهریه، اطلاع از زمان امتحانات و … سایت هم آوا را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

 دانشجویان با مراجعه به سایت هم آوا در موعد مقرر اعلام شده توسط دانشگاه باید طبق چارت تحصیلی خود اقدام به انتخاب واحد کنند. توجه داشته باشید رعایت ترتیب دروس پیش نیاز و هم نیاز در انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی توسط دانشجو الزامی است.

 دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سه بار در سال با در نظر گرفتن تعداد واحدهای مجاز انتخابی و ظرفیت کلاس ها می توانند اقدام به انتخاب واحد کنند.

 در مقاطع مختلف کاردانی یا کارشناسی دانشجویان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مختص خود می توانند به سایت هم آوا مراجعه کنند و از خدمات مختلف آن بهره مند شوند.

 از جمله امکانات مختلف سامانه هم آوا که به آن ها اشاره نکردیم، دسترسی به برنامه هفتگی حضور در کلاس ها، اطلاع از سر فصل دروس ارائه شده، مشاهده نمرات پایان ترم هر درس است. همچنین با ورود به این سایت می توانید به مشاهده یا تغییر مشخصات فردی خود، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات بپردازید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی باید پیش از پایان یافتن مهلت انتخاب رشته به سامانه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند.

پس از ورود به سایت هم آوا دانشجویان با تکمیل فرم مربوط به نیمسال تحصیلی مدنظر، انتخاب واحد خود را پایان می دهند. اطلاع از نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی برای تمامی دانشجویان این دانشگاه الزامی است.

در ادامه شاهد گام به گام مراحل انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی هستیم.

 برای برداشتن اولین گام انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی، شما باید به سایت انتخاب واحد یا همان سامانه هم آوا وارد شوید.

 

انتخاب واحد علمی کاربردی

 

 حالا با وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام کاربری و کلمه عبور به صفحه مربوط به خود وارد می شوید.

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

 در این قسمت اطلاعات شخصی شما و اطلاعات مربوط به دانشگاه شما را درج کرده اند. شما باید بر سه خط سمت راست بالا به منظور دسترسی کلیک کنید.

مراحل انتخاب واحد

 صفحه جدید باز شده، صفحه ارائه خدمات سایت نام دارد. شما باید بر روی گزینه انتخاب واحد بزنید.

چگونه در دانششگاه علمی کاربردی انتخاب واحد کنیم؟

 در این مرحله از انتخاب واحد باید به تکمیل فرم انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی بر اساس چارت درسی خود بپردازید.

نحوه انتخاب واحد در دانشگاه آزاد

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

 انتخاب واحد ترم اول دانشگاه علمی کاربردی توسط مسئول آموزش دانشگاه با همکاری مدیر کل صورت می پذیرد.

⭕ بنابراین دانشجویان ترم اول نقشی در گزینش دروس فرم انتخاب واحد خود ندارند. اما از ترم های بعدی دانشجویان موظف اند در موعد مقرر طبق چارت درسی مربوط به رشته تحصیلی خود اقدام به تکمیل فرم انتخاب واحد خود کنند.

 دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در مهلت زمان ثبت نام باید اقدام به پرداخت شهریه کنند. توجه داشته باشید دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر شهریه ثابت که برای همه نیمسال ها مقدار مشخص و برابری است باید شهریه متغیر نیز بپردازند.

 مبلغ شهریه متغیر به عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی، تعداد واحد انتخابی و نوع واحدها وابسته است.

 شما با خواندن این مقاله از نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی و مقررات و ضوابط این دانشگاه نیمه دولتی آگاه می شوید. همچنین می توانید از زمان و سقف انتخاب واحد برای نیمسال های متفاوت دانشگاه علمی کاربردی اطلاع یابید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 730
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 318
  • باردید دیروز : 166
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 874
  • بازدید ماه : 874
  • بازدید سال : 16,874
  • بازدید کلی : 19,181